Knarsbitje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:25

Ik heb er ook al jaren 1 door de orthodontist/tandarts gemaakt. Mijn tanden zijn in mijn 44 jaar al een halve cm gesleten. Ik had altijd vreselijke last van mijn kaken en losse tanden na een nachtje slapen. Om de afgebroken vullingen maar te vergeten. Ik heb dat ding al 2 jaar en moet binnenkort een nieuwe. Maar ik slaap niet meer zonder.. dan is er nl. weer s wat kapot.
Mijne werd niet vergoed, maar t bespaart me enorm op mn tandartskosten dus doe mij die maar.. ;)
De volgende word een nachtbeugel met onder en boven gefixeerd.
Het enigste probleem is als je misselijk ben en moet spugen.. dan draag ik m niet. Want je zal zien dat in geval van nood je dat ding niet op tijd uitkrijgt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:48

amillia schreef:
Daphne__ schreef:
En als ik hem na een nacht uitdoe, heb ik het gevoel dat mijn tanden niet meer op elkaar passen.

Dit is heel normaal, je beet is ermee anders. De positie van je onderkaak tov je bovenkaak wordt ermee beïnvloed en na het uitdoen vraagt dit dus weer om een omstelling vanuit je kaakgewrichten

Hoe lang duurt het voor dat weer normaal voelt? Ik vind het bitje prima zitten, slaap er heerlijk mee, maar ik ben nou de hele dag bezig met uitzoeken hoe mijn tanden nou op elkaar horen :+ :+

Het is dat ik anders morgen zeker met halve tanden wakker word, anders ging ik lekker slapen zonder, in de hoop dat ik morgen weer weet hoe mijn tanden op elkaar moeten.

Al heb ik het idee dat 1 kant van mijn gebit lager afgesleten is en ik dat gewoon gewend was... Nu het verschil snachts weg is omdat het bitje aan beide kanten recht is, voel ik het verschil natuurlijk opeens als ik hem uitdoe.