duizelig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: duizelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:56

dit is een vaak voorkomend probleem bij meisjes in de puberteit. Maar toch ga voor de zekerheid naar de dokter!!!!! Daarnaast drink je veeeeeel te weinig. Je zegt dat je jezelf dwingt om 1 liter te drinken? Dit moet minstens het dubbele zijn!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 11:09

bliver schreef:
dit is een vaak voorkomend probleem bij meisjes in de puberteit. Maar toch ga voor de zekerheid naar de dokter!!!!! Daarnaast drink je veeeeeel te weinig. Je zegt dat je jezelf dwingt om 1 liter te drinken? Dit moet minstens het dubbele zijn!

Ik weet dat je minstens 2 liter op een dag moet drinken maar helaas lukt een liter bij mij al moet moeite. Dit gaat al wel beter en als dat straks goed lukt ga ik naar 1.5 liter op een dag en zo ben ik het aan het opbouwen.

Verder ik ben 16 en begin nu ook zelf te denken dat ik paniek stoornis flink onderschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:24

LoveChamp schreef:
bliver schreef:

Ik weet dat je minstens 2 liter op een dag moet drinken maar helaas lukt een liter bij mij al moet moeite. Dit gaat al wel beter en als dat straks goed lukt ga ik naar 1.5 liter op een dag en zo ben ik het aan het opbouwen.

Verder ik ben 16 en begin nu ook zelf te denken dat ik paniek stoornis flink onderschat.

Hoef je je niet schuldig over te voelen, helaas wordt het door veel mensen onderschat. Als je er zelf geen last van hebt is het nauwelijks voor te stellen hoe het is (en wees daar blij mee :) )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:38

Citaat:
De opmerking dat je liever een paniekstoornis hebt dan bloedarmoede schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Bloedarmoede is vrij eenvoudig te verhelpen, een paniekstoornis blijft altijd bij je en heeft bij mij zelfs pleinvrees veroorzaakt van zo'n mate dat ik de deur niet meer uit durfde. Het sloopt je en maakt je kapot als je er niets aan doet.

Svp niet meer paniek voor de paniek stoornis dan strikt noodzakelijk.
Het is heel naar om te hebben en helaas hebben niet alle psychologen verstand van angst - maar paniek stoornis kan echt volledig en helemaal verdwijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:46

Janneke2 schreef:
Citaat:
De opmerking dat je liever een paniekstoornis hebt dan bloedarmoede schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Bloedarmoede is vrij eenvoudig te verhelpen, een paniekstoornis blijft altijd bij je en heeft bij mij zelfs pleinvrees veroorzaakt van zo'n mate dat ik de deur niet meer uit durfde. Het sloopt je en maakt je kapot als je er niets aan doet.

Svp niet meer paniek voor de paniek stoornis dan strikt noodzakelijk.
Het is heel naar om te hebben en helaas hebben niet alle psychologen verstand van angst - maar paniek stoornis kan echt volledig en helemaal verdwijnen!

Die discussie hebben we al gehad.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:07

Ts ga je een afspraak maken bij de dokter? Wel zo verstandig denk ik... :(:)

(Dit zeg ik niet om je te irriteren, maar om je te helpen. Hoop dat je dat begrijpt.)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 12:13

Ik ga het zo aan me moeder vragen of ze een afspraak wil maken.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:30

Goed van je :j

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:12

Nu stond ik net op de weegschaal en een week of 1/2 terug ook en ben anderhalve kilo afgevallen... Ik ben moet aan komen en huist niet afvallen. Ik ben ong 1.75 en woog eerst 50.4 kilo. Nu is dit normaal bij ons in de familie maar nu ben ik nog maar 49.0 kilo. Ik maak me hier toch wel wat zorgen over. Kan dit een samenspel zijn? Dus dat ik duizelig word omdat ik afval?

Ik ben nog niet naar de dokter geweest mamma gaat als het goed is maandag een afspraak maken. Naar een datist gaan heeft voor mij geen nut helaas. Licht en dun zijn zit in de familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:14

Je gewicht schommelt altijd zo :) Dat is vrij normaal.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:15

Je gewicht kan per dag 2kg schommelen :)
Edit: Bizzybijtje was me al voor haha
Laatst bijgewerkt door Flowery op 02-08-14 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:15

Bizzybijtje schreef:
Je gewicht schommelt altijd zo :) Dat is vrij normaal.

Ik ben altijd vrij stabiel geweest in me gewicht. Wel dat ik een paar gram schommelde maar nooit anderhalve kilo

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:16

Het is bij mij ook zo dat ik nu me laarzen niet meer aankan. Me benen zijn best wel dun geworden en nu zitten mijn laarzen niet meer goed :(

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:23

Misselijk en hoofdpijn kan zeker voorkomen als je gedehydrateerd best. Veel water drinken, in combinatie met iets zout en iets zoet, eventueel een koude natte doek op je voorhoofd leggen en na een tijdje kijken of het al beter gaat?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:45

Ijzertekort misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:46

LoveChamp schreef:
Het is bij mij ook zo dat ik nu me laarzen niet meer aankan. Me benen zijn best wel dun geworden en nu zitten mijn laarzen niet meer goed :(

Ga dan naar de dokter.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:47

Bizzybijtje schreef:
LoveChamp schreef:

Ga dan naar de dokter.

Mamma gaat maandag bellen als het goed is :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:13

Die lengte met dat gewicht en dan veel te weinig drinken? ja dat kan zeker met elkaar te maken hebben.