Foaly schreef:Janneke, hoe zou jij het probleem van TS dan aanpakken?
Als gezegd: heftige angst na een serie ingrijpende gebeurtenissen is niets om je ongerust over te maken. Het komt - en het gaat.
ZOU dat niet gebeuren of is er een dringende reden (dagelijks moeten forenzen, bijv) dan is een techniek zoals emdr heel geschikt.
Citaat:Hoe komt het dan, dat het sinds enige tijd verergert is?Ik wil hier gewoon vanaf.. Momenteel stap ik zonder problemen op, maar gisteren betrapte ik mijzelf op plotse zweethanden en hartkloppingen, toen de trein (was een oude, dus je "voelt" alles beter) over een wissel reed, ik dacht meteen dat er iemand onder lag, de trein ontspoorde, oid.. Heb toen wel mijn vriend gebeld!
Ja - naar hoor!
Als je er gewoon snel vanaf wilt, is mijn tip om naar iemand te stappen die emdr met jou kan doen. Hoeveel voorwerk je nodig hebt kan variëren, maar als je verder weinig problemen hebt kan dat in een of twee gesprekken klaar zijn. Het "echte" werk, daarvan is ook nooit precies te voorspellen hoe lang je bezig bent, maar ook daar geldt dat het in een of twee keer klaar kan zijn.
Ik wil hier gewoon vanaf.. Momenteel stap ik zonder problemen op, maar gisteren betrapte ik mijzelf op plotse zweethanden en hartkloppingen, toen de trein (was een oude, dus je "voelt" alles beter) over een wissel reed, ik dacht meteen dat er iemand onder lag, de trein ontspoorde, oid.. Heb toen wel mijn vriend gebeld!
Volgens mij werkt het ook bij angsten.

Ik ben ook elke keer weer bang dat er iemand voor springt...