Morgen een operatie en ongesteld...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:07

Painttobe schreef:
geerke schreef:
Bij ongesteld zijn word het bloed in de baarmoeder ververst ,het is dus niet zo dat je dan tijdens een operatie meer bloed.TS....ze zijn daar gewend aan bloed hoor,je hoeft je echt niet te schamen!sterkte met de operatie!!!

gelukkig is dat niet waar.. arme baarmoeder krijgt dan 1x per maand vers bloed?
misschien nog een keertje opzoeken wat er gebeurd bij een menstruatie.. }:0

Je baarmoederslijmvlies wordt vervangen en het 'eitje' wat niet bevrucht is wordt 'uitgestoten'.
En daarbij komt een beetje bloed mee, wat dus meer lijkt ivm alle slijm/vocht. (net als een druppel siroop in een glas water *D )

Je bent me voor.
Bloed komt overigens ook door het loslaten van het slijmvlies.

Painttobe

Re: Morgen een operatie en ongesteld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:08

;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:08

Ik denk dat hier wel uit kan worden geconcludeerd dat je voor medisch advies gewoon niet op Bokt moet zijn :+

Lianne; gewoon aangeven bij de arts en die zegt dan wel hoe of wat. Kan me niet voorstellen dat het een hele grote impact heeft. En de artsen in een ziekenhuis zijn echt wel wat gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:09

Even bellen met de afdeling waar je geopereerd wordt. Ik had het ook, en heb toen medicijnen van tevoren gekregen om het 'uit te stellen' (soort pil alleen dan niet een om standaard in te nemen), omdat ik niet zeker wist of ik ongesteld zou worden rond de operatiedatum. Moest een paar dagen van tevoren beginnen met de pillen in te nemen en ben niet ongesteld geworden; toen ik stopte ben ik de dag daarna gelijk wél ongesteld geworden.

Heeft niks te maken met 'pilletjes voor een ongemak' maar het is wel zo fijn om het dan even niet te worden, afhankelijk ook van de revalidatie en of je daarna direct alle kanten weer op kan. Als je op bed moet blijven liggen of in het ziekenhuis moet blijven is het echt niet fijn om dan je bed niet uit te kunnen maar wel hartstikke ongesteld te worden.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:10

chelle_dora schreef:
Even bellen met de afdeling waar je geopereerd wordt. Ik had het ook, en heb toen medicijnen van tevoren gekregen om het 'uit te stellen' (soort pil alleen dan niet een om standaard in te nemen), omdat ik niet zeker wist of ik ongesteld zou worden rond de operatiedatum. Moest een paar dagen van tevoren beginnen met de pillen in te nemen en ben niet ongesteld geworden; toen ik stopte ben ik de dag daarna gelijk wél ongesteld geworden.

Heeft niks te maken met 'pilletjes voor een ongemak' maar het is wel zo fijn om het dan even niet te worden, afhankelijk ook van de revalidatie en of je daarna direct alle kanten weer op kan. Als je op bed moet blijven liggen of in het ziekenhuis moet blijven is het echt niet fijn om dan je bed niet uit te kunnen maar wel hartstikke ongesteld te worden.

TS is echter al ongesteld ;)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:10

de TS geeft al aan dat ze ongesteld is, dus ja het is wel een ongemakje. En pillen gaan ze nu niet meer voorschrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:12

Sicayes schreef:
chelle_dora schreef:

TS is echter al ongesteld ;)

Dat weet ik, alleen zijn wij geen dokters en die pillen werken als een trein. Het is iets wat ze even in het ziekenhuis kan vragen, tuurlijk ongesteld zijn is een ongemakje maar afhankelijk van de ingreep én het herstel (met bewegen / zelf kunnen verschonen) is het echt wel prettiger om dan niet ongesteld te zijn. Belletje naar de afdeling doet wonderen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bij mij was het ook meer vanuit praktisch oogpunt omdat ik gewoon héél veel buikpijn heb als ik ongesteld word, en toen ik dat bij het pre operatieve gesprek heb aangegeven kreeg ik gewoon die medicijnen voorgeschreven. Of dat ze pillen niet meer voor gaan schrijven nu, vind ik bijzonder om te kunnen zeggen als je de behandelend arts niet bent. :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:14

He ts, je hoeft je echt nergens voor te schamen hoor! Die mensen daar hebben heus wel gekkere dingen voorbij zien komen dan een bloedende doos, en stiekem is ongesteld worden ook heel normaal voor een vrouw ;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:15

Had ik vorig jaar ook, schaamde me er absoluut niet voor, was alleen heel erg vervelend.
Heb je er geen rekening mee gehouden dan? Als ik dingen plan, dan kijk ik altijd eerst of ik dan ook ongesteld moet worden of niet. :+ Zit nu aan de pil, heel handig, kan ik het zelf 'plannen', zou ik iedere vrouw aanraden, kun je doen wat je wilt.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:16

No worries, bij ons schuiven we gewoon even een celstofmatje onder je kont voor je naar de ok vertrekt in zo'n geval.

Succes in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 06-08-14 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:18

Deze operatie is niet te plannen het moet gewoon :+ .... En ik zit niet aan de pil... Dus kan helaas niet zo veel plannen in deze situatie :')

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:18

Mensen hier op bokt werken zelf in het ziekenhuis, dus die kunnen wat makkelijker zeggen over het reilen en zeilen op een afdeling.
Er zijn zat operaties waarbij je niet mag bewegen post-OK, en dat de verpleegkundige je dus helpt bij het plassen (liggend op bed bijvoorbeeld) e.d. Zo zal een verpleegkundige (als de ts bijvoorbeeld niet uit bed mag) haar ook kunnen helpen bij het 'verschonen', en dat is meer vervelend voor de TS dan voor de verpleegkundige.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de behandelend arts iets gaat voorschrijven, het zal geen gynaecoloog zijn aangezien het om haar stuitje gaat, dus hij zal altijd een andere arts erbij moeten halen voor die 'pil' waar jij het over hebt. Bovendien zit de TS dan al middenin haar menstruatie, dus zal het vast niet meer zo goed werken dan de periode waar jij het over hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:20

Dan verschillen wij van mening (en van ziekenhuis denk ik). Hier niets anders dan lof en ik was dan ook erg blij dat ik wel die pilletjes van tevoren kreeg.. Het ene ziekenhuis protocol is dus duidelijk anders dan dat van een ander, bij jou krijg je dan klaarblijkelijk niks voor deze 'ongemakken', ik kreeg ze wel gelukkig :+

TS, denk dat het toch het fijnste is om even de afdeling te bellen waar je geopereerd gaat worden. Die kunnen je beter adviseren :j

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:22

Ik heb geen idee wat het protocol is, ik zeg gewoon hoe het normaal gesproken gaat. Heb op meerdere chirurgische afdelingen gewerkt in meerdere ziekenhuizen. Dus ik geloof eerder dat jij een uitzondering bent.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:27

chelle_dora schreef:
Dan verschillen wij van mening (en van ziekenhuis denk ik). Hier niets anders dan lof en ik was dan ook erg blij dat ik wel die pilletjes van tevoren kreeg.. Het ene ziekenhuis protocol is dus duidelijk anders dan dat van een ander, bij jou krijg je dan klaarblijkelijk niks voor deze 'ongemakken', ik kreeg ze wel gelukkig :+

Het verschilt ook wel een beetje van TS dr situatie - jij kwam hier vantevoren mee en hebt waarschijnlijk goed kunnen aangeven hoe hevig en ongemakkelijk jou menstruaties zijn waardoor het verstandig was om het uit te stellen tot je zelf wat meer mobiel was. Dan is het best mogelijk dat de arts iets voorschrijft.

Voor Lianne ligt dat nu echter iets anders. Afin; de afdeling bellen en het aangeven is het makkelijkste om erachter te komen. Dit heeft ze gedaan - en het was geen probleem. Waarschijnlijk leggen ze iets extra's onder d'r billen en gaan met die hap. (of heup... of buik.. ik weet niet hoe ze je neerleggen als ze je stuitje gaan opereren :+ )

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:30

Op mijn buik! :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:31

Je snapt wel dat we na de operatie nu een vol verslag verwachten he Lianne? Desnoods in ons HK topic ~~}>

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:31

Ayasha schreef:
Het kan zijn dat door de stress van de operatie (voor je lichaam dus) je "spontaan stopt" met bloeden. :)
Gewoon even aangeven aan een verpleegster. :) Is niet zo leuk, maar ze maken het meer mee, weten ook wel dat het een beetje genant is en kunnen je gerust stellen! :)

Bij mij was dit juist precies andersom! Gelukkig ken ik mijn lichaam ondertussen erg goed en werd ik vlak voor een operatie (voor mij een spannende maar top-operatie) ongesteld. Ik was hier op voorbereid gelukkig. :') Ook als ik een of andere spannende tandartsafspraak heb staan oid. Als ik me enorm druk maak om het een of het ander...

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:35

Verslag komt er vast en zeker wel, o bah zie er zo tegen op, verschrikkelijk. Haha en dan al die verhalen op google dat als je uit je narcose komt er een bloedplas ligt van het doorlekken... Dat maakt het er ook niet beter op. :')

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:37

Sterkte alvast.
Denk dat ze daar wel op letten. Ze zullen je niet onnodig in bloed laten liggen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:37

chanicha schreef:
Ik had na de ok een zeer sexy papieren onderhosen maat tent aangekregen :') , kon bijna gelijk als bh dienen.

Sorry maar m'n thee vloog over de tafel toen ik dit las, ben erg visueel ingesteld en zie gelijk een wazig verontwaardigt persoon zitten met een veel te grote luier... _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:38

Ik ben 2x binnen 5 dgn na elkaar geopereerd. En helaas door de narcose troep werd ik dus ongesteld (heb ik dus altijd).
Dus met de 2e operatie was in dus ongesteld, gewoon een tampon erin en klaar.
Het ging bij mij in beide gevallen om een rug operatie, de 1e via de rugzijden en de 2e via de buikzijde.
Alleen mocht er na de operatie ivm de katheter geen nieuwe in. Maandverband bleef daardoor ook slecht op z'n plek zitten. Gelukkig moest ik de eerste 24 uur plat blijven liggen. Daarna mocht ik eruit en de katheter ook

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:38

Relax, die gasten in het ziekenhuis hebben alles al gezien, grote dozen kleine dozen, witte, zwarte en rode :D
Even aangeven dat je het bent dan kunnen ze er rekening mee houden, dan blijft de knoeiboel beperkt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:42

ik kan je geen tips geven en ik denk dat er al genoeg dingen zijn gezegd, maar ik wil je toch succes wensen met de operatie

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:34

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt