Ik mis de eiwitten..
Zoals Kahawa ook zei: je bent waarschijnlijk spiermassa aan het kwijt raken. Je lichaam vraagt meer vanwege je fysieke werkzaamheden.
Snelle suikers zijn inderdaad af te raden, juist daar krijg je dat minder fitte gevoel van (je lichaam vraagt op dat moment naar suikers omdat het weinig 'eigen reserves' heeft of 'verslaafd' is aan suikers).
Noten en muesli zijn wel een aanrader. Grotere porties eten ook.
Maar eiwitten zorgen voor je spieren: verminderen van spierpijn, helpen bij spierbehoud en eventueel bij spieropbouw. Eiwitten zitten in vis en mager vlees; kip, paard, rund, lamsvlees. Bijvoorbeeld kipfilet op brood is een prima aanvulling om wat extra eiwitten binnen te krijgen. Daarnaast is zuivel ook eiwitrijk; magere kwark en yoghurt, karnemelk, magere kaas. En natuurlijk het kippenei.
Wat je ook zou kunnen doen is eiwitshakes nuttigen. Maar ik weet niet hoe je daar tegenover staat.
Mijn vriend is 1.94m en weegt slechts 68 kg. Behoorlijk ondergewicht dus.. Zijn stofwisseling is niet normaal snel! Mede vanwege zijn fysieke werk kan hij eten wat hij wil, maar vetreserves en spieropbouw heeft hij niet. Op dezelfde manier (tussendoortjes met noten/muesli, grotere porties én eitwitrijk voedsel) is ook hij momenteel bezig om proberen aan te komen.