het leed dat luizen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: het leed dat luizen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:23

Ik weet niet of je kinderen steil of krulhaar hebben?
Mijn kleinkinderen hebben krulhaar en daar doet mijn dochter 's morgens vet/wax in om het in toom te houden en het schijnt dat luizen daar een hekel aan hebben. Misschien een optie voor als je alles weer " schoon" hebt.

Vergeet de kussens e.d. niet, ook eventuel van de bank, ik heb ze in een zak in de vriezer gedaan.
Succes TS, lijkt me heel vervelend.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 10:04

Ja, mijn wasmiddel is zelfs aangepast (of ja komt door een tip), gebruik nu lavendel van Dash. Ik vind het niks maar het schijnt dat die luizen dat ook geen prettige geur vinden.

Gisteren (tijdens de verjaardag van de jongste) 8 machines gedraaid! En nog een zak kussens in de vriezer gesmeten. Maar meestal gebruik ik daar vlooien omgevingsspray voor en dit helpt in ieder geval om het niet te verspreiden. Vindt af en toe wel eens een dode luis namelijk ;)

Ik hoorde gisteren tijdens het feestje vlooiendruppels voor Kittens....maar dat durf ik toch echt niet.
Wax, gel, haarlak ect. Hebben we al geprobeerd maar dit hielp ook niet echt om ze volledig weg te houden.

Dochter heeft stijl lang haar maar wel dik haar. Nog een geluk dat het blond is....

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:30

ashley1 schreef:
Oei vervelend zeg. Gebruiken ze bij jullie op school wel luizenzakken voor de jassen aan de kapstok?
Zo niet, dan zou ik dat aankaarten op school en zelf mee beginnen. Dus de jas/sjaal/muts in een zak, deze dichtknopen en die dan aan de kapstok hangen. Bij mijn dochtertje doen ze dit wel, en wordt er iedere woensdag na een vakantie luizencontrole gedaan, heeeel af en toe wordt er wat gevonden, gelukkig bij mijn dochtertje in de klas nog nooit wat gevonden (gaat na de zomer al naar groep 3).

Verder weet ik dat er preventieve shampoo's en sprays te koop zijn, volgens mij ook bij het kruidvat.
Deze gebruik ik zelf niet dus zou het ff moeten opzoeken voor je, dat ga ik gelijk even doen.

Edit: je hebt milium preventieve shampoo en prioderm preventieve spray.

Ik quote mezelf maar eventjes over die luizentas, heb je daar al naar gekeken TS?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:33

Wat destijds bij mij heel erg hielp was azijn in het haar doen, afdekken, halfuurtje in laten zitten en uitwassen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:38

Toen ik nog op de basisschool zat hadden wij een meisje in de klas waarvan de moeder nooit wat aan luizen deed. Gevolg daarvan was dat ik ook 3 keer thuis ben gekomen met die kriegelbeesten.

Mijn moeder kamde ze dan eerst van mijn hoofd af en dompelde ze in een kommetje water, ook de neten uiteraard. Daarna werd mijn haar gewassen met een hele vieze shampoo (speciaal voor luizen) beddengoed ging de wasmachine in, knuffels werden gewassen en werden in een zak daarna nog even afgesloten voor een aantal dagen en wij waren er dan altijd direct weer vanaf.

Maar omdat dit dus herhaardelijk gebeurde en bijna met de hele klas heeft er een gesprek plaats gevonden, en zijn er op school ook wat aanpassingen gedaan zo werden de jassen o.a. allemaal in een aparte hoes gedaan, dat meisje werd wat extra op school verzorgd helaas hielp dat vaak niks omdat er thuis verder niks aan gedaan werd en mijn moeder wou dat ik wat afstand hield van haar, heel banketstaaf maarja het is natuurlijk geen feest als jouw kind altijd met luizen thuis komt omdat een andere ouder er geen verantwoordelijkheid voor neemt.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:54

Ik ben zeker 10000 x op school geweest maar er wordt niets gedaan. Heel erg frustrerend is dat zeker als jouw kind dan gepest wordt.

Luizentassen worden niet gebruikt op school, heb ooit eens een zak meegegeven voor de spullen van haar dan in ieder geval in te doen maar dit gebeurde ook niet helaas.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:08

Ik en mijn broertje hebben een aantal jaar geleden ook veel last gehad luizen. Mijn moeder heeft toen een elektrische luizenkam aangeschaft, wat was dat een uitkomst! Hij geeft de luizen die erin komen meteen een dodelijke stroomschok. Om de neten uit ons haar te kammen gebruikten we veel conditioner, daarvan komen ze namelijk los. Na een paar weken kammen waren we van de luizen af,zonder vieze chemische middelen! Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!
Edit: mijn moeder kamde ons 2-3 keer per dag, veel werk, maar het werkt wel

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:21

Het lijkt misschien raar... Maar wanneer het echt heel heftig is (dus wanneer je geen andere oplossing meer ziet), dan is het kleuren van het haar wel een optie.
Een kennis van ons heeft haar dochtertje haar haar ook gekleurd (natuurlijk wel in het natuurlijke haarkleur) en door de Ammoniak zijn de luizen weggegaan.
Nu zou ik dit zeker niet aanraden als eerste oplossing, maar het helpt wel. Ik als leerkracht kleur mijn haar ook in mijn natuurlijke haarkleur puur om die vieze beesten weg te houden. Wordt heel vaak gedaan in mijn omgeving (leerkrachten).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:43

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 15:46

ja ik kleur mijn haar ook dus dat is herkenbaar :)

Conditioner helpt wel om ze te verwijderen maar niet om ze weg te houden :(

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:06

ik heb en maand geleden ook last gehad van luizen :\ ik heb toen deze shampoo gebruikt http://www.prioderm.nl/prioderm-shampoo nu niks meer +:)+ .Wat stom zeg dat ze gepest wordt! Maar meid trek je er maar niks van aan! Het is juist een compliment!

Afbeelding

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:21

bedankt weer :)
Teathree olie ga ik morgen halen, ze hadden het niet bij Kruidvat hier....maar ik heb wel kokos shampoo en conditioner meegenomen en weer gekamd uiteraard. (2dagelijkse kost)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:36

Dochter zei trouwens dank je wel :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:40

Buenootje schreef:
Ik ben zeker 10000 x op school geweest maar er wordt niets gedaan. Heel erg frustrerend is dat zeker als jouw kind dan gepest wordt.

Luizentassen worden niet gebruikt op school, heb ooit eens een zak meegegeven voor de spullen van haar dan in ieder geval in te doen maar dit gebeurde ook niet helaas.

Bah bah, en school snapt niet dat een groot deel van het luizenprobleem tegegegaan kan worden door luizenzakken te gebruiken. Ik zou het nogmaals proberen echt aan te kaarten op school en haar zelf een eigen luizenzak te geven voor aan de kapstok. Als haar spulletjes daar veilig in opgeborgen zitten en zij luisvrij is zal ze misschien ook minder snel besmet worden. En die preventieve shampoo of spray gaan gebruiken.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:47

Ik zou beginnen met iedere dag kammen met een luizen kam op droog haar. Wij (ik en mij zusjes) hebben ook wel eens luizen gehad en dan kamde mam gewoon 2 weken lang iedere dag boven het bad onze haren uit en waren we er zo vanaf! Als je het boven het bad doet kun je daarna met een doekje de haren op doen en zien hoe je er voor staat. Dus of er nog veel luizen zijn, of ze nog leven en het vervelendste of je neten hebt..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:52

Ik deed kammen op droog haar, mijn dochters hadden lang haar, en ik had een bakje heet water waar ik iedere keer de kam in deed. De luizen die ik er uit haalde gingen zo gelijk dood. Ook wassen met speciale shampoo hielp toen goed gelukkig plus kussens, beddengoed en jassen wassen of in de vriezer.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 11:09

2x per dag kammen we al...dit helpt niet om besmetting tegen te gaan. Als ze in de ochtend luisjes over krijgt van een ander kind dan hebben die in de avond al eitjes gelegd....en zo blijven we in de circel.

Heb via pb ook al een tip gehad om druppels tegen vlooien te gebruiken (hond of kat). Dit heb ik in mijn omgeving nog gehoord maar ik durf dat niet echt.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:27

Maak het jezelf toch niet zo moeilijk ... en haal die Silikom.
Dan hoeft al dat gekam niet, noch het constant wassen van beddegoed, kussens en knuffels etc.
Gewoon haren insprayen, na 15 à 20min. uitwassen en eventueel na een paar dagen herhalen.

Ziehier de produktinformatie :

Eigenschappen :
Silikom® Once Spray Gel is een vloeibare gel in een handig sprayformaat.De gemakkelijk te gebruiken verstuiver helpt om Silikom® Once Spray Gel rechtstreeks op het hoofd en het haar aan te brengen, zelfs op plaatsen die moeilijk te bereiken zijn. Het is een oplossing die uiterst werkzaam is tegen luizen en neten.
Silikom® Once Spray Gel bevat dimeticon 100.000 cSt 4% w/w. Dimeticon is geen chemisch gif. Het product bevat ook Penetrol™, siliconeoliën en verdikkingsmiddelen.
Silikom® Once Spray Gel immobiliseert de luis onomkeerbaar, die sterft door darmbreuk of van de honger. Dit product bevat ook Penetrol™ waardoor het gemakkelijk in de eieren kan dringen om ze te doden. De gel is veilig en kan zo vaak als nodig worden gebruikt zonder dat de luizen resistent worden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:37

Wij kwamen er ook niet af destijds omdat de school er ook weinig aan deed. Mijn vader was het na een poosje zo ontzettend zat dat hij ons haar compleet heeft ingespoten met veerust. Alles dood, het stinkt even, je moet het buiten doen, maar wat was dat daarna een genot!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 11:43

Ik heb mijn kast luizenmiddelen eens overhoop gehaald en kwam daar Silikom tegen....heeft dus niet gewerkt anders stond het er niet te verstoffen :'(

Veerust! dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Hmm eens snel een berichtje naar mijn broertje sturen dat die die meeneemt.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:54

Da's straf, het heeft mijn dochter er meteen afgeholpen (en ik heb mezelf toen ook maar een behandeling gegeven, uit voorzorg).
Dat produkt werkt met silicone en legt een film rond de luizen en neten, zodat ze verstikken/verhongeren.

Succes met je verdere behandelingen !

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:06

Misschien ook weer fijner voor jouw. Je hoeft niks te wassen ze kunnen maar 5 uur zonder bloed :j

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 12:14

ik dacht 24 uur zonder bloed....maar inderdaad dat alles gewassen moet worden schijnt een fabeltje te zijn. De huisarts (ja daar zijn we ook al een aantal keer geweest want dan had ze weer een ontsteking door de vele beten) zei mij dit ook al :) maar toch steeds weer wassen voor de zekerheid

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:19

Ik weet niet of je shampoo gebruikt, maar probeer ook eens van een ander merk. Wat die luizen gaan een "tegengif" ontwikkelen tegen de shampoo.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 12:23

Ja heb zo ongeveer alle merken gehad ;) Mijn schoonzusje heeft er ook regelmatig last van (is 15 jaar nakomelingetje) en afgelopen weekend zijn zij en dochter naar de apotheek geweest voor weer een nieuw middel.
Zowel bij haar als dochter vonden we nog levende....is een ellende.

Denk dat de enige oplossing blijft kammen, kammen, kammen, kammen enz. Preventief ga ik nu de bovenstaande tips in ieder geval proberen.