Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:50

Heb ik ook wel eens dat er lucht in mijn buik zit of zo lijkt het.
Ik ga dan recht op zitten en mijn buikspieren goed spannen dan gaat vanzelf de lucht er wel uit

Anoniem

Re: Nooit kunnen boeren. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:52

Bij mij komt de lucht er uiteindelijk ook uit, maar niet op de manier waarop ik wil :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:57

Hebben jullie ook dat er soms zo'n raar geluidje in je keel komt? Een beetje rochelend, alsof er lucht omhoog komt. Ik ken niemand die dat heeft, op mijn vader na. Maar hij kan ook niet boeren. Ik heb ook redelijk vaak de hik, en dan echt zo'n awkward harde hik. Hebben jullie dat ook? XD

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:01

Cyella schreef:
Hebben jullie ook dat er soms zo'n raar geluidje in je keel komt? Een beetje rochelend, alsof er lucht omhoog komt. Ik ken niemand die dat heeft, op mijn vader na. Maar hij kan ook niet boeren. Ik heb ook redelijk vaak de hik, en dan echt zo'n awkward harde hik. Hebben jullie dat ook? XD

dat duidt dus op lucht dat er dringend uit moet..
alleen je mist het reflex dat je lichaam zelf druk erachter zet..
dit moet je dus jezelf aanleren..

in het begin, simpelweg door de druk nog verder op te voeren, er komt een punt dat je lichaam niets anders kan dan het eruit te gooien door middel van boeren..

vergelijk het met het oppompen van een lekke band..als je elke keer een klein pufje lucht erin doet, dan pruttelt het eruit.. pomp je de band even flink op, dan komt er meer druk op de uitgang te staan en komt er een behoorlijke stroom lucht uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:02

Ik heb mijn lichaam een keer zo hard geforceerd om een boer te laten dat ik moest overgeven. En gigantische pijn in mijn middenrif kreeg. Misschien dus handig om er niet zo op aan te dringen, het is absoluut niet verstandig om je lichaam zomaar zo veel onder druk te zetten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:05

Emmaa_ schreef:
Ik heb mijn lichaam een keer zo hard geforceerd om een boer te laten dat ik moest overgeven. En gigantische pijn in mijn middenrif kreeg. Misschien dus handig om er niet zo op aan te dringen, het is absoluut niet verstandig om je lichaam zomaar zo veel onder druk te zetten.

uhmm ja, druk moet je ook met beleidt opvoeren, niet door je middenrif zo giga te forceren, maar juist door lucht toe te voegen en je buikspieren aan te spannen (band strakker zetten, lucht er bij een pompen).. op het moment dat je voelt dat de lucht omhoog wil borrelen, neem je nog een keer lucht in en gaap je..

is een wat lompe boer, maar zo heeft een kennis van mij wel leren boeren... heb hem wel geholpen door voor te doen hoe je die lucht 'hapt' zonder adem te halen.. want dat kreeg hij eerst niet voor elkaar.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:06

Ik herken de openingspost voor 100% maar ook helaas echt super misselijk van worden als de lucht vast blijft hangen in je keel of in je buik.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:07

een mildere manier is..
als voelt dat je gaat pruttelen of dat er teveel lucht zit..
ga dan ontspannen zitten.. en trommel op je maag, licht en zachtjes opvoeren als er niets gebeurd.. immers de lucht zoekt dan een uitweg en 'verzamelt' zich.
en gapen maar.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 26-07-14 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:07

Door je buikspieren aan te spannen en ondertussen happen adem te nemen forceer je, je middenrif wel degelijk om iets te doen wat blijkbaar normaal geen reflex voor je is. Je lichaam forceren is nooit goed. Maar oké, dat is misschien een discussie voor een ander moment

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 20:14

Ik denk ook idd dat het niet best is voor je lichaam om te gaan forceren.. Kennelijk zijn onze lichamen niet geschikt om te boeren haha. (Wat ik overigens niet erg vindt, vindt het altijd erg lomp als mensen boeren)

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:17

Je lijkt mij wel in je openingspost!
Het irriteert mij ook niet dat ik het niet kan. Vind het heel onsmakelijk als andere mensen het doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:19

Ik vind het niet zo erg als anderen boeren, en soms wou ik wel dat ik ook ongegeneerd een boer kon laten... Vooral als ik dan met vrienden wat biertjes aan het drinken ben en zij dan allemaal lekker kunnen boeren, kom ik aan met mijn buikpijn omdat er te veel lucht in mijn buik zit door het koolzuur :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:21

Ik zou juist wel graag willen kunnen boeren, heb er best veel last van in de vorm van dagelijks buikpijn of tijdens het stappen snel moeten afhaken met drinken omdat ik gewoon teveel lucht "vasthoud"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:22

Colien schreef:
Ik zou juist wel graag willen kunnen boeren, heb er best veel last van in de vorm van dagelijks buikpijn of tijdens het stappen snel moeten afhaken met drinken omdat ik gewoon teveel lucht "vasthoud"

Vooral dat laatste inderdaad. Moet standaard aan de drankjes zonder prik en die vind ik over het algemeen nogal vies (wijntjes heb ik na een tijdje wel gehad, vooral als ik in een club sta) omdat ik anders gewoon misselijk word van de lucht in mijn maag...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:25

Ja of gewoonweg de lucht die in je keel blijft hangen, pas zodra dat "opgeborreld" is kan ik weer drinken, maar dat wil wel eens een uur of langer duren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:26

Klopt, en dan in de tussentijd gaat je middenrif zo veel pijn doen.. Voelt hetzelfde als wanneer ik te lang aan de hik geweest ben, dan krijg ik ook zo'n verschrikkelijke pijn. Of ben ik daar dan weer alleen in :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:28

Pijn in mijn middenrif krijg ik niet. Iemand toevallig tips hoe je die lucht er uit krijgt? Ik hoef niet zo zeer te boeren maar de lucht moet eruit!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:29

Alsof ik dit topic heb geplaatst! Helaas erg herkenbaar :7 Ik heb geen tips...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:32

Colien schreef:
Pijn in mijn middenrif krijg ik niet. Iemand toevallig tips hoe je die lucht er uit krijgt? Ik hoef niet zo zeer te boeren maar de lucht moet eruit!

wat extra lucht erin pompen (lucht naar achteren werken, met je keel werken.. niet extra erbij in ademen, gewoon lucht vanuit je keelholte naar beneden drukken)... druk loopt op.. zakt ie ineens je maag in? dan gewoon opnieuw lucht pompen. op een gegeven moment voel je dat de druk eruit wil.. dan even flink gapen. hierdoor geef je nog iets druk naar beneden en vervolgens juist naar buiten.. kans is levensgroot dat je dan automatisch de lucht mee opboert.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:34

Grappig! Ik heb dit ook heel lang gehad, werd er ook echt ziek door en moest vaak op feestjes e.d. eerder naar huis. Maar een paar jaar terug had ik een onderzoek waarbij ze met een slang mijn maag in gingen (door mijn keel) en tijdens dat gebeuren boerde ik en sindsdien kan ik boeren := Erg vreemd, maar ik ben er erg blij mee, want ik heb nu dus geen last meer van gasophopingen e.d. Ik boer nu wat af :)) Uiteraard wel alleen in bepaalde kringen haha.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:44

Ik kan ook niet boeren gelukkig. Herken precies hetzelfde! Vreemde geluiden, net alsof een een kikker kwaakt ergens diep in mijn keel :') Heb er niet zoveel last van, alleen als ik een beetje te veel heb gegeten en drink ook nooit geen drinken met koolzuur.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 12:15

Pijn in je middenrif ken ik ook niet idd.. Ik heb dan echt dat mn onderbuik echt helemaal is opgeblazen wat pijn doet.

Colorado: Wat grappig zeg! Alsof ze de weg 'vrij' hebben gemaakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:17

Ik heb precies hetzelfde als jullie.. Niet kunnen boeren, ook niet per ongeluk. Vroeger deed ik het wellicht wel? Geen idee. :')

Wel heb ik last van mijn middenrif, maar dat heb ik ook op andere momenten weleens. Ligt dus niet perse daaraan. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:38

Hoe weet je of je last hebt van je middenrif? Ik ben zo'n type dat pijn en ongemak negeert en heb het vaak niet door als ik ergens last van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:58

phormicola schreef:
Hoe weet je of je last hebt van je middenrif? Ik ben zo'n type dat pijn en ongemak negeert en heb het vaak niet door als ik ergens last van heb.

Ik voel dan gewoon af en toe een stekende pijn. Zelf herken ik wel wanneer het zo is. :)