Waarom val ik niet af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:55

En de tactiek van veel eiwitten, groenten & fruit en nauwelijks koolhydraten? Zo'n shake kan je als 'ontbijt' nemen voordat je met je honden gaat wandelen. Dan weer een aantal slokken enz totdat je wel toe bent aan je boterhammen. Vaak is het ook een omschakeling voor je lichaam. Je lichaam is gewend aan een bepaalde hoeveelheid voeding en rituelen ;)

Wat jij beschrijft over je lichaam dat eerst opgestart moet zijn voordat er ontbijt in kan, ik herken het. Probeer binnen een uur toch te ontbijten. Dan haal je het meeste effect uit je ontbijt. Kan je wel tegen zaden, bessen en noten? Je kan op die manier zelf muesli maken, niks uit een pakje maar wel met de ingrediënten waar jij tegen kan.

Gelukkig bestaan er ook app's die je kan invullen en bijhouden via de pc. Waar een weg is, is een wil vooral voor een doorzetter

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:57

Jezzi schreef:
Je zou ong 2531 kcal moeten eten om je lichaam op dit gewicht te houden.

Als jij continu te weinig eet, gaat je lichaam in spaarstand en val je inderdaad niets af.

Vrouwen moeten per dag plm. 2000 cal. eten, van 2500 komt waarshcijnlijk elke gemiddelde vrouw aan..............
Ik zou dat witbrood als eerste schrappen, koolhydraten in het algemeen minderen en eiwitten ophogen. Neem ook eens een zachtgekookt ei bij het ontbijt?
Als thee biologische rooibosthee, zonder caffeïne, is eigenlijk geen thee maar smaakt wel zo.
Bakken in kokosvet of olijfolie, géén zonnebloemolie!
3-4 lt water per dag is echt teveel, houd het maar op 2. (ekskl. koffie/thee.)
Laat anders je schildklier eens testen?

Jenny_S

Re: Waarom val ik niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:59

Drink je 3-4 liter per dag? Ojee dat is echt niet goed hoor zoveel water kan een lichaam miet kwijt en gaat het opslaan in je lijf

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:03

Misschien is het handig om eens naar een dietiste te gaan. Je zou mij eventueel ook een pb mogen sturen, ik heb een hele lijst met gezond eten met weinig calorieën in mijn kladblok staan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:08

Jenny_S schreef:
Drink je 3-4 liter per dag? Ojee dat is echt niet goed hoor zoveel water kan een lichaam miet kwijt en gaat het opslaan in je lijf

Dit plas je gewoon weer uit...
Vind je advies van ontbijten met 2 crackertjes ook niet de beste, daar zit niks in... Kan je beter yoghurt met fruit oid doen.

Maar ts, aangezien je zoveel intoleranties hebt zal ik als ik jou was naar een diëtist gaan die een goed voedingschema voor je kan opstellen waarmee je afvalt. Want op bokt roept toch iedereen wat anders en zeker niet altijd goede adviezen. Succes ermee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:10

Mijn ervaring is dat je van meer eiwitten en vetten, en beperkt koolhydraten echt wel afvalt zonder dat je honger hoeft te hebben.
Vetten hoef je ook niet bang voor te zijn ik zou eerder oppassen met koolhydraten.
Verder kwam ik ook aan hoor toen ik net op dieet ging met gluten en melkvrij, maar dat is later weer gestabiliseerd.
En vergis je inderdaad niet in spieren, die wegen ook veel.
Als ik nu ga sporten en meer ga bewegen kom ik ook aan.

Verder zou je kunnen overwegen kokosvet aan je dieet toe te voegen, zonder cholesterol gaat een mens gewoon dood. Vetarm eten is tenzij het een medische reden heeft gewoon ongezond.

Kijk anders eens voor het boek van Ralph Moorman, de hormoonfactor.
Vanuit zijn visie is dit een ontregelde hormoonbalans, hij is ook niet pro gluten en pro melk en vooral veel puur, zeker niet onmogelijk maar wel heel verhelderend en past ok binnen je dieet denk ik.
Verder is hij geen voorstander van brood en teveel koolhydraten.
Ik denk dat je het nu zelf in de hand werkt door vetarm en mogelijk te weinig te eten persoonlijk, dat de balans gewoon weg is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:11

Ikzou toch zeker zorgen voor ontbijt. Het smoesje dat je het niet weg krijgt heb ik ook jaren gebruikt. Iets kleins in de ochtend maakt je spijsvertering op gang.
Daarna de hele dag honger betekend dat je vertering bezig is. Zet je daar een tijdje overheen en leer je lichaam wennen aan een gezond patroon.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:18

Het klinkt cliché maar gewicht verliezen is nu eenmaal een kwestie van: zorgen dat er minder ingaat dan dat er uit gaat. De één verbrand veel en kan veel eten, de ander verbrand weinig en kan minder eten.

Je zegt dat je ziek bent geworden, misschien beweeg je daardoor minder dan eerder? Dan kan het zijn dat je lichaam gewoon minder calorieeen nodig heeft dan vroeger en dat je daardoor aankomt terwijl je hetzelfde of zelfs minder eet.

Bovendien is brood, zeker bij glutenovergevoeligheid gewoon troep waar je vanaf moet blijven (helaas is het meestal dan ook net waar je niet af kúnt blijven omdat het zo lekker is).

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 18:21

Coeliakie is op getest, ik ben de gelukkige dat ik dat heb :( Schildklier is oké volgens HA.

Hormonen kan, heb de afgelopen jaren veel stress gehad en nog. Mijn periodes zijn ook wisselvallig/onregelmatig.

Het gewicht is trouwens al dik 6 maand stabiel. Ik ben tussen 1,5 en 1 jaar zo gegroeid.

Ik gebruik aan pijnstillers nu ibuprofen 600, maar zeker niet dagelijks, en afgelopen winter de helft minder dan voorgaande jaren.

JennyS dat gaat hem niet worden, heb dan de hele dag een knorrende maag en veel honger. Ik eet veel groente, ook op brood, vis vind ik niet lekker en krijg daar een vieze stink mond van, crackers mag ik niet net als yoghurt. Fruit en noten tussen door eet ik al. Citrusfruit (ok citroen) verdraag ik niet meer.Sporten doe ik in de vorm van een half uur tot uur pilatissen/yoga en 5 kilometer met de honden wandelen.
Ja, zoveel drink ik, soms zelfs tot 6 liter. Ben 's avonds bijna 3 kilo zwaarder dan in de ochtend. Pies het er 's nachts wel uit hoor. (een keer of 5 tot 8 plassen is normaal -O- )

Belle_boef ik ben altijd al goed gespierd en sterk geweest, de laatste jaren heb ik wel aan kracht in moeten leveren door ziekte. Mijn vorm is niet erg verandert, ben van boven tot onder mooi verdeelt aangekomen. Mensen in mijn omgeving kijken vreemd als ik vertel hoeveel ik weeg. Ze zien het niet.

Linky, brood schrappen is geen optie, blijf dan honger houden. Ik moet echt een bodem op mijn maag hebben. Is 6 maanden getest.
Zacht gekookt ei???? :r Gatver Sorry, komt er echt niet in :n Ei eet ik sowieso niet graag.
Ik drink alleen bio thee ;) Ook rooibos, is goed tegen eczeem.
Heb kokosvet en olijfolie geprobeerd, vind dat niet lekker. Olijfolie vind ik te overheersend bij mijn eten. Zonnebloemolie is wat diëtiste aan rade.
2 liter is te weinig, drink mijn hele leven al zoveel. HA zegt "hoort bij jou" Ben wel door de jaren heen verschillende malen op suikerziekte getest, niks
Schildklier was 6 maand terug oké.

moonfish13 Zal eens kijken naar het boek. misschien dat bol hem heeft. klinkt wel interessant.
Vet arm is door HA aangeraden gezien mijn ouders een hoog cholesterol hebben. 'T is erfelijk. Nu is het bij mij nog mooi laag, zeker niet TE.

Smurffie, ik krijg het wel weg, maar komt er weer uit. Of ik wil of niet. Zonde van mijn ontbijt. Na 6 maanden was daar nog steeds geen verbetering in. Op last van diëtiste moest ik stoppen.

sallandval voor mijn ongeluk at ik veel meer dan nu, en ja beweeg ook minder dan toen. Hier zit inmiddels al 6 jaar tussen, de eerste jaren was er niks aan de hand, sinds 1,5 jaar gaat het ergens mis.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:31

Ik denk dat het aardig in je dieet past in ieder geval al zul je wel een en ander moeten switchen.
Vet houdt ook je suikerspiegel stabiel dat vergeten mensen vaak, door meer vet en eiwitten heb je dus echt geen honger meer.

En qua pijnstillers, zoek eens op PEApure, mijn lymepijnen zijn weg met dit middel en het mag samen met de tramadol of de ibuprofen tijdens het inwerken.
Mogelijk dat dat ook bij draagt aan succes dat je mogelijk minder pijnstillers hoeft te slikken.
Het is tevens een ontstekingsremmer en zenuwbeschermer.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 18:39

Ik weet dat vet dat doet, eet niet vetloos :D Gehakt staat 1/2 x per week op het menu.
Ik neem magnesium, Vit B complex, Vit D voor mijn zenuwhuishouding die de pijn veroorzaakt, dat heeft er voor gezorgd dat ik afgelopen winter veel minder pijnstillers hoefde te gebruiken.
Maar zal hem opzoeken. Ben wel nieuwsgierig :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:40

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:44

Balen hoor Poe weet ook niet meer

Maar zeggen dat je het teveel aan water plas je wel uit is echt niet waar. Zoveel kunnen je nieren niet verwerken per etmaal

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:55

Ik zou eens even via een dagboek bij houden wat je nou weg eet per dag en hoeveel calorieën dat per dag zijn. Vaak geeft dat al heel veel inzicht, want ook met gezond eten kun je veel calorieën weg nuttigen. Dan heb je een overzicht en kun je eens kijken of je minder moet eten of dat het iets lichamelijks kan zijn eventueel.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:57

Niet boven de 1200 a 1300 calorieën helpt ook goed met afvallen en kun je toch goed eten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:00

Dat heb ik gedaan onder begeleiding van een diëtiste. Ik zat op voldoende calorieën per dag en toch kwam ik aan terwijl ik moest afvallen. Vandaar dat ik dit topic heb geopend om te zien waar het fout gaat.

Ik zou om 1 kilo per week af te vallen iets meer dan 1500 moeten eten. Dat doe ik. Zit vaker nog er onder en val niet af. :?

Voor ik het vergeet, door de dystrofie is mijn bloedhuishouding niet optimaal, soms ronduit slecht (winter met veel regen bv)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:05

Sorry, maar ben je eerlijk tegen jezelf? Ik zie je namelijk veel excuses typen: ik kan geen ontbijt eten, ik heb witbrood nodig, ik vind ei vies.. Enz enz..

Dus ik heb wat vragen voor je:
1. Wil je wel afvallen?
2. Wil je wel veranderen in je eetpatroon?

Sorry als het wat bot overkomt, maar dit vraag ik me erg af..

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:18

linky schreef:
Jezzi schreef:
Je zou ong 2531 kcal moeten eten om je lichaam op dit gewicht te houden.

Als jij continu te weinig eet, gaat je lichaam in spaarstand en val je inderdaad niets af.

Vrouwen moeten per dag plm. 2000 cal. eten, van 2500 komt waarshcijnlijk elke gemiddelde vrouw aan..............
Ik zou dat witbrood als eerste schrappen, koolhydraten in het algemeen minderen en eiwitten ophogen. Neem ook eens een zachtgekookt ei bij het ontbijt?
Als thee biologische rooibosthee, zonder caffeïne, is eigenlijk geen thee maar smaakt wel zo.
Bakken in kokosvet of olijfolie, géén zonnebloemolie!
3-4 lt water per dag is echt teveel, houd het maar op 2. (ekskl. koffie/thee.)
Laat anders je schildklier eens testen?

Maar TS is geen gemiddelde vrouw, want TS beweegt veel. Iemand die veel beweegt heeft koolhydraten nodig, koolhydraten zijn geen monsters, dus die zou ik als ik TS was niet gaan minderen :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:23

PaulinBijoux En heb jij wel alles gelezen?

Dan zou je weten dat:

Ik wel ontbijt KAN eten, maar het er weer uitkomt. Ik ben al gevoelig ben op mijn maag door de tramadol, dus overgeven is zeker niet gezond voor mijn maag. Om deze reden mag ik geen citrusfruit meer, krijg daar te veel oprispingen van wat een slokdarmontsteking tot gevolg heeft.

Ik een goede bodem nodig heb, daar maakt brood deel van uit. Van 1 plak bruinbrood heb ik 2 weken lang erg veel last van mijn darmen, opstopping.

Zacht gekookt ei vind ik vies ja. Hard gekookt/gebakken eet ik soms wel, maar ben geen ei eter.
En waarom mag ik dingen niet vies vinden? Iedereen heeft dingen die hij/zij vies vind.

Wil ik afvallen? JA. Ben verdorie met een diëtiste 6 maanden om tafel geweest. Van haar dieet zou ik moeten afvallen, niet AANKOMEN.

Mijn eet patroon is de laatste 1,5 jaar al erg verandert. Heb erg mijn best gedaan om suiker zoveel mogelijk te weren uit mijn voeding, daar zet ik zeker erg van aan (o.a. gestopt met drop eten en producten laten staan waar veel suiker in verwerkt zit). En door mijn maag mag ik al veel meer dingen niet meer dan ik eerst wel kon eten/drinken. EN ben meer gaan bewegen door middel van pilatus en yoga.

Jezzi dat zegt HA diëtiste en fysio ook _/-\o_ Ik zou zelfs MEER koolhydraten moeten eten volgens hun.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:31

5-8 keer per nacht naar de wc, dat betekent dat je permanent een slechte nachtrust hebt eigenlijk? Want dan kun je niet een aantal uren aaneengesloten diep slapen. Of wel? Kan de kwaliteit van je nachtrust hier niet mee te maken hebben?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:33

Ik zou als ik jou was gewoon eens iets meer gaan eten, want je eet gewoon echt veel veel veel te weinig voor de hoeveelheid beweging die je hebt.

Misschien kun je een extra portie avondeten koken en die de volgende dag als lunch eten? Stel je staat 9 uur op, begin met een klein tussendoortje om 10.00, lunch om 12.00, tussendoor die boterhammen en wat noten/fruit, avondeten en daarna als het kan nog wat eiwitten(kwark/yoghurt, wat dan ook mogelijk is voor je) :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:35

aikon schreef:
Ja, 3x per week. Anders kom ik haast niet bij mijn pony's. Campert lust op korte afstanden best een flinke slok. Heb maar een uitkerinkje.
Heb een topic geopend over "waarom val ik niet af?" Bij MW Lachen dat, krijg tegenstrijdige adviezen, de ene vind dat ik te weinig eet de ander te veel :D Ga nog ff door daar. }> Weet eigenlijk al zeker dat de dystrofie de schuldige is.

Als je dit al weet, waarom zouden mensen je dan nog advies geven? Je bent erg negatief en dat snap ik maar al te goed met die beperkingen. Ja je wilt afvallen, maar verzint overal een smoes op. Wil er iets gaan veranderen, dan zal je zelf ook moeten veranderen. Anyway bovenstaande vind ik erg jammer!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:35

aikon schreef:
PaulinBijoux En heb jij wel alles gelezen?

Dan zou je weten dat:

Ik wel ontbijt KAN eten, maar het er weer uitkomt. Ik ben al gevoelig ben op mijn maag door de tramadol, dus overgeven is zeker niet gezond voor mijn maag. Om deze reden mag ik geen citrusfruit meer, krijg daar te veel oprispingen van wat een slokdarmontsteking tot gevolg heeft.

Ik een goede bodem nodig heb, daar maakt brood deel van uit. Van 1 plak bruinbrood heb ik 2 weken lang erg veel last van mijn darmen, opstopping.

Zacht gekookt ei vind ik vies ja. Hard gekookt/gebakken eet ik soms wel, maar ben geen ei eter.
En waarom mag ik dingen niet vies vinden? Iedereen heeft dingen die hij/zij vies vind.

Wil ik afvallen? JA. Ben verdorie met een diëtiste 6 maanden om tafel geweest. Van haar dieet zou ik moeten afvallen, niet AANKOMEN.

Mijn eet patroon is de laatste 1,5 jaar al erg verandert. Heb erg mijn best gedaan om suiker zoveel mogelijk te weren uit mijn voeding, daar zet ik zeker erg van aan (o.a. gestopt met drop eten en producten laten staan waar veel suiker in verwerkt zit). En door mijn maag mag ik al veel meer dingen niet meer dan ik eerst wel kon eten/drinken. EN ben meer gaan bewegen door middel van pilatus en yoga.

Jezzi dat zegt HA diëtiste en fysio ook _/-\o_ Ik zou zelfs MEER koolhydraten moeten eten volgens hun.

Weet je ik lees dit en zat eens even te denken. Aangezien je heel veel klachten heb ook m.b.t eten. Ik weet niet hoe je in de centjes zit, maar ik ken een hele goede homeopaat die echt mijn moeder en mijn zus goed heeft geholpen met bepaalde lichaamsklachten. Het kan ook zijn doordat je lichaam zo slecht reageert op allemaal soorten eten dat je lichaam ook anders reageert dan gemiddeld iemand op een dieet. Waarom laat je je niet eens goed door lichten door een homeopaat? Ik kan je er 1 aanbevelen. Homeopaat word vaak niet vergoed dus het kost wel wat.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:46

TS slaap je minimaal 7 uur per nacht?
Hoe zien je porties eruit?

Ben je al naar de huisarts geweest om uit te sluiten of je last hebt van andere voeding?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:49

bruin brood is gezonder dan wit brood ;)

En zoals de rest al zegt, ligt het niet aan je nachtrust?