Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RoyceMack schreef:ben ik de enige die geshockeerd is dat dit in principe een afspraak was bij een arts in een praktijk, en dat er door zijn gepruts een doorverwijzing komt een een polikliniek? en dat er vervolgens dus een rekening op de mat valt van 2000 euro?
Ik vraag me dan toch heftig af wat het had gekost als die arts gewoon zn werk had gedaan en dat implantaat er zelf uit had gehaald.
EDIT: oh ik zie dat ik niet de enige geshockeerde ben :}
amillia schreef:Tja lang leve Nederland... Hier in Duitsland is het eigen risico afhankelijk van je inkomen (max 2%) en wordt bij chronische ziekte gehalveerd (dus nog maar 1%). En het is niet zo als in Nederland dat je alles zelf betaald tot een bepaald bedrag maar je betaalt 10% van je medicijnen, minstens 5 en max 10euro, fysio etc ook 10% + 5 euro en 10 euro per dag ziekenhuis. Zo betaal je elke keer een beetje en komt het niet zo hard aan.
Op een blog las ik gister dit:
[ Afbeelding ]
https://iannjoy.files.wordpress.com/201 ... age194.jpg
De ziekenhuizen hebben het geld wel echt nodig, veel hebben het financieel erg krap. Maar ook dat ligt helaas voor een groot deel aan de verzekeraars en de politiek.
Shadow0 schreef:Hoho, het zijn hier de ziekenhuizen die in eerste instantie de belachelijke prijzen vaststellen. De verzekeraars staan het toe, maar zijn toch beslist niet de enige schuldige. Ziekenhuizen verliezen net zo goed alle proportie uit het oog, en dat is niet alleen maar omdat ze echt niet anders kunnen.
Dat de huisarts het niet kan is niet goed en dat geeft me absoluut geen vertrouwen over z'n kwaliteiten als arts, maar ik vind het ook echt heel erg onethisch dat de ziekenhuizen 40 (!!!) keer zo veel rekenen voor een dergelijke ingreep. Daar zijn ook niet echt excuses voor.
gekvanfleur schreef:Shadow0 schreef:Hoho, het zijn hier de ziekenhuizen die in eerste instantie de belachelijke prijzen vaststellen. De verzekeraars staan het toe, maar zijn toch beslist niet de enige schuldige. Ziekenhuizen verliezen net zo goed alle proportie uit het oog, en dat is niet alleen maar omdat ze echt niet anders kunnen.
Dat de huisarts het niet kan is niet goed en dat geeft me absoluut geen vertrouwen over z'n kwaliteiten als arts, maar ik vind het ook echt heel erg onethisch dat de ziekenhuizen 40 (!!!) keer zo veel rekenen voor een dergelijke ingreep. Daar zijn ook niet echt excuses voor.
Het is gewoon een spel en beide zijn even schuldig. De een niet meer als de ander.
En de burger kost het een hoop geld, maar dat interesseert ze geen moer.
Hevonen schreef:Het had minder kunnen zijn, zeiden ze in het ziekenhuis, als mijn dochter door de huisarts was doorverwezen naar gynaecologie, in plaats van naar chirurgie.
Polly schreef:Als je je eigen zorgkosten inkijkt is het echt belachelijk wat er soms voor gerekend word, als dierenartsen dat zouden rekenen zou iedereen in opstand gaan. Maar ja bijna niemand weet het want het word wel gedeclareerd.. tot je een factuur onder ogen ziet..
) en daarna 2x op controle (en uiteraard daarvoor bezoek aan spoedeisende hulp, intake anesthesie en foto's, door de scan en oh ja, volledige narcose, pijnstilling etc ) Ik was "maar" 6800 euro kwijt..
?Hevonen schreef:Kijk, het is nog steeds veel geld, maar dat vind ik wel redelijk.
Dat er geklaagd wordt over het feit dat de ziektekosten de pan uitrijzen begrijp ik helemaal als de vergoeding voor zo'n klein poliklinisch werkje zo enorm is. Ik denk dat verzekeraars eens goed naar dit soort tarieven moeten kijken.