Middag dutje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:35

Ik doe ook bijna dagelijks een middagdutje, maar ik sta ook elke dag rond 4:40 op, dus ben dan gewoon moe en ik wil niet elke avond om 8:30 naar bed, dus dan maar even smiddags inhalen ;)
Ik heb soms inderdaad ook dat ik dan ´s avonds minder goed inslaap, dat is irritant, maar weinig aan te doen denk ik.

Anoniem

Re: Middag dutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:46

Ik doe geregeld ook een powernap , niet te lang anders slaap ik snachts niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:47

Ik hoorde juist dat het slecht is om te gaan slapen in de middag omdat je dan je ritme om draait. Beter is om even iets anders te gaan doen als je thuis komt en dan 's avonds misschien iets eerder te gaan slapen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:51

Echt slapen is niet goed inderdaad, je moet voordat je in diepe slaap komt al weer wakker worden. Max een half uur, liefst 20 minuten is echter uiterst effectief en verhoogt je productiviteit.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:08

ik slaap meestal anderhalf uur als ik overdag slaap. XD
Maar dan ben ik ook echt moe en ga ik nog steeds 's avonds eerder naar bed en ik slaap dan alsnog meteen dus ja dan ben ik ook echt echt echt moe als ik dat doe

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:44

Ik doe bijna altijd na mijn ochtenddienst een powernap van een uurtje. Puur omdat om 4.00 bij mij de wekker dan gaat en ik niet om 21.00 al in mijn bed wil liggen. Met zo'n uurtje kan ik er weer een paar uur xtra tegenaan. En dat uurtje kan echt zzoooo oo lekker zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:12

dat lijkt me lekker. Ik moet vannaf dinsdag weer om half 7 op :(
bij mij is altijd dat anderhalf uur automatisch dat is grappig. Word je zo wakker is het altijd zo van. Oh weer een keer anderhalf uur geslapen. Zou dat te maken hebben met dat ik dan me slaapcyclus of hoe dat heet heb gehad??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:46

kwita schreef:
KimD schreef:

Met alle respect, er zijn ook mensen die lang en veel werken en het dan prettig vind om 's middags even een uurtje of twee bij te tanken in plaats van jezelf te kwellen tot 21.30 om naar bed te gaan. ;) Je kunt beter 's middags even slapen en dan weer verder tot 21.30 of 22.30 dan helemaal niks waard zijn.

nu kim met een eigenbedrijf weet ik echt wel wat lang en zwaar werk is .....dat hoef je mij niet te vertellen.hier is er geen tijd om smiddags bij te tanken dat doe je in de avond hoe moe en zwaar het werk ook was! en tja ale je pech hebt komt de kleine ook nog eens in de nacht..... dus ik weet echt wel hoe en wat...je zou best eens mee mogen draaien hoor!!

Met een eigen bedrijf en een kind moet je sowieso weten dat je niet moet oordelen. ;) Ik werk ook gewoon dagen van 12 uur en ben dan blij als ik 's middags een uurtje kan slapen, anders zou het huishouden en een 'avondleven' er niet in zitten. Dan zou ik om 20.00 naar bed kunnen vertrekken.

Ik vind je reactie behoorlijk belachelijk. Omdat jij er geen tijd voor hebt Door je drukke of zware leven, hoe je het ook noemen wilt, moet je ook niet zo praten over mensen die het wél fijn vinden en er wél tijd voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:57

Mijn ideale powernap is 40 minuten max , maar lig ik ben ik weg en ook niet zomaar wakker.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 00:54

takkie_muis schreef:
Mijn ideale powernap is 40 minuten max , maar lig ik ben ik weg en ook niet zomaar wakker.

Dat heb ik ook. Ik slaap als een steen. Niemand krijgt me wakker alleen als je me kietelt want daar kan ik echt gewoon totaal niet tegen _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:01

Oh ik zou ook zo graag wat vaker een powernap willen doen. Voor de mensen die nog meer de hele dag op kantoor zitten, wanneer doen jullie dat dan?
na het avondeten? Want dan heb ik dus vaak het gevoel dat ik als ik echt ga slapen niet goed in slaap kom. Daarom probeer ik het altijd te voorkomen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:25

Het schijnt het beste te zijn om een middagdutje te doen tussen 14:00 en 16:00 uur. Als je het later doet, gaat het je nachtrust verstoren.

Ik doe eigenlijk nooit een middagdutje, mijn moeder bijna elke dag en dan ook gelijk iets van 1,5-2 uur. Een powernap lijkt me voor mij ook niet echt geschikt, aangezien ik er al een half uur over doe om in slaap te komen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:31

Heel af en toe doe ik na het avondeten een dutje. Hooguit twintig minuten. Net lang genoeg om even op te laden maar kort genoeg om later op de avond wel weer te kunnen slapen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:52

nou kim ik oordeel echt niet... dat heb je kunnen lezen maar ik denk dat je het verkeerd opvat! maar je hebt het wel op me voorzien mag ik vragen waarom?
jij werkt dagen van 12 uur dat mag je wel benoemen en ik mijn situatie niet ? een vreemde reactie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:56

dorientjuh schreef:
Het schijnt het beste te zijn om een middagdutje te doen tussen 14:00 en 16:00 uur. Als je het later doet, gaat het je nachtrust verstoren.

Ik doe eigenlijk nooit een middagdutje, mijn moeder bijna elke dag en dan ook gelijk iets van 1,5-2 uur. Een powernap lijkt me voor mij ook niet echt geschikt, aangezien ik er al een half uur over doe om in slaap te komen.

Oh jammer dan kan ik nooit een powernapje doen, want ik denk niet dat mijn baas het echt kan waarderen als ik even mijn hoofd op het bureau leg om weg te dommelen :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:23

Ja kantoortijden zijn maar stom. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:03

SAKKIA schreef:
Oh ik zou ook zo graag wat vaker een powernap willen doen. Voor de mensen die nog meer de hele dag op kantoor zitten, wanneer doen jullie dat dan?
na het avondeten? Want dan heb ik dus vaak het gevoel dat ik als ik echt ga slapen niet goed in slaap kom. Daarom probeer ik het altijd te voorkomen.

als ik het echt nodig heb, voor het eten. Na het eten slaap ik s nachts weer minder

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:48

Middagdutjes, heerlijk. Ik heb ze ook wel nodig om te zorgen dat ik niet om 7 uur s avonds al volledig op ben. Wisselt hier wel hoelang ik slaap, soms een half uur soms pit ik rustig 3 uur weg. Mis nu ook mijn dutje omdat ik over een half uur een monteur hier heb zit te vechten tegen de slaap nu :O .