4 verstandskiezen eruit laten halen onder narcose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:19

ik heb dit afgelopen december ook laten doen, noway dat ik bij bewustzijn zou zijn als ze verstandskiezen zouden gaan trekken.. je word naar de operatiekamer gebracht, waar ze je een infuus inbrengen.
dan krijg je via het infuus het slaapmiddel, en tegelijk een kapje op.
van de beademing merk je verder niks, dit doen ze door je neus heen, en is er alweer uit voordat jij wakker bent.het is rot alle 4 tegelijk, maar je bent er wel in 1x vanaf.
Eten gaat ontzettend lastig (bij mij iig), heb de eerste 4/5 dagen amper kunnen eten maar daarna is het ook over.
Pijn viel best wel mee, kaak was wat blauw en opgezwollen maar geen extreme klachten gehad.
werd om 3u smiddags geholpen om kwart voor 5 was ik weer wakker en om 7 uur weer thuis gewoon dagopname :j.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:00

Ik krijg het er al benauwd van als ik er aan denk ... maar ik moet er, volgens de ortho, toch echt op een gegeven moment, wat hem betreft zo snel mogelijk, aan geloven; alle 4 mijn verstandskiezen (preventief) te laten verwijderen.
Het feit dat het preventief is, maakt dat er niet echt haast bij komt kijken. Ik zie het dus ook wel gebeuren, dat ik het nog even uitstel.

Ik weet niet zeker of dit topic me gerust stelt, of alleen maar ongeruster maakt. Even globaal over de eerste pagina en de gedachtes in het algemeen maken me voornamelijk een beetje misselijk :brr:

@TS: sterkte iig morgen :(:)

Mette

Re: 4 verstandskiezen eruit laten halen onder narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:11

Elke keer duiken er weer topics op over verstandskiezen trekken waarbij de allergrootste horrorverhalen ook weer boven komen.

Gelukkig kan ik je (TS en anderen) geruststellen want als ik nu zou horen dat er morgen twee kiezen uit moesten, dan zou ik het geen probleem vinden. Ik heb geen naalden/tandarts angst (oke, leuk is anders ;) ) maar ik denk zeker wel dat het goed gaat komen!

Ik raad iedereen aan om zo jong mogelijk die krengen eruit te halen. Je kan er vergif op innemen dat je er anders ooit in je verdere leven (bijvoorbeeld op je 55e een paar dagen voor kerst of vlak voor je welverdiende vakantie) last van gaat krijgen. Je kaakbot is nu nog niet helemaal hard en dan gaan ze veel makkelijker los.

Dus TS: heeel erg verstandig ( :)) ) om ze er allemaal uit te laten halen. Ik wens je veel succes!! :)

En Jetske: laat je doorverwijzen naar de kaakchirurg en geef daar direct bij binnenkomst aan dat je het eng vindt. Neem iemand mee, koop alvast vla en een koelpack en een hele zooi aan films.

Ik heb er absoluut geen spijt van en ben blij dat ik ze kwijt ben! Mijn beide kiezen aan de linkerkant zijn 3 dagen voor kerst getrokken door de kaakchirug. Mijn kerstdiner was heerlijk :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:14

Douraque schreef:
Ik heb dat gedaan in alphen aan den Rijn. Ben namelijk zeer bang van naalden, ik ga ervan huilen, raak helemaal over de zeik en val uiteindelijk flauw

Heb ze daar dmv een mondkapje narcose laten verwijderen, alle vier. Ideaal en een paar dagen maar last gehad

Hoe heb je dit geregeld. Ik raak volledig in paniek als er een spuit voor mij gezicht langs komt zeilen. Zo erg dat ik in mijn paniek van me af mep en het daarna zelf niet meer weet.

Helaas mag ik dit niet.. maar wil ze er wel graag uit hebben want het verpest nu mijn gebit gewoon.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:29

@Mette: dat klinkt geruststellend.
Ik heb een doorverwijzing naar de kaakchirurg gekregen inderdaad. Als ik terug ben van vakantie misschien toch maar z.s.m. gaan bellen om te kijken op wat voor termijn het zou kunnen (en of het per 2 moet of ook inderdaad alle 4 in één keer kan := )

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:49

Ik heb ze alle 4 in een behandeling laten trekken onder plaatselijke verdoving, en achteraf viel het me reuze mee (behalve de spuiten zetten dan, dat waren er ook absurd veel vond ik :D). En daarna heb ik er ook amper last van gehad.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 06:02

ilaan schreef:
Douraque schreef:
Ik heb dat gedaan in alphen aan den Rijn. Ben namelijk zeer bang van naalden, ik ga ervan huilen, raak helemaal over de zeik en val uiteindelijk flauw

Heb ze daar dmv een mondkapje narcose laten verwijderen, alle vier. Ideaal en een paar dagen maar last gehad

Hoe heb je dit geregeld. Ik raak volledig in paniek als er een spuit voor mij gezicht langs komt zeilen. Zo erg dat ik in mijn paniek van me af mep en het daarna zelf niet meer weet.

Helaas mag ik dit niet.. maar wil ze er wel graag uit hebben want het verpest nu mijn gebit gewoon.

Ik heb toen een doorverwijzing gehad van mijn tandarts. Maar ik moest zelf de narcose a 300 euro betalen aangezien dat niet vergoed werd. Maar het was het mij absoluut waard

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 11:16

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik moet ook nog even bellen of het vergoed wordt. Ze zijn er nog niet uitgehaald, gisteren alleen een gesprek gehad. Wat ik wel raar vind is ze gaan voor de operatie me bloedsuiker prikken en daarna en er tussen dus niks. Ik mag ook gewoon dextro eten als dat nodig is, dus dan ben ik niet helemaal nuchter. Lijkt me toch eng als ik een hypo heb Tijdens de operatie en dan weten ze het niet.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:51

Ben je diabeet? Ze kunnen bloedwaardes meten als je onder zeil bent. Tevens heb je infuus zakken met glucose erin voor als dat noodzakelijk is.. ;) don't worry about a thing, cause every little thing gonna be allright! ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:56

Heb dit ook laten doen, ben nl. nogal angsthaas en heb bovendien erg broze tanden die snel afbreken, en dan krijgen ze de wortel niet mee.

Ben in totaal voor mijn tanden al 3x onder volledige narcose geweest, totaal geen last gehad van de tanden (waaronder 1x voor alle 4 mijn wijsheidstanden tegelijk), maar wel 2x behoorlijk ziek en misselijk geweest achteraf van de narcose: de ene keer had ik te snel weer wat willen eten vrees ik, en de tweede keer had ik vermoedelijk teveel bloed ingeslikt, en dat kwam er ook weer uit.

Maar zeker qua pijn niets om bang voor te zijn, merk je niets van, ook niet van dat buisje (hoogstens heel lichte keelpijn achteraf, maar niet het vermelden waard).

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 14:13

KiMmK schreef:
Ben je diabeet? Ze kunnen bloedwaardes meten als je onder zeil bent. Tevens heb je infuus zakken met glucose erin voor als dat noodzakelijk is.. ;) don't worry about a thing, cause every little thing gonna be allright! ;)

Ja, was gister bij de anesthesist en die zei dat ze dus niks gaan doen kwa glucose en insuline tijdens de ingreep. Ze meten ervoor en erna, vond het best schokkend eigenlijk. Ze zei dat ze liever hadden dat ik dan maar hoog zat, want ze wilde geen hypo's. Had verwacht dat ik aan een of andere continue meter zou zitten.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:10

De operaties aan verstandskiezen duren vaak ook niet lang, denk dat ze daarom ook geen glucose infuuszak aanhangen. Ze zullen je nauwlettend in de gaten houden. (gewerkt in de anesthesie) ;)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:59

Miiej schreef:
Ja, was gister bij de anesthesist en die zei dat ze dus niks gaan doen kwa glucose en insuline tijdens de ingreep. Ze meten ervoor en erna, vond het best schokkend eigenlijk. Ze zei dat ze liever hadden dat ik dan maar hoog zat, want ze wilde geen hypo's. Had verwacht dat ik aan een of andere continue meter zou zitten.

Wat is daar zo schokkend aan? Als je suiker voor de ingreep goed staat, gaat die na 15 tot 30minuten nog steeds goed staan meestal en tijdens lange ingrepen controleert men het op vaste tijdstippen tijdens de ingreep, maar heel vaak hoeft er niets aan gedaan te worden. Vaak is het zelfs zo dat je suiker door de ingreep lichtjes stijgt.
Het is ook logisch dat je 's morgens geen antidiabetesmedicatie zal mogen nemen vermoedelijk (je mag niet eten, en dus hoef je je suiker ook niet omlaag te halen - anders ontwikkel je hypo's)

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:09

Kan je bij iedere kaakchirurg een roesje krijgen of ga je dan naar een speciale kaakchirurg?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 12:40

nimbletje schreef:
Kan je bij iedere kaakchirurg een roesje krijgen of ga je dan naar een speciale kaakchirurg?

Volgens mij kan dit gewoon bij elk ziekenhuis, niet elke kaakchirurg doet het onder narcose.
Ik ben afgelopen donderdag geweest vond het pijnlijker dan verwacht, met mijn suiker is het goed gegaan.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:52

heb ik ook laten doen! bij de CDC kliniek in best.

geen problemen mee gehad

ik ben onder volledige narcose gegaan