Zwanger, maar wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:23

Allereerst gefeliciteerd met jullie kindje. Neem even rust met jezelf. Die vraagtekens blijven, dus kun je net zo goed eerst even aan jezelf denken.

Het gaat een drukke periode worden.

Mijn zusje van net 18 zat er ook zo tegenaan te hikken. Huilend vertelde ze het iedereen. Bang vooor toekomst. Geen baan geeb diploma, geen huis.

Nu koophuis, goede vaste baan als hoofd personeel, leuke vent....en een 2e kind erbij. Heel gelukkig en wij zijn supertrots, van begin tot nu!

Maartje1990

Re: Zwanger, maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:29

Mijns huisgenootje is ook zwanger, zij is naar de woningbouwvereniging gegaan en omdat ze in een noodsituatie zit (baby in een studentenhuis niet zon goed idee..) kunnen ze snel een plaatsing krijgen in een goedkoop appartementje. Zou daar ook zeker naar informeren. In geval van zwangerschap heb je noodsituatie en kun je sneller een goedkope woning krijgen

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:42

Gefeliciteerd! Spannend allemaal, maar ook bijzonder. Ongepland, maar wél uniek, dat wondertje in je buik. Hoop dat jullie omgeving jullie goed gaat helpen. Je kunt ook advies vragen bij VBOK, daar hebben ze heel veel ervaring met ongeplande/ongewenste zwangerschappen. Wellicht hebben ze praktische tips voor je.

Succes!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:29

Wel even rekening houdend met dat ik in belgie woon en sommige organisaties hier niet bestaan jammer genoeg. Ik ga wel eens bij het OCMW horen binnenkort. Papa vertrekt binnenkort 2 weken op vakantie en dan kunnen we rustig alles uitdokteren.

Of we het zeker willen, we hebben al vaak over kinderen gepraat en je ken een prille relatie hebben maar ik weet wel waar we nu staan.

Een mens kan snel volwassen worden als er een ouder sterft en dat is het geval bij mij en mijn vriend.
Jong van mind maar we weten ook wanneer het menes is.

Ik wou trouwens altijd al een jonge mama worden en mijn vriend ook een jonge papa.
Maar als het ineens onverwacht komt is het natuurlijk altijd schrikken.

Let op: ik heb ook wel spaarcentjes, nu geluk of ongeluk had ik deze een half jaar geleden allemaal vastgezet voor meer rente te krijgen en ieder half jaar komt er 2000 van af dat duurt nu dus nog 2 jaar.

Dus mocht het moeilijk gaan heb ik nog wel een extraatje achter de hand, maar ik wil er natuurlijk niet van leven als je snapt wat ik bedoel

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:41

44Myrthe44 schreef:
risje schreef:
Gefeliciteerd!!

Snap heel goed dat je twijfelde in jouw situatie. Fijn dat je er goed met je vriend en schoonmoeder over kunt praten.

Wat betreft houden of niet, om even terug te komen op wat eerder werd gezegd. Zou ik nooit kunnen doen, is imo gewoonweg moord. Wat jij zegt over wat zich nu allemaal al gevormd heeft heb ik dus ook, je hebt toch een levend wezentje in je en dat is iets heel bijzpnders.
Helaas heb ik nooit de keuze gekregen, dat blijft moeilijk!

pb staat altijd voor je open hoor!

Adoptie is ook een mogelijkheid, kan me niet voorstellen dat je dat als moord ziet?

Nee hoor, dat is inderdaad een optie. Zou ik overigens ook niet kunnen, maar absoluut een optie in sommige gevallen.
Bovenstaande zowel van mij als TS ging echter over weg laten halen, abortus dus en dat vindt ik gewoon moord. Inderdaad ondat er zoals jij zegt meer mogelijkheden zijn.

klinkt overigens alsof TS het heel goed overdacht heeft en er echt bewust mee bezog is en dat kan ik alleen maar toejuichen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:47

Ik wil je er wel even aan herinneren dat je dit op openbaar internet zet. Als ze op fb actief zijn is dit ook niet moeilijk te vinden.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:11

44Myrthe44 schreef:
risje schreef:
Gefeliciteerd!!

Snap heel goed dat je twijfelde in jouw situatie. Fijn dat je er goed met je vriend en schoonmoeder over kunt praten.

Wat betreft houden of niet, om even terug te komen op wat eerder werd gezegd. Zou ik nooit kunnen doen, is imo gewoonweg moord. Wat jij zegt over wat zich nu allemaal al gevormd heeft heb ik dus ook, je hebt toch een levend wezentje in je en dat is iets heel bijzpnders.
Helaas heb ik nooit de keuze gekregen, dat blijft moeilijk!

pb staat altijd voor je open hoor!

Adoptie is ook een mogelijkheid, kan me niet voorstellen dat je dat als moord ziet?

en of dat mensen dat als moord zien!! Zodra het hartje klopt en je laatje weghalen is het moord! (Bij mijn zoontje klopte het al voor de 7 weken)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:13

Weet ik maar mijn familie zit niet op bokt hoor. Die weten bij wijze van spreken nog niet wat het achterste van een paard is :)
En bedankt. Ik debk er cont8nue aan.

Is het zelfs mogelijk dat je er een moment niet aan denkt.

Ik weet zelfs niet waarom maar sinds ikhetweet, voel ik me ook zwanger. Is dit wel normaal ? :p

Adoptie wil ik zeker niet. Ik zou er niet aan kunnen denken dat ons kind bij een ander opgroeid. Dat wou mijn ook echt niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:16

Ik denk dat meningen over of abortus moord is of niet, beter terecht kunnen in een ander topic daarover. Dat is hier niet de plaats voor.

TS: Wat een moeilijke situatie... Ik heb helaas geen advies of tips voor je, want ben nooit in zo'n situatie geweest. Een vriendin van mij wel. Met 19 al een kind.. Woonde thuis. Vriend ging er vandoor. Ze heeft het jaren zwaar gehad, maar het is haar gelukt. Nu 24, twee prachtzoontjes, een mooi appartement, goede relatie en een baan.

Maar ze heeft heel wat voeten in de aarde moeten zetten om dat te bereiken. Houd daar rekening mee. Je hebt een lange moeilijke weg te gaan.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:17

Maartje1990 schreef:
Mijns huisgenootje is ook zwanger, zij is naar de woningbouwvereniging gegaan en omdat ze in een noodsituatie zit (baby in een studentenhuis niet zon goed idee..) kunnen ze snel een plaatsing krijgen in een goedkoop appartementje. Zou daar ook zeker naar informeren. In geval van zwangerschap heb je noodsituatie en kun je sneller een goedkope woning krijgen

Dat is in Nederland helaas niet waar! Je krijgt alleen voorrang als je in een antiekraak of studentenhuis woont.. ruzie of willen verhuizen omdat je een groter huis wilt valt daar helaas buiten. Heb er zelf helaas genoeg ervaring mee gehad.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:20

KingChay schreef:
Ik weet zelfs niet waarom maar sinds ikhetweet, voel ik me ook zwanger. Is dit wel normaal ? :p

Hihi ja heel normaal! :D

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:37

Gefeliciteerd met je zwangerschap ts!

Grappig want ik heb in precies dezelfde situatie gezeten alleen was mijn vriend 19, ik 20 en we waren pas 3 maanden samen. Inmiddels helemaal goed gekomen maar toen hebben we wel veel commentaar en gedoe over ons heen gehad. Wij konden via via iets huren en toen ik 6 maanden zwanger was zijn we samen gaan wonen. Dat zou nu mijn prioriteit zijn als ik jullie was: snel een baan en eigen woonruimte. Je hoeft bij solliciteren of beginnende baan niet aan te geven dat je zwanger bent.

Mijn vader reageerde ook niet goed maar ik ben blij dat ik het direct verteld heb. Later hebben we veel hulp gehad van alle kanten, daardoor vonden we ook snel woonruimte. Dus ik zou het als ik jou was wel zo snel mogelijk met je vader en schoonouders bespreken. Ze komen er toch wel achter. Ik was verrast over hoeveel goede reacties ik kreeg, vaak van mensen waar je het helemaal niet van verwacht! En let's face it: het is allemaal al zwaar genoeg dus steun en hulp kunnen jullie goed gebruiken,straks maar ook nu met alles wat er op je af komt de komende tijd.

Succes en een gezonde zwangerschap gewenst!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:15

Tegen dat ik zal bevallen is mijn vriend ook 19 hij is net anderhalf jaar jonger dan mij dus nu lijkt die leeftijd nog veel verschillend maar later valt dit goed mee.

Ik hoop dat alles wat op zijn plaats valt de komende maanden en dat we snel werk hebben en een huisje om in te wonen. Als dat al over de baan is gaat het allemaal wel veel beter gaan hoop ik dan stiekem :p volgende week ga ik solliciteren bij de Lidl en hopelijk..

Heb veel geluk dat ik ervaring heb als kassierster en dat is heel aantrekkelijk op mijn cv:)

Alvast bedankt voor de lieve reacties ! :) ( ik kan niet wachten tot ik het gescratcht weet :p)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:57

Allereerst proficiat met je zwangerschap TS.

In hoeverre denk je dat je zus serieus is in haar uitspraken? Ik heb de laatste tijd toevallig van verschillende zwanger vrouwen gehoord "een gouden raad: niet zwanger worden, je weet niet waar je aan begint!" :+ . Of ik hoor wel eens moeders zeggen dat hun kinderen zo ondeugend zijn en dat ze vinden dat ik verstandig zou zijn om daar zelf niet aan te beginnen...maar uiteindelijk zijn zulke dingen nooit serieus bedoelt. Als ik morgen zou afkomen dat ik zwanger zou zijn, zouden ze misschien wel geschrokken en verrast zijn, maar uiteindelijk ook heel blij.

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe je band met je familie precies is. Misschien gaan ze ook geschrokken reageren, maar uiteindelijk ook zien dat dit ook niet het einde van de wereld is. Er zijn soms families die de hele zwangerschap boos blijven, maar waar het als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze hun nieuwe familielid voor de eerste keer zien.

Ik wil je alleen één heel goede raad geven en asjeblieft, volg ze op. Dit gaat om JULLIE leven, JULLIE toekomst. Niet die van je zus, niet die van je vader, niet die van vriendin X die overal haar mening over heeft. Doe alleen iets als je er 100% achter staat, niet omdat iemand anders jou gaat vertellen wat je moet doen. Concreet bedoel ik, stel dat je zus en vader heel slecht reageren en roepen dat je het moet aborteren, als jij in je hart al van dat vruchtje houdt, doe het dan niet. Het gaat je je hele leven achtervolgen als jij zo'n zware beslissing hebt genomen en niet omdat jij het wou, maar iemand die er eigenlijk niets mee te maken heeft. Dat geld ook voor het omgekeerde natuurlijk.

Als je graag met hulpverleners praat, bij het ocmw kan je zeker terecht om eens te horen wat je mogelijkheden zijn.
Een andere mogelijkheid en meer jongerengericht is het JAC. Daar kan je met zulke problemen ook altijd terecht, eventueel via chat.
http://www.jac.be/aanbod-0