tips voor spinnenangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:23

_Dominique schreef:
Nassie schreef:
Hihih ik moet hier stiekem om lachen :o

Ik van huilen.

Tot nu wist ik niet eensdat een kruisspin kon bijten. :') :')

*Moet nu nog harder lachen*
_/-\o_

Nee maar getsie, spinnen. Bah.
Op vakantie zat ik in het washok te wachten tot mijn was klaar was. Kwam me daar toch een grote dikke spin aangelopen, maar echt gewoon groot! Zelfs mijn vriend vond hem niets.
Dus die zei: "Als die dichterbij komt trap ik hem dood!". :')

Uiteindelijk komt die spin onze kant opgewandeld. Dus ik stamp (weet ik veel waarom ik het deed) op de grond, de spin springt een stukje omhoog, draaide zich om en kroop snel (met die vieze acht/tien poten) weg. Mijn vriend en ik; "HUH?! :oo ". We voelden ons dus heel wat!

Liggen we s'avonds in de tent, doen we het licht uit en ik sluit mijn ogen. PLOP! Valt er iets op mijn wang, iets groots. Dus de hele tent bij elkaar gekrijst (leuk voor de buren :+ ), en het wezen wat op mijn hoofd viel onder de deken vast gehouden. Ik dacht dat is vast de terug pak actie van die spin! Maar niets was minder waar, het was een gifgroene sprinkhaan -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:50

Dakotha_ schreef:
Op school een vogel spin vastgehouden.. Ging wel gepaard met hartkloppingen en enorm zweten ;(
Toch is mijn angst niet weg, mijn vriend wilde een klein spinnetje weghalen voor mij en viel voor mijn voeten op de grond; huilbui.

....wat naar allemaal!
Er zijn idd wel technieken die gebaseerd zijn op "....dat je er aan went, dat het niet erg is", maar daar zitten wel haken en ogen en ethische dilemma's aan vast.

Ik vind het hartstikke dapper dat je die vogelspin op je hand hebt gehad. Ik ken mensen die veel van die beesten weten en er enthousiast over vertellen - maar ik bedank voor de eer. (Terwijl ik nauwelijks bang ben voor Hollandse huis- en tuinspinnen.)

Maar een van de trucs bij "afleer therapie" is, dat je door moet (....ja, och - het is geen wettelijke verplichting...) tot je lichaam echt ontspant. Angst is ten slotte voor driekwart ofzo een lichamelijke kwestie. Als je """alleen maar""" dat monster op je hand verdraagt (Respect met een hoofdletter!!) terwijl je hart tekeer gaat, verandert er doorgaans vrij weinig. Met 'rationeel weten dat het niet gevaarlijk is' heeft het doorgaans weinig tot niets van doen (al kan kennis wel helpen).

Irma_Maandag

Re: tips voor spinnenangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:17

Ik zal het nog fraaier maken..... Vandaag had ik er eentje in mijn oor! Ieuw!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:23

Iemand bij mij in de klas zei toen ook, ga maar feitjes opzoeken daar wordt je minder bang van.
Nou niet dus.. |(
Het enigste wat ik nu doe als ik een spin zie, als die erg groot is gil ik het hele huis bij elkaar :o en als het een kleintje is dan plet ik hem met de schoen van m'n vader :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:28

Feitenkennis kan een nuttig onderdeel zijn - maar angst is voor driekwart lichamelijk en als je lichaam alarm slaat op het moment dat je een spin ziet (...iets dat al gebeurt voordat jij je realiseert dat je een spin ziet)
- op zo'n moment is rationele kennis van nul komma nul nut of waarde.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 14:48

Ik heb vandaag voor mij iets groots gedaan. Wij waren aan het opruimen omdat we vandaag naar huis gaan dus tent afbreken enz. Komt er bij mij tentje nog een hooiwagen uit de tent gekropen. Ik heel dapper er naartoe rennen en hem proberen vast te pakken. Raad eens, het lukte. Eerst was ik beetje bang en liet ik hem de hele tijd vallen maar op een gegeven moment kreeg ik hem fatsoenlijk op mijn hand en liep die vrolijk rond daar. Weer een stapje van mijn angst af.
(Toen ik hem fatsoenlijk op mijn hand kreeg ontspande ik dus ja)

Op deze camping zitten heeeel veel spinnen. De grootste die ik heb gezien zijn er twee. Een zwarte maar was niet een huisspin. Die zijn toch wel groter. Ma die zwarte was akelig groot en zag er heel eng uit. En die andere zit er nog das een dikke harige bruine. Ook weer kleiner dan die huisspinnen. En twee weken lang zat Harrie op het privé hokje van de wc en douche. En korrie de kruisspin in het nokje van mijn tent. Leuk feitje, spinnen vervellen omdat de huid niet meegroeit met de spin. Dus soms zie je zo'n pootjes bij elkaar hangen enz, dat is vaak omdat daar dan een spin heeft zitten vervellen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:50

als ik een spin een naam moest geven word het: eng monster :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:00

Ik vind het jmmr dat ik wegga van harrie

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:03

Als je thuis komt dan zit de neef of nicht van Harrie wel op je te wachten.Of de hele familie.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:05

drawerlover schreef:
Ik vind het jmmr dat ik wegga van harrie

als harrie die spin is zou ik blij zijn :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:16

Hmm.. Ik ben bang dat deze tips mij niet gaan helpen.. als ik alleen thuis ben een ik zie een huisspin, bel ik de buurvrouw zonder hem uit het oog te verliezen...
en anders gaat hij in de stofzuiger, blijft hij 10 min aanstaan en dan een prop papier er in zodat hij er niet uit kan.. Als mn vriend thuis komt moet hij buiten de zak er uithalen en weggooien haha

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:23

nou, ik heb DE tip om van de angst af te komen...of tenminste 't portemonnee te laten krimpen :+ ... jaren geleden wilde ik van mijn angst afkomen, dus cursus geboekt... de hele dag gewerkt met "Bienchen" en co ( dikke wolfsspinnen) aan het eind over al aangeraakt- en ja hoor, de beesten zijn zowat tam en genieten het om gekroeld te worden- en ze liepen over mijn hand, arm en zelfs gezicht. Dus met super tevreden gevoel en zonder angst naar huis...MAAR laat me daar dus juist wilde wijn voor mijn slaapkamerraam hebben... en n kleinere versie van "Bienchen" (snel, dik lijf, zwarte poten en heuuul veel haar) die net binnen wandelde... de hele buurt mocht mee genieten van mijn gekrijs :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 21:04

Ja hoor ik heb het broertje van Harrie gevonden, Henk!! Hij ziet er ietsje Anders uit, groter, klein lijfje, lange pootjes (trilspin dus) en die zit nu lekker boven mij. Ik zit op mijn wctje want ik ben net thuis gekomen en in de douche gesprongen dus nu moet ik eventjes mijn haar kammen. Henk houd mij gezelschap. Man ik kom echt van mijn angst af zo te merken.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:08

Wow bedankt! ik ben namelijk ook superbang voor spinnen hahaa ;)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:12

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:17

Lijkt me geen goed idee... :n

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 21:18

Hahaha. Ik merk wel dat ik echt minder bang ben. Twee weken geleden voordat we op vakantie gingen gilde ik de hele straat bij elkaar voor zo'n spin als Henk en nu laat ik hem gewoon lekker zitten en is er niet eens wat aan de hand. Joepie!!!

Ik kwam op mijn wctje en ik was mijn zelfgemaakte zeepslinger aan het afdrogen want zeep kan 'zweten' blijkbaar. Is wel grappig. Ik kijk naar boven en daar zit opeens Henk.
Laatst bijgewerkt door LoveGlove op 08-08-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:20

Lol, die beesten waren vroeger mijn lievelingsdieren. Vind ze heel fascinerend.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 21:20

Ja ik hou ook steeds meer van ze

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:11

Weehh Henk is weg ;(

Ik zag net een spin en ik wou die proberen op te pakken, komt me moeder en die maakt hem dood. Nou mam wil je dan niet dat ik van me angst af kom?? En er zijn ook vriendelijkere manieren om een spin weg te halen dan doden hoor

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:15

Onze Anansie rende gisteren over de muur richting bank.Maar mijn aandacht was toch niet helemaal meer bij de tv.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:02

.......je moeder beter opvoeden? 8-)
Het zijn nuttige beesten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 16:19

Ja daarom. Mama is zelf ook bang voor spinnen. Ziet ze er een dan vermoord ze hem meteen en bij zo'n dikke zwarte harige moet mama even papa roepen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 13:30

Kheb een nieuwe vriend op me kamer genaamd Pieter XD

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:36

drawerlover schreef:
Kheb een nieuwe vriend op me kamer genaamd Pieter XD

:') heb je een foto? :))