Slecht in in slaap komen, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:04

Niet opstaan als je je verveelt! Blijf je maar lekker met je ogen dicht in bed vervelen :D

Maartje1990

Re: Slecht in in slaap komen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:12

Ipv een kopje thee of water een lekker kop warme melk? Hierin zit ook melatonine waardoor je beter kunt slapen

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:26

Als je standaard gewoon niet kan slapen.. Ga je naar mijn idee te vroeg in je bed.
Mijn advies zou zijn. Ga later naar bed.
Zorg dat je moe bent als je naar bed gaat
In ieder geval een beetje..
Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:28

Ik heb het laatst ook gehad. Heb een luisterboek gedownload op mijn telefoon en deze (zachtjes) aangezet.
Ik viel er wel door in slaap!
Je verveelt je niet, maar kan het wel doen met je ogen dicht :D

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:24

Bedenk ook dat je met sporten (in jouw geval een kwartiertje hardlopen) een hormoon aanmaakt dat voor energie zorgt. Als jij een half uur na het sporten wil gaan slapen, kan dit lastig zijn. Heb je ook problemen met in slaap vallen als je niet sport voor het slapen gaan? Ander kun je proberen om in de ochtend een kwartiertje eerder op te staan en dan te gaan hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:31

Alvast bedankt voor alle tips, zal het proberen!
Alleen ben ik 1 redelijk belangrijk punt vergeten, superdom van mij.

Ik ben paranormaal begaafd. Hiervoor ben ik bang. In mijn dromen of soms zelfs nachtmerries krijg ik visioenen die tot nu toe altijd uitgekomen zijn (zoals ik voelde dat er iets met MH17 zu gebeuren, maar mijn tante en oom gingen toch..). Ook zie ik geesten. Misschien den je, wooooow gaaf, maar heier niks mee te maken? Wel dus. Ik ben hier ook heel erg bang voor. Zodraik mijn licht uitdoe sprint ik naar mijn bed en leg mijn hoofd op de kussens neer zodat ik niks zou kunnen zien.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:30

....heel naar, dat je oom en tante toch zijn gegaan! Gecondoleerd!

En rot, dat je bang bent voor je vermogens. Logisch eigenlijk ook, als je het niet kunt uitzetten en geen controle over hebt. In allerlei andere culturen krijg je daar begeleiding in, inclusief dat je gestimuleerd wordt om het op "gewone" momenten (als je wilt slapen, op de manege of hoe het maar uitkomt) uit te zetten.
Als al dat gedoe maar binnen blijft komen, ben je eerder paranormaal gehandicapt dan iets anders.

Tddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:34

kijk eens op youtube naar een ASMR video!
Je zal het aan het begin misschien erg vreemd vinden, maar het helpt wel!

Thee voor het slapen gaan is niet zo heel erg goed.. Met name omdat daar ook gewoon suiker in zit.
Je kunt ook beter pas naar je slaapkamer gaan als je ook écht gaat slapen.
Je moet jezelf proberen om een ritme aan te wennen.. Lezen voor het slapen gaan is ook niet zo heel erg goed. Je zou beter echt gewoon je slaapkamer zo min mogelijk voor andere dingen naast slapen moeten gebruiken. Want ik denk dat je jezelf zo alleen maar aan het afleiden bent..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:36

K heb ook moeite met slapen. Slaap meestal om 04:00. Het enige wat helpt is mezelf drogeren met codeine ofzo :Y)