Een 100% natuurlijk alternatief voor ADD en ADHD medicatie!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Een 100% natuurlijk alternatief voor ADD en ADHD medicatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:32

Het zal ook niet zo simpel zijn dat je letterlijk een 'tekort' hebt, heb nog geen enkel onderzoek gelezen dat dit zo letterlijk stelt en meestal ligt het in het brein niet zo simpel. Net zoals je bij een depressie ook niet simpel 'een tekort' hebt aan bepaalde neurotransmitters, maar eerder een tekort aan receptoren hiervoor, of gewoon minder gevoelige receptoren, etc. Volgens mij is het bij ADHD sowieso nog niet helemaal duidelijk.

Maar sommigen laten zich hier testen op specifieke tekorten? Bij wat voor instelling is dit (in het reguliere of alternatieve circuit)? Hoe wordt dit uitgelegd dan? Is namelijk nieuw voor mij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:47

Amaryllis schreef:
Wat een naar woord, "tekort". Alsof ik een essentieel onderdeel mis waardoor niet-ADHDers meer mens zouden zijn dan ik?

Oeps...
SORRY!

Als je het zo hoort, "anderen zijn meer mens dan ik, want ik heb een tekort" dan is het idd een hele nare boodschap!! |(

Maar mij ging het heel nuchter en feitelijk over chemische processen. Die bij sommigen in hun hersenen niet perfect verlopen, bij anderen in hun alvleesklier of noem maar op.
En dat valt uit te zoeken, aan te vullen (of hoe t maar uitkomt) en dan voel je je een stuk prettiger.
....maar met je waarde als mens heeft het NIETS, maar dan ook niets te maken!!! :) :)

Amaryllis schreef:
Ik zou een alternatief best willen proberen, maar enkel in overleg met de psych. Een psych die mij overigens heel goed heeft uitgelegd hoe het chemische proces in mijn hersenen verschilt met andere mensen en waarom ik dus bepaalde medicatie krijg.
Als jouw psych goed heeft uitgezocht, hoe het bijvoorbeeld zit met jouw dopaminestatus (...meer dan "u heeft adhd, uw dopamine werkt dus te hard") dan kun je op basis van die diagnose gericht en met begeleiding gaan zoeken.
(Of anders laat je de orthomoleculaire arts de nadere, biochemische diagnose stellen - en de artsen overleggen met elkaar.)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:54

Ik weet het niet maar ik ben uitgebreid getest en ik heb juist ergens teveel van, waardoor ik onder andere heel heftig kan reageren op een overdosis suiker. De concerta breekt dat af/houdt het onder controle. Ik kan even opzoeken wat dat ook alweer was, weet ik nu even niet uit mijn hoofd. Ik kan sowieso wel even opvragen hoe het ook alweer zat met mij (tijd geleden dat ik dat gelezen heb). Ik heb zware ADHD. Ik heb dit medicijn 4 maanden geprobeerd en het heeft geen effect gehad. Sterker nog, omdat mijn ADHD niet werd onderdrukt ben ik vanaf de derde maand diepongelukkig geraakt. Ik zou dit niet zomaar aanschaffen maar het in overleg met een arts gaan proberen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:56

LTO3 heb ik inderdaad super goeie resultaten van gehoord van een natuurgeneeskundige, collega van me.
Zelf heb ik genoeg baat bij hoogwaardige visoliecapsules.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 22:06

Ik heb te weinig kennis van LTO3 om er iets over te zeggen. Maar ik ken mensen die diepongelukkig worden/zijn van het Ritalin gebruik (Concertea ken ik niet) en daardoor mss helemaal niks slikken. Voor deze mensen lijkt me het prachtig als je dit als alternatief kan gebruiken. Heb ook geen ervaring met ADD of ADHD maar volgens mij hoef je er niet altijd mee naar een psychiater en zou je dit best zelfstandig kunnen proberen lijkt me.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:52

Even een upje van een oud topic; inmiddels gebruik ik dagelijks lto3 en ik heb er echt baat bij. Mijn concentratie is stukken vooruit gegaan. Ik neem dagelijks 3 capsules hiervan. Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen met dit middel willen delen? Ben ook benieuwd wat anderen nemen qua dosering.

(En nee ik heb geen aandelen... Jammer dat lto3 zo prijzig is..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 02:21

Ik heb ook een poos LTO3 geslikt. Maar merkte totaal geen verschil.

Ben nu al een poos helemaal met medicatie gestopt. Mijzelf een structuur aangeleerd. En dat gaat redelijk.

Ritalin hielp wel voor mijn omgeving. Maar had het gevoel dat ik gevangen zat in mijn eigen hoofd. Kon drukte niet uiten, maar voelde het wel continu.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 03:45

Ik ben sinds kort gediagnosticeerd met ADD. Maar hoe kunnen ze dan aangeven wat je 'tekorten' in je hersenen dan zijn? Bij mij was het echt niet meer dan 'mevrouw, u heeft ADD met kenmerken van hyperactiviteit'... al vind/vond ik de psychiater niet echt je van het, hij heeft me wel uitgelegd dat voor iedereen medicatie anders uitpakt en hij dus niet kon zeggen wat voor mij het beste zou werken; dat moet ik zelf ondervinden door het uit te proberen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:27

Ik heb het ook geslikt, bij mij werkt het net zo goed als ritalin.
Ik gebruik nu enkel nog L-theanine, wat ook in lto-3 zit.
Nadeel, ik werd op een gegeven moment suffig van het glidkruid wat er in zit, nu koop ik via ebay het pure poeder en heb daar een mini maatschepje bij voor 200 mg.
Dat is 22 euro voor 200 gram ofzo, koopje.
Zonder ben ik echt zwaar overprikkelt, het is een wereld vsn verschil.
Het is wel erg duur, ik slik nog meer i.v.m. Lyme nou dan is de prijs van LTO3 echt niet grappig.
Ik heb dus glidkruid ook liggen en capsules plus vuller.
Ik kon het toen van 45 euro per maand minderen naar 7 euro per maand aan kosten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:53

Ik ga dit topic even onthouden. Wij hebben een hond met ADHD, training heeft hierbij geen baat gehad, beweging niet. Ze kan heel de dag mee naar stal, is nooit alleen (want dat gaat niet), leeft in een roedel met 3 andere honden, en nog loopt ze heel de dag te stuiteren en te blaffen. De andere honden worden gek van haar, en ik inmiddels ook. Ben benieuwd of dit middel wat rust in het koppie kan brengen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:57

moonfish13 schreef:
Ik heb het ook geslikt, bij mij werkt het net zo goed als ritalin.
Ik gebruik nu enkel nog L-theanine, wat ook in lto-3 zit.
Nadeel, ik werd op een gegeven moment suffig van het glidkruid wat er in zit, nu koop ik via ebay het pure poeder en heb daar een mini maatschepje bij voor 200 mg.
Dat is 22 euro voor 200 gram ofzo, koopje.
Zonder ben ik echt zwaar overprikkelt, het is een wereld vsn verschil.
Het is wel erg duur, ik slik nog meer i.v.m. Lyme nou dan is de prijs van LTO3 echt niet grappig.
Ik heb dus glidkruid ook liggen en capsules plus vuller.
Ik kon het toen van 45 euro per maand minderen naar 7 euro per maand aan kosten.

Interessant. Onze zoon gebruikt ook Lto3 Jeetje wat een verademing voor iedereen em vooral voor zzichzelf

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:59

Is het alleen via internet te bestellen, of kun je het ook bij de Tuinen oid krijgen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:03

Staar je niet blind op tekorten. Het is niet zo dat een voedingssupplement alleen zinvol kan zijn als je een tekort aan die stof hebt.

Voorbeeld je kunt vitamine b3 (1 vorm ervan)gebruiken om je bloecirculatie te verbeteren ook als je geen tekort hebt aan b3.

Mensen met autismespectrumstoornissen kunnen een hogere behoefte hebben aan omega 3 dan anderen dus dan is het feit of je volgens de norm een tekort hebt minder relevant.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:04

Mijn zoon (Asperger) krijgt Concerta als hij naar school gaat of naar een heel drukke omgeving. Hij slikt het alleen afhankelijk van de situatie waar hij in terecht komt. Nu zit hij - eindelijk - in een "normale" (niet drukke) klas en hoeft hij vooralsnog geen pilletjes te slikken. Wij zijn hier thuis namelijk ook niet echt fan van pillen, maar het werd vorig jaar echt te gek en daarom hebben we besloten om het advies van de artsen toch maar op te volgen. Doordat hij het niet preventief de hele dag door slikt, is het ook niet verslavend. Rust en regelmaat (structuur) helpen ook mee. Verder is hem geadviseerd om weer naar Rugby te gaan, zodra zijn knie hersteld is. Sporten is een goede uitlaatklep voor mensen met concentratieproblemen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:08

Jaren geleden heb ik in een tijdschrift (intermediar) een onderzoek gelezen naar kinderen met ADHD of aanverwante.
In dat onderzoek waren 2 groepen van ca 25 kinderen per groep met de diaganose ADHD of aanverwant.
De ene groep kreeg geen medicatie en de andere groep kreeg de ouderwetse lepel levertraanolie, na ik meen een maand werd er geconstateerd dat de groep met levertraanolie rustiger werd, zich beter kon concentreren, beter sliep.
Ondertussen werd er gekeken wat het voedingspatroon van de kinderen was/is voor de test en door onze verandering is eten blijken er wel degelijk tekorten te ontstaan wat van invloed kan zijn op de hersenen en het gedrag.
Het werkt idd niet voor iedereen maar bij dit onderzoek, wat trouwens een jaar had geduurd, was er wel degelijk een positief effect van de levertraanolie.

Dan denk ik niet geschoten is altijd mis en van medicatie als concerta en ritalin wordt je als ouder ook niet blij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:16

Knudd schreef:
Ik ben sinds kort gediagnosticeerd met ADD. Maar hoe kunnen ze dan aangeven wat je 'tekorten' in je hersenen dan zijn? Bij mij was het echt niet meer dan 'mevrouw, u heeft ADD met kenmerken van hyperactiviteit'... al vind/vond ik de psychiater niet echt je van het, hij heeft me wel uitgelegd dat voor iedereen medicatie anders uitpakt en hij dus niet kon zeggen wat voor mij het beste zou werken; dat moet ik zelf ondervinden door het uit te proberen...

?..als ik al mijn mededogen bijeeen raap: veel psychiaters zijn ook niet veel verder opgeleid.
Op zich leren ze idd wel over concerta/ ritalin - en dat dat idd 'voor iedereen anders uitpakt', dat klopt.
De volgende stap zou zijn: uitzoeken wat de biochemische diagnose is.
Jammer dat een psychiater dit niet kan, maar een orthomoleculaire arts kan dit wel. Daarna kun je gericht bijsturen: wat zijn de biochemische tekorten, hoe is het bijvoorbeeld met de bloedhersen barrière - en komt dit verhaal overeen met hoe je je voelt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:30

Utixo schreef:
Ik ga dit topic even onthouden. Wij hebben een hond met ADHD, training heeft hierbij geen baat gehad, beweging niet. Ze kan heel de dag mee naar stal, is nooit alleen (want dat gaat niet), leeft in een roedel met 3 andere honden, en nog loopt ze heel de dag te stuiteren en te blaffen. De andere honden worden gek van haar, en ik inmiddels ook. Ben benieuwd of dit middel wat rust in het koppie kan brengen.

Dat is toch wel een gevaarlijke uitspraak. Elk dier heeft een eigen lichaam dat niet 1 op 1 (chemisch en qua opbouw) overgenomen kan worden. Het is niet voor niets dat gemiddeld maar 25% van de dierproeven uiteindelijk hetzelfde resultaat geven bij mensen. Verder ben je er ook van op de hoogte dat honden die overprikkeld zijn hetzelfde gedrag tonen als een onderprikkelde hond? Dus honden die uit frustratie blaffen kunnen net zo goed overprikkeld zijn, ik heb het zelf meegemaakt met mijn hond. Ik moest hem moe maken en dat hij reed op andere honden was omdat ie dominant was. Eigenlijk was hij gewoon enorm overprikkeld en probeerde hij aan te geven dat hij het allemaal niet meer goed kon verwerken. Het duurt bij honden dagen voordat stresshormonen uit het lichaam verdwenen zijn, in tegenstelling tot mensen.

Dit is net zo'n verhaal over een Border Collie:
http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... aakt.-.php

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:39

Ik kwam dit topic tegen. Ik heb de diagnose en Methylfenidaat werkt goed bij mij maar op zich vond ik dit middel wel interessant. Ik heb het nagevraagd bij de huisarts, ivm andere zware medicatie die ik gebruik, deze had er inderdaad van gehoord. MAAR, de meeste AD(H)D patiënten in zijn praktijk hebben er geen baat bij. En ik lees hier ook een aantal ADHD patiënten die er geen voordelen uit halen. Ik ga er niet aan beginnen, ik kan ook nergens wetenschappelijke bronnen vinden voor dit middel.

Wat ik wel jammer vind is dat veel mensen van mening zijn dat ADHD niet bestaat, het een mode-diagnose zou zijn, dat het met voeding op te lossen is en dergelijke. Ik geloof absoluut dat er patiënten zijn die de diagnose te snel of onterecht krijgen en dat er inderdaad met aanpassen van dieet een hoop kan worden verholpen. Bij een échte ADHD patiënt werkt dat niet helaas. Ik heb de diagnose zelf en heb zoveel aangepast in mijn voedingspatroon, aanvulling van magnesium en vitaminen enz maar het enige middel dat werkt is Methylfenidaat (Ritalin is de merknaam).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:52

ik hoor er juist heel veel goede verhalen over. hier was het niet bekend bij de huisarts maar ging zich er wel in verdiepen.

ik wil mijn zoontje niet aan de 'echte' medicijnen. een hoop troep. maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:17

Ik vind het ook troep maar ik heb het wel nodig. Ik bedoel dit niet aanvallend maar als een kind nu medicatie nodig heeft waarom zou je hem dat als ouder willen onthouden? Als het kind er baat bij heeft dan ben je als ouder toch blij lijkt mij in plaats van het kind laten dealen met ADHD? Ik ben 35 en ik word soms al gek van mijn volle hoofd als ik geen medicatie slik hoe moet dat voor een jong kind dan zijn vraag ik mij af.
Nogmaals geen kritiek naar jou als ouder maar gewoon iets wat ik mij oprecht afvraag.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:47

Klopt hoor maar al zou er werkelijk niks anders zijn zou ik het ook zeker doen. Maar voor nu werkt Lto3 super. En de andere middelen die hier genoemd zijn vind ik ook wel in te proberen al gaan we dat nu niet doen. Zijn omgeving gaat enorme veranderen nu hij volgende week naar school gaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:54

Knudd schreef:

Hoe heb je de diagnose gekregen? Via een korte vragenlijst of via een dagonderzoek?
Het shockeert mij namelijk nogal dat er dus meer mensen zoals ik zijn die via een kort vragenlijstje van 15 vragen die je met JA of NEE moet beantwoorden, vervolgens de diagnose ADD krijgt.
Ik ben dan ook van mening, dat er veel volwassenen zijn die wel de diagnose hebben, maar hete eigenlijk niet hebben.
Ik heb ook Ritalin gehad, maar ik werd er heel raar van. Sloeg bij mij echt niet goed aan.

Daarnaast is het wel bekend dat heel veel kinderen onterecht de diagnose hebben van ADHD, maar dat de kenmerken te vergelijken zijn met een kind die slaaptekort, geen structruur heft of te moe is. Omdat een kind wel wakker wil blijven, wordt het afwezig door de vermoeidheid, maar soms ook ineens heel druk omdat het weer wakker wil blijven. De aandachtsboog is daarbij heel slecht, omdat ze moe zijn.
Daarom ben ik blij dat er een alternatief is voor Ritalin, ik vind het namelijk regelrechte Rommel en een zware drugs.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:05

Joolien schreef:
Knudd schreef:

Hoe heb je de diagnose gekregen? Via een korte vragenlijst of via een dagonderzoek?

Onderzoek waarbij ikzelf meerdere vragenlijsten heb moeten invullen over mijn kindertijd en over mijn leven nu, waar mijn moeder deze lijsten ook in heeft moeten vullen en ook mijn vriend. Daarnaast is mijn moeder ook mee geweest voor een gesprek waar ook héél veel vragen aan bod zijn geweest. Ikzelf ben ook op gesprek geweest waar ik vragenlijsten in heb moeten vullen, tekening meerdere keren moeten maken (van voorbeeld af en uit geheugen). Dus het is een officieel onderzoek naar ADHD geweest bij een GGZ instelling :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:06

StalNollie, ik had niet begrepen dat het homeopathische middel bij jouw zoontje wél werkte. :o

Joolien, daar schrik ik ook wel van. Bij mij is er echt een heel onderzoek gedaan en niet een kort vragenlijstje. Bizar dat er artsen zijn die dat via een vragenlijstje doen. :oo
Bij mij sloeg de Ritalin direct aan, ik merkte een wereld van verschil.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:12

Ik ben gestopt met alle vormen van medicatie, gedwongen want mijn psychiater vergeet gewoon om recepten op te sturen.
Het bizarre is dat ik er eigenlijk maar heel weinig van merk, dus ik ben eigenlijk gewoon in gewenning geraakt en langzaam terug gezakt. Heel frustrerend -O-