Help! Vies geel water gedronken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help! Vies geel water gedronken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:25

Ik zit nu op mijn werk dus niet ziek o.i.d. gelukkig. Had een briefje bij de kraan gelegd voor mijn ouders, dus ik zal zo kijken als ik thuis ben

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:40

slimmerik schreef:
Moossie90 schreef:
Cola drinken, de gewone originele met suiker.

_/-\o_ Whaha da's 100 keer slechter dan dat gekleurde water.... ;) Wel lekkah natuurlijk.... :j

Cola is van oorsprong een medicijn en dood een heleboel. Negen van de tien keer bij voedselvergifteging: cola drinken en niks aan de hand.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:57

Ja, maar dat is om je maag zuur te houden aangezien dat bacteriën dood. Dat lijkt me bij slechte stoffen niks toevoegen, bij een voedselvergiftiging door bacterien wel. Een voedselvergiftiging is wat anders dan dit...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:04

Ik heb het hier ook weleens gehad dat het water geel was.. Heel vreemd. Bleek, zag ik later, dat er een lek was in de leiding verderop in de straat. Die hebben ze dezelfde dag gerepareerd en toen was het na een tijd aan laten staan weer helemaal prima. Dit was wel met alle kranen zo.. En de douche.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:09

Moossie90 schreef:
slimmerik schreef:

_/-\o_ Whaha da's 100 keer slechter dan dat gekleurde water.... ;) Wel lekkah natuurlijk.... :j

Cola is van oorsprong een medicijn en dood een heleboel. Negen van de tien keer bij voedselvergifteging: cola drinken en niks aan de hand.

Euh, dat gold misschien voor de cola van tientallen jaren geleden, maar dat suikerwater van vandaag... je meent toch niet serieus dat dat bacteriedodende eigenschappen heeft? :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:16

Ik heb een keer grondwater voor de paarden gedronken :+ Heel smerig, maar ben er niet ziek van geweest. Je lijf kan wel wat hebben!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:17

Amaris, cola is heel zuur en helpt de maag met bacteriën doden. De suiker zorgt ervoor dat je niet uitdroogt en een tijdje zonder voeding kan als dat nodig is.
Dit leer je zelfs op medische opleidingen :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:19

cola helpt ook tegen misselijkheid bij zwanger hahah, nee maar hoor inderdaad ook veel wat phormicola zegt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:28

gelig drinkwater is vaak een gevolg van humus in het grondwater (humuszuren wel te verstaan),
niet van ontsmettingsmiddel.

van gelderland is het mij niet bekend.. maar in de noordoostpolder bijvoorbeeld 'hoort' het drinkwater een gelige tint te hebben. om het appetijtelijker te maken wordt het daar 'ontkleurd'

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:20

Hier was het water een paar maanden terug ook geel.
Ik kwam er pas achter dat ik in bad ging en mijn water dus helemaal geel was...

En ik heb dus toen ook uit de kraan gedronken. Niks geen last van gehad.
Heeft ongeveer 2/3 dagen geduurd voordat het water weer 'helder' was.

Het werd toen wel vermeld op de website van Vitens :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:32

Amaris schreef:
Euh, dat gold misschien voor de cola van tientallen jaren geleden, maar dat suikerwater van vandaag... je meent toch niet serieus dat dat bacteriedodende eigenschappen heeft? :+

Kijk maar eens of je dit met suikerwater lukt :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:40

Ja cola word ook nog steeds aangeraden door HA en zelfs in het ziekenhuis kreeg ik het advies om cola te drinken had een heftige buikgriep...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:42

Gewoon even bellen naar de waterzuivering :) Hebben we hier ook eens in de zoveel tijd. Kan geen kwaad, maar smakelijk is het niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:13

phormicola schreef:
Amaris, cola is heel zuur en helpt de maag met bacteriën doden. De suiker zorgt ervoor dat je niet uitdroogt en een tijdje zonder voeding kan als dat nodig is.

Waarom krijgen patienten in ziekenhuizen dan niet standaard cola voorgezet? *D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:30

Als je uitgedroogd bent word je geadviseerd ORS (soort druivensuikerwater) te drinken, heb je dat niet in huis, voldoet cola ook volgens mijn huisarts. Zeker met buikgriep, dan geef je veel over en raak je snel uitgedroogd. Cola is dan prettig, want dat helpt tegen misselijkheid vanwege het zuur en helpt tegen uitdroging, plus er zit zoveel suiker in dat je in ieder geval wat opneemt, als je met buikgriep niet kan eten.

De andere kant is dat je ook misselijk kan worden van teveel cola drinken vanwege het zuur :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:36

antje_vip schreef:
phormicola schreef:

Waarom krijgen patienten in ziekenhuizen dan niet standaard cola voorgezet? *D

Omdat ze leuke dure spullen hebben natuurlijk, wat waarschijnlijk ook idealer is. Cola kan goed thuis gebruikt worden.
Maar goed, als je het niet gelooft is er altijd Google :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:43

Is het water al weer helder?

Op de MDl afdeling van het ziekenhuis waar ik dit voorjaar heb gelegen hadden ze het als het nodig was. Ook op de kinderafdeling waar mijn zus een tijd heeft gewerkt kregen kindjes met erge diarree cola voorgeschreven.

Bij misselijkheid en diarree werkt het mij erg goed net als erg zure sinaasappelsap om me wat beter te voelen.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:19

Vinger in je keel steken heeft niet echt heel veel zin. Water wordt namelijk heel snel opgenomen. Weet je al waardoor t water verkleurd is?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:25

Mioux schreef:
cola helpt ook tegen misselijkheid bij zwanger hahah, nee maar hoor inderdaad ook veel wat phormicola zegt

en bij misselijkheid door wagenziekte! En om hele smerige plee's toch schoon te krijgen...

colaaa *\o/*

ontopic: Ik denk niet dat het kwaad kan hoor.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:55

slimmerik schreef:
Moossie90 schreef:
Cola drinken, de gewone originele met suiker.

Ik mis de vindt ik leuk knop.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:38

Nou mensen, ik leef nog :Y) Water is inmiddels ook weer goed , maar ik heb nog steeds geen idee wat het geweest is. Misschien dat ze het dan aan het spoelen waren, maar het is dan best raar dat het maar bij 1 kraan was.

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:40

Hebben wij ook eens gehad.
Belletje naar het waterbedrijf, reactie ja ik weet het ook niet mevrouw maar ik zou het niet drinken als ik u was.

Dag of 3 later was het weer normaal

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:23

phormicola schreef:
Omdat ze leuke dure spullen hebben natuurlijk, wat waarschijnlijk ook idealer is. Cola kan goed thuis gebruikt worden.
Maar goed, als je het niet gelooft is er altijd Google :)

Ik geloof het wel hoor, gebruik het zelf ook bij buikpijn :D Maar dan zou het toch logisch zijn om je patientje cola voor te zetten ipv thee.