Nu al koud hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:05

Jaaaa hier nog iemand. Ik ben echt totáál geen koukleum maar de laatste dagen heb ik het echt koud :') Vooral 's ochtends, niet te doen man. Ik slaap dan ook wel in short etc. maar toch :)) Gelukkig met dikke badjas en dikke sloffen gaat het wel en als ik bezig ben heb ik er geen last van. Als ik thuis kom ga ik lekker op de bank of op m'n bed met een dekentje *\o/*

Aantal dagen terug zat ik om 1 uur 's nachts in een hemdje met zomerjasje op het station van Rotterdam te wachten... Ik geloof dat de kou nog niet uit m'n lichaam getrokken is :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:13

Ik ben ook koukleum eerste klas. Ik zit nu op de bank met lange pyjama, sokken, sloffen, badjas en twee fleecedekens.

Het is hier nu 18 graden maar wij vertikken het ook om de verwarming aan te zetten.

Vannacht heb ik geslapen met mijn lange pyjama en twee dekens. Het is om te huilen. :')

Maar liever zo dan kou lijden. Ik HAAT kou.

Murthul

Re: Nu al koud hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:15

Ik loop ook alweer minimaal n week rond met thermokleding.. :brr:

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:20

Ik heb sinds 2 dagen mn Onesie weer aan Ipv kaal slapen (aanrader voor koukleumen) en vannacht mn 2e deel van mn dekbed erop gegooid want ik had het toch echt koud. Verwarming vertik ik nu al aan te doen, pak wel een extra trui of een deken op de bank.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:26

Ook ik loop al in mijn winter boots en winterjas. Legging onder mijn broek..

heb ook al het winterdekbed erop liggen met 2 wollen dekens en ik draagt s nachts een badjas in bed. Lekker warm!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:58

Oh maar ik slaap de hele zomer in een pyama hoor :j wat veel mensen niet weten is dat een pyama veel koeler is als het warm is, omdat huid op huid veel sneller warm is en zweet dan als er nog een stofje tussen zit. Lig dan vaak zonder dekens, dat dan wel :j

In de winter slaap ik gewoon indezelfde pyama maar leg ik eerder een dunne of dikkere deken extra over.
Er komt namelijk geen verwarming aan op de slaapkamer :o

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:02

Ik zit hier op mijn werk met sjaal om en half te bibberen :') Net even de verwarming aangezet en heeeerlijk die warmte :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:03

Wij hebben deze zomer een nieuw bed gekregen, in 't oude bed hadden we zo'n warmtedeken liggen, maar omdat die een flinke maat kleiner is dan ons nieuwe bed heb ik geen warmtedeken meer. :brr:

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:03

Jep hier! Iedereen loopt hier binnen nog rond in een t-shirt, ik heb alweer mijn dikke trui aan en gisteren ben ik zelfs met een fleecedekentje op de bank gekropen.
Laatst op stap stond iedereen in een t-shirt en ik had het met mijn vestje aan nog zo koud dat ik aan het rillen en klappertanden was.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:06

ik loop ok weer in mijn winterkledij hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:07

Ik had het altijd vreselijk koud. Maar doordat vitamine d weer op peil is (Had hier een grote te kort van) heb ik het een stuk warmer. Vorig jaar kwam ik nog steenkoud de sauna uit. Nu voldoet een dikke vest en een (fleece)deken. Maar ik loop al snel een vest rond.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:08

bij 18 graden gaat bij mij thuis gewoon de verwarming aan hoor!!! hahahaha

hier nog een mega koukleum!! ben er een keertje voor bij de huisarts geweest, want heb het niet alleen altijd koud, zodra het koud word ben ik ook dood moe (mn lichaam is keihard aan het werk in poging tot warm worden), soms heb ik gewoon 3 weken aan 1 stuk door buikgriep ofzo omdat mn weerstand zo slecht is en heb ook nog eens last van echte winter vingers en tenen..

ze heeft me toen onderzocht en het resultaat was: lage bloeddruk, lage hartslag (sporthart), lage lichaamstemperatuur en laag vet% = altijd kuod hebben. Ik moest meer zout eten, aankomen, omega en vitaminepillen gaan slikken en wisselbaden nemen iedere dag. vooral dat laatste was zn hell!!!

Ik loop gewoon met 2 paar broeken (rijbroek en skibroek, of legging en jeans over elkaar), thermo kleding onder mn truien en standaard een bodywarmer onder/over mn jas heen zodra het onder de 10 graden wordt.. onder het vriespunt sluit ik mezelf op!!!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:11

De verwarming is hier nog niet aangeweest, dat vertik ik gewoon in augustus. Maar ik lig wel as we speak met een gloeiend hete kruik in mn bedje te rillen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:18

ik ken het probleem, gisteren heerlijk met een fleece dekentje op de bank gelegen.
van de handschoenen heb ik gelukkig nog geen last maar heb wel weer een dikker vest aan.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:21

ohhh ik heb het met een trui én winterjas aan nog koud! :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:26

Hier is de houtkachel ook al aan geweest, het was maar 17 graden binnen :brr:

Tip trouwens voor de echte koukleumen; hebben jullie je schildklier wel eens laten checken (met simpel bloedonderzoekje)? Ik ben er toevallig achter gekomen (bij een bloedonderzoek naar iets anders) dat mijn schildklier niet optimaal werkt. Sinds ik daar pilletjes voor slik heb ik het lang niet meer zo koud!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:27

Ik ben absoluut geen kouwkleum, maar ik heb het toch echt verschrikkelijk koud afgelopen dagen, mijn slippers zijn weet omgeruild voor uggs, voor derest geef ik er mooi nog niet aan toe. Al zeur ik wel bij mijn vader of de vloerverwarming iets aan mag in de badkamer (Stonden voorgaande jaren gewoon laag aan).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:29

Ik heb van de week de verwarming een uurtje aan gehad :x en loop alweer in winterjas met dikke sokken in mn schoenen, vooral mijn voeten worden zo snel koud!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:32

Ik had het van de zomer met 23 graden in m'n korte broek al koud haha..
Krijg het ook echt pas een beetje warm als het +25 graden is, dus er klopt sowieso iets niet.

Ik vond het een paar weken geleden overdreven om al een winterjas te gaan kopen, maar ik betrap mezelf er nu toch steeds op dat ik al aan het zoeken ben. :=

Voor nu ga ik lekker m'n lange spijkerbroek met een truitje en m'n leren jasje en een sjaal aantrekken, want ik moet naar buiten.. :brr:

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:34

Een topic naar mijn hart.

Ik ben ook al heel de week aan het vloeken dat het voor mij voelt alsof het weeral aan het vriezen is. Dan is het ook nog eens om 21u weeral donker.. Brrr. Winter is niets voor mij.

Van manlief mag ik de verwarming nog niet opzetten. Die vindt dat te gek voor in augustus maar als het aan mij had gelegen, had die al wel een paar keer opgestaan. Snertweer!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:39

Hmm, snert! Nu heb ik zin in erwtensoep. :+

Ik heb trouwens wel een lage bloeddruk en ook niet bijster veel vetjes (BMI van 21, dus het is niet dat ik te dun ben) dus ik denk dat dat inderdaad wel scheelt.

Ik ben altijd jaloers op mensen die het nooit koud hebben, en volgens mij weten zij niet hoe gelukkig ze daarmee mogen zijn.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:55

bij mij is schildklier bloeddruk etc. allemaal nagekeken, en was allemaal goed

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:58

ik laat iedere 3 maanden al bloedprikken maar heb ze nooit iets horen zeggen over mijn schildklier(dit is een paar keer meegetest)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:02

In huis is het nog zo'n 21 graden (zonder dat de verwarming aan is geweest). Zolang de temperatuur binnen niet onder de 19.5 graad komt gaat hij (helaas) ook nog niet aan.

Loop nu in huis met lange broeken, dikke huissokken en dikke truien rond. Buiten gaat mijn winterjas aan....

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:07

Hier op kantoor ook al weer met lange mouw en vest. Brr! Al is het hier ook maar een paar dagen per jaar lekker, de rest koud :=