Les Mills Lessen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 15:00

Ik durf niet haha dan moet ik meteen naar 4,5 kilo per kant := Ik hou het nu al niet heel het nummer vol, maar dat maakt niet uit dan? :P

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:19

Ik ga zwaarder wanneer ik een nummer helemaal kan en het niet meer helemaal uit mijn tenen moet komen :P
En dan is t idd wel eens geweest dat ik een nummer met dat gewicht net niet kon redden. Maar voel me er dan niet achterlijk om maar komt vooral doordat de meeste heel laag zitten, die snappen dan vast wel dat het soms even niet lukt met veel hoger gewicht.
Maar vrijwel altijd kan ik doorgaan, wil ook niet stoppen tijdens zo'n les :P
Meeste instructeurs moedigen hogere gewichten ook aan bij ons, met 2,5 aan elke kant squatten wordt niet gewaardeerd door de meeste ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 08:20

1. Warming up 3,5 kilo per kant
2. Squats 9,5 kilo per kant
3. Chest 4,5 kilo per kant
4. Back 8,5 kilo per kant
5. Triceps 3,5 kilo per kant
6. Biceps 3,5 kilo per kant
7. Shoulders 3,5 kilo per kant, de losse gewichten 1 kilo per hand.. ga echt dood bij schouders
8. Lunges de squats doe ik met stang en dan 9,5 kilo per kant. De lunges met een los gewicht van 2,5 in elke hand.

De vetgedrukte heb ik gisteren zwaarder gepakt tov van normaal. Dus weer een stapje omhoog.. nu dit weer verder uitbouwen :))
Rug ging echt prima 8,5 kilo met clean & press.. wel zwaar :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:34

Ik doe het nu zo'n 1,5 jaar, op het moment 2x per week :D ben helaas vrij blessure gevoelig dus ik gebruik niet zo heel erg veel gewicht. Ga zo ook weer, eerst om half 10 Sh'bam en daarna Pump :)
Heb even je lijstje gepikt Kiwipitje :P

1. Warming up 4,5 kilo per kant
2. Squats 7,5 kilo per kant
3. Chest 5 kilo per kant
4. Back 6 kilo per kant
5. Triceps 4,5 kilo per kant, dips 5 kilo schijf op schoot
6. Biceps 2,5 kilo per kant (ik doe 'm met de bar ipv losse gewichten in deze release)
7. Shoulders 3,5 kilo per kant, de losse gewichten 3 kilo per hand..
8. Lunges 6 kilo per kant

Moet heel eerlijk zeggen dat ik de Pump een beetje saai vind worden. Maar ga toch maar braaf want sinds ik Pump heb ik zoveel minder last van m'n rug.
Naast Pump doe ik ook nog Sh'bam, BodyCombat, BodyBalance en soms GRIT :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 08:51

Mogen jullie warming-up zwaarder pakken dan je lichtste bar gewicht dan Warboel? Wij namelijk niet daarom blijft ie bij mij zo lekker hangen :')

Vind de triceps deze release ook zo zwaar met die bar en dan liggend. Ben steeds bang dat ik die stang in m'n gezicht krijg :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:57

Oh ja hoor. Eigenlijk is het natuurlijk niet helemaal de bedoeling maar anders blijf je zo hangen idd.

Ik heb 'm een keer loeihard tegen m'n neus gehad met de schouders :o stond een beetje te dromen en ineens was het auw :D

Ik vind in deze release de borst zo leuk! Die stagger met de bar, lekker zwaar.

Nou ik stap zo op de fiets naar de sportschool, 5 km fietsen, 2 uur sporten en weer 5 terug. Lekker :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 09:00

Lekker zwaar noemt ze dat.. ik sterf wekelijks :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:55

Nee joh lekker :D heb vandaag m'n squat en rug gewicht weer wat verhoogd. Squats naar 8,5 beide kanten en rug naar 7,5 beide kanten. Ging best goed :) was het op een gegeven moment wel een beetje zat, gister heb ik BodyBalance gedaan en daar had ik wat spierpijn van dus bij de lunges kakte ik een beetje in... Gelukkig hebben we een leuke docent die je wel weer opzweept. Had terug op de fiets tegenwind dus ben helemaal zeiknat van het zweet :') gauw douchen haha!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:57

Lekker bezig beide!
Goed kiwi toch lekker gewicht omhoog :D
Warboel, 2u is veel! Pak je dan twee groepslessen of ga je zelf?

Ik probeer namelijk ook wel eens te spinnen erna maar heb dan het idee dat ik met spinnen niet meer echt knal. Dus dan pak ik liever zelf intervalcardio erachteraan.

Wat ik ook merk is dat wanneer je zelf krachttraining doet met zware gewichten, het bij bodypump ook makkelijker wordt hoewel dat natuurlijk heel anders is met herhalingen. Vind verschillende dingen zoals hardlopen, groepslessen en krachttraining sowieso een mooie afwisseling. :)

Na zware fysiotraining vanochtend ga ik vanavond weer lekker. Nog beetje spierpijn van de intensity gister maar ga toch gewicht wat op proberen te bouwen. Squat 11 of 12.5 per kant, rug 11 per kant, bicep ga ik stang met 6 per kant weer proberen.
Triceps zijn idd lekker zwaar met stang, ik had heel eigenwijs 5 per kant op de stang en ging echt dooood. Was enorm blij toen we gingen dippen en gelooof me dat ben ik normaal nooit :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:53

2 groepslessen :j een cardio en een kracht, vanochtend dus Sh'bam en Pump. Gister had ik BodyBalance en Sh'bam. Ik sport ongeveer 6-7 uur per week, eigenlijk alleen groepslessen. Maar ik heb op het moment ook geen school en werk, als ik over een maandje weer naar school moet zal het wel afkicken zijn :P

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:22

Ik meld me ook! Doe het nu bijna een jaar maar wat ben ik een mietje zeg als ik mijn gewicht met dat van jullie vergelijk :wow: Ik zit net aan 2,5 kg per kant voor squats, anders krijg ik mezelf niet meer omhoog :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:47

Ik mag vanavond weer! Ik sta ook met maximaal 4kg per kant hoor, ben ook zo slap als een gekookte spaghetti. :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 09:15

Dat had ik laatst ook toen ik gewicht omhoog deed Warboel. Tegen de tijd dat we bij de lunges aan kwamen was ik 'op' en wilde ik gewoon op de grond liggen. Had écht geen zin/energie meer.

Als het goed is ga ik morgen weer pumpen :j nu even stabiel qua gewicht denk ik of eventueel squats naar 10 kg elke kant. Ben alleen steeds meer bang dat ik dan ompleur :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:31

Ben net weer geweest :)
Lunges blijf ik echt een pokkehekel aan hebben :roll: Krijg altijd zulke zere tenen.

Tricepsgewicht verhoogd naar 5 kilo, squat gewicht weer verlaagd naar m'n oude gewicht (7,5 beide kanten) voelde me nog niet zo prettig bij 8,5 aan beide kanten.

Grappig, de docent zei vorige week dat vrouwen echte squatters en lungers zijn en mannen meer van de borst, biceps e.d.
Maar ik vind squats en lunges echt niet leuk, doe mij maar borst, biceps en triceps. En ik ben toch echt geen jongetje -O-

Voorderest was het wel feest op de sportschool, toen ik aankwam voor de les van 9:30 stond er ergens een brandalarm te loeien en stond iedereen dus buiten. Uiteindelijk mochten we naar binnen want iemand had een handmelder ingeslagen en er was niks aan de hand. Wat een herrie man. Uiteindelijk toch maar weer naar buiten gegaan, ik werd echt gek (heb echt een ontzettend grote angst voor brand en bij brandalarmen raak ik echt in paniek) En de geluidsinstallatie deed het daarom ook niet. Uiteindelijk hebben ze om kwart voor 10 het alarm uitgekregen, waardoor de installatie het weer deed. Dus maar 20 minuten kunnen sh'bammen helaas, gelukkig konden we wel gewoon een uur Pumpen. Slecht voor m'n hart dat gedoe :')

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:20

Wat een leuk topic, bij deze meld ik mij aan als Les Mills-liefhebber!

Ik train in Basic-Fit België waar ik naast krachttraining de volgende Less Mills lessen : bodypump, bodycombat en de gritseries.
Ik zit momenteel op volgende gewichten in deze release :
1. Warming up 5 kilo per kant
2. Squats 10 kilo per kant
3. Chest 5 kilo per kant
4. Back 7,5 kilo per kant
5. Triceps 4 kilo per kant
6. Biceps 3,5 per kant (bar)
7. Shoulders 5 kilo per kant en de raises 2,5 kilo per hand.

Bij ons wordt momenteel de pump gegeven op woensdagavond, vrijdagavond en zondagochtend. Ik heb net weer een heerlijk lesje meegepikt, helaas moet ik nu dankzij een onregelmatig werkrooster wachten op een lesje pump tot woensdagavond.. Tussendoor wel cardio en kracht.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:28

Wat wordt er vaak weinig Pump gegeven zeg! Waar ik sport (Fit for Free Leiden) wordt het elke dag, met uitzondering van de donderdag, gegeven. En op dinsdag 2 uur per dag, 's ochtends en 's avonds. De andere dagen verschillen, in het weekend sowieso 's ochtends en doordeweeks de ene dag in de ochtend en de andere in de avond.

Grit is lekker he elke_fyfel! En Combat ook <3 wat neem jij trouwens veel gewicht! 3,5 op biceps en 5 op schouders trek ik echt niet :+

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:33

Warboel : ja de grit en combat vind ik ook geweldig.. Zeker met de juiste trainer kun je jezelf even nét over dat randje van 'ik wil opgeven' duwen..

Ja ik train in een relatief kleine club, ik weet niet hoe de lessen georganiseerd zijn in andere clubs..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:47

Oh wij hebben zulke heerlijke trainers voor de Grit en Combat :D ze zwepen je zo heerlijk op en als het even niet meer gaat komen ze naast je staan, geven je een high five en zeggen dat je goed bezig ben, je rust moet pakken als het nodig is, maar over 5 seconde weer door moet gaan :D ideaal, je wordt echt gepusht om niet op te geven, maar niet op een vervelende manier. Als het echt niet gaat doen ze dat natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:52

Mag ik mij ook melden? :o ik ben een beetje verslaafd geraakt met dank aan mijn buurvrouw. Ik pump bij Body Business in Houten en vind het heerlijk. Er zijn 6x per week lessen (4x savonds en 2x sochtends) waar ik er nu 4x van ga :o merk ook dat er nu best snel gewicht bij kan (moet licht beginnen ivm reuma), maar het gaat me vrij gemakkelijk af. :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:54

Leuk nog meer pumpers :j
Ik ga vanavond weer :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:58

Leuk :D Ik ben gister avond geweest, ga waarschijnlijk vrijdag weer. Heb nog steeds de grootste ruzie met lunges. Squatgewicht al wel bijna verdubbeld, biceps 1kg per kant extra en rug ook dus het gaat een beetje de goede kant op :P Vanavond uurtje zwemmen en morgen/overmorgen zelf trainen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:59

Dinsdagavond is bij ons de enige avond dat het niet is doordeweeks.. maar ik ga vanavond toch uit eten dus maakt het niet eens uit :P ik ga wel woensdag, en donderdag en ik gok ook vrijdag :+

Ik zit nog wel wat lager in gewichten dan wat ik hier zie komen :))

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:23

Yeah een bodypump topic!

Ik vind pump een heerlijke les! Gisteravond weer geweest, erna het gevoel gehad dat ik mijn armen niet op kon tillen. Heerlijk.

Mijn gewichten op moment( trainde eerst veel zwaarder maar 2 maanden eruit geweest.)

1. Warming up 3,5 kilo per kant
2. Squats 6 kilo per kant
3. Chest 4,5 kilo per kant
4. Back 4,5 kilo per kant
5. Triceps 35 kilo per kant
6. Biceps 3,5 per kant ( schijven 2,5 en 1 op elkaar)
7. Lunges 3,5 per kant
7. Shoulders 3,5 kilo per kant en de raises 2,5 kilo per hand.

Ik sport bij Bent sports zevenaar en mijn instructrices zijn super. Motiveren je, zwepen je op en zijn altijd bereid om je vragen te beantwoorden. Word ook echt de tijd voor genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:43

Ik drink na de pump ook graag eiwitten :j

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:48

Nog geen Les Mills, maar over een maandje een andere sportschool en dan wel.
Bij 'ons' heet het Clubpower. Heerlijke les!