zere ogen in Turkije wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:31

Even naar een (niet privé) ziekenhuis, kan je zo binnenlopen en volgens mij wordt de boel gewoon vergoedt.
Verder, even een waterkokertje halen bij een market en ogen uitspoelen.

EDIT: waterkokertje kost je ong. 40 lira, dus 15 euro.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 09-08-14 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:32

Dan snap ik het hele probleem niet als je vriend gewoon Engels spreekt en jij het niet eens probeerd. :Y)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:32

Bah wat vervelend dat dit gebeurd op jullie vakantie.. Ik dacht gelijk aan het zwembad water, kan hij wel tegen de hoeveelheid chloor?

Ik zou echter niet twijfelen maar direct een dokter regelen, zo hebben jullie ook nog wat aan de vakantie! :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:33

Ik zou niet zo maar oogdruppels kopen en gebruiken.

Waarom zo lang wachten? Kun je niet nu de reisleiding bellen? Telefoonnummer staat in het boek waar ook jullie vertrektijden in komen te staan of hangt aan de muur waar jullie vertrektijden op komen te staan.

Zou ook niet meer gaan zwemmen in het zwembad of in ieder geval hoofd boven water en voorzichtig met zonnebrand bij de ogen. :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:34

In Turkije heb je best goede zorg dus hop gewoon even naar de receptie die je richting een arts kan sturen.
Ogen zijn niet iets om het even aan te kijken, veel te link !
Dan maar in gebrekkig Engels oid, zodra ze de ogen zien weten ze vast genoeg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:35

Joscaa schreef:
Dan snap ik het hele probleem niet als je vriend gewoon Engels spreekt en jij het niet eens probeerd. :Y)

Precies.
En ik zou juist niet wachten tot vanavond, want dan moet je sowieso tot morgen wachten.
Nu heb je nog kans dat de arts aanwezig is.

Iris82

Re: zere ogen in Turkije wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:39

Beter overdag dan savonds naar de dokter.
En echt geen make-up doekjes meer gebruiken. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:03

Dus omdat je het met je ouders en school altijd al gezeik hebt over je engels, weiger je nu om engels te gaan praten en je vriend hiermee te helpen? Nee, duidelijk..... :+

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:10

Ik snap het probleem ook niet. Er zijn daar wel meer toeristen die geen engels praten. Met een beetje handen en voetenwerk kom je er ook wel. Gewoon naar de hotelarts gaan een wijzen naar zijn ogen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:14

Het doet zo'n zeer dat hij niet rechtuit kan kijken? En daar ga je rustig mee wachten :?

Als de wiedeweerga naar een arts, voor hij permanente schade aan het hoornvlies heeft!
Als je vriend Engels spreekt is er geen nood aan de man. Sterker nog, gewoon bij de receptie zeggen "doctor/artz" en op z'n tranende ogen wijzen. :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:17

Er is altijd wel een manier om je verstaanbaar te maken. Als je vriend gewoon engels spreekt kun je toch hem het woord laten doen, mankeert toch niks aan z'n mond. Daarnaast kan iedereen wel een beetje basis engels, zelfs zonder woordschat. Je kan op z'n minst voordat je naar een 'vreemd' land gaan je een beetje inlezen om je basis dingen verstaanbaar te maken. Ik erger mij altijd kapot aan hele families die dan willen gaan inchecken en zichzelf niet eens verstaanbaar kunnen maken. Ga dan niet naar het buitenland -O-

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:25

Waar zit je precies?

Toen wij in mei in Marmaris waren moest mijn broertje naar het ziekenhuis om een wondje op zijn knie te hechten. Hier werkte toen een Nederlandse dame speciaal voor de Nederlandse toeristen. Gewoon gaan! Eventueel gesprekken voeren door op een pc google translate te gebruiken! Succes!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 16:26

Ik probeer wel engels te praten hoor!!
Maar ik bedoelde dat ik niet ga uitwijden waarom ik niet zo goex engels kan.

En ik wilde eerst zelf misschien iets van druppels oid halen dat hij hier in het donker bleef.
Gelukkig is het traneen nu gestopt en de verstopte neus is minder na wat zout oplossing.
Jeuk in de ogen is er nog wel, onder tussen wat contact gehad met reisleiding en die had gezegt dat we de airco uit moesten doen( nu dus vette hitte in de kamer) veel moest drinken en even goed spoelen onder de douche. Dit dus gedaan en nu is het tranen gestopt. Het bleef waars tranen door het zweet/zout dat aldoor het oog inliep nu dus handdodk op zijn voorhoofs en afwachten met de jeuk.
Vandaag niet meer de zee in of het zwembad, met veel kleine kinderen nogal gespetter namenlijk!;) en niet op vakantie mogen omdat ik geen fatsoenlijk engels heb gehad/ kan?? Daghh!! Ik heb niet voor niks extra bijles gevraagd en ik doe dit juist om ervaring op te doen.
Bedankt allemaal.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:29

METEEN medische hulp zoeken! Ik heb een bacterie opgelopen in een 5 sterren resort (hoeft dus niet altijd in slechte hotels te zijn) en als er nog een dag langer gewacht was had ik het niet gered.

Vooral niet zelf met allemaal dingen in de weer gaan, voor je vriend straks blind is.

Edit: maak je geen zorgen over je engels, wij zaten in een privékliniek, en daar begrepen de zusters al niet wat 'toilet paper' was :+ dus je kunt het opzich met gebaren en een kleine woordenschat wel redden, zij kennen zelf ook niet meer dan de basis.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 09-08-14 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:31

Goed spoelen onder de douche? Met dat water uit Turkije? Slimme reisleiding :P

Ik zou inderdaad ook medische hulp zoeken in dit geval, klinkt om eerlijk te zijn niet als irritatie van de airco oid.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:32

Ah joh je moet ma zo denken, als je vriend blind word hierdoor scheelt dat jou heel wat euro's aan make Up....

Sorry hoor maar ik begrijp niet dat je zo nuchter reageert.
Beter een keer teveel op de eh dan een keer te weinig !

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:34

Hup naar de receptie en zeg: i need a doctor for my boyfriend. There is something wrong with his eyes. And my english is not so good

Zet je over die angst heen en ga. Straks is het iets ernstigs

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:43

Bonnyyyyyy schreef:

En ik wilde eerst zelf misschien iets van druppels oid halen dat hij hier in het donker bleef.
Gelukkig is het traneen nu gestopt en de verstopte neus is minder na wat zout oplossing.
Jeuk in de ogen is er nog wel, onder tussen wat contact gehad met reisleiding en die had gezegt dat we de airco uit moesten doen( nu dus vette hitte in de kamer) veel moest drinken en even goed spoelen onder de douche. Dit dus gedaan en nu is het tranen gestopt. Het bleef waars tranen door het zweet/zout dat aldoor het oog inliep nu dus handdodk op zijn voorhoofs en afwachten met de jeuk.
Vandaag niet meer de zee in of het zwembad, met veel kleine kinderen nogal gespetter namenlijk!;) en niet op vakantie mogen omdat ik geen fatsoenlijk engels heb gehad/ kan?? Daghh!! Ik heb niet voor niks extra bijles gevraagd en ik doe dit juist om ervaring op te doen.
Bedankt allemaal.

Nou ik begrijp je heel goed hoor, ik zou ook niet in het Engels een heel medisch iets uit kunnen leggen. Dus je bent zeker de enige niet. :)

Voor nu hoop ik dat je vriend na een nachtrust weer helemaal goed te pas is!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:49

Ogen zijn belangrijk die kan hij niet missen.
Hup naar een arts.
Op z'n minst apotheek voor eyedrops.
Sleep je vriend mee en wijs naar z'n ogen!

Op z'n hoogst 1 nachtje met die eyedrops en alsnog morgen dokter bij geen verbetering.

Bacterie aan z'n ogen kan hij niet gebruiken hoor!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:52

Sorry maar ik ga even een zeur reactie plaatsen; als je vriend niet eens rechtuit kan kijken moet je echt niet wachten tot morgen. Is er een zwembad bij jullie hotel? Ik had de bacterie uit het zwembad. Het kan zijn dat je vriend bijv. e.coli binnen heeft gekregen in zijn oog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:53

TS, ik snap niet dat je nog op bokt zit en dit uberhaupt moet vragen. Hop, zoek hulp. Je laat je vriend toch niet hiermee rondlopen? Als de donder op zoek naar een dokter!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:53

Onder de douche uitspoelen zou ik dan weer niet doen -O- Dat water is net als kraanwater, niet echt gezond en relatief zout.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:59

Petrichor schreef:
Nou ik begrijp je heel goed hoor, ik zou ook niet in het Engels een heel medisch iets uit kunnen leggen. Dus je bent zeker de enige niet. :)

Het is nou niet alsof TS een complexe neurologische aandoening moet verklaren, een beetje wijzen en "we need help/a doctor" maakt het probleem wel duidelijk genoeg denk ik.

TS: Ik zou toch even aan de reisleiding vragen of ze je een adres van een arts kan geven, hoor. Zij is immers geen dokter en kan dus ook niet zien wat er precies aan de hand is met je vriend. Als je vriend wel Engels spreekt, neem ik aan dat hij wat vragen van artsen kan beantwoorden of een beetje kan uitleggen dat z'n ogen jeuken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:03

Petrichor schreef:
Bonnyyyyyy schreef:

Bedankt allemaal.

Dan nog is om hulp vragen 1 van de dingen die je juist in je woordenschat zou moeten hebben!!!!
Vooral in het buitenland.

Dokter: doctor (moeilijk toch)
Hulp: help
Ogen: eyes
Pijn: hurt

Tadaa

Je hoeft geen geen universitair Engels te praten en kwa medisch alleen hetgeen wat je dwars zit. Je hoeft echt geen Latijnse benamingen te geven (wat eigenlijk vele malen makkelijker zou zijn aangezien dat overal ter wereld hetzelfde is)

TS je moet ook wel wat moeite gaan doen, ik wil mijn Frans opvijzelen en heb meerdere apps gedownload om woordjes te oefenen. Jij zou hetzelfde kunnen doen met Engels.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:10

Klinkt als een oogontsteking, je kan ook naar elke willekeurige apotheek gaan en vragen of ze er wat voor hebben. Met handen en voeten kom je daar heel ver en ze zijn vaak nog goedkoper en hebben soms zelfs betere producten dan in nederland (in ieder geval met een koortslip wel ervaring mee)