Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Op het moment dat dit "echte" aanvallen zouden zijn vind ik t nogal apart dat ze zich in stressvolle situaties afzondert. Niet meer weten wie je bent en geen bekenden om je heen hebben zorgt alleen maar voor meer paniek..
Ayasha schreef:lieveli schreef:Oke dus het is heel aannemelijk dat ze het heeft. Maar waarom ze dan graag wegloopt en ons in angst liet zitten... Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Om van de stressbron weg te zijn?
Zelfs nu nog, nu meerdere mensen m'n man ter aarde hebben zien storten vinden ze 'm maar vreemd als ie zo moe is dat ie moet gaan liggen of wartaal uit begint te slaan. Mensen met epilepsie stuiten op een heleboel onbegrip. Vraag haar gewoon eens waarom ze deed wat ze deed, dan krijg je misschien een stukje duidelijkheid 
Sababber schreef:Er zijn verschillende soorten epilepsie.
De shock variant waarbij iemand alleen staart.
Je hebt ook een variant waarbij iemand een korte impuls krijgt waardoor ze bijvoorbeeld gooien met het drinken wat ze in hun hand hebben (erg leuk als je in de kroeg staat en je gooit daardoor bier over iemand heen..)
De variant waardoor iemand spontaan gaat voelen aan alles, kastjes open trekt. Messen pakt etc.
En de meest bekende het op de grond vallen en alle spieren trekken samen.
Bij geen een soort epileptische aanval weet het slachtoffer nog wat er gebeurt is.
Die variant van. Die vriendin is bij mij volledig onbekend als bhver zijnde..
Mioux schreef:Volgens mij bestaat er wel een kans dat je een deel herinnert wat er gebeurd is tijdens een aanval,maar niet alles 100%. Mijn oom had ook epilepsie alleen dan een ergere vorm. Hij is ook overleden aan verstikking/inslikken van zijn tong.
Murthul schreef:Mioux schreef:Volgens mij bestaat er wel een kans dat je een deel herinnert wat er gebeurd is tijdens een aanval,maar niet alles 100%. Mijn oom had ook epilepsie alleen dan een ergere vorm. Hij is ook overleden aan verstikking/inslikken van zijn tong.
Er zijn ook mensen die tijdens een aanval 100% bij zijn en alles bewust meemaken. Je alles kunnen herinneren is dus zeker mogelijk.
Floor_x schreef:Je hebt wel lichte vormen, die heb ik zelf volgens mij ook wel is gehad. Maar ik was dan eventjes helemaal van de wereld, reageerde nergens op. Dat er mensen tegen me praatten, en ik dat absoluut niet door had en ik me er ook niks van kon herinneren. Hooguit een minuutje ofzo.
Maar epilepsie is bij ieder persoon anders, de één reageert op lichtflitsen en de ander heeft daar weer geen last van. Aanvallen aan de hand van stress heb ik nog nooit van gehoord, maar ik sluit het ook niet uit.
Kan deze persoon zich de aanval herinneren?
Mioux schreef:Murthul schreef:Er zijn ook mensen die tijdens een aanval 100% bij zijn en alles bewust meemaken. Je alles kunnen herinneren is dus zeker mogelijk.
Dat is denk ik dan een lichtere vorm?