Ik verlies bloed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Ik verlies bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:02

Ja, ik moest inderdaad even opzoek naar de naam, maar het is inderdaad wat jij zegt suggie ;). Ik had er helemaal geen bijwerkingen van en was er echt super blij mee!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:13

Geen paniek. Ik moest laatst voor het eerst een uitstrijkje en had me dat veel erger voorgesteld dan t was. Ik geef je wel twee tips mee, ze hebben meerdere maten eendenbekken en het is verstandig om als je nog geen kinderen hebt gehad of niet regelmatig seks hebt om een kleine maat te vragen. Daarnaast kan het gebeuren dat je bloed na het onderzoek, doordat de baarmoederhals wat geirriteerd kan raken door het borsteltke waarmee ze wat cellen weghalen. Dat bloeden duurde bij mij anderhalve dag en daar had ik wel een maandverbandje voor nodig, dus mijn tip is om die mee te nemen of alvast te gebruiken.

Ik ben 1 keer door mn pil ongesteld geworden. Toen slikte ik hem voor de derde keer achter elkaar omdat ik de hele zomer op de manege was ( 24/7 ) en door de vermoeidheid kwam dat dus gewoon door de pil heen. Misschien is het zoiets simpels... maar goed dat je een onderzoek laat doen en misschien ben je er over een maandje al vanaf!

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:19

Ik zou als ik jou was toch even naar de huisarts gaan. Ik had precies hetzelfde en liep al lang te klooien met de pil, maar steeds bleef ik tussendoor ongesteld worden, zelfs toen ik steeds zwaardere kreeg. Uiteindelijk adviseerde ze een mirena spiraal, en sinds ik die heb, heb ik helemaal nergens last meer van, echt heerlijk! En ik vond het ook erg gênant om hem te laten zetten, maar ik had gevraagd om een vrouwelijke gynaecoloog en ze was echt heel erg aardig en stelde me goed op m'n gemak, het viel allemaal heel erg mee dus :)

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:28

Gewoon even naar de huisarts, hoe vervelend het ook misschien is.

Bokt.nl heeft ongelooflijk veel leden en iedereen heeft wel een mening, maar die helpen jou niet van je probleem af :) Gewoon even naar de HA.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:29

Welkom bij de club -O-

hier het zelfde verhaal qua anticonceptie alles al geprobeerd van de pil, naar de prikpil,naar de mirena,naar de inplanon, naar de inplanon + de pil....

en helpen ?... maar voor even,

bij alleen de pil was het zo erg dat 6 weken achter elkaar geen uitzondering was, en dan slikte ik de pil niet door

alles is gecheckt ja, ook ik heb op die tafel gelegen niks engs of geks aan!
bij de gyneceloog geweest alles was goed...

en nu ? ... tsja dat vraag ik me ook af ...

knalde gewoon door de pil en inplanon heen dus maar gestopt met de pil even..
en nu zo onregelmatig als het maar kan -O-

bijv

2 weken wel 1 week niet 3 weken wel om niet goed van te worden.

ik kan niet meer van mijn lichaam op: aan het is ineens surprise :?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:56

Ik heb ook een periode gehad (was toen net zo oud als jij) dat ik veel last had van tussentijdse bloedingen. Het is heel vervelend, maar meestal vrij onschuldig.

1 Tip als je naar de huisarts moet voor een uitstrijkje, doe lekker een rokje aan. Die mag je aanhouden en ze kunnen toch hun werk doen. Zo voel je je minder bloot ;) en een inleg kruisje meenemen, je kunt een beetje bloeden erna :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:07

zon onderzoek stelt echt niks voor!

Ik heb ook hetzelfde gehad als jij die doorbraakbloedingen. Er is inderdaad een mogelijkheid op bhk maar het kan ook simpel een bijwerking zijn van je pil zoals ik had. Van sommige hormonen word je baarmoederslijmvlies heel dun waardoor het kan gaan bloeden. Heb meerdere pillen geprobeerd maar gebeurde steeds weer of ik nu doorslikte of juist niet. Inmiddels heb ik een spiraaltje nergens meer last van!

Het komt wel goed TS!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:25

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en ermee naar de HA bent gegaan, jammer alleen dat je daar niet meteen de kans hebt gepakt voor dat onderzoek.
Het stelt echt niks voor, gewoon even liggen, blik op oneindig en vooral goed ontspannen (let op je ademhaling). De dokters weten ook dat sommige mensen er moeite mee hebben en het eng vinden en houden daar echt wel rekening mee.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:33

Er zijn verschillende oorzaken voor bloedverlies natuurlijk, waarvan infectie er 1 is en natuurlijk andere dingen van de baarmoedermond, maar daarom is het belangrijk om wat kweken en een uitstrijkje te maken.

Wat het ook nog kan zijn is dat jouw baarmoederslijmvlies zo dun is geworden van de pil dat het bloedverlies daar vandaan komt, dat heb ik bij mijn coschap gynaecologie heel vaak gezien als reden voor bloedverlies. 7 dagen stoppen werkt dan niet, die meiden moesten vaak minimaal 2 maanden stoppen met de pil om dat slijmvlies echt wat op te laten bouwen.

Maar niet bang zijn voor dat onderzoek, het valt echt mee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:05

Als je een uitstrijkje niet durft... hoe denk je dan dat ze een spiraaltje zetten? Dat is veel vervelender en pijnlijker hoor...

Met een uitstrijkje doen ze een eendenbek
in je vagina. als je goed blijft doorademenen en een beetje perst bij het inbrengen en ze een niet te lange/grote eendenbek gebruiken hoeft dat geen vervelend gevoel te geven.
Dan kijken ze even naar de vorm van je baarmoedermond en schrapen ze met een ruw wattenstaafje wat cellen weg en dat staafje met cellen wordt opgestuurd. Eendenbek draaien ze weer dicht natuurlijk voor ze hem er weer uithalen.

Bij een spiraaltje moeten ze door je baarmoedermond je baarmoeder in, want daar doet ie zijn werk... dat is veel gevoeliger.

Wel eens gedacht aan stoppen met de pil? Misschien heeft je lijf dan de kans haar eigen hormoonbalans te herstellen en weer in een normaal ritme te komen. Hormonen hebben echt veel inwerking op lichaam en hoe je je voelt.
Ik kwam bijvoorbeeld kilo's aan. Langzaam, zodat je het eerst niet doorhebt dat het daar aan ligt. Ook werd ik depri en had geen zin meer in vrijen.

Ik was begonnen op mijn 16 e omdat ik zo erg en lang ongesteld was. toen ik stopte bleef ik gelukkig wel minder erg en korter ongesteld.

Anders andere pil/ander merk proberen als er niets uit het uitstrijkje komt.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:12

Ik heb precies hetzelfde als jou TS.
Heb het ook al een paar jaar. Heel vervelend het gaat een week goed na mijn ongesteldheid, en de 2e week vast heb ik de hele week donkerbruin bloed. De 3e week gaat het weer goed.

Ben er nog nooit voor naar de dokter geweest, ook omdat ik niet durf denk ik :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:26

Tierania_ schreef:
Ik heb precies hetzelfde als jou TS.
Heb het ook al een paar jaar. Heel vervelend het gaat een week goed na mijn ongesteldheid, en de 2e week vast heb ik de hele week donkerbruin bloed. De 3e week gaat het weer goed.

Ben er nog nooit voor naar de dokter geweest, ook omdat ik niet durf denk ik :+

het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar je slaat jezelf toch voor je kop als het toch iets ergs blijkt te zijn en je er niks meer aan kan doen omdat je niet durfte te gaan

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:57

Alle horror verhalen ten spijt heb ik werkelijk helemaal niks gevoeld bij het plaatsen van de mirena

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:12

Klinkt heel herkenbaar.
Ook ik heb hier heel veel last van gehad, en daardoor heb ik diverse soorten van de pil gehad maar dat maakte allemaal niet uit.
Met enige grote regelmaat doorbraakbloedingen. Maar ook moest ik het echt rond hetzelfde tijdstip innemen, een paar uur later door bv een verjaardag dan kon ik erop rekenen dat het een paar dagen later raak was.
Op den duur was ik er zo klaar mee en ben over gestapt op de Mirena. En ja als je nog geen kinderen hebt gehad is dat wat gevoeliger.

Na een paar jaar kreeg ik hier last van en bleek deze vergroeid te zijn, m'n lichaam was hem aan het inkapselen.
Eruit laten halen.

Later een kindje mogen krijgen, daarna weer de mirena. Plaatsen was appeltje eitje

En ook daar bleek ik een paar jaar later niet meer tegen te kunnen. Mijn lichaam reageert best heftig op kunstmatige hormonen. Gevolg ik val er flink van af.
De cyclus is door de tijd heen redelijk normaal geworden, soms een paar dagen eerder en soms een paar dagen later.

Een uitstrijkje nemen valt reuze mee. En hoe meer jij je ontspan hoe minder jij er van voelt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 12:09

Ik denk eerlijk gezegd dat ik op zo'n moment moeilijk kan ontspannen door de zenuwen...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:16

waar ben je dan bang voor?

Ik zal niet zeggen dat ik het nou zo leuk idee vond om daar zo te liggen voor een arts, maar ik bedenk me altijd dat die mensen 100 keer ergere dingen zien dan mijn vleeswaren zeg maar :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 12:17

Haha ja dat is ook wel zo.. Kan niet vertellen waar ik 'bang voor ben'.. Het is gewoon een gevoel.. :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:18

@TS ik heb niet alles gelezen, maar misschien wel een tip. Ik had dit met meerdere pillen ook,veel bloed verlies en vaak ook krampen die niet erg fijn waren. Ik heb toen als tip gekregen om aan de prikpil te beginnen. Deze verminderd ook je menstruatie en je krampen, en zoals ik heb helemaal geen bloedverlies meer(2 jaar nu met elk jaar 1 pauze). Je kan misschien informeren of dit wat voor jouw is? Je haalt de prikpil elke 3 maanden, ik houd na elk jaar een pauze tot ik ongesteld word wat soms even kan duren en haal hem vervolgens erna weer. Misschien even je arts vragen of dit een geschikte pil voor jouw is ?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:21

Beloof jezelf een dikke chocolade reep als je klaar bent! Ik heb het ook nog nooit ondergaan, dus het lijkt mij ook wel spannend hoor, maar ik gok ook dat het wel meevalt als je klaar bent :D Misschien scheelt het als je een vrouwelijke arts hebt?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:43

Bij ons deed de huisartsassistente het. en als je vertelt dat je het spannend vind en morilijk kunt ontspannen helpen ze he er meestal wel doirheen door je gerust re stellen en te vertellen wat ze gaan doen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:48

Heb niet alles gelezen dus excuses als ik dingen ga herhalen die al gezegd zijn.

Ik heb ook precies hetzelfde gehad. Het bleef doorbloeden. Ik ook naar de dokter gegaan en hij wees me erop dat mijn pil gewoon te licht geworden was. Niks bijzonders als je een pil al een tijd slikt. Dan gaat je lichaam er nou eenmaal aan wennen. Ik heb nu de nuvaring. Ik heb nooit meer doorbraak bloedingen gehad en ben elke maand netjes beschermd. Ook voel je hem niet zitten, geen extra hormonen, echt ideaal ding.

Ik hoop ook voor jou dat het niet iets ernstigs is ! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:39

Ik ga maandag de huisarts bellen, en hoop dat het bloeden dan gestopt is.

Ik ben hiervoor dus al naar de huisarts geweest, en die dacht niet zo zeer dat het aan mijn pil lag, aangezien ik volgens mij al een vrij zware heb.. Ze kwam dan ook meteen aan met dat onderzoek, om alles te gaan controleren, en denk eerlijk gezegd dat dat mij vooral afschrok. Je gaat daar naartoe met het idee dat er niets aan de hand is, en je wss een andere pil voorgeschreven krijgt, maar ze willen meteen een heel onderzoek doen. Wel met de geruststelling dat het voor de zekerheid is, dat er daar binnen niets anders zit om me zorgen over te maken, en dat we het dan maar voor de zekerheid doen, maar toch...
Ik moet gewoon dit weekeind even de knop omzetten, en mezelf even duidelijk maken dat ik dit gewoon even moet doen, en dan maandag direct bellen voor een afspraak. :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:41

je kan beter vandaag bellen, dan heb je dat maar gehad ;)

Komt echt wel goed joh en desnoods vraag je iemand mee die je vertrouwd. Mijn vent moest de eerste keer ook verplicht mee van me maar die ging zo slap zitten ouwehoeren met de dokter dat ik heb de keer erna maar lekker thuis gelaten heb :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:48

Haha, de afspraak zou dan toch pas na het weekeind zijn, plus dat ik maandag zelf niet kan, dus maakt dat verder vrij weinig uit.. En denk dat ik toch wel graag mijn mams mee heb, en aangezien ik haar rooster van t werk niet weet....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:53

maak het niet te groot he, dat is het niet waard. Het is een simpel onderzoekje en hoe drukker je je nu al maakt des te groter maak je het in je hoofd.
Eitje! ga jij redden!