Moet iedereen tegenwoordig iets hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:00

chanel1985 schreef:
Ja, wou dat ook juist schrijven.
Ik vind het nog altijd raar dat er zoveel medicijnen in de kruidvat verkocht worden. Bij ons is dat allemaal in de apotheek.
Als het in een grootwarenhuis te koop is, dan is de drempel denk ik ook veel lager.

Moet je eens kijken wat je in Amerika kan krijgen voor een poep en een scheet :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:01

Air schreef:
_San87_ schreef:

Ze heeft het dan ook over mensen die denken iets ergs te hebben en zich daarom maar volstouwen, al dan niet preventief. Niet over mensen die daadwerkelijk echt heel ziek zijn.

En hoe bepaal jij vanuit een verhaal van de TS of die mensen echt wat hebben of niet?

Ik bepaal helemaal niks, dat heeft TS gedaan. Ik zeg alleen wat ze bedoelt met de OP. Of beter, wat ik denk dat ze bedoelt met de OP.

muntdrop

Re: Moet iedereen tegenwoordig iets hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:06

Geen last van in mijn omgeving :). Maar als ik buik of hoofdpijn ofzo heb slik ik wel gewoon een paracetamolletje, maar daar ga ik niet over opscheppen ofzo? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:06

Dit is precies wat ik dus bedoel. Er zijn mensen die écht wat hebben, en door alle wannabe's zien steeds minder mensen wie er echt wat hebben, en wie niet. Ik ken persoonlijk mensen die echt heel erg ziek zijn, maar zelf ook hun eigen balans proberen te vinden met medicijnen. Zij nemen het liefst zo min mogelijk medicijnen, maar zij hebben het wel echt nodig. Zoals Koudbloed Kim hier in het topic, als je in zo'n situatie zit heb ik heel veel begrip voor je. Maar dan heb je dus ook weer de wannabe's die voor elke kleine kwaaltje gelijk een doos mee naar huis krijgen.

Daarin vertrouw ik de farmaceutische industrie ook niet meer helemaal. Het gaat steeds vaker om geld, en er wordt niet meer gekeken of iemand écht ergens aan lijdt. Mensen krijgen al die medicijnen te makkelijk mee naar huis. Mijn studeert aan King's College, en die ziet genoeg mensen voorbijkomen die inderdaad helemaal nergens aan lijden, maar die van alles beweren. Ik begin te denken dat dit gewoon om aandacht gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:09

Ach, dat begint toch al bij de huisarts?
Die geeft je een pilletje mee, en daar moet je het mee doen.

Ik heb zelf de laatste tijd erg last van migraine hoofdpijn, als ik dan geen zware pijnstillers neem, ben ik echt in staat om m'n hoofd door de muur te beuken.
Is het goed voor me? Nee, maar als ik het niet doe dan knap ik er ook niet van op ;)

Maar hier buitenom ben ik eigenlijk ook tegen te veel troep in m'n lijf. Ik loop liever 6 weken kreupel dan dat ik normaal loop met een bak pijnstillers.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:13

Eindelijk iemand die het ook snapt.

Koudbloedkim, ik snap jou situatie voor 100%. Maar bij jou is het ook echt echt.

Het is niet eens zo zeer dat ik me stoor aan mensen die maar medicijnen gebruiken of naar de dokter hupsen. Nee....

Ik stoor me mateloos aan mensen, die continu wat hebben "hoofdpijn, buikpijn, beenpijn, oorpijn, oogpijn, haarpijn." Weet ik veel wat allemaal.
Elke dag hebben ze wel weer iets.
Elke dag opnieuw.

En roep je "Ga dan naar de dokter als je zoveel last hebt?"
Ook nog zeggen.... Ik ga dit eerst proberen, en dan dit. En dan dit.

Dus zelfdokteren.

Tegen één bekende, klinkt hard en gemeen, heb ik gezegd: "Jij hebt ook elke dag wel weer iets eh? Ik heb echt zwaar medelijden met jou, dat je altijd maar pijn hebt."
En ineens ging het allemaal beter.

Iedereen heeft wel een verkoudheidje, hooikoorts, of een keer een keel ontsteking. Maar dat is zo erg, als dat jij het jezelf aanpraat (Jij bedoel ik algemeen, niemand aangewezen)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:14

ik heb begrip voor de mensen die echt medicijnen nodig hebben
maar neit die mensen die idd voorr elk kwaaltije naar de huisarts gaan, daar pillen meekrijgen en elke week naar de drogist ofzo gaan om daar ook medicijnen te halen bijv heel veel verschillende soorten vitamine omdat dat zogenaamd beter voor je is, terwijl je ook gewoon een stuk fruit kan eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:16

En ik heb het inderdaad vooral ook over al die medicijnen die je gewoon bij het kruidvat kan kopen. Mensen kunnen tegenwoordig niet meer zonder hun neusspray, hun zus en hun zo... Allemaal dingen die je in veel gevallen helemaal niet nodig hebt. Als je elke keer neusspray gebruikt als je verkouden bent, gaat inderdaad je weerstand omlaag omdat er toch wel een medicijn voor is. Zo blijven mensen het gebruiken.

Ik ken ook iemand die beweert dat hij een glutenallergie heeft. Er komen dan weer 10 pillen per maaltijd uit de kast, terwijl wij hem een keer gewoon iets met gluten hebben zien eten, zonder dat hij het doorhad. Hij had nergens last van. Vervolgens moest er wel de hele tijd apart voor hem gekookt worden. Hij eet echt verschrikkelijk veel, ongezond veel. Het is inderdaad begrijpelijk dat je last krijgt als je in één maaltijd eet wat vier mensen op één dag eten (niet overdreven).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:17

Dat soort mensen gooi ik dus uit m'n fb vrienden lijst, gek word je van die dagelijkse nutteloze updates over hun pijntjes en kwaaltjes. Vaak leven ze ook dusdanig slecht dat iedereen zich enorm rot zou voelen bij zo'n patroon.

Felicxa

Ik heb vaak last van hoofdpijn, daar neem ik een paracetamolletje voor. Dan voel ik me gewoon lekkerder en kan ik me beter concentreren. Soms ga ik daarvoor de les uit, maar dat is ook niet om op de scheppen.

Ik heb wel weining begrip voor mensen die met pijn in hun grote teen naar de dokter gaan, of zelfs met een blauwe plek en zich daarom vervolgens vol gaan stouwen met allemaal onnodige pillen en drankjes of weet ik veel wat. Of mensen met 100 verschillenden soorten vitamine pillen thuis.

Schoentje

Of van die mensen die lijden aan een op dat moment populaire ziekte. Zodra het in het nieuws is, hebben zij het ook :D
Deze hebben bij 2 hoestjes ook meteen de griep, bij een zwaar hoofd direct migraine en bij een klein pijntje een ontsteking waarvoor ze een antibiotica kuurtje moeten halen. Deze mensen hebben ook altijd net een ergere ziekte of meer pijn dan de persoon waar ze mee praten en zitten bij een dwarse scheet in de ziektewet.

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! En voor de mensen die echt wat mankeren verzieken zij de boel. Door zulke mensen moet je bij veel dokters eerst door een ballotagecommissie voordat je een afspraak mag maken, omdat de werkdruk door de 'altijd iets denken te hebbers' voor de doktoren te groot wordt.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:20

Ik gooi er ook nog even wat in:
Als mensen nou eens gaan letten op hun voeding dan is een groot deel van de klachten (onbeduidende hoofdpijnen, moeheid, slecht slapen, te veel slapen, buikpijnen, noem maar op!) stukken minder! Iedereen propt zich vol met onbeduidende e-nummers, bergen gluten, kilo's suikers en noem maar op.
En dan het gek vinden dan kinderen al drukken worden of zogeheten ADHD hebben? Back to basic!! (maar niet allemaal want dan is het voor mij en andere gezonde mensen niet meer te betalen wegens schaarste ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:21

TS wil je een dagje met me ruilen? Kun je ervaren hoe het is alle dagen met pijn te moeten leven. En dan heb ik het echt niet over een kiespijntje. Ik zou er heel wat voor over hebben om mijn "oude" leven terug te krijgen. Je bedoelt het vast niet zo, maar je kwetst hier heel veel mensen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:21

Ik heb een paar keer in mijn leven medicijnen gebruikt, maar dat is al heel veel jaar geleden, en dat was omdat ik écht ergens last van had.

Verder gebruik ik helemaal nooit iets (ook geen vitamine C ofzo), alleen één keer per maand Aleve Feminax, omdat ik anders onmogelijk mijn menstruatie doorkom. Ik heb echt niet normaal veel pijn (als in alleen maar huilend op bed kunnen liggen), en dan heb ik liever één keer feminax per maand, dan constant aan de pil, waarvan het nog maar de vraag is of het werkt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:22

Oh ja, hypochonders... Altijd fijn :').

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:23

Germatje schreef:
Als mensen nou eens gaan letten op hun voeding dan is een groot deel van de klachten (onbeduidende hoofdpijnen, moeheid, slecht slapen, te veel slapen, buikpijnen, noem maar op!) stukken minder! Iedereen propt zich vol met onbeduidende e-nummers, bergen gluten, kilo's suikers en noem maar op.
En dan het gek vinden dan kinderen al drukken worden of zogeheten ADHD hebben? Back to basic!! (maar niet allemaal want dan is het voor mij en andere gezonde mensen niet meer te betalen wegens schaarste ;) )

ADHD heeft niet eens zoveel met druk zijn te maken, wel heel erg veel met concentratieproblemen ;)

Ik vind ook dat al die vitaminepilletjes overdreven zijn. Eet gewoon 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:23

Orchidee14 schreef:
TS wil je een dagje met me ruilen? Kun je ervaren hoe het is alle dagen met pijn te moeten leven. En dan heb ik het echt niet over een kiespijntje. Ik zou er heel wat voor over hebben om mijn "oude" leven terug te krijgen. Je bedoelt het vast niet zo, maar je kwetst hier heel veel mensen mee.

Zoals je al in veel van mijn posts hier heb kunnen lezen, heb ik het volste begrip voor mensen die ook écht wat hebben. Ik ken een paar mensen die veel medicijnen moeten nemen omdat die inderdaad een erge ziekte hebben, en ik kan ze niet minder dan gelijk geven. Als het nodig is, is het nodig. Het zijn de mensen die het niet nodig hebben waar ik me aan erger.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:26

Jeetje lieve mensen, jullie hoeven je niet aangevallen/gekwetst te voelen.
Het gaat gewoon om een groep mensen die elk pijntje op bijvoorbeeld facebook gooit en op verjaardagen etc graaag over elk wissewasje van zichzelf praat. Medicatie dat steeds sneller wordt voorgeschreven en waardoor mensen soms een medicijnkaat vol hebben staan met dingen die ze echt niet nodig hebben.

Vooral de mensen die alles op facebook gooien, irriteren mij enorm.

De TS bedoelt totaaal niet mensen die echt medicatie nodig hebben. :(:)
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 01-09-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:27

Oke, sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar het is vaak heel moeilijk en frustrerend als je iets hebt wat aan de buitenkant niet te zien is. Mensen staan dan zo gauw met een oordeel klaar en kunnen heel hard zijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:29

Orchidee14 schreef:
Oke, sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar het is vaak heel moeilijk en frustrerend als je iets hebt wat aan de buitenkant niet te zien is. Mensen staan dan zo gauw met een oordeel klaar en kunnen heel hard zijn.

Ik denk dat dit dus ook een resultaat is van de zogenaamde hypochonders onder ons die bij het minste of geringste al denken dat ze ebola hebben, of zo. Mensen die echt iets hebben, worden niet serieus meer genomen.

Anoniem

Re: Moet iedereen tegenwoordig iets hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:32

Dat is helaas waar.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:32

EskeGirl schreef:
Germatje schreef:

ADHD heeft niet eens zoveel met druk zijn te maken, wel heel erg veel met concentratieproblemen ;)

Ik vind ook dat al die vitaminepilletjes overdreven zijn. Eet gewoon 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag :=

Ja weet ik maar de hele uitleg lijkt me niet hier relevant.
overigens schijnen concentratie problemen ed ook een samenhang te hebben met een wisselende bloedsuiker (logisch ook..)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:36

_San87_ schreef:
Orchidee14 schreef:

Ik denk dat dit dus ook een resultaat is van de zogenaamde hypochonders onder ons die bij het minste of geringste al denken dat ze ebola hebben, of zo. Mensen die echt iets hebben, worden niet serieus meer genomen.

Hoe bedoel jij deze post San87? qua de hypochondrie.. in deze en in je vorige post komt het namelijk een beetje cynisch over, maar voor ik erop inga, vraag ik het eerst maar even om misverstanden te voorkomen :)

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:40

Als steeds meer mensen voor elk wissewasje aan de pillen en drankjes gaan zullen ziektes toch immuun worden voor onze medicijnen en nieuwe medicijnen heb je niet zo 1 2 3...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:44

Ik heb trouwens het idee dat dat eeuwige gekwaal ook wel echt iets is waar veel paardenmensen last van hebben, misschien komt het omdat de paardensport fysiek niet zo veel van je vraagt als andere sporten of omdat die mensen dan te vaak de bakgrond van dichtbij zijn gaan inspecteren, maar als ik een gammel mens tegenkom wat mij in detail uit gaat leggen waar hij/zij allemaal rammelt is het 9 van de 10 keer op een stal oid :o?