Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joyce_R schreef:Het verhaal van MyHorseGirl is inderdaad heel herkenbaar! Hele zwelling, pussig, rood en geïrriteerd en er aan komen is soort van dood-gaanmomentje.
M'n nagel is inderdaad ook echt niet in best staat.. Is nu ook helemaal kleurloos zag ik daar straks..
Ben inderdaad bang dat ik me toch bij m'n eigen eigenwijsheid neer moet gaan leggen om niet weer gefrustreerd naar de niet heel fijn helpende huisarts te gaan![]()
De pijn die nu ook, naast m'n teen, voornamelijk in m'n enkel zit baart me wat zorgen..
Capriole, daar zal ik eens naar kijken inderdaad! Wie weet helpt dat!
SammyFloor, deels het zelfde stappenplan als ik mezelf heb aangeleerd inderdaad! Alleen dat isobethadine heb ik niet, dat zal ik ook eens uitpluizen!
Bij mij is de huid om de zwelling heen ook helemaal dood. Bedoel je dat met vliesje?
) je een foto maken hoe het eruit ziet? Misschien ziet het er wel precies hetzelfde uit als hoe het er bij mij uitzag. Kan wel even een foto pm'en zodat je ziet hoe het er nu uitziet? Ik denk dat het bij jou ook zo gaat. Als je eenmaal AB hebt gehad, dan kan je huidige nagel loslaten en kan er een nieuw baby nageltje groeien. Duurt wel een paar maanden, maar dan heb je wel weer echt een hele nieuwe terug. 
maar 't zijn echt van die extreme gevallen. Ene zoals deze doet haast niks, en andere die stuurt je gelijk naar de eerste hulp bijwijze van. Huisarts er tussenin hebben we niet in bezit hier helaas. Elke keer als ik er ben geweest ga ik met een stom, onbeholpen gevoel naar huis. Dus zit er stevig over na te denken naar een andere praktijk over te stappen. Dankjewel!
Hoe kan ik dat herkennen?
Maar bleh dat is wel een hele tijd zeg! Had verwacht er lang mee rond te lopen, maar zooo lang - help. haha
Dit is een heel goed teken, zo probeert je lichaam het op de lossen en de troep eruit te gooien. Het beginnetje van je nieuwe nagel, als dat doorkomt kan wel enigszins pijnlijk zijn. Gewoon sodabadjes blijven doen, kan nooit kwaad en toch voor de zekerheid die AB regelen!
Benieuwd naar de foto! Even onderzoeken
Joyce_R schreef:Tammy_ , pedicure is nu nog geen prioriteit. Voordat ik iets aan de nagel kan laten doen moet eerst de ontsteking weg zijn. En ook er aan komen doet zoooo'n pijn![]()
Caira, beide niet volgens mij! Waar werken deze voor?
Biotex zou ik nog eens kunnen proberen!
En inderdaad huisarts zal toch wel moeten denk ik.. Weer moeilijk doen daar, bleh. Vraag me soms af of die mensen wel een diploma hebben
Citaat:Coral scrapes are the most common injuries from marine life incurred by divers and snorkelers. The surface of coral is covered by soft living material, which is easily torn from the rigid (abrasive) structure underneath, and thus deposited into the scrape or cut. This greatly prolongs the wound-healing process by causing inflammation and, occasionally, initiating an infection. Cuts and scrapes from sharp-edged coral and barnacles tend to fester and take weeks or even months to heal.
Karin schreef:Als je je huid openhaalt aan koraal, dan kan dat idd nare infecties geven. Heb het zelf gehad in Australië, gelukkig niet zo erg als bij jou, maar ik heb er vrij lang last van gehad.
Misschien heb je hier iets aan, komt van een Engelstalige site voor duikers:Citaat:Coral scrapes are the most common injuries from marine life incurred by divers and snorkelers. The surface of coral is covered by soft living material, which is easily torn from the rigid (abrasive) structure underneath, and thus deposited into the scrape or cut. This greatly prolongs the wound-healing process by causing inflammation and, occasionally, initiating an infection. Cuts and scrapes from sharp-edged coral and barnacles tend to fester and take weeks or even months to heal.
...en vervolgens 'The Treatment': http://www.diversalertnetwork.org/medic ... al_Scrapes