Heb is in frankrijk een goedje gekregen bij de apotheek, zo 60 muggenbulten enorme schijven, koorts ed. S avonds opgesmeerd, s ochtend was het niet meer dan een stipje, geen jeuk meer. Al denk ik wel dat het een heel sterk middel is en je het niet al te vaak moet gebruiken. In noodgevallen zoals bij zon allergie moet je wel. Het heet onctose hydrocortisine, gaat vanaf toen standaard in de koffer mee.
Emerald
Geplaatst: 30-07-14 02:28
Je zou ook nog aloe vera gel kunnen proberen. Ik gebruik het voor zoveel. Droge huid, brandwonden, jeuk, en ja... Muggebulten!!! Ik hoop dat je er gauw vanaf bent, want dit is echt helemaal niet leuk! Succes
Snollygoster
Geplaatst: 30-07-14 03:50
Wat bij mij altijd werkt is een hete lepel even op de beet houden, dan is ie bij mij op een dag tijd weg en het stopt de jeuk ook meteen.
Mijn wondermiddeltje: voltaren (gel/zalf/spray). Werkt snel en efficient.
Tessa_1
Geplaatst: 30-07-14 12:48
Azaron. Ik ben zelf ook allergisch voor muggen en krijg ook muggenbulten van 10 cm als ik gestoken wordt en kan daar dan ook een week last van hebben. Azaron is een van de weinige dingen die de allergische reactie minder laat worden en de bult sneller weg laat gaan. Dan ben ik er veel sneller vanaf Dingen als azijn of Prrrikweg helpen echt nauwelijks bij mij.
Het verschil van Azaron met bijv. andere muggenspulletjes zoals Prrrikweg is dat Azaron antihistamine bevat, dat ook echt de allergische reactie op de muggenbeet tegen gaat (dus de jeuk én de zwelling) ipv alleen voor kort de jeuk. (Histamine is namelijk vaak het probleem bij allergische reacties.) Je kunt het gewoon bij de Etos krijgen
Ik ben ook allergisch en het is heel erg vervelend. Ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb nog nooit iets gevonden dat echt goed helpt tegen de jeuk. Ja een minuut of 10/20 en dan jeukt het weer net zo. Eigenlijk heb ik alles wat er in dit topic staat wel geprobeerd. Het enige dat echt helpt is er niet te veel aanzitten.
Mijn tube tegen de muggen en ik zijn daardoor onafsceidelijk. Gaat overal mee naar toe. Dan stink ik maar, maar ik word in elk geval niet meer gestoken. Voor de echte allergische reactie heb ik altijd medicijnen in huis. Dat kan ik pas gaan slikken als ik daadwerkelijk een allergische reactie heb. Dit krijg ik van de huisarts en heet Tavegil. Nadeel daarvan is dat ik er nogal suf van wordt, wat ook een bekende bijwerking is.
Ik heb gisteren medicijnen gekregen van de huisarts met loretidene ofzo erin. Ze helpen redelijk maar niet de hele dag. Krijg na een uur of 3/4 jeuk helaas. En idd kan smeren wat ik wil maar het helpt hooguit 10 min.
_Dracarys
Geplaatst: 30-07-14 20:35
Prrrrrrrrikweg bij de apotheek halen, wondermiddeltje!!