Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
misschien kun je dat ook eens proberen. Rideltje1992 schreef:evelien11 schreef:Hoeveel en wat drink je gemiddeld op een dag?
Ik denk wel zoon 1,5 liter.

Charaz schreef:Hangt er natuurlijk vanaf wat je precies wil metenUrinetest? Bloedtest is veel betrouwbaarder

Sizzle schreef:Dat koffie vocht onttrekt is een hartnekkige fabel en gewoon niet waar. Zelfs de bloedbank geeft op verzoek ook koffie na bloedgifte![]()
Ik zou ook eerst de frisdrank schrappen en water drinken, blijft dat gevoel dan even naar de HA.
secricible schreef:Omdat de wetenschap dat onderschrijft.
Kijk ook maar eens op website als het voedingscentrum.
Wetenschap heeft aangetoond dat na het drinken van koffie de totale hoeveelheid urine niet verandert. Sommige mensen moeten wat vaker naar het toilet, dus de frequentie verhoogt, maar totale hoeveelheid urine dus niet.
De verhoging van de frequentie komt doordat de cafeïne de nieren stimuleert. Het vocht verlaat dus sneller het lichaam.
dus drijft het in mijn opinie vocht af ,het zelfde is zo met uien en alcohol
Per saldo zul je dus gelijk blijven kwa vochthuishouding, of iets meer vocht binnenkrijgen.
Nyncke schreef:Aan de hand van wat schriftelijke informatie op een forum met zekerheid te durven stellen dat de TS géén diabetes heeft, vind ik nogal gewaagd!
TS, de hele dag een dorstgevoel blijven houden ondanks genoeg/veel drinken, is in ieder geval niet "normaal". Je kunt het natuurlijk best een dagje proberen met alleen water, maar als je diezelfde dag al geen verschil merkt, zou ik zeker niet te lang wachten om even langs de huisarts te lopen. Zeker als je zelf al hebt opgemerkt dat je ook andere symptomen van diabetes vertoont. Een urinetestje bijvoorbeeld is zo gebeurd (dat zal je huisarts zelf voorstellen als je jouw verhaal vertelt!) en dan heb je in ieder geval iets meer zekerheid.
Drink na het sporten idd maar eens water ipv frisdrank. Heb je echt even wat suiker nodig, drink dan een sportdrankje.
Daar zitten in sommige ook elektrolyten in. Ook veel suikers, maar ook nuttige dingen voor na het sporten. Moet je wel even uitzoeken welke sportdranken daadwerkelijk goed zijn voor sporters.