bliver schreef:ik lustte vroeger ook niks. Tot dat ik een relatie kreeg en vaak bij mijn schoonouders ging eten. De conclusie was dat mijn moeder gewoon niet kan kokenIk eet nu bijna alles behalve vis.
Oh... hilarisch..
!! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lustte ik ook niks. Mijn ouders probeerde de ''harde'' aanpak maarja. ik bleef gewoon stug naar mijn bord staren en ik moest toch een keer naar bed.
Ik geloof zelf dat je er overheen groeit. Kan je zelf niet wat meer koken thuis? Dan kan je dingen meer naar jouw smaak maken. Zo lust ik GEEN groenten, tenminste, als ze op zijn Hollands zacht gekookt zijn.
Bijna rauw lust ik alles.
FNews schreef:Ligt het er trouwens ook niet aan hoe je bent opgevoed toen je klein was?
Ik lust zo goed als alles, maar ik kwam vroeger ook niet van tafel af tot mijn bord leeg was. Al moest ik de hele avond aan tafel zitten als het nodig was.
Hoe ging dat bij jou TS toen je klein was?
bliver schreef:krijg je er ook nooit een sausje op ofzo? Ik vind het gewoon kaal ook niet te haggelen hoor.
bliver schreef:ik lustte vroeger ook niks. Tot dat ik een relatie kreeg en vaak bij mijn schoonouders ging eten. De conclusie was dat mijn moeder gewoon niet kan kokenIk eet nu bijna alles behalve vis.
het is gewoon niet weg te krijgen, op een paar dingen na
Eigen tomaten, komkommer, sla, uien, wortel, bloemkool, broccoli enz enz
Echt véél lekkerder dan uit de winkel!
Je smaak verandert naarmate je ouder wordt. Tot die tijd wel gewoon blijven proberen en nooit gelijk ervan uitgaan dat je iets niet lust. Zelfs als je iets de vorige keer niet lekker vond, gewoon blijven proberen.
8nnemiek schreef:bliver schreef:ik lustte vroeger ook niks. Tot dat ik een relatie kreeg en vaak bij mijn schoonouders ging eten. De conclusie was dat mijn moeder gewoon niet kan kokenIk eet nu bijna alles behalve vis.
Dit dus![]()
Sinds ik mijn vriend ken ben ik echt véél meer gaan eten. Hij at altijd veel groente, en alles met een flinke hoop kaas erdoor, goed gekookt, en ik ben begonnen met kleine beetjes mee-eten en nu vind ik het echt lekker![]()
We gaan nog wel eens bij mijn ouders eten, maar daar laat ik het nog steeds staanhet is gewoon niet weg te krijgen, op een paar dingen na
![]()
En wat ook scheelt: als je een tuintje hebt zou ik eens een klein moestuintje aanleggenEigen tomaten, komkommer, sla, uien, wortel, bloemkool, broccoli enz enz
Echt véél lekkerder dan uit de winkel!
echt heel lekker!
) het opgegeven. Daarnaast was mijn moeder ook niet de meest beste kok en hadden we regelmatig spanningen aan tafel ivm niet al te beste thuissituatie (en tja avondeten is dan zo'n beetje het eerste moment dat je elkaar niet kunt ontwijken en bij elkaar komt).
Majabeestje schreef:Inmiddels kook ik en mijn man kust alles haha! Mijn schoonmoeder kan niet koken.. en mijn vader leert nu een beetje koken. Wij eten bijna nooit 'gewoon' AGV. Bah, vind er niks aan. Een keer per maand bloemkool met een gehaktbal is meer dan genoeg.. Voor de rest eten we veel pasta's, rijst, couscous, salades, ovenschotels, tajine etc. Bijna alles zonder pakjes en vers met veel groente. Op enkele dingen na eten onze kinderen ook alles.

het aantal keren op jaarbasis is echt op 2 handen te tellen en ik vind aardappels nu ineens ook veel lekkerder, nu ze mn neusgaten niet meer uit komen 
maargoed met mij is alles goed gekomen, er is maar weinig wat ik echt niet lust
8nnemiek schreef:Majabeestje schreef:Inmiddels kook ik en mijn man kust alles haha! Mijn schoonmoeder kan niet koken.. en mijn vader leert nu een beetje koken. Wij eten bijna nooit 'gewoon' AGV. Bah, vind er niks aan. Een keer per maand bloemkool met een gehaktbal is meer dan genoeg.. Voor de rest eten we veel pasta's, rijst, couscous, salades, ovenschotels, tajine etc. Bijna alles zonder pakjes en vers met veel groente. Op enkele dingen na eten onze kinderen ook alles.
Hihi![]()
De liefde van jouw man gaat dus écht door de maag
Eleionomae schreef:Mijn moeder was ook altijd van de hollandse hap, aardappels, groente, vlees. Ze hield zelf echt niet van pasta en ik was geen rijst eter
Stamppot (hallo aardappel) stond ook regelmatig op het menu, maar dat kreeg ik nog wel weg met een grote klodder mayo (niets lekkerders dan boerenkool stamppot met mayonaise!)
Maar sinds ik op mezelf woon eet ik eigenlijk nooit meer gekookte aardappelshet aantal keren op jaarbasis is echt op 2 handen te tellen en ik vind aardappels nu ineens ook veel lekkerder, nu ze mn neusgaten niet meer uit komen
Ik moest het ook altijd gewoon allemaal op eten, of iig het merendeel en anders ging er wel iets van ketchup,mayo of appelmoes overheen om het nog een beetje leefbaar te houdenmaargoed met mij is alles goed gekomen, er is maar weinig wat ik echt niet lust
Eleionomae schreef:Wat bij mij overigens wel goed hielp is gewoon met de ingredienten die ik wel lustte gerechten op gaan zoeken op de recepten pagina van AH. Daar kun je gewoon invullen wat je hebt en dan komen er allerlei recepten naar voren. Wellicht kom je dan iets tegen waarvan je denkt, hee dat is lekker!
Zo was ik bijvoorbeeld nooit een prei eter, maar ben ik nu dol op een Groene curry met heel veel prei en kleine roze garnaaltjes, en vind ik het ook heerlijk om pasta te eten met veel prei, ham blokjes en een sausje van roomkaas, bieslook, mosterd, citroen en kappertjes.
Was ik zelf nooit opgekomen zeg maar