Brandwond bij mn zoontje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:33

Dokter zsm! Vel is eraf dus open brandwond,groot verschil! Kan gaan infecteren, bovendien krijg je als het wel "goed" gaat een lelijk litteken. Heb zelf open brandwond gehad als kind en ook pas na 1 dag gegaan en was volgens arts net op tijd!Meerdere keren terug moeten gaan en jaren last gehad bij warm water en in de zon. Uiteindelijk helemaal goedgekomen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 00:35

Ja het is nu niet meer open he fanniehh, er zit al een korst op...
Maar ik ga morgen inderdaad langs de huisarts.

Oja en trouwens, was vandaag wel langs de ehbo post geweest ( was naar scheveningen gegaan ) want mn zoontje deed iets ( ik weet niet wat ) maar toen lag het dus open... maar omdat we even naar het strand gingen wilde ik toch dat het bedekt werd (anders zou er zand inkomen) maar daar zeiden er eigenlijk niks speciaals over... ze hadden er een aluminiumgaasje op gedaan ( zodat het niet blijft plakken) verband erom heen een meer niet eigenlijk... had verteld dat het een brandwond was... maar werd niet gezegd even langs de huisarts gaan ofzo...

( ik ga het sowieso wel doen hoor naar de huisarts ;) )
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 06-08-14 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:36

Ts: ik ben verpleegster, dus ik kijk er sowieso veel anders naar dan jou.
Goed dat je de HA gaat bellen, evengoed is er niks aan de hand en is de korst gewoon ok.
Maar zo ben je zeker!

Fanniehh

Re: Brandwond bij mn zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:42

Nee, nachtdienst is ook weer beetje overdreven ;), en weet nog goed dat ikzelf toen ook helemaal niet wilde gaan omdat het er wel akelig uitzag. Hopelijk valt t allemaal mee!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:43

oef, dit hebben wij in groep acht al geleerd met ehbo? zulke zware brandwonden kunnen makkelijk gaan infecteren. maar weet je zeker dat het 3e graads is? dan is het wel heel heftig , omdat je zegt dat hij er wel pijn aan heeft als je er tegen aan stoot.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:44

Bel sowieso gewoon even met je huisarts. Die kan het beste inschatten wat je nu nog kan en moet doen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 00:46

Ja ik weet niet zeker dat het een 3e graads brandwond is, kan ook een diepe 2e graads zijn als ik de foto's kijk op internet. Maar zn vel lag er wel af... hij heeft er daarna helemaal geen last van gehad meer, maar nu er een korst opzit en je komt er tegenaan is het wel gevoelig dat trekt en springt weer open.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 00:47

Ja ik ga sowieso morgen de huisarts bellen voor een afspraak. Die kan het zien en er wat aan doen als het nodig is :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:02

Internet-google-foto's kijken kun je als leek niet uithalen wat voor wond het is of wat je hier tegen moet doen. Ik was eerder naar de huisarts gegaan waarschijnlijk. (Heb nog geen kids, dus kan dat niet 100% zeggen.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:58

Ik denk dat je vrienden de brandwond een beetje onderschat hebben. En als het dan ook nog 'stoere' mannen zijn.. Beter maar voor niks naar de huisarts met zo'n wond!

Dus succes/sterkte vandaag.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:02

Ik heb ook een vrij heftige brandwond gehad, en daar moest zilverzalf op met een gaasje.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:04

Nou ik ben net geweest, het zag er toch niet zo goed uit, zat een witte laag op nu en dat is toch een beetje ontstoken. Nog niet heel erg dus hij hoefde geen antibiotica.
Moet het nu elke dag verbinden, met een vette gaas. Veder er niks op smeren, hij mag niet zwemmen en als het gaat genezen kan ik wel honingzalf o.i.d erop smeren.
Dus blij dat ik ben gegaan :)

En het was een 2e graads brandwond trouwens :)

Bedankt voor de tips an adviezen iedereen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:06

Hoe vind je zoon het trouwens?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:08

Goed dat je naar de dokter gaat TS! Brandwonden zijn erg naar :n

Op de site van de brandwondenstichting kun je ook erg veel informatie vinden!

https://brandwondenstichting.nl/brandwo ... brandwond/

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de huisartsen niet zo heel veel doen aan een brandwond hoor. Je krijgt van die zilversulfide zalf of zo'n ander spulletje en dat is het eigenlijk wel.. Maak je geen zorgen!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:13

@ sammie, mn zoon heeft er niet zoveel last van eigenlijk. Hij rent, speelt lekker vrolijk door. En als je er aan zit ( verband wisselen of even wilt kijken ) vind hij het allemaal best. ( hij is een stoere grote jongen 4 jaar :P ) dus dat scheelt wel :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:17

Toch maar goed dat je even gegaan bent :j

Beterschap aan de stoere vent!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:22

Het is nu waarschijnlijk een beetje laat voor de huisarts om het goed te behandelen.
Omdat het steeds open ging heb je kans op infectie gevaar. Zeker omdat hij tegen een uitlaat heeft gestaan. (vuil) Met een "open"wond waar vuil in gekomen is, ga je naar de huisarts. Ten eerste vanwege infectie gevaar en ten tweede vanwege het feit, dat als het niet juist behandelt wordt, hij een lelijk litteken over zal houden. Ik hoop voor hem, dat omdat hij nog maar 4 is, dit nog een beetje mooi geneest.
Dus, bij alle open wonden, diep of groot qua omvang, moet je het laten behandelen.
Een infectie klinkt misschien niet zo erg, maar van het één kan het ander komen.... en echt, daar is niet veel voor nodig.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:44

Goed dat je toch bent gegaan!
Kan je nu lekker gerust zijn :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:25

Goed dat je gegaan bent!

En beterschap voor je stoere mannetje :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 22:31

Bedankt! Ja blij dat ik gegaan ben. nu hopen dat het vlot gaat helen :)

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:36

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb je al eens aan een cursusje EHBO bij kinderen gedacht?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:38

Even een tip voor de volgende keer (hoop ik niet natuurlijk :) ) nooooit! een eenvoudig steriel gaasje erop doen. Dat kan ongelooflijk naar in de wond gaan zitten namelijk en dan zit het vast. Bij brandwonden een metaline gaasje pakken. Vocht kan er doorheen, maar door het laagje aluminium blijft het niet in de wond zitten.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:47

Misschien een handige tip : als je niet helemaal zeker bent wanneer je iets moet of kunt doen mbt ehbo , download dan een ehbo app voor op je telefoon. Zo heb je binnen handbereik een kleine leidraad als je er een nodig hebt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 23:03

@ Bitchy, nee niet overheen gelezen, maar heb daar nooit aan gedacht nee. Komt misschien ook omdat mijn kids echt tot nu toe nooit ziek zijn geweest ofzo. En ik ga echt wel naar de seh als het nodig is, ben dr wel is vaker beland met mn zoontje met een gat in zn lip enzo...dan weet ik ook wel dat het of gelijmd wordt of gehecht. Heb me alleen nooit verdiept in brandwonden ( weet alleen onder water houden )
Maar het helingsproces nooit in verdiept. Maar ook dat weet ik nu dus wel ;)

@ vuurneon, ja het gewone gaasje had ik er eigenlijk ook gelijk afgehaald weer omdat innderdaad werd gezegd dat het gaat plakken. :)

@ Mondy, thnxx ik ga even kijken, altijd handig!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:22

Voor voortaan: zorgen dat je biogaas in huis hebt. Bij brandwonden er 24 uur op laten zitten zonder vervangen.
Daarna eventueel nog 24 uur een nieuw gaasje, daarna eventueel honingzalf erop.

Spoelen altijd met lauw water en lang volhouden.