vroegtijdige geslachtsbepaling Rotterdam gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: vroegtijdige geslachtsbepaling Rotterdam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:58

Maar het moment dat de baby op je buik wordt gelegd en dan kijken of het een jongen of een meisje is.Dat vond ik toch een heel mooi moment.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:58

Inderdaad charaz. Of je nou met 13 weken, 20 weken of pas bij de geboorte weet wat het wordt, verrassing blijft hetzelfde. En bij mij is de voorpret des te groter. Ik weet nu dat ik een totaal nieuwe garderobe moet shoppen, :D ik kan zoeken naar hoe ik de babykamer wil in jongensstijl en we kunnen al op zoek naar een naam. Wat ik persoonlijk bij een jongetje het lastigst vindt.
Ik snap niet waar sommige moeilijk over doen ...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:03

(beetje oftopic)tjonge ze vraagt gewoon iets en meer dan de helft geeft meteen al een mening of reactie dat ik echt denk van ja en..

mag je dan niks meer openen omdat je met google er ook wel uitkomt.. volgens bijv iemand..

Ik woon niet in rotterdam maar hoop dat je een leuke pretecho krijgt. vrienden hadden dit ook laten doen echt prachtig mooi.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:28

Britta31 schreef:
Maar dan is de verrassing er toch af.

:j
En sommige willen nu eenmaal graag weten of het een meisje/jongen is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:31

Wel handig met kleertjes.Wij hadden geel,creme,wit en beige.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:36

Britta31 schreef:
Maar het moment dat de baby op je buik wordt gelegd en dan kijken of het een jongen of een meisje is.Dat vond ik toch een heel mooi moment.

Precies vond jij...
De TS wil het wél van te voren weten en dus is het helemaal niet belangrijk of de verrassing er danaf is ´wat jou betreft´...

Ik hoop dat je en goed adres kunt vinden en een leuke echo kunt laten maken TS

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:43

Britta31 schreef:

Maar dat geldt niet voor iedereen en gelukkig is het mogelijk om daar zelf voor te kunnen kiezen.
Of je nu wel of niet wil weten wat "het" is en of je nu wel of niet je kind gelijk op je buik wilt hebben.
Allemaal eigen keuze.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 22:46

Wij willen geen verrassing... zoals sommigen inderdaad al aanhalen. Ik verbaas mij erover hoeveel ongezouten meningen er worden rond gestrooid zonder dat men er even aan denkt dat een ander wel eens een andere kijk op iets kan hebben.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 22:48

Onali schreef:
o0eefje0o schreef:
Vind de reacties echter wel echt bokt trap iemand de grond in want wij vinden het niets.

Nou sorry, maar dat vind ik niet.
Ik vind TS overkomen als iemand (en sorry als het niet zo is, maar zo kom je op mij over) ik wil het NU weten, want als het niet het geslacht is wat ik of mijn partner willen dan ...... (vul maar in)

Het komt nogal dwingend over. Nogmaals: op mij dan ;)

Dus sorry TS als het niet zo is, maar dan zou je je tekst in het vervolg wat 'rustiger' moet schrijven.

Kan je ook even normaal doen? Je suggereerde met dit bericht dat ik mijn kind wat zou aan doen als het niet het gewenste geslacht heeft. Dan kun je zeggen dat het er niet letterlijk staat maar ik begrijp mensen zoals jij dondersgoed. Sommige mensen kunnen ook moeilijker een jongetje ter wereld brengen met oog op een open ruggetje. Ik toevallig niet maar mijn vriendin heeft tot drie keer toe een jongetje moeten laten weg halen omdat zij deze niet kan laten volgroeien. Je moet je schamen, allemachtig.

Wij willen het weten omdat wij het willen weten. En daarmee klaar!!

Wat betreft het rustiger schrijven van een tekst... ook dit is persoonsgebonden en jij leest wellicht wel anders dan ik. Nogmaals, schaam je diep.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:49

Urion schreef:
Wij willen geen verrassing... zoals sommigen inderdaad al aanhalen. Ik verbaas mij erover hoeveel ongezouten meningen er worden rond gestrooid zonder dat men er even aan denkt dat een ander wel eens een andere kijk op iets kan hebben.

welkom op bokt gebeurd dit veel.. andere fora's misschien ook wel maar hier vaak.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 22:51

Britta31 schreef:
Wel handig met kleertjes.Wij hadden geel,creme,wit en beige.

Leuke kleuren. De babykamer is bij ons creme met beige en gebroken wit. En dan denk ik dat we daar nog iets van mintgroen bij stoppen voor de kleur. Van roze of blauw houd ik niet zo. Vind dat er in geel weinig te vinden is momenteel aan kleding.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:55

Geel is ook een lastige kleur vind ik. Kindjes zien er snel wat ongezond door uit.
Maar.... Leiderdorp te doen voor je?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:59

Wat een belachelijke reacties hier. van de 4 kids wisten wij 3 keer het geslacht al. Helemaal top. Bij de laatste niet en ik vond dat echt niet leuk. Ik hou ook niet van de zgn neutrale kleertjes dus Had twee pakjes gekocht en manlief mocht direct gaan shoppen na de bevalling voor de rest van haar garderobe. Kamer Was wit met lichtgroen en quess what? Zodra ik weer op de been Was moest er knalroze behang op die muren. Noem me gek maar ik hou ervan.
Bovendien worden bepaalde erfelijke aandoeningen geslachtsgebonden doorgegeven, al eens bij stil gestaan?
Verder lees ik echt nergens dat ts voorkeur heeft of zelfs haar baby iets zou aandoen/weghalen. Bah bah wat een suggestieve aannames.

ts: oud buurmeisje is vandaag met 14 +5 bij wereldkind in alphen aan den rijn geweest. Ze krijgt een jongetje!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:01

Inderdaad ieder zijn eigen keus om het geslacht wel of niet te willen weten. Ik wilde het zelf niet weten, maar dat ben ik. Een erg goede vriendin wilde het wel weten, en dat is zij. Beide hebben we een fantastische mooie herinnering aan de geboorte, en daarbij was geen verschil in het wel of niet weten hoor.

Kun je niet bij je verloskundige vragen waar ze een pretecho kunnen aanbevelen? Als ze het zelf niet doen, maakt dit nog niet dat ze afraden het elders te doen? Een advies van hen zou ik zelf graag aannemen, je vertrouwd ze immers in de begeleiding van je zwangerschap, dus waarschijnlijk kun je ze ook vertrouwen in het advies voor een goede en fijne pretecho.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:01

Haha geel hadden wij ook. Ben ook niet zo van de blauw of roze. Vond geel een leuk zachte en vrolijke kleur voor een baby kamer.
En ik heb de op ook gelezen, maar ik snap niet waar sommigen die rare dingen weghalen. Lees alleen dat iemand een adres voor een pretecho zoekt? Nou dat moet ze toch lekker zelf weten?
Ik wilde het bij mijn beide kinder niet weten, mocht ik toch ook zelf weten? en mijn man dan :+:

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:04

Mij konden ze met 14 weken al redelijk zeker vertellen dat het een meisje ging worden, dit was overigens in het ziekenhuis waar ik voor een extra controle kwam. Bleek ook zo te zijn!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:04

Ts, hopelijk vind je een echobureau in je omgeving.
Wij wisten van onze 4 kinderen ook het geslacht tijdens de zwangerschap.
Wij vonden het makkelijk,oa om gericht te kunnen shoppen en de geboorte was er niet minder speciaal om omdat we het geslacht al wisten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:15

Onali schreef:
o0eefje0o schreef:
Vind de reacties echter wel echt bokt trap iemand de grond in want wij vinden het niets.

Nou sorry, maar dat vind ik niet.
Ik vind TS overkomen als iemand (en sorry als het niet zo is, maar zo kom je op mij over) ik wil het NU weten, want als het niet het geslacht is wat ik of mijn partner willen dan ...... (vul maar in)

Het komt nogal dwingend over. Nogmaals: op mij dan ;)

Dus sorry TS als het niet zo is, maar dan zou je je tekst in het vervolg wat 'rustiger' moet schrijven.

Je weet toch heel de achtergrond niet? Bijv bij mijn zus had een jongetje zeer onwenselijk geweest ivm genetische afwijkingen

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 23:18

Dankjewel voor de reacties. Ik vind het vooral moeilijk nu omdat mijn intuïtie zegt dat het een meisje is en ik het heel moeilijk vind om mijzelf te vertellen dat het ook nog steeds een jongetje zou kunnen zijn. Met beide geslachten zijn wij even blij maar de hormonen maken mij gek. Ze zeggen dat dat na een bepaalde periode weer verdwijnt maar ach we willen het nu zo graag weten waarom dan wachten als er de kans is dat we het binnen een week of twee ook weten.

De namen hebben wij gelukkig al ''klaar liggen''. Ik merk dat ik het moeilijk vind om bezig te zijn met de zwangerschap met zoveel vraagtekens. Zit ook wel in mijn karakter want ik kan er al niet tegen als ik ergens heen ga en niet weet wat de bestemming is...laat staan dat 9 maanden vol te houden.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:24

Brainless schreef:
Als het duidelijk een jongen is, dan kunnen ze voor (bijna) 100% zekerheid het geslacht bepalen.
Maar het kan tot 16/18 weken er nog uitzien als een meisje en dat het piemeltje pas later zichtbaar is.
Het piemeltje wordt nl pas later in de zwangerschap zichtbaar (in het begin zien ze allemaal als meisje uit).

Bij mij in het ziekenhuis werd het juist andersom verteld. In eerste instantie hebben ze allemaal een "flupje" of te wel iets wat op een piemel lijkt. En naar mijn weten is bij de 16 weken het geslacht pas helemaal ontwikkeld.
Maar even ontopic, wij wilde het ook ontzettend graag weten.
Bij 16 weken zagen ze het nog niet goed genoeg dus vertelde ze ook niets. Bij 19 weken was het wel duidelijk te zien, wij krijgen een jongen.
TS als jij de pretecho graag wil doen, moet je het doen. Alleen hou in je achterhoofd dat het kan dat ze het niet kunnen zien anders is de teleurstelling misschien groot.
Succes met zoeken!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:26

Excuus zat nog te liegen ook. Buurmeisje is bij de linde in Leiderdorp geweest. Haar eigen verloskundige is in alphen aan den rijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:27

Had vriendin van mij hetzelfde. Ze wilde graag weten wat er in haar aan het groeien was. De duidelijkheid over het geslacht maakte het voor haar veel realistischer om er duidelijk naar toe te leven. Ze was heel duidelijk dat een meisje haar voorkeur had (want meer bekend, gemakkelijker in te verplaatsen). Ze was dan ook blij al vroeg te horen dat het een jongetje zou worden. Nu kon ze zich instellen op wat er ging komen, juist zodat ze bij de geboorte helemaal blij zou zijn, en niet een moment zou hebben van "he, toch geen meisje, en ik dacht nog wel..." Nu was er alleen blijdschap met de prachtige vent die was geboren, een goede keus om het dus al wel te weten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:32

Fijn TS dat je hartstikke blij bent. Maar nogmaals op MIJ komen je posts gewoon vreemd en nogmaals er staat sorry bij als ik het verkeerd had. Maar blijkbaar heb je daar een paar keer overheen gelezen. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:38

Masi1 schreef:
Brainless schreef:
Als het duidelijk een jongen is, dan kunnen ze voor (bijna) 100% zekerheid het geslacht bepalen.
Maar het kan tot 16/18 weken er nog uitzien als een meisje en dat het piemeltje pas later zichtbaar is.
Het piemeltje wordt nl pas later in de zwangerschap zichtbaar (in het begin zien ze allemaal als meisje uit).

Bij mij in het ziekenhuis werd het juist andersom verteld. In eerste instantie hebben ze allemaal een "flupje" of te wel iets wat op een piemel lijkt. En naar mijn weten is bij de 16 weken het geslacht pas helemaal ontwikkeld.
Maar even ontopic, wij wilde het ook ontzettend graag weten.
Bij 16 weken zagen ze het nog niet goed genoeg dus vertelde ze ook niets. Bij 19 weken was het wel duidelijk te zien, wij krijgen een jongen.
TS als jij de pretecho graag wil doen, moet je het doen. Alleen hou in je achterhoofd dat het kan dat ze het niet kunnen zien anders is de teleurstelling misschien groot.
Succes met zoeken!

Klopt, de baby heeft eerst een klein "knopje" zitten.
Deze wordt of de clitoris of groeit uit naar een penis.
Dus in het begin is dit heel klein (zowel bij jongens als meisjes) alleen bij een jongetje groeit dit "knopje" na enige tijd uit naar een penis.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:21

Moderatoropmerking:
hierbij het dringende verzoek om ONTOPIC te reageren. Het is niet nodig om te suggereren waarom ts het geslacht zou willen weten, of om advies te geven als ts hier totaal niet om vraagt en het ook niet nodig heeft.