Eten & Afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loraine1985

Re: Eten & Afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:08

ha! Fijn te lezen dat ik niet de enige ben..
Momenteel bezig met dag 2 van mn detox/afval kuur..

mijn schema:

gisteren:

3xeiwitshakes met halfvolle melk (eiwitisolaat)
1 hele komkommer
4 koffie met melk en suiker (anders krijg ik het echt niet weg!)
bakje 0% yoghurt met een perzik erdoorheen
Water!!!

Vandaag:
3x eiwitshakes met halfvolle melk
1 hele komkommer
3 koffie met melk en suiker
3 cherrytomaatjes (snack)
en 1 kopje courgette soep gemaakt van boullion, ui, hele grote courgette en 2 kleine aardappeltjes
WATER!!

Daarbij doe ik deze maand de abs challenge en rijd ik 3 keer per week paard..

laat maar vliegen die kilos!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:25

Ik volg ook graag even! Ben in 4 maand 10kg afgevallen en vind het lastig om nu door te zetten en meer te verliezen om op gezond gewicht te komen. Werk 4 dagen per week 9 uur per dag in stallen wat veel uitmesten van de stallen en weides. Vrij acties dus, maar heb wat hulp nodig met het vinden van het juiste eet balans.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:04

Je eet veel te weinig, daar kun je in het begin gezellig en snel op afvallen maar daar gaat je lichaam uiteindelijk op stagneren (zoals nu is gebeurd). Zonder brood leven kan prima, maar kies dan wel voor maaltijden waar je lichaam volwaardig voedingsstoffen uit kan halen. Wraps, crackers ed zijn 'gebakken lucht' wat amper vult en toch zinloze kcal met zich meebrengt.
Je zou je dat kunnen beginnen met kwark (meer eiwitten + geen suiker in vergelijking met yoghurt, plus het vult beter) met fruit, tussendoor rauwe groente of fruit, noten ed. Pak tussen de middag een salade met alles erop en eraan, bak banaan-ei pannekoekjes, s avonds een grote hoeveelheid groente met bv gekookte quinoa, zilvervliesrijst, zoete aardappel en evt een mager stukje vlees.

Blijf 3 hoofdmaaltijden per dag eten plus 3-4 tussendoortjes, maak alleen wat bewustere keuzes qua voedingsstoffen (denk: ben ik mijn lichaam aan het voeden of het vullen?) en schroef je kcal inname wat op. Hetgeen dat je 'over bent' aan kilo's verlies je op deze manier vanzelf. 0.5-1 kg per week afvallen is prima, de rest gaat eigenlijk al te snel en daar creëer je het welbekende jojo-effect mee.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:10

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:58

VT >> MWS

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:19

Een aantal mensen voor mij schrijven al havermout. Ik eet het 's morgens in de vorm van overnight oats. Koude havermout, in mijn geval aangemaakt met amandelmelk en chiazaad en dan een nacht in de koelkast. 's Morgens doe ik er dan nog een halve banaan door, gedroogde cranberries en snippertjes hele pure chocolade.
Ik vind het erg lekker en ben de rest van de morgen gevuld.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:36

En de clean food pyramid?

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:51

Ik vind deze altijd goed:

Afbeelding

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:44

Even een stipje om te volgen!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 10:47

Inmiddels weer heel langzaam aan het afvallen! Hoeft van mij niet snel te gaan, als er maar verschil komt :j

Dus ik ben happy :D

Let er op dat ik nu écht meer vis eet, scheelt ook enorm veel in hoe ik me voel (ik dieet vooral omdat ik me lekker moet voelen in mijn lijf, en ga daar dus ook op selecteren)

Hou vast aan ongeveer 2 dagen 'brood vrij' en kleine porties met avond eten :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:57

Vorig jaar ben ik 30 kg afgevallen aan de hand van bmr berekenen en voldoende gezonde calorieën eten :) en ik at rustig 1x in de week pizza :)

Verdiep je daar eens in, dat is een stuk gezonder afvallen dan stoppen met eten/ te weinig eten...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 11:25

__PSM__ schreef:
Vorig jaar ben ik 30 kg afgevallen aan de hand van bmr berekenen en voldoende gezonde calorieën eten :) en ik at rustig 1x in de week pizza :)

Verdiep je daar eens in, dat is een stuk gezonder afvallen dan stoppen met eten/ te weinig eten...

Ik stop niet met eten en eet ook niet te weinig :))
Maar brood vrij is bijvoorbeeld salades, ei, yoghurt...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:29

Dat werkt voor sommige mensen heel goed, maar hou er dan rekening mee dat je eigenlijk nooit meer brood moet gaan eten heh :) echt jezelf een hele nieuwe levensstijl aanleren :)

Dan is op gewicht blijven ook niet zo moeilijk :)

En, je mag afhankelijk van de vulling flink wat salade eten hoor wil je voldoende calorieën binnen krijgen.

Let op, ik zeg niet dat t slecht is hoor, juist goed om zo bewust te eten.

Ik ben nu zwanger dus eet iets meer maar nog steeds wel bewust :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:40

Hier staan heel wat handige dingen in, dus ik lees even mee. Vooral bovenstaand schema...

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:43

Ik zie sommigen noemen dat je moet oppassen voor vet en voor boter, maar dat ligt eraan wat je van vet naar binnen werkt. Volle (verzadigde vetten) uit gras (room)boter, avocado, kokosolie, olijfolie zijn heel gezond en heb je nodig om de vitaminen en mineralen uit fruit en groenten goed op te laten nemen door je lichaam. De verzadigde en onverzadigde vetten van margarine en halvarine en in chips, snoep e.d. zijn wel ongezond en die moet je dus laten staan. Als je lang vol en voldaan wilt zijn na eten, moet je zorgen dat je voldoende gezonde vetten en eiwitten in je maaltijd hebt zitten. Ik ontbijt bijv met een omelet met groenten erin gebakken in roomboter. Ik smeer ook alleen nog maar roomboter op mn crackers en eet nauwelijks nog brood. Voor middageten of ontbijt maak ik ook de pannenkoeken die hier staan. Ik doe alleen 2 eieren en 1 banaan mixen tot glad beslag, kaneelpoeder erbij. En dan bakken in kokosolie. ZIt je heel lang vol van!! En het is superlekker. Als ik lees dat jij last krijgt van brood eten, zou ik dat helemaal uit je eetpatroon schrappen. Deze site heeft mij erg geholpen, gezonder te gaan eten en waardoor ik meer energie kreeg:

http://www.groenevrouw.nl/

Succes met je afvallen!

Voor de mensen die op hun buik vet overhouden, ook al vallen ze op de rest van hun lichaam af....dat komt doordat er nog teveel suiker in je voeding zit. Als ik teveel suikerdingen eet, kom ik het eerste en enigste aan op mn buik. Dus alle gerafineerde ongezonde suikers uit je dieet. Gezonde suikers zitten in fruit, honing e.d.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:54

Interessant al die tips.

Ben nu ook bezig :).

Wat ik nog niet zie is crackers dat eet ik wel eens ipv brood.

En let wel op wat voor fruit in druiven zitten weer wel veel suikers. Ik drink alleen weekends nog sapjes en eet alleen weekends fruit . Door de weeks drink ik vitamine water en creastel clear daar zit niks in maar is lekkerder dan water.

Probeer ook elke 2 a 3 uur te eten en het beste is savonds niks of een handje nootjes.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:03

Ik begrijp trouwens niet dat er gezegd wordt dat je fruitsapjes moet gaan drinken. Ja het is gezond en ja het zal gerust vullen, maar vind je het gek, in een fruitsapje gaan bijvoorbeeld al gauw 3 a 4 sinaasappels. Als je het zou eten i.p.v. drinken zou je ook vol zitten.
Kauwen is bovendien goed voor je breinactiviteit, en bij het eten van fruit, eet je ook de vezels die vaak bij het drinken verloren gaan.
Fruit moet je eten en niet drinken :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:08

Ik merk ook als ik een deel van mijn brood vervang door andere zaken. Zo maak ik dan als lunch bijvoorbeeld een salade van quinoa met citroen, munt en peper en de groente die ik in huis heb (linzen, erwten, paprika, roerbakgroente etc) met (vega)roerbakreepjes, kip etc. Of maak zelf havermoutpannekoekjes/dunne omeletjes die je vult met groente en iets voor een bite. Genoeg alternatieven voor het gemakkelijke brood die niet heel veel tijd kosten.
Je eet meer groente dan je binnenkrijgt met je brood met kaas/pasta/wat dan ook en eet wat puurder, wat ook weer zorgt dat je minder troep binnenkrijgt. Al ben ik tegenwoordig aardig tosti-verslaafd (paar keer per week op werk) maar dat compenseer ik wel een klein beetje door er dan bijvoorbeeld een halve komkommer met houmous bij te eten of een portie kwark.
Maandag een grote pan groentesoep gemaakt waar nog een restje van over was, dus gisteravond na werk om 22:30 nog een heerlijke kom soep kunnen eten met zelfgemaakte gehaktballetjes zonder me schuldig te voelen. Vult, lekker voor de hartige trek en is in een kwartier gepiept, de balletjes zijn het meeste werk als je bouillon uit een potje of van een tablet maakt. (oke, ook niet optimaal maar bouillon maken zie ik echt niet zitten)
Probeer vooral goed te eten zoals hier eerder al is genoemd. Eet Echt voedsel en geen vulstoffen, dus eigenlijk vrij basic. En vooral: geniet ervan!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:42

Sinds 2 maanden ook bezig en nu 13 kg afgevallen met een dieet wat alleen voor mij is, dit is gemaakt aan de hand van bloeduitslagen.
Het is metabolic Balance
Ik eet 3 maaltijden per dag met minimaal 5 uur ertussen.
Als ik begin met eten begin ik met eiwit dus vlees, vis, yoghurt, bonen, schapenkaas enz. dit om te zorgen dat je geen insulinepiek krijgt waardoor je meer wil eten.

Ik kan kiezen uit 3 dingen per maaltijd met groente
Vb 200 gr yoghurt met fruit en 2 roggecrackers of magere ham met crackers met 100 gr groente of zaden en pitten met groente.
Tussen de middag 125 gr kip, kalkoen, tofu of mager varkensvlees met 130 gr groente
avond 135 gr vis of bonen of schapenkaas of bepaald soort paddestoel en 140 gr groente

Ik mag geen eiwitsoorten door elkaar eten dus geen kip en kalkoen tegelijk en bepaalde groente enzo mag ik ook niet eten.
Ik eet geen koolhydraten ( pasta, rijst, brood, aardappelen)
Ik mag wel een bepaald soort roggebrood.
Ik moet olijfolie eten en bak in kokosnootolie ik mag echte boter op mijn cracker maar niet veel.
In heel veel blik, potjes, kant en klaar maaltijden, zakjes enzo zit suiker kijk maar eens op het etiket.
Ik moet ook 1 appel per dag eten en fruit altijd na de maa;ltijd.

Best lastig in het begin maar het werkt voor mij erg goed.Mijn volgende fase is dat er produkten bij komen die ik mag eten en de laatste fase mag je ook een keer sjoemelen.

Ik zag ergens iets over uitpersen bv sinaasaapel dan mis je wel de vezels die erin zitten en drink je bijna pure fruitsuikers kan je beter de hele sinaasapple eten.

En geloof mij ik heb al heel veel dingen geprobeerd van echt niet snoepen tot zoveel calorieen per dag tot weight watchers, shakes enz. Er ging wel een paar kilo af tot ik op een blokkade zat en er echt niks meer af ging ook niet na 2 mnd.
Voor mij is dit een uitkomst en ik weet ik heb levenslang zeg maar wbt eten.
Maar nog 7 kilo te gaan ik voel me goed heb geen eng smal gezicht en geen loshangende vellen.'
Heb geen honger tussen de maaltijden in en zodra ik een beetje trek krijg drink ik water.
Ik mag trouwens alleen water en thee of koffie (zonder melk/suiker)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:56

Fruitsappen zijn slechter dan slecht......er zit veel minder vitamines e.d. in dan in echt fruit, je hebt niet de vezels van het fruit, wat je wel hebt als je ze puur eet, en er zit waarschijnlijk heel veel toegevoegd suiker in en houdbaarheidstroep. Dus niet drinken, gewoon alleen echt fruit eten, zo variabel mogelijk. En dat je maar max 2 stuks fruit op een dag mag is ook onzin. Hoe puurder het eten (en dus zo min mogelijk bewerkt door mensen en in fabrieken) hoe beter. Al die pakjes eten, fruitsappen, frisdrank (ook crystal clear, weinig calorieen maar wel ongezond aspartaan erin), brood, koeken, snoep, chips, opwarmmaaltijden zit weinig tot geen goede voedingsstoffen in. En dan bedoel ik niet calorieen, want die zitten er genoeg is, maar echte voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft en die ook echt iets toevoegen.

Al die light producten die ze verzinnen, zonder vet e.d. zijn onzin, want er zit dan geen vet in, maar des te meer suiker. En suiker is een grotere dikmaker en ziekte veroorzaker (zorgt voor onstekingen) dan (gezond) vet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:09

Ik lees ook even mee.
Ik merk dat brood ook maar voor eventjes vult zoals hier aangegeven.
Helaas heb ik een melk allergie waardoor er bij mij al veel afvalt.
Ik probeer kleine beetjes te eten, en dan elke 2,5 à 3 uur.

Ik ben erg bezig met wat ik eet en doe geen dieet maar probeer goed op te letten en weg te laten daar waar mogelijk is. ( ongezonde lekkere dingen)

Eerder at ik altijd Soja melk met creusly als ontbijt , maar dit zit bomvol calorieën en vult ook maar eventjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:42

Foundtheone schreef:
Zoals hierboven al beschreven staat, brood zowiezo laten... Bevat veel koolhydraten, wordt weer omgezet in vet. Als je graag brood wilt, Speltbrood is dan een aanrader of brood van roggemeel (haal alsjeblieft brood van de bakker, bij de supermarkt zit er allemaal troep doorheen en is geen 100%!)

Neem lekkere volle yoghurt, als je minder koolhydraten gaat eten moet je wel goede vette binnenkrijgen.
Brie, volle yoghurt, advocado etc. & veel water drinken natuurlijk :)

koolhydraten worden omgezet in vet? :')
Wat denk je dat er in speltbrood anders zit dan in tarwe? iig net zoveel koolhydraten :Y) Die overigens helemaal niet slecht zijn en je gewoon nodig hebt... Het is dus een slecht idee om die compleet te mijden, zeker bij je ontbijt. Je moet gewoon de motor opstarten, en daar heb je koolhydraten voor nodig. Je lichaam heeft niet genoeg aan alleen 'langzame voedingsstoffen'.
Op den duur help je je hele metabolisme naar de maan zonder koolhydraten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 05:32

Ik ben zes kilo in acht weken kwijt geraakt door niet te snoepen en mijn eetpatroon iets aan te passen. Bijv geen pindakaas op brood maar kipfilet. Gewoon ruim 2000 kcal per dag eten in zes maaltijden. Daarnaast iets meer bewegen. Ging prima en geen rare fratsen zoals geen brood eten.
Zo ziet/zag mijn schema eruit op werkdagen.
6.00 een boterham met kip, beschuit met kaas.
8.00 2 volkoren crackers zonder beleg.
10.00 2 boterhammen met mager beleg, fruit.
12.00 2 boterhammen, fruit.
15.00 fruit of een bakje groente. Twee snack a jacks.
18.00 gewoon avond eten. Bij mij houdt dat in: Rijst en pasta max 75 gram. Max 200 gr aardappels, 100 gr vlees, 200 gr groente, toetje evt 200 ml magere yoghurt.

Qua drinken water en thee, 1 glas light frisdrank op een dag.

20.00 iets lekkers van ong 200 kcal.

Dit was bij mij ong 2000 kcal op een dag. Met 5 keer paardrijden en 2 keer hardlopen in de week val ik af en je ziet dat je nog behoorlijk veel eet en dat er ruimte is voor iets lekkers.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 07:20

verootjoo koolhydraten worden omgezet in suikers (kijk maar eens op verpakkingen koolhydraten zoveel waarvan suikers zoveel) en als je die suikers niet gebruikt wordt het omgezet in vet.
Dus koolhydraten moet je verbranden doe je dit niet wordt het vet helaas.
En het is onzin dat je in de ochtend koolhydraten moet eten, je moet gewoon eten dus yoghurt met fruit is ook prima dan komt ook alles op gang.

En volgens mij is spelt een ander soort graan eet dan liever roggebrood en roggepasta.
Helaas is veel tarwe gemanipuleerd oftewel meer korrel en minder stengel dus meer opbrengst per ha en daar zit een groot probleem.
Maar als je echt wil kan ik het precis voor je nazoeken.

En helaas verbrandt de ene persoon gewoon meer dan de ander bij dezelfde beweging hoe ouder je wordt dan verbrandt je minder en moet je of minder eten en meer bewegen en soms is dat ook niet genoeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 07:35

Rumay, alle voedingsstoffen die je niet gebruikt wordt vet, maakt niet uit of je eiwitten, koolhydraten of vet eet. Ik ben heel benieuwd naar je bronnen, van je verhaal klopt namelijk vrijwel niks...
Daarnaast: wat denk je dat er in yoghurt met fruit zit? Juist, koolhydraten...