Jeetje hoelang gaat dit duren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:30

demo_love schreef:
Ik vind onder de 18 starten met de pil sowieso erg jong, omdat je de pil dan niet gebruikt waarvoor hij in eerste plaats bedoeld is. Dat je een strip slikt voor een trouwdag, werkweek etc. kan ik me goed voorstellen, maar permanent om niet te menstrueren lijkt me niet gezond.

Houd even in je achterhoofd dat er nog steeds allerlei onderzoeken lopen en dat er vermoedens bestaan dat sommige bestandsdelen van de pil op latere leeftijd het risico op een hersenbloeding, trombose en enkele andere ziekten kunnen vergroten.

Wil je hiermee zeggen dat het anticonceptie is? Dat is zo maar wat wil je zeggen met onder de 18? Dat je onder de 18 geen sex hebt???
Ik heb trouwens van meerdere artsen en gynaecologen begrepen dat het doorslikken juist beter is voor je lichaam. Ik doe dit dus ook al vanaf mijn 16e en ben nu 30. Ik was met 11 ongesteld en ben op mijn 14e met de pil begonnen.

ilaan

Re: Jeetje hoelang gaat dit duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:35

Ik slik de pil absoluut niet door hoor. Nooit. Dus vind dat een beetje een vreemd argument. Net als dat ik de pil voor mijn 18e ook nodig had als anticonceptie.

Het heeft mij heel erg geholpen tegen het heftige bloeden. En dat ik gewoon regelmatig ongesteld ben. Vind het prettig om te weten wanneer ik precies ongesteld word.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:38

Ach meid, komt wel goed hoor. Je lichaam niet er gewoon even aan wennen.

Ik heb trouwens de prikpil, wordt je helemaal niet meer ongesteld *\o/*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:44

demo_love schreef:
Ik vind onder de 18 starten met de pil sowieso erg jong, omdat je de pil dan niet gebruikt waarvoor hij in eerste plaats bedoeld is. Dat je een strip slikt voor een trouwdag, werkweek etc. kan ik me goed voorstellen, maar permanent om niet te menstrueren lijkt me niet gezond.

Houd even in je achterhoofd dat er nog steeds allerlei onderzoeken lopen en dat er vermoedens bestaan dat sommige bestandsdelen van de pil op latere leeftijd het risico op een hersenbloeding, trombose en enkele andere ziekten kunnen vergroten.

Maar een week onder de zware pijnstillers in bed(maximale brufen en dan nog flauwvallen van de pijn) is beter voor je? Ik was heel onregelmatig ongesteld en als ik het dan wel was kon ik niks, behalve liggen en proberen niet flauw te vallen van de pijn.
Sinds ik de pil brn gaan slikken op mijn 15/16e ben ik gewokn regelmatig uiteraard en heb ik veel minder last. Op de hevigste dagen voldoen 2 aleve feminax om het draagbaar te houden zodat ik gewoon kan werken.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:47

Volgens mij moet je eigenlijk sowieso wachten tot je regelmatig bent voordat je met de pil begint, dus daar zou ik nog niet aan gaan beginnen als ik jou was. Is trouwens ook niet nodig, de eerste keer duurde het bij mij ook vrij lang, en daarna weer een paar maand niet, heel handig enzo. :P
Sterkte!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:52

mohica schreef:
Ik vind persoonlijk 15 nog net iets te jong om met de pil te beginnen...
Het is je eerste menstruatie, dus laat het eerst op gang komen voor je met hormonen begint

15 jong? Ik was 12 toen ik begon, slik hem altijd door en ben nu bijna 19. Ik leef nog hoor en niks aan de hand met mij :+

Sterkte Sindy :(:) Komt wel goed! Ik was zo'n geluksvogel die 1 week gestrekt op bed lag en niks meer kon :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:54

Ik ga toch ook mee dat je best een paar cyclussen wacht voor je aan de pil gaat. Het kan nog stabiliseren met de tijd.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:59

Ik zou de pil ook nog zeker niet gaan slikken. Je lijf begint nu net een verandering door te maken wat betreft hormonen, geef dat eerst eens even de kans voor je het al door de war gaat schoppen met de pil.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:03

Mss kan Ts beter met de HA overleggen wat het beste is.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:04

Ik ben van mezelf altijd zo'n 10 dagen ongesteld en dat brengt heel wat vervelends met zich mee, bloedarmoede, overgeven ik was doodziek. In het begin, toen was ik een jaar of twaalf, was ik het wel eens 3 weken achter elkaar! Sinds een paar jaar (ik geloof vanaf mijn 15e) slik ik de pil door (en ben nu 20) en ben dan maar zo'n 3 keer per jaar ongesteld. Ideaal en het kan weinig kwaad. Lang ongesteld zijn hoeft niet erg te zijn, geef je lijf de kans om in een cyclus te komen, dat kan soms wel een jaar duren. Alleen als je er echt veel last van hebt zoals heel veel pijn, overgeven en flauwvallen door bloedarmoede dan zou je er wel mee naar de huisarts moeten gaan. Op dit moment niks om je druk over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:10

Ik zo gewoon even afwachten wat de huisarts er van zegt. Ik ben 16 en ook aan de pil, scheelt een hoop ellende! Het is zo veel makkelijker, je kan zelf plannen en je kan het dus ook uitstellen dus je bent niet om de drie weken 'aan de beurt' als je doorslikt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 13:07

Ik ga inderdaad afwachten wat de HA zegt. Ik zie het niet zitten om eerst een paar keer op school flink doorgelekt te zijn voordat ik aan de pil ga.
Ja dat zal vast heel veel meisjes overkomen maar dat wil ik gewoon niet :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:09

Inderdaad even afwachten wat de huisarts zegt. Ik ben pas toen ik een vriend kreeg met de pil begonnen. Zit inderdaad een hoop rotzooi in.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:39

demo_love schreef:

Nouja dat ligt er maar net aan. Ik denk dat je zoiets niet kan zeggen totdat je t zelf mee maakr. Ik ben zelf 17 en ben zon anderhalf jaar aan de pil, was dus 15/16 toen ik er aan begon. Waarom? Omdat ik t zonder pil ontzettend heftig ben. Ik kan serieus niet uit mn bed komen 's ochtends zonder dat ik in een bloedbad lig (geloof mij, dat is echt te ranzig voor woorden..) Lek dan ook binnen een uur door... Betekent dus dat ik niks kan doen. De keuze voor mij was dan dus ook niet zo moeilijk :P
Daarom begrijp ik ook goed dat ts om die reden aan de pil zou gaan. Alleen kan je daar beter nog wel ff mee wachten denk ik, als je net voor de eerste keer ongesteld bent geworden. Kan allemaal nog veel veranderen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:43

Ik heb geen ervaring met de pil op zeer jonge leeftijd. Ik was vanaf het begin gezegend met een regelmatige menstruatiecyclus die volledig volgens het boekje ging.
Het is zeer gebruikelijk dat dochters dezelfde menstruatiecyclus als hun moeder hebben, evenals de leeftijd waarop ze voor het eerst ongesteld worden. Dat jou moeder ook zo'n ongebruikelijke cyclus had verbaast me dus niets. Als je zo heftig ongesteld bent dan moet je er ook voor waken dat je niet aan bloedarmoede gaat lijden. Hopelijk kan het gebruik van de pil je uitkomst bieden.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:11

Sowieso; het is toch fijn om zelf in de hand te hebben en te weten 'daar gaan we weer' :')

Even los van de eventuele doorbraakbloeding...