Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:06

Wat fijn dat het goed is gegaan en ook dat je vanavond al naar huis mag! :D
Ik moest hier in NL minimaal 1 nachtje blijven.

Josje; Ik ben ook echt fobisch voor naalden. Heb de hele afdeling bij elkaar geschreeuwd :'), maar ik ben super blij dat ze eruit zijn! Gewoon doen dus :Y)

k_m

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:12

Joshe, het is maar 1 prikje hoor, enkel voor de katheter waarlangs ze je pijnstilling geven!

Na extra pijnstillers gaat het nu goed! Slikken doet zeer maar het gaat wel, ben toch blij dat ik nog wat extra heb gevraagd wat een verschil!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:33

Ik heb inderdaad ook erg veel bloed in mijn maag gehad en vooral de eerste uren vond mijn maag het niet leuk als ik ijsjes ging eten. Dan kwam alles er weer uit en dat is echt niet fijn als net je amandelen eruit zijn!

Blijf wel vooral veel ijsjes eten en goed koud water blijven drinken. Juist in het begin doet het erg pijn als je heel lang niks hebt gedronken.

Fijn dat het allemaal goed is verlopen! Heel veel sterkte ermee!! Trouwens vreemd, in NL moet je standaard 1 nacht blijven, dat is in België dan zeker anders.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:35

Ja hier is het gewoon dag opname! De dokter opereert ook maar tot 11 uur dus je bent sowieso vroeg geopereerd en hebt de rest van de dag voor opvolging! Ben iig blij dat ik niet moet blijven slapen :D

Kijk al uit naar het eerste ijsje, maar die zal ik wel snel beu gegeten zijn haha!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:43

Ik werd soms midden in de nacht wakker dat ik eerst ijs wilde hebben voor ik weer verder ging slapen! Zat ik om half 3 op de bank een ijsje te eten! :+

Ik werd ook al vroeg geopereerd, maar toch moet je hier de rest van de dag en nacht in het ziekenhuis blijven ivm eventuele bloedingen die weer kunnen ontstaan. Maar dat zullen ze in België wel anders geregeld hebben!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:43

Met deze temperaturen is een extra ijsje geen straf hihi :).

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:55

Is het warm? Hier op de kamer is het wel mega benauwd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:56

Hier in het oosten van NL (Overijssel) is het wel warm ja!
Ik heb geen idee hoe het weer in België is.

Oeh bah, benauwd is nooit lekker..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:09

Beterschap! En geniet van de ijsjes. :P

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:17

Ziekenhuispersoneel is wel super vriendelijk! Al vaak komen kijken en vragen voor ijswater en net kregen we een ijsje, wel niet opgekregen slikken is toch echt pijnlijk!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:25

beterschap!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:17

Daarstraks nog 2x over gegeven maar nu gaat het pakken beter en valt het me heel goed mee! Lekker veel appelmoes gegeten :D

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:24

Ik kom hier ook eventjes hoi zeggen!
Hoe gaat het nu met jou?
Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd, heb een nacht in het ziekenhuis moeten blijven, was niet echt een pretje...
Ik kan nogsteeds niks eten, leef al 3 dagen op water en waterijsjes :Y) Hoe doe jij dat?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:48

Wow echt?

Ik ook dinsdag geopereerd en met mij gaat het best! Ik kan eigenlijk echt goed eten, wel op de beste momenten van de pijnstillers! Je moet ect genoeg drinken en blijven slikken dan gaat de pijn heel erg minderen!

Wat voor pijnstilling neem jij? Ik paracetamol 1g, en ook nog een ontstekingsremmer met wat pijnstilling.

Wat naar dat je echt niet kan eten, ik heb gisteren wat vol au vent gegeten en een huzarenslaatje! Kan wel heel slecht praten, en geeuwen doet zooveel zeer!

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:41

Ik neem ook paracetemol 1g ja! Elke 6 uur. Oh, welke ontstekingsremmer gebruik jij er nog bij? Misschien moet ik dat ook eens proberen!

Oh fijn dat je kan eten! Ik had gister wel een beetje koude pasta en een stukje hamburger gegeten, maar dat kwam er na een half uur ook gelijk weer uit :/ Maar ik hoest ook heel veel, ik denk dat het deels ook daar door komt..

Praten kan ik ook niet nee! Geeuwen is ook echt verschrikkelijk, alsof je alles helemaal oprekt, zo pijnlijk!

Pff ik heb nu ook zo'n honger, niet normaal :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:56

CuteApplePie schreef:
Ik neem ook paracetemol 1g ja! Elke 6 uur. Oh, welke ontstekingsremmer gebruik jij er nog bij? Misschien moet ik dat ook eens proberen!

Oh fijn dat je kan eten! Ik had gister wel een beetje koude pasta en een stukje hamburger gegeten, maar dat kwam er na een half uur ook gelijk weer uit :/ Maar ik hoest ook heel veel, ik denk dat het deels ook daar door komt..

Praten kan ik ook niet nee! Geeuwen is ook echt verschrikkelijk, alsof je alles helemaal oprekt, zo pijnlijk!

Pff ik heb nu ook zo'n honger, niet normaal :')

Misschien kan je appelmoes proberen? :9

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:06

Das wel een goeie ja! Gelukkig hebben wij nog wat knijpfruit liggen! :)

edit;

Heb nu knijpfruit aardbei, is het normaal dat het prikt in mn keel? :Y)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 16:14

Ja appelmoes was echt mijn live safer de eerste dagen!! Ga eens kijken wat ik nog bijneem want wat jij neemt is veel te weinig!!

Ik kon kiezen, paracetemol nemen 3 u wachten, dan ontstekingsremmers, en zo elkaar afwisselen of ze samen nemen en dan om de 6 uur!

Heb wel een vervelende namiddag heb een vieze smaak in me mond en daarstraks kwam er zelfs wat korst met bloed los, jakkes!

Ontstekingsremmens heten diclofenac EG retard van 100mg, en die neem ik dus om de 6 uur met een paracetamol, heb ook pijnstillende mondspray die je 6x per dag mag gebruiken die heet colludol.

Moet je ook je mond spoelen? Ik moet voor slapen en na eten 1 koffielepel in lauw water en dan gorgelen en spoelen met kamillosan, is btw ongelooflijk goor :p

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:25

Hmm, heb helemaal niks van wat jij hebt op de paracetemol na!
Klinkt alsof het beter geregeld is bij jou haha! Ik ga denk ik direct mn pa naar de winkel sturen om wat te halen!
Heb je iets op doktersrecept gekregen? of alles bij de drogisterij kunnen halen?

Mond spoelen hoef ik trouwens niet..

En naar zeg dat die korst er uit kwam! Maar lijkt me ergens ook wel een goed teken, dat het geneest?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 16:55

Ja denk het ook, mijn vriend keek net en zij dat het lijkt of er 2 grote kauwgommen tegen plakken :p

Echt raar dat jij enkel paracetamol hebt!! Ik heb alles op voorschrift maar de mondspray moet je sowieso kunnen krijgen denk ik. Als je de ontstekingsremmers niet krijgt zou ik gewoon om de 3 uur doen met je paracetamol, snap wel dat je zoveel pijn hebt! Als ik een uurtje te laat ben met men pijnstilling heb ik er heel de voormiddag last van.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:09

Ja bah, vind het er zo vies uit zien :Y)

Maar 1g paracetemol per 6uur is de max toch? dus 8 paracetemollen op een dag?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 17:14

Ik weet niet wat de max is, maar aangezien ik mocht afwisselen tussen diclofenac en paracetemol zou ik denken dat om de 3 uur moet mogen? Of ik heb een mega overdose en heb daarom zo weinig last :')

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:35

Hahaha nouja, fijn dat je in ieder geval geen last hebt!
Pff, vaders wilt nietmeer naar de winkel dus moet tot morgen wachten om extra medicijnen te halen :l

Ik heb net trouwens een broodje met knakworstjes kunnen eten, en tot nu toe nog binnen gehouden! Wat was ik daar aan toe zeg :Y)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 17:41

Oh moest je overgeven dan?
Heb wel buikpijn nu, maar had niet gegeten met mijn pijnstillers dus idenk dat het daardoor komt!

Hopelijk dat je morgen naar de winkel kan! Ik eet vanavond macaronie, zoveel zin in!! Heb ook al wat watermeloen gegeten, dat smelt ook zo weg in je mond en is lekker waterig :)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:58

Ja, gister had ik wat koude pasta en een stukje hamburger en dat heb ik niet langer dan een half uur binnen gehouden :Y)

Oh das ook niet fijn! Hopen dat het snel weg trekt!

Ah watermeloen jaa! :~

Hoe slaap jij trouwens? Ik heb tot nu toe nog geen een nacht door kunnen slapen, word altijd rond 3 uur wakker met een hoest aanval en kan dan een uur lang niet in slaap komen :\