Hoe aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:06

Ik mis de eiwitten..

Zoals Kahawa ook zei: je bent waarschijnlijk spiermassa aan het kwijt raken. Je lichaam vraagt meer vanwege je fysieke werkzaamheden.
Snelle suikers zijn inderdaad af te raden, juist daar krijg je dat minder fitte gevoel van (je lichaam vraagt op dat moment naar suikers omdat het weinig 'eigen reserves' heeft of 'verslaafd' is aan suikers).

Noten en muesli zijn wel een aanrader. Grotere porties eten ook.

Maar eiwitten zorgen voor je spieren: verminderen van spierpijn, helpen bij spierbehoud en eventueel bij spieropbouw. Eiwitten zitten in vis en mager vlees; kip, paard, rund, lamsvlees. Bijvoorbeeld kipfilet op brood is een prima aanvulling om wat extra eiwitten binnen te krijgen. Daarnaast is zuivel ook eiwitrijk; magere kwark en yoghurt, karnemelk, magere kaas. En natuurlijk het kippenei.
Wat je ook zou kunnen doen is eiwitshakes nuttigen. Maar ik weet niet hoe je daar tegenover staat.

Mijn vriend is 1.94m en weegt slechts 68 kg. Behoorlijk ondergewicht dus.. Zijn stofwisseling is niet normaal snel! Mede vanwege zijn fysieke werk kan hij eten wat hij wil, maar vetreserves en spieropbouw heeft hij niet. Op dezelfde manier (tussendoortjes met noten/muesli, grotere porties én eitwitrijk voedsel) is ook hij momenteel bezig om proberen aan te komen.

Grapjasjes12

Re: Hoe aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:10

Voor een man eet je echt te weinig, niet gek dus dat je afvalt. Ik ben van dezelfde lengte en zou omvallen op zo weinig voedsel.
Ik mis fruit, eiwitten en tussendoortje. Je maaltijden zelf mogen ook wel een derde groter :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 01:19

Mijn man heeft na een motorongeluk een iets te snel werkende schildklier en moet daardoor ook veel eten om aan te komen, ook omdat hij ook aan krachtsport doet. Hij wil geen vet aankomen dus hij eet veel, maar wel heel gezond. Meer eten is in het begin best lastig, omdat je het niet gewend bent. Maar als je het opbouwt merk je dat dit steeds makkelijker gaat. Voor een man eet je nu namelijk vrij weinig.
Als je er echt last van krijgt kan je altijd via je huisarts met een dietiste in contact komen, maar omdat je nu te weinig eet kan je het ook eerst zelf aanpakken, heeft mijn man ook gedaan en hij blijft nu goed op gewicht.

Zijn gemiddelde voedingschema (zou ik niet overnemen want dat wordt te veel voor jou denkt ik :+ maar sommige dingen kan je wel bijvoegen in je eigen dieet);
ochtend: kwark met meusli
laat in de ochtend: 2 volkoren broodjes met ei of magere vleeswaren en fruit, meestal een appel en twee bananen
Lunch: pasta met tonijn of pasta met kip.
Tussendoor: crackers met beleg. Of een koekje oid
Avondeten: flinke portie of twee porties :')
Later op de avond: grote schaal yoghurt en fruit of groente, meestal een kiwi, stuk komkomer of een paprika.

Verder drinkt hij veel water, wat koffie en soya- of rijstmelk.
Na het trainen een shake (maar dat is voor jou nu niet echt nodig)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:12