Al jaren last van Acne, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Al jaren last van Acne, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:57

Mijn stiefzoonvan 17 heeft er ook erg last van, al vanaf zijn 12e ongeveer.
Hij heeft al meerdere kuren antibiotica van de huisarts gehad, die wel hielpen zolang hij het slikte, maar zodra hij stopte begon de ellende weer. En inderdaad, zijn rug zit dan ook helemaal onder de bultjes met witte puntjes en zijn gezicht ook. En het jeukt vreselijk.

Hij is net voor de vakantie doorgestuurd naar een dermatoloog en die heeft nu speciale medicijnen voorgeschreven die iets reorganiseren in zijn talgproductie. Het schijnt heel heftig spul te zijn, zijn moeder moest tekenen voor ontvangst en dat ze het niet zelf gebruikt en ook zelf niet zwanger is... Vermoedelijk zitten er dus hormonen in, maar ja, je moet uiteindelijk wat, als je gek wordt van de jeuk.

Maar het goede nieuws is nu wel dat zijn huid eindelijk echt rustiger begint te worden. Het schijnt een kuur te zijn van 7-9(!) maanden, dus nog even onder de pannen ermee.

Als het dus echt niet overgaat, ts, toch bij je huisarts langs (blijven). Een eetje jeugdpuistjes hoort wel bij de puberteit, maar het hoort niet zo te zijn dat je er echt helemaal onder zit hoor!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:00

Petrichor schreef:
TS: ook ik had veel last van puistjes die door niks niet weggingen. Toen ik op vakantie naar Spanje ging zei een vrouw tegen mij dat ik pure aloë vera moest gaan smeren. Op vakantie een fles gekocht en het hielp als een tierelier! Let wel op dat je zo goed als pure aloë vera koopt, dus het mag niet minder aloë vera bevatten als 99%.

Dit hielp bij mij ook heel goed, ik heb het uit Egypte.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:04

amintah schreef:
Ik had vroeger ook redelijk wat acne, maar het merendeel is weg gegaan zodra ik de pil ben beginnen nemen eigenlijk.. Maar hoezo nadelen aan de pil?
Heb er tot nu toe enkel maar voordelen van.. Heb wel zowat de 'lichtste pil' die er is, Deso20. Maar had voor de pil dan ook vooral enorm veel last van zware maandstonden (vaak tot 9 dagen aan een stuk met hevige buikpijn.) en dan nog eens mijn acne die onder controle is ermee.
Dus wat mij betreft heeft de pil niet echt nadelen hoor..

Voor ik de pil nam, gebruikte ik ook Clearasil ofwel vettige lotions voor mijn huid.. Ohja en geen make-up aandoen :/

De pil geeft grotere kans op hart- en vaatproblemen.

Daarbij hebben de meeste ook bijwerkingen (maar niet iedereen heeft er last van)
Ik heb dezelfde pil genomen maar kreeg er enorme hoofdpijn en zelfs koorts van...

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:09

Oliiviia schreef:
De pil geeft grotere kans op hart- en vaatproblemen.

Daarbij hebben de meeste ook bijwerkingen (maar niet iedereen heeft er last van)
Ik heb dezelfde pil genomen maar kreeg er enorme hoofdpijn en zelfs koorts van...

Alles geeft wel een grotere kans op iets en een mindere kans op iets anders..

Mijn zus had aanvankelijk ook diezelfde pil, ook met hoofdpijn en op aanraden van de dokter moest ze een ander type pil nemen en op een ander tijdstip ('s avonds ipv 's ochtends, of net omgekeerd). En sindsdien heeft ze geen klachten meer.
Misschien ook iets wat jij kan proberen als je het nog niet hebt gedaan?

denice

Re: Al jaren last van Acne, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:11

Ga eens langs een dermatoloog, ik denk dat die je wel verder kan helpen! Laat je niet gekmaken, veel mensen denken niets vervelends bij acne hoor!