Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ashley1 schreef:Oei vervelend zeg. Gebruiken ze bij jullie op school wel luizenzakken voor de jassen aan de kapstok?
Zo niet, dan zou ik dat aankaarten op school en zelf mee beginnen. Dus de jas/sjaal/muts in een zak, deze dichtknopen en die dan aan de kapstok hangen. Bij mijn dochtertje doen ze dit wel, en wordt er iedere woensdag na een vakantie luizencontrole gedaan, heeeel af en toe wordt er wat gevonden, gelukkig bij mijn dochtertje in de klas nog nooit wat gevonden (gaat na de zomer al naar groep 3).
Verder weet ik dat er preventieve shampoo's en sprays te koop zijn, volgens mij ook bij het kruidvat.
Deze gebruik ik zelf niet dus zou het ff moeten opzoeken voor je, dat ga ik gelijk even doen.
Edit: je hebt milium preventieve shampoo en prioderm preventieve spray.
ik heb toen deze shampoo gebruikt http://www.prioderm.nl/prioderm-shampoo nu niks meer

Buenootje schreef:Ik ben zeker 10000 x op school geweest maar er wordt niets gedaan. Heel erg frustrerend is dat zeker als jouw kind dan gepest wordt.
Luizentassen worden niet gebruikt op school, heb ooit eens een zak meegegeven voor de spullen van haar dan in ieder geval in te doen maar dit gebeurde ook niet helaas.
maar toch steeds weer wassen voor de zekerheid
Mijn schoonzusje heeft er ook regelmatig last van (is 15 jaar nakomelingetje) en afgelopen weekend zijn zij en dochter naar de apotheek geweest voor weer een nieuw middel.