Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Emmaa_ schreef:Het is niet een week jezelf uithongeren, en dat bewijst dat je er dus niet zo veel over gelezen hebt. Je vervangt een week lang al je vaste voedsel voor vloeistoffen. Je krijgt minder calorieën binnen, dat klopt, maar het is niet de bedoeling dat je jezelf uithongert. Het stimuleert je metabolisme omdat je alle troep en gifstoffen uit je lichaam filtert.
. Je maakt mij niet wijs dat je door de hele dag sap naar binnen te lurken aan ongeveer 2.000 calorieën per dag komt. En al was dat wel zo dan nog stimuleert dat je metabolisme niet. vuurneon schreef:Waarom niet gewoon al die ingrediënten die je normaal in je sapje stopt gewoon zo eten? Kun je alsnog kauwen. Wat is de meerwaarde van alles in de blender mikken?
chevax schreef:Ik hoop toch echt dat je huisarts hier niet aan meewerkt. Tenzij je zo ontzettend veel overgewicht hebt dat je medisch begeleid moet afvallen?
Kiwipitje schreef:Emmaa_ schreef:Het is niet een week jezelf uithongeren, en dat bewijst dat je er dus niet zo veel over gelezen hebt. Je vervangt een week lang al je vaste voedsel voor vloeistoffen. Je krijgt minder calorieën binnen, dat klopt, maar het is niet de bedoeling dat je jezelf uithongert. Het stimuleert je metabolisme omdat je alle troep en gifstoffen uit je lichaam filtert.
Ehm nee want ik zou mezelf zoiets niet aandoen. Je maakt mij niet wijs dat je door de hele dag sap naar binnen te lurken aan ongeveer 2.000 calorieën per dag komt. En al was dat wel zo dan nog stimuleert dat je metabolisme niet.
Kiwipitje schreef:Waarom hebben mensen die willen afvallen altijd 13857189357198357 smoezen / redenen waarom vanalles niet kan en grijpen ze vervolgens naar rare methodes?
Emmaa_ schreef:Kiwipitje schreef:Waarom hebben mensen die willen afvallen altijd 13857189357198357 smoezen / redenen waarom vanalles niet kan en grijpen ze vervolgens naar rare methodes?
Pardon? Ik vind dit een ongelofelijk ongepaste opmerking. Ik heb vorig jaar mijn rug gebroken, dus nee ik mag niet fanatiek sporten. Je hebt echt geen idee hoe beledigend het is als je dat soort opmerkingen maakt.
en daarom lukt het ook bijna niemand om permanent af te vallen, bestaan er zoveel jojo-ers en zoveel bedrijven die er lachend miljoenen mee verdienen
.Emmaa_ schreef:Waarschijnlijk omdat er een kern van waarheid in zit. Allereerst sterkte met je herstel want het lijkt me vreselijk om je rug te breken en het herstel lijkt me ook ontzettend zwaar. Alleen als je gewicht kwijt wil zul je een blijvende verandering moeten doorvoeren. Een ander kan niet voor jou bepalen wat wel of niet haalbaar is maar ben gewoon eerlijk naar jezelf en verander je voedingspatroon in plaats van zo'n rare kuur te doen en vervolgens weer door te gaan waar je gebleven was. De opmerking was overigens niet zozeer gericht naar jou maar in het algemeen. Er worden veel excuses gemaakt wanneer zoiets ter sprake wordt gebracht.Kiwipitje schreef:Waarom hebben mensen die willen afvallen altijd 13857189357198357 smoezen / redenen waarom vanalles niet kan en grijpen ze vervolgens naar rare methodes?
Pardon? Ik vind dit een ongelofelijk ongepaste opmerking. Ik heb vorig jaar mijn rug gebroken, dus nee ik mag niet fanatiek sporten. Je hebt echt geen idee hoe beledigend het is als je dat soort opmerkingen maakt.
en broccoli kun je ook even kort in de wok gooien
dan krijg je hetzelfde binnen en echt een veel meer voldaan gevoel. Je maag en darmen hoeven veel te weinig te doen nu en dat is niet gunstig (en helaas is het ook zo; wat er vloeibaar ingaat, komt er ook vaak aan de achterkant vloeibaar uit
dus je kan ook nog onnodig veel verliezen). Emmaa_ schreef:Kiwipitje schreef:Waarom hebben mensen die willen afvallen altijd 13857189357198357 smoezen / redenen waarom vanalles niet kan en grijpen ze vervolgens naar rare methodes?
Emmaa_ schreef:chevax schreef:Ik hoop toch echt dat je huisarts hier niet aan meewerkt. Tenzij je zo ontzettend veel overgewicht hebt dat je medisch begeleid moet afvallen?
Mijn huisarts werkt hieraan mee ja. Ik heb geen overgewicht, mijn huisarts staat alleen open voor andere methodes dan gezond eten en meer bewegen omdat hij weet dat het bij mij wat lastiger ligt dan dat. Ik heb een zware rugblessure waardoor hardlopen en dergelijke er gewoon niet in zit voor mij, en afvallen door eten lukt dus niet.