Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Amaryllis schreef:Wat een naar woord, "tekort". Alsof ik een essentieel onderdeel mis waardoor niet-ADHDers meer mens zouden zijn dan ik?
Amaryllis schreef:Als jouw psych goed heeft uitgezocht, hoe het bijvoorbeeld zit met jouw dopaminestatus (...meer dan "u heeft adhd, uw dopamine werkt dus te hard") dan kun je op basis van die diagnose gericht en met begeleiding gaan zoeken.Ik zou een alternatief best willen proberen, maar enkel in overleg met de psych. Een psych die mij overigens heel goed heeft uitgelegd hoe het chemische proces in mijn hersenen verschilt met andere mensen en waarom ik dus bepaalde medicatie krijg.
moonfish13 schreef:Ik heb het ook geslikt, bij mij werkt het net zo goed als ritalin.
Ik gebruik nu enkel nog L-theanine, wat ook in lto-3 zit.
Nadeel, ik werd op een gegeven moment suffig van het glidkruid wat er in zit, nu koop ik via ebay het pure poeder en heb daar een mini maatschepje bij voor 200 mg.
Dat is 22 euro voor 200 gram ofzo, koopje.
Zonder ben ik echt zwaar overprikkelt, het is een wereld vsn verschil.
Het is wel erg duur, ik slik nog meer i.v.m. Lyme nou dan is de prijs van LTO3 echt niet grappig.
Ik heb dus glidkruid ook liggen en capsules plus vuller.
Ik kon het toen van 45 euro per maand minderen naar 7 euro per maand aan kosten.
Knudd schreef:Ik ben sinds kort gediagnosticeerd met ADD. Maar hoe kunnen ze dan aangeven wat je 'tekorten' in je hersenen dan zijn? Bij mij was het echt niet meer dan 'mevrouw, u heeft ADD met kenmerken van hyperactiviteit'... al vind/vond ik de psychiater niet echt je van het, hij heeft me wel uitgelegd dat voor iedereen medicatie anders uitpakt en hij dus niet kon zeggen wat voor mij het beste zou werken; dat moet ik zelf ondervinden door het uit te proberen...
Utixo schreef:Ik ga dit topic even onthouden. Wij hebben een hond met ADHD, training heeft hierbij geen baat gehad, beweging niet. Ze kan heel de dag mee naar stal, is nooit alleen (want dat gaat niet), leeft in een roedel met 3 andere honden, en nog loopt ze heel de dag te stuiteren en te blaffen. De andere honden worden gek van haar, en ik inmiddels ook. Ben benieuwd of dit middel wat rust in het koppie kan brengen.
Knudd schreef:Ik ben sinds kort gediagnosticeerd met ADD. Maar hoe kunnen ze dan aangeven wat je 'tekorten' in je hersenen dan zijn? Bij mij was het echt niet meer dan 'mevrouw, u heeft ADD met kenmerken van hyperactiviteit'... al vind/vond ik de psychiater niet echt je van het, hij heeft me wel uitgelegd dat voor iedereen medicatie anders uitpakt en hij dus niet kon zeggen wat voor mij het beste zou werken; dat moet ik zelf ondervinden door het uit te proberen...
Joolien schreef:Knudd schreef:Ik ben sinds kort gediagnosticeerd met ADD. Maar hoe kunnen ze dan aangeven wat je 'tekorten' in je hersenen dan zijn? Bij mij was het echt niet meer dan 'mevrouw, u heeft ADD met kenmerken van hyperactiviteit'... al vind/vond ik de psychiater niet echt je van het, hij heeft me wel uitgelegd dat voor iedereen medicatie anders uitpakt en hij dus niet kon zeggen wat voor mij het beste zou werken; dat moet ik zelf ondervinden door het uit te proberen...
Hoe heb je de diagnose gekregen? Via een korte vragenlijst of via een dagonderzoek?