Lompheid eerste klas...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Lompheid eerste klas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:14

Eerste hulp moet je tegenwoordig eerst voor naar de huisartsenpost, als je daar zomaar binnen komt gewandeld is het tegenwoordig volgens mij zelfs niet meer verzekerd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 15:15

Toch wel he, vooral de bult. In eerste instantie ook niet echt logisch als je je tenen stoot... Maar goed, op Google wel terug gevonden dat fracturen en luxaties op die plaats regelmatig voorkomen na stoten van tenen... Hoop het alleen echt niet en dat het gewoon simpel gekneusd is.

Hopelijk is 't volgende week vrijdag weer normaal, dan 10 dagen naar huis toe (naar mijn ouders in Zweden), zou fijn zijn als ik dan weer gewoon normaal kan lopen in ieder geval! :)

Eerste hulp is het toch niet meer? In mijn ogen dan, maar om 5 uur naar t ziekenhuis naar de HAP. :)
Eventuele foto die gemaakt wordt kijkt vriend weg en dan weten we t hopelijk zo... Die uurtjes moet nu ook nog wel lukken!

Is nog wel verzekerd, maar je moet een bedrag betalen inderdaad. En de HAP en SEH zitten naast elkaar. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:20

Oke nog wel verzekerd dus :) wist in ieder geval dat het geld kost als je direct naar de spoed loopt.
''Hopelijk'' is het een kneuzing, al kun je beter iets breken ben je sneller vanaf.

Ik zat met mijn vriend voor precies hetzelfde in het ziekenhuis trouwens, had ook tegen een tafel aan getrapt maar gelukkig nog geen zwelling. Hij had een scheurtje in zijn bot en een flinke kneuzing in zijn grote teen :=

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 15:27

Ohjee, waarschijnlijk ook hetzelfde ziekenhuis (aan je woonplaats te zien)..

Wat hebben ze bij hem gedaan, gips?
Hopelijk is ie er snel vanaf!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:06

Ach gos nog niet thuis.. Hoop dat het allemaal meevalt!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:45

Catherina :)
Helemaal niets, rust :+

Hoe is het gegaan?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 20:31

Net thuis, geen breuk gelukkig. Wel tegen trombose aan, over 5 dagen nog een echo..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:32

Das niet zo mooi, maar hoe kom je bij zoiets aan trombose dan ? :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:53

Blauwe plekken zijn in theorie onderhuidse bloedingen. Daar kunnen stolsels bij ontstaan uit de natuurlijke reactie vh lichaam om de bloeding te stoppen. Zeker wanneer je 'verplicht' moet rusten. Bedrust is een van de risico-factoren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:16

Oei oei.. Ook medicatie gekregen? Lijkt me heel vervelend en heel pijnlijk.. Mag je dan wel vliegen over 10 dagen?

Quir schreef:
Net thuis, geen breuk gelukkig. Wel tegen trombose aan, over 5 dagen nog een echo..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 21:24

Nee nog niet, omdat de echo nog wel goed was. Sowieso is het pas vandaag ontstaan, dus is deze kans niet groot iets te zien en mede daarom ook over 5 dagen nog een echo.

Eigenlijk mag je niet vliegen dan inderdaad, dus hopelijk zet t niet verder door. Wel pijnstillers (tramadol) gehad en verder diclofenac en paracetamol. Druk verband en voet hoger dan knie en die weer hoger dan heup. Dan moest t volgens de chirurg snel beter gaan en zo niet dan na t weekend naar m'n eigen huisarts.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:36

Ayasha schreef:
Blauwe plekken zijn in theorie onderhuidse bloedingen. Daar kunnen stolsels bij ontstaan uit de natuurlijke reactie vh lichaam om de bloeding te stoppen. Zeker wanneer je 'verplicht' moet rusten. Bedrust is een van de risico-factoren.

Bedankt voor je uitleg !
Quir dat wordt dus een rustig weekend voor je, hopelijk knapt het snel op :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 10:45

Helaas wel, maar 't verslechterd nu..

Mijn voet/been is nu al minstens zo dik als gisteren op zijn dikste (en ik ben nu net een uurtje pas uit bed, heerlijk uitgeslapen! Eindelijk een nacht goed kunnen slapen). Gisteren ochtend toen ik uit bed kwam was er wel al wat zwelling, maar dat liep pas op na enkele uren. Ben bang voor wat er vandaag gaat komen...

De huid en mijn kuit(spier) doen nu al zo'n pijn van de druk/zwelling/gespannen staan. Aanraken doet ook veel pijn. Pfff, wat een gedoe door alleen je tenen te stoten!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:49

Nu je toch thuis bent?, kun je niet beter nu even langs de huisarts rijden aangezien het nog dikker is ? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:51

Als het erger wordt zou ik ook niet te lang blijven kijken Quir. Trombose is echt niet iets om op/mee te wachten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:52

Wat een domper.. Inderdaad toch even contact opnemen hierover.

Veel beterschap.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 10:57

Ik ga vanavond pas terug naar Maastricht, had om half4 afspraak met mijn eigen huisarts staan, maar die heb ik vanochtend afgebeld. Was eigenlijk de bedoeling om zelf met de trein/bus te gaan vanmiddag, maar dat is nu helemaal geen optie meer.

Ik vraag zo m'n vriend wel even hoe en wat, hij werkt in het ziekenhuis waar ik gisteren geweest ben. Heeft ook zelf de echo gemaakt en de foto gezien.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:00

Oke, ik was even in de veronderstelling dat je nu thuis was sorry !
Loop er niet te lang mee door hoor, anders gewoon weer even de huisartsenpost bellen :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:04

Ziet er niet goed uit meis -O-

Mijn voet was minstens even dik, maar toen had ik mijn hiel gebroken, maar konden ze dat op de foto niet zien, maar wel op de scan.

Probeer vooral je voeten wat hoger te houden zodat het bloed kan circuleren, maar euhm ik zou naar de spoed gaan ermee. Het is tenslotte je voet en ik heb in mijn geval behoorlijk lang moeten revalideren en heb er nu nog bijna dagelijks last van (3 jaar geleden gebeurd). Ik werd in de eerste instantie ook met pijnstillers naar huis gestuurd en heb 2 weken met zo een gezwollen voet rondgelopen alvorens ze een scan gingen maken omdat de zwelling maar niet afnam.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:06

Bel je huisarts en zeg dat je je oprecht zorgen maakt. Trombose is echt een serieus iets en moet ook zo behandeld worden.. Is er iemand met een auto die je kan halen en naar huis kan brengen? Want OV is nu ook niet handig en lijkt me onnodig pijnlijk. Ik zou dan proberen om vandaag nog bij de HAP in het AZM terecht te kunnen.. Hier mag je echt voor op je strepen gaan staan, laat je niet zomaar weg sturen hoor meis!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:33

Hoe gaat het nu met je been?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:31

Ik had echt zo ongelofelijk veel pijn in mijn voet/kuit, dat ik weer tramadol heb ik genomen. Zat te janken van de pijn, terwijl ik echt een hele hoge pijngrens heb.
Na een uurtje nam de pijn wat af en kon ik mijn voet iets bewegen, daarna werd het been de helft dunner (bewegen doet dus ook echt goed, maar zonder pijnstillers gaat dat nooit lukken). Alleen mijn kuit blijft erg pijnlijk (zelfs met tramadol), als ik mijn been hoog en stil hou gaat het redelijk goed, maar bij bewegen, aanraken of op een stoel zitten... Wel is mijn kuit nu een heeeeel stuk minder hard en dus ook minder dik.

Diclofenac tegelijk samen met telkens 2 paracetamol doen helemaal niets. Tramaldol is helaas voor mij een van de medicaties "in de verboden hoek". Die legt namelijk de darmen stil ennn mijn darmen werken al niet...

Hopelijk gaat het weekend een stuk beter, na het weekend moet ik toch naar het AzM (kind aan huis tegenwoordig... voel me 80+ ondertussen met alle medicaties en vooral de afdeling cardiologie, haha). En als het weer verslechterd, gaan we naar de HAP daar. Zoals het nu is kom ik de dag wel door. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:08

Ik ken tramadol, ik gebruik het inmiddels al 4 jaar aan een stuk.. Ik doe het er goed op gelukkig, maar wat vervelend dat je darmen er zo tegen protesteren. Ik hoop dat het morgen stukken beter wordt en blijft! Maar als je twijfelt zou ik er zeker nog een keer naar laten kijken. Ik ga duimen dat je volgende week gewoon kunt vliegen :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 17:23

4 jaar al, tramadol is niet niets...
Ik merk er zelf niets van, maar vorig jaar zomer kreeg ik enorme pijn in m'n buik. Alles gehad en uiteindelijk bij de uroloog die dacht aan nierstenen heb ik tramadol gekregen, wat echt goed tegen de pijn werkte... Toen ze er achter kwamen dat mijn darmen niet werkte (niet door de tramadol overigens), moest ik er mee stoppen. Nu alleen heel af en toe als de pijn niet te houden is, maar je lichaam moet er aan wennen. Nu dus telkens een vervelend gevoel in m'n lijf daar door, maar goed het werkt. De pijn wordt minder of verdwijnt zelfs. Ben er nu ook wel blij mee.

Ga ik ook zeker doen, ook als 't weer slechter wordt. Dank je! Hoop ook gewoon volgende week te kunnen vliegen en naar huis te kunnen! Gelukkig is het maar 1,5 uur vliegen, dus dat moet maar gewoon kunnen. :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:20

Hoe gaat het vandaag?

stomme vraag misschien maar omdat je tegen trombose aanzit heb je dan geen bloedverdunners gekregen?
Fraxiparine (van die spuitjes), of advies van pijnstillers met een licht bloedverdunnende werking (asperine bijv.)
Of zou dat juist tegen werken?