"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:34

Er kwam net een reuze spin uit de wasmand rennen.Spin op de gang gezet en de spin zoekt zijn plekje wel weer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 12:35

Cinderella schreef:
Ik ben ook echt onwijs bang voor spinnen, er schijnen trainingen of iets te zijn dat je angst ervoor weggaat, maar no way dat ik een joekel van een spin op me laat lopen... :n

Ik heb een dierverzorgende opleiding gevolgd, en voor een toets moest je toen reptielen hanteren. Nou joekel van een slang zelf gepakt uit het terrarium, idem voor de hagedisachtige, en toen moest die vogelspin.

Ik heb huilend geweigerd, en kreeg dus een onvoldoende voor de toets. Opleiding wel gehaald hoor :')

@ Britta: ik zou willen dat ik zo kon leven, maar ik kan het écht niet. Die angst zit zo diep en is zo alles verlammend, ik kan niet eens meer helder denken dan. Bedoel ik spring normaal toch niet bewust mn moeder in dr nek :n

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:37

ik haal ze weg met de stofzuiger! :D maar enkel gewone huisspinnen.. (niet die dikke harige maar gewone hooiwagens)
als ze enger zijn roep ik een van mijn broers..
als ik alleen thuis ben zet ik er iets op, liefst nog met een papiertje erbovenop waarop staat "pas op, spin" en dan zet mijn moeder die buiten als ze thuiskomt ;P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:37

Britta31 schreef:
Er kwam net een reuze spin uit de wasmand rennen.Spin op de gang gezet en de spin zoekt zijn plekje wel weer.

Omg *gaat dood van binnen*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:40

De teller staat hier tot nu op 4 in een paar dagen tijd. Vanmorgen zat er 1 in de keuken. Niet fijn als je nog een beetje aan het wakker worden bent :+ . Heb hem opgezogen, tijdelijke oplossing want daar klimt 'ie natuurlijk zo weer uit :=

Cinderella

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:42

Ik word para van dit topic... Ben al bezig mijn plafond te inspecteren :')

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:44

Ik ben er ook panisch voor, ik verlaat gillend het huis..
Mijn man is er ook geen held in, onze jongste zoon (3jaar) vind ze helemaal geweldig.
Helaas snapt hij niet altijd even goed dat ik ze liever niet in mijn buurt heb.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:45

Haha Ik moest gelijk aan dat topic denken van een TS die twee spinnen in huis houdt als huisdier voor haar zoontje :+ http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1803194&

Maarehm ik ben dus ook totaal geen held met spinnen. Blijf er het liefst zo ver mogelijk vandaan en kan amper doodmaken laat staan vangen en naar buiten zetten.

Durf nu ook niet op stal op de hooizolder te komen. Gelukkig staat mijn paard nog op het land, want op de hooizolder lijkt het wel een scene uit die film arachnaphobia :') :D

Ik ben echt zo blij dat ik thuis 2 katten heb rondlopen. Die jagen op alles wat het huis inkomt. Laten we zeggen dat alle insecten die het huis inkomen mijn huis niet meer levend verlaten :o Daar zorgen mijn 2 huistijgers wel voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:05

Ik zit in een spinnenhuis , overal webben en kleintjes grotere langpoten en dikke zwarten . Ondertussen vrede mee maar ik wordt er niet happy van ><

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:06

Bonjour schreef:
Durf nu ook niet op stal op de hooizolder te komen. Gelukkig staat mijn paard nog op het land, want op de hooizolder lijkt het wel een scene uit die film arachnaphobia :') :D

En daar heb ik nou dus helemaal geen problemen mee in de paardenstallen, dat je weet dat er zoveel zitten. :))
Maar goed, zolang ze lekker in hun holletjes blijven en mij niet lastig vallen is er ook niks aan de hand. :+

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:13

MarrieLeen schreef:
Bonjour schreef:

En daar heb ik nou dus helemaal geen problemen mee in de paardenstallen, dat je weet dat er zoveel zitten. :))
Maar goed, zolang ze lekker in hun holletjes blijven en mij niet lastig vallen is er ook niks aan de hand. :+

Ja maar mijn hooi staat achterin op zolder en het is maar een smalle doorgang en die is dus overwoekerd door spinnenwebben...brrr :') :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:19

Hier hetzelfde, ik kan de kleine spinnen handelen, en zelfs hooiwagentjes.
Maar die hele grote dikke zwarte spinnen, of grote kruisspinnen en dergelijke, NO WAY!.

Na de bouwvak zat er zo'n grote zwarte bij ons op werk. Collega's vonden het wel grappig om achter mij aan te rennen met die spin. Heb me opgesloten in de wc. Helaas toen ze zeiden dat die weg was en ik de duur opendeed zat die er dus nog wel. 1 van mijn collega's wou de spin de wc inschuiven. Was helemaal in paniek, de deur dicht gekregen, en compleet aan het hyperventileren.

Ze hebben hun lesje in ieder geval wel geleerd. Ze wisten niet dat ik zo bang was, en toen was het ook niet meer zo grappig.

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:24

gister zat er een ENORME onder mijn kast :oo :x
gelukkig is hij/zij dood :=

Ook zat er een keertje een boven in mijn klamboe 8)7 in de ochtend dus iedereen was gelijk wakker ~~}> alles in mijn kamer verschoven want hij rende weg... uiteindelijk had mijn broertje van 9 hem dood gemaakt :)F

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:49

Ik ben er ook geen fan van, terwijl ik zelf een vogelspin heb gehad als huisdier... Ik vind vooral de kleintjes erg, die krengen kriebelen zo! Maar toch uit reflex spring ik ook op als ik zo'n dikke zie lopen hoor. Ik durf ze wel te vangen als het moet, maar laat het liever door vriendlief doen. Krijg gewoon de kriebels van die beesten. Ik vang ze wel het liefst, ook al komen ze dan vaak net zo hard terug je huis in....maar ik kan niet tegen die *knap* *splet* geluiden.... Brrrr het idee al!

Mensen met echte spinnenangst moeten niet in een slecht geisoleerd huisje op het platteland gaan wonen... Als er hier 5 per kamer zitten is het weinig...kan ze blijven weghalen, is zinloos. Ze komen ook overal vandaan: van zolder, van buiten...overal wel een kiertje of gaatje waar ze door passen. Dit jaar heb ik de meesten gewoon laten zitten en dat scheelt aanzienlijk in de muggen en vliegen hier. Voornamelijk langpoten trouwens. Die enge renners verwijder ik dus mooi wel. Alleen degenen met een webje mogen blijven.
Elke ochtend moet ik me nu door allerlei webjes heenwerken buiten. Begint al met minimaal twee bij de achterdeur en een paar bij de hooischuur. Daar vind ik juist van die hele dikke kruisspinnen. Vind er veel meer dan vorige jaren dus vrees dat het geen leuke herfst gaat worden!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:29

Ok , Ok , zo extreem bang ben ik niet maar ik heb er wel echt een hekel aan. Getver alles met meer dan 4 poten ben ik niet zo dol op.
Mijn grootste paniek moment is wel als je er 1 ziet zitten. Ik ventlief ga halen om m weg te halen en dat ie dan weg is... Oh men das pas echt drama. Want waar is die Facking spin gebleven. Ik ben dan echt overtuigd dat ie zich verstopt om dan 's nachts over m'n hoofd te gaan lopen. Onzin. Tuurlijk dat weet ik nu bij daglicht in een spinvrije omgeving ook wel.

Gelukkig eet onze hond ze op als ik ze aanwijs en in t geval van 1 op de muur til ik de hond op. Daar weet ik zeker dat ze niet meer uit komen (levend dan) over de stofzuiger heb ik m'n twijfels nml.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:59

Ik ben ook doodsbang voor spinnen! Nu het terug "spinnentijd" is controleer ik de slaapkamer voor het slapengaan, licht houd ik niet te lang aan want ik ben bang dat ze daarop afkomen :'). Dit jaar zijn er al 2-maal kleine spinnetjes over me heen gelopen terwijl ik rustig tv zit te kijken, ik kan nu met de grote joekels echt niet ontspannen tv kijken :') . Wij wonen gelukkig op de 3e verdieping, we hebben er hier wel minder, maar zijn er zeker niet vrij van. Helaas moeten ze bij mij wel écht dood, ik doe anders geen oog dicht. Afgelopen zondag zat er bij m'n schoonouders een aanwinst, de grootvader had die gedood, wou hij die even aan mij laten zien, nou, dat doet die geen 2 keer :+ .

Ook altijd fijn als je nog even instagram checkt voor het slapengaan en een vriend een foto post van z'n nieuwe huisgenoot. Bye bye nachtrust :')

Én ik bedenk me net dat we morgen bij m'n vader gaan slapen, en om de 1 of andere reden komen er daar geregeld ook van zulke monsters over de vloer... -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:04

Het valt hier nog mee.
Heb een Kruisspin in huis, en die laat ik lekker zitten. Hij is wel lief.

Maar dit jaar wel een wespenspin op de toonbank gehad toen een meneer zijn bloes kwam afrekenen.
Ik werd me daar toch bleek.
Ik kende de spin al, zij, twas een vrouwtje, daarom ook zo groot, was ik al eerder tegen gekomen, maar nooit in RL. Kreeg het spaans benauwd anders wel portugees. Pffff.

Collega de spin weg gehaald en in een potje gedaan. Buiten heeft hij haar weer vrij gelaten.

En die vieze zwarte monsters vind ik ook niet leuk.

Doe mij dan maar een vogelspin, daar ben ik dan weer niet bang voor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:06

Neem een kat. Die van mij eet spinnen. :j

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:10

IEL IEL IEL wordt al kriebelig als ik dit lees.. Bahbah ik ga altijd bijna huilen en dan pap of mam roepen.. Als ik alleeen thuis ben, nee een glas er op zetten durf ik niet. Ik maak eerst een heel plan vol ideeen hoe ik dat eens zal gaan doen. Meestal een grote emmer halen bij de stal en "hopen" dat ie er nog zit

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:11

maralyn schreef:
Het valt hier nog mee.
Heb een Kruisspin in huis, en die laat ik lekker zitten. Hij is wel lief.

Maar dit jaar wel een wespenspin op de toonbank gehad toen een meneer zijn bloes kwam afrekenen.
Ik werd me daar toch bleek.
Ik kende de spin al, zij, twas een vrouwtje, daarom ook zo groot, was ik al eerder tegen gekomen, maar nooit in RL. Kreeg het spaans benauwd anders wel portugees. Pffff.

Collega de spin weg gehaald en in een potje gedaan. Buiten heeft hij haar weer vrij gelaten.

En die vieze zwarte monsters vind ik ook niet leuk.

Doe mij dan maar een vogelspin, daar ben ik dan weer niet bang voor.

Ook niet als hij ineens uit het niets in je huis zou kunnen opduiken? :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:11

Ongeveer twee jaar geleden ging ik mijn motor fiets wegbrengen voor onderhoud.
De avond voor het onderhoud zet ik altijd mijn auto in de woonwijk naast de garage.
Dus ik motor weggebracht en terwijl ik bij de achterklep van de auto mij stond om te kleden, kwam er een vrouw naar me toe gerend met van die dikke gele schoonmaak handschoenen aan.
Helemaal in tranen! Er zat een spin in de keuken en ze durfde hem echt niet te pakken of op te zuigen met de stofzuiger.
Of ik alsjeblieft de spin wilde pakken, gelukkig heb ik geen last van arachnofobie!
Terwijl ik de spin pakte begon ze te gillen als een speenvarken.... iets in de trant van aaaaahhhh omg dat je dat durft, oh Here Christus.... (ik dacht dat ze dood ging iig)
Ik heb haar maar niet verteld dat spinnen vaak in duo's komen!
Maar ze was gelukkig heel erg blij dat de spin buiten was gezet.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:15

MarrieLeen schreef:
Nou wat dat betreft ben ik dan ook net een masochist... blijven kijken naar die spin, terwijl de adrenaline maar blijft pompen door mn aderen.

Ik moét ook gewoon zien dat mn vader de spin weghaalt anders geloof ik het niet :')

Gelukkig ben ik dus niet de enige..
Ik moet de spin dood gezien hebben anders blijf ik gillen en ga ik niet zitten.

Ooit heeft paps eens een grote spin uit mijn kamer gehaald en die sloeg hij met een handdoek van het plafond. Hij was echt dood zei die... De volgende ochtend kroop die mooi over de vloer heen!

Ik zie nu al op tegen komende weken. Zelfs in mijn eigen tuin ben ik niet meer veilig. Overal hebben zich al spinnenwebben genesteld :(

Vriendlief is vaak niet thuis dus ik ben meestal zelf de sjaak om ze te vermoorden. Een compromis maken doe ik niet meer met ze :+ Toen vriendjelief een week weg was had ik gezegd dat ie netjes stil moest blijven zitten. In ruil daarvoor zou vriendjelief hem zonder al te veel gedoe vermoorden.
Je snapt het al.... Spin heeft daar netjes stil gezeten tot een paar uur voor vriendje terug kwam.

Brrr.....

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:15

debflower schreef:
gister zat er een ENORME onder mijn kast :oo :x
gelukkig is hij/zij dood :=

Ook zat er een keertje een boven in mijn klamboe 8)7 in de ochtend dus iedereen was gelijk wakker ~~}> alles in mijn kamer verschoven want hij rende weg... uiteindelijk had mijn broertje van 9 hem dood gemaakt :)F

Pff, doe mij zo'n broertje!! De mijne kijkt me aan alsof ik gek ben en zegt: Doe het lekker zelf...

Gelukkig heb ik een vriend die hem gewoon oppakt en buiten zet, of hem plet met een papiertje :3

Misschien word het toch tijd voor een kat...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:16

misschien helpt het om je hond te verkleden?
je went dan een beetje aan teveel poten en harig

en wie weet schrikt er dan nog iemand harder dan jijzelf..

moest deze even delen, kreeg m van de week van iemand door.
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:18

whahaha die hond in dat spinnenpak geniaal..

hier zijn de spinnen ook alweer massaal aanwezig
en door de lens van mijn camera zijn ze prachtig
(maar eigenlijk zijn ze gewoon doodeng :o en in huis stofzuig ik ze op en laat minstens de stofzuiger nog een half uur aanstaan)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 04-09-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt