Nagelriembijten afleren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Himawari

Re: Nagelriembijten afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:14

Byte-x heb ik als kind nog geprobeerd, maar dat hielp helaas niet. Ik heb niet echt gezonde nagels vanwege het bijten. Ik krijg inkepingen in m'n nagels ervan, wanneer ik eens te ver ga met bijten :(.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:16

Bij mij is het gewoon vervormd ofzo omdat ik al zo lang nagels bijt. Dat stuk voor mijn nagels (dat je nooit ziet bij nagels die lang genoeg zijn), is bij mij even lang als de nagel zelf :+

Ik ga het stoppen ook gewoon een tijd niet meer proberen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:39

Klopt geryon, dat stuk vereelt gewoon. Een flinke nagelbijter zal je ook altijd blijven zien, ondanks dat die persoon misschien al jaren niet meer bijt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:44

Vereelt, dat klinkt niet zo lekker := Ik heb ook een beetje het gevoel als ik niet moet gaan stoppen met bijten, want de huid staat nét voor mijn nagel ietsje bol. Denk je dat als de nagel groeit, het dan een beetje daarin groeit of eroverheen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:21

Hmm misschien een stukje van een rode peper afsnijden en op je nagel riemen smeren....... doe je t vast niet nog eens... en als je t wel doet. Madam jeanette.... dan doe je t zeker weten niet meer.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:26

Ik zou desinfectiespul voor je handen halen van de Etos. Dat is echt walgelijk van smaak. Iedere keer als ik toevallig mn vinger in mn mond heb als ik het opgesmeerd heb dan staan de tranen in mn ogen. Bah bah.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 08:00

Iris82 schreef:
Ik zou desinfectiespul voor je handen halen van de Etos. Dat is echt walgelijk van smaak. Iedere keer als ik toevallig mn vinger in mn mond heb als ik het opgesmeerd heb dan staan de tranen in mn ogen. Bah bah.

We hebben van dat spul op t werk, met pure alcohol ofzo(zoiets hebben ze ook in ziekenhuizen) en dat brand enprm aan mijn vingers door alle wondjes maar ruikt/smaakt nergens naar helaas..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:05

Verzorg je handen eens extra, lak je nagels (eventueel doorzichtige nagellak als het niet mag op werk), duw je nagelriemen terug en smeer je handen in met een fijne creme of olie voor je nagelriemen.
Ik heb heel lang nagels gebeten en het hielp me heel erg om ze mooi te lakken en mijn handen goed te verzorgen. Dan vond ik het zo ontzettend zonde om er aan te gaan bijten. Misschien helpt het bij jou ook om je handen gewoon fijn te verzorgen. Natuurlijk vergt het ook zelfdiscipline, even doorzetten en dan heb je binnenkort mooie handen!
Wil je een trap onder je kont? Roep maar, wil ik ook wel even doen hoor }:)

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:16

aah ik doe het ook, heel erg terwijl mijn nagels hartstikke mooi zijn.
Ik bijt tot bloedens toe,
ik heb momenteel een ontstoken vinger en heb er ook een keer een nagel aan verloren omdat mijn vinger zo ontstoken was..maar ik kan er echt niet mee stoppen !

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 08:45

Rubber_Duck schreef:
Verzorg je handen eens extra, lak je nagels (eventueel doorzichtige nagellak als het niet mag op werk), duw je nagelriemen terug en smeer je handen in met een fijne creme of olie voor je nagelriemen.
Ik heb heel lang nagels gebeten en het hielp me heel erg om ze mooi te lakken en mijn handen goed te verzorgen. Dan vond ik het zo ontzettend zonde om er aan te gaan bijten. Misschien helpt het bij jou ook om je handen gewoon fijn te verzorgen. Natuurlijk vergt het ook zelfdiscipline, even doorzetten en dan heb je binnenkort mooie handen!
Wil je een trap onder je kont? Roep maar, wil ik ook wel even doen hoor }:)

Dat helpt bij mij allemaal niet.. Ook naggellak, ik knaag er gewoon om heen..
Ontsteken doet het bij mij eigenlijk nooit, ik ga nooit nét te ver :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:13

Misschien kun je eens kijken naar de reden waarom je dit doet? Komt het voort uit stress bijvoorbeeld?

Ik merk bij mezelf namelijk dat het veel en veel erger is als ik stress ervaar

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 13:31

Hmm dat zou kunnen, maar ik doe het vooral op momenten dat ik 'rustig' ben. Dus even niks te doen aan de kassa, 's avonds op de bank voor de tv, als ik zit te internetten enz.
Ik heb wel veel stress/zorgen momenteel, maar ik doe dit al jaren, zeker zolang ik me kan herinneren dus volgens mij is het meer een gewoonte geworden.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:26

Toch werkt bij mij alleen gelnagels, en dan nog heeft het even geduurd voor ik stopte. Mijn vingers waren wel constant ontstoken en deden ook altijd pijn maar dat weerhield me niet haha.

Dat byte x helpt voor even maar daarna beetje ik daar ook doorheen.