Wanneer meld jij je ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieverdje86

Re: Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:17

Ziekmelden doe ik bij een hele flinke griep, waarbij ik niet verder kom dan mijn bed en de wc, en amper op de benen kan staan. In andere gevallen zal ik zeker proberen te werken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:25

Waarom is iedereen hier altijd zo trots dat ze doorgaan tot het randje/het eigenlijk al onverantwoord is? :+

Als je langer uit de running bent doordat je te lang doorgelopen bent hebben je collega's er meer last van. Of met beginnende (zeer besmettelijke) griep.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:26

Ziek is ziek. Ik ging in het verleden ook gewoon door. Met een hernia gewoon zwaar werk blijven doen in de kassenbouw. Slikte een strip paracetamol en een strip ibuprofen in combi met iets van de huisarts per dag om maar door te gaan zonder iets te zeggen. Daar heb ik een keiharde les geleerd omdat ik de rest van mijn leven stuk ben. Dus als ik mij nu ziek voel meld ik mij ziek.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:27

Kahawa schreef:
Waarom is iedereen hier altijd zo trots dat ze doorgaan tot het randje/het eigenlijk al onverantwoord is? :+

Als je langer uit de running bent doordat je te lang doorgelopen bent hebben je collega's er meer last van. Of met beginnende (zeer besmettelijke) griep.

Dat valt mij ook op. Ik vind dat zeker niet iets om trots op te zijn :n vind het juist karakter tonen om voor jezelf te kunnen kiezen en jezelf rust te gunnen. Doorgaan tot je er bij neervalt wordt idd niemand beter van!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:39

Sommige mensen die verkouden zijn zeggen al dat ze griep hebben. Dat is weer de andere kant.
Bij mij weten ze dat ik me niet zomaar ziek meld. Soms werkt een paracetamol goed genoeg om toch aan het werk te kunnen.
Als ik denk dat het echt niet gaat, bel ik af. En zonder schuldgevoel. Omdat ik weet dat ik niet om niets afbel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:45

AnnemiekvM schreef:
Sommige mensen die verkouden zijn zeggen al dat ze griep hebben. Dat is weer de andere kant.
Bij mij weten ze dat ik me niet zomaar ziek meld. Soms werkt een paracetamol goed genoeg om toch aan het werk te kunnen.
Als ik denk dat het echt niet gaat, bel ik af. En zonder schuldgevoel. Omdat ik weet dat ik niet om niets afbel.

Precies... En een flinke verkoudheid op kantoor is heel wat anders dan in de zorg.
Zo gaat dat met vele dingen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:48

itsmi schreef:
Als ik naar m'n paard kan, kan ik ook naar m'n werk. Dat is bij mij de graadmeter..

Hier ook en ik moet wel erg ziek zijn, wil ik daar niet heen kunnen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:52

Kahawa schreef:

Wie zegt dat dat op het randje cq onverantwoord is? Dat maakt eenieder voor zichzelf uit. Ik geef toe dat je met bepaalde infectieziekten uit moet kijken.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:55

itsmi schreef:
Als ik naar m'n paard kan, kan ik ook naar m'n werk. Dat is bij mij de graadmeter..

Ik ga met 40 graden koorts nog naar m'n paard om alleen maar even een knuffel te geven, daar te kotsen en dan weer naar huis te gaan. Telt dat ook? :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:59

Bij flinke koorts meld ik mezelf wel ziek. Bij een verkoudheid/keelontsteking niet. Blaasontsteking hangt af van mijn afspraken/escapemogelijkheden naar wc. Bij heftige psychische klachten meld ik mezelf soms ook ziek.
Meestal probeer ik het wel gewoon, kan altijd nog naar huis. Laatste keer dat ik ziek was, was ivm een flinke hersenschudding. Toen ben ik 2 weken thuis gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:00

Ik meld me pas echt ziek als ik door het ziek zijn mijn hoofd er niet bij kan houden, of gewoon echt niet mee kan doen met de normale dagelijkse dingen. Dan lig ik echt veel liever in bed, dan dat ik door ga.

Ik meld me ook niet heel snel ziek, omdat ik anders lessen mis op school en alles dan moet inhalen, en daar heb ik geen zin in. Overigens ben ik niet vaak ziek, alleen soms verkouden.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:00

Op school: wanneer ik hoofdpijn/misselijk ben :')

werk: Blijf zo lang mogelijk, maar nog nooit echt ziek geweest

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:01

Ik zou me ziekmelden als ik jou was. :o

Heb zelf een keer doorgelopen met flinke keelontsteking, 2 weken daarna lag ik hondsberoerd op bed met longontsteking. Ben echt heel ziek geweest. Volgens de dokter was het me stukken beter afgegaan als ik mij met die keelontsteking een beetje rustig gehouden had :P

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:01

Ik meld me niet heel snel ziek, met een pijntje loop ik wel door.
De enige keren dat ik niet ben gaan werken is toen ik een trap van een paard had gehad en niet meer kon lopen, en dit jaar een paar weken/maanden niet vanwege overheersende hoofdpijnen, duizeligheden en misselijkheden. Dat was niet verantword omdat i geregeld bijna omviel en niet meer recht kon lopen omdat ik letterlijk scheel kijk van de hoofdpijn. Bleken achteraf migraines te zijn. Heb er 2 keer mee geprobeerd te werken, doe ik niet meer :')

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:02

ik meld me ziek als ik buikpijn heb enz, niet als ik verkouden ben. verder ook als ik een dagje weg ga ;p. of als ik mijn bed niet uit kan komen door psychische redenen, als ik het niet meer aan kan.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:05

Ik heb vorige jaar me verstandskies laten trekken op een vrijdag het was nogal spoed omdat hij helemaal ontstoken was en ik niet langer moest wachten omdat ik dan eerst aan de antibiotica moest. Dus heb die vrijdag vrij gekregen en was dat weekend al vrij dus dacht oh mooi 3 dagen om op te knappen.
Nu bleek op zaterdag dat ze een stukje kaak hadden mee getrokken en iedere k als k wou praten kwam me tong erlangs en was dus helemaal kapot gegaan conclusie: niet eten en praten!
Op maandag terug naar het ziekenhuis en hebben ze het dus verdoofd en open gemaakt en het stukje we gehaald maar kon dus nog steeds niet eten en praten dus heb me toen in overleg ziek gemeld gelukkig deden ze er niet moeilijk over.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:09

ik heb mij in het verleden nooit ziekgemeld, gekneusde heup, gewoon gaan, overbelaste schouder, gewoon doorgaan. (werk in kippenslachterij als inpakmedewerker) en ik draag daar nu nog steeds dagelijks de consequenties van helaas.

dus hedendaags luister ik naar mijzelf (ookal doe ik dat nog niet altijd) maar meestal is de grens als k niet of nauwelijks uit bed of van het toilet kan komen, of dat mijn astma mij belemmert in ook nog maar een 100 meter te lopen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:14

Als ik denk dat ik nog nuttig ben in de winkel ga ik. Maar als ik zo misselijk ben dat ik steeds naar de wc moet rennen en helemaal kapot achter de kassa sta dan hebben zij ook niet veel aan mij. Een hele dag staan lopen en opletten vraagt dan teveel van mijn lichaam dus dan blijf ik thuis.
Editie: En op school elke keer dat mijn ouders me ziek genoeg vinden en afbellen :')

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:14

ik kan zeggen nooit, maar dat werkt niet. wel moet ik mijn eigen centjes verdienen, ziek melden kan dus niet. de paarden moeten eten ( anders mopperen de pensionklanten ) 1 keer is twee jaar terug toen ik in het ZH terecht kwam. misschien doe ik wel eens een tandje minder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:27

Ik lees hier "als ik migraine heb ga ik gewoon werken"
Nou weet niet wat voor migraine jullie dan hebben maar als ik dat heb kan ik geeneens uit mijn woorden komen :') of zien ...

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:30

In jouw geval had ik mij wel al ziekgemeld.
Als ik mij heel belabberd/slap/ echt niet goed voel, of over heb gegeven meld ik mij ziek. Maar meestal probeer ik eerst wel naar school te gaan, maar als ik echt in de loop van de dag merk dat het niet gaat, ga ik naar huis.
Het ligt er wel aan wat ik die dag te doen heb. Als ik bijvoorbeeld een proefwerk heb, meld ik mij niet ziek en ga ik sowieso naar school tot het proefwerk. Ook als ik die middag nog naar de paarden moet, meld ik mij minder snel ziek. Maar als ik écht ziek ben, natuurlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:37

itsmi schreef:

+1 .. Hier het zelfde !

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:41

Rare vraag maar wat voor werk doe je?

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:11

Misschien ben ik iets te makkelijk, maar als ik me zwak/verschrikkelijk moe/hoofdpijn voel, ga ik niet naar school. Met werk zet ik me erover heen, maar dat is voor 3/4 uurtjes, een dag op school zitten en wakker zijn van half 7, van half 9 tot 3 uur zie ik niet zitten :+ Dan krijg ik gewoon vrij snel koppijn en voel ik me zwak. Opletten is dan totaal geen optie en ik voel me altijd heel traag? M'n lichaam reageerd gewoon net wat slomer als het ware. Aantal keer naar school geweest toen ik me bah voelde, altijd terug naar huis gekeerd omdat ik het idee had dat ik ieder moment out kon gaan :') Niet zo slim dus.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:17

Altijd met buikgriep, dan blijf ik binnen. Ik vind het een van de ergste dingen om constant naar de wc te rennen terwijl ik niet thuisben :n.
Verder als ik koorts heb, of heel erg pijn, meldde ik me ziek van werk. (Heb nu thuiswerk, dus geen ellende meer met ziekmelden)
En toen ik wat jonger was, meldde ik me vaak ziek op mijn werk, omdat ik liever voetbal ging kijken of van de zon genieten :))