Ben ik aan het uitdrogen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:32

sportdrankje? Door overgeven verlies je ook de nodige mineralen... Dus lekker AA, of aquarius ofzo halen als je daar de mogelijkheid toe hebt.. Kan je lichaam wel gebruiken nu :)

Anders idd wel veel drinken, want van overgeven droog je hartstikke uit, en wat jij zegt dat je gedronken hebt is niet voldoende om die voorraad weer aan te vullen! Je kan anders ook waterijsjes of fruit (watermeloen oid. eten) maar gewoon drinken is echt het beste!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:33

Ik ben uitgedroogd geweest in Egypte en als ik een uur later was geweest had ik dit niet meer kunnen typen. Bij mij was het op dat moment zo erg dat ik slecht aanspreekbaar was en alles er binnen 5 minuten weer uitkwam, ook medicatie tegen uitdroging.

Als je iets eet of drinkt, komt het er dan vrijwel direct weer uit? Of kun je gewoon drinken zonder problemen, maar als je iets eet komt het eruit? Het is belangrijk dat je nu veel vocht binnenkrijgt, dus gewoon veel water/sap drinken en bijvoorbeeld geen koffie, dat onttrekt vocht.

Zoveel mogelijk water drinken, zet desnoods een 1,5L fles naast je neer en 'spreek af' met jezelf dat je die in ieder geval leegdrinkt voor een bepaalde tijd. Drinken is hierbij weer even iets belangrijker dan eten, dus focus je nu even op het drinken. En het is gewoon een kwestie van 'doen'. Als je nog instaat bent dit te typen, veel te reageren en geen dorst hebt dan valt het (nog) wel mee. :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:34

Simpele, snelle en redelijk smakelijke versie van ORS is grote mok (250ml) met half water, half vruchtensap (zo'n multivruchten pak bv) en een kwart theelepel zout.
Zonder het water zijn de suikers te geconcentreerd en neem je ze niet snel genoeg op om je te helpen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:35

Dankje ik moet heel veel doen met briefjes ophangen, ook op mijn badkamertje hang een briefje met pil omdat ik anders de pil vergeet te slikken en ik ga zaterdag op vakantie en dan ga ik twee weken dus daar moet ik ook zo'n briefje zien op te hangen anders dan word ik ongesteld op vakantie en dat wil ik niet. Maar terug op het drinken. Ik denk dat een wekker met als titel drinken ideaal is voor mij

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:36

Paracetamol kan wel, ibuprofen zou ik niet doen als je misselijk bent.

Probeer op vaste tijden te drinken, werkt bij mij vaak goed. En een 0,5 liter flesje dat ik 3 keer per dag leeg moet drinken werkt ook goed.

Eunomia

Re: Ben ik aan het uitdrogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:38

Ik zie dat je 13 bent, licht je ouders even in en vraag hen je te helpen. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:39

_Cowgirl schreef:
Ik ben uitgedroogd geweest in Egypte en als ik een uur later was geweest had ik dit niet meer kunnen typen. Bij mij was het op dat moment zo erg dat ik slecht aanspreekbaar was en alles er binnen 5 minuten weer uitkwam, ook medicatie tegen uitdroging.

Als je iets eet of drinkt, komt het er dan vrijwel direct weer uit? Of kun je gewoon drinken zonder problemen, maar als je iets eet komt het eruit? Het is belangrijk dat je nu veel vocht binnenkrijgt, dus gewoon veel water/sap drinken en bijvoorbeeld geen koffie, dat onttrekt vocht.

Zoveel mogelijk water drinken, zet desnoods een 1,5L fles naast je neer en 'spreek af' met jezelf dat je die in ieder geval leegdrinkt voor een bepaalde tijd. Drinken is hierbij weer even iets belangrijker dan eten, dus focus je nu even op het drinken. En het is gewoon een kwestie van 'doen'. Als je nog instaat bent dit te typen, veel te reageren en geen dorst hebt dan valt het (nog) wel mee. :j

Zo erg is het nog lang niet. Vandaag en twee dagen geleden moest ik overgeven en Vantevoren werd ik ineens misselijk en binnen 10 minuten stond ik op de WC. Als ik moest overgeven kwam echt ALLES er uit. Ik heb ook nog niet moeten poepen vandaag en dat doe ik de laatst tijd weinig :')
Daarna gaat het eerst met veel drinken wel beter maar de misselijkheid blijft dan wel nog zeker een uur hangen en ik ga dan langzaam ook nodige dingen eten zoals chips om zout binnen te krijgen en dingen om suiker binnen te krijgen en dan bekom ik weer Heel goed.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:39

_Cowgirl schreef:
Ik zie dat je 13 bent, licht je ouders even in en vraag hen je te helpen. :)

Ja doe ik ook

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 23:04

Ik heb nog twee vragen:

1: Ik heb de laatste tijd ongelooflijk veel druk op mijn darmen of daar ergens in de buurt staan en alles wat ik eet valt zwaar op mijn maag. Heeft dit te maken met die uitdroging?

2: is dit goed en drink ik dan genoeg: elke 2 uur wekker zetten om de helft van een flesje van een halve liter leeg te drinken

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:07

Download plant nanny! Leuke app en helpt je met drinken!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 23:11

Oke doe ik

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:24

Niet erg verstandig om cola te drinken als je misselijk bent. dat is gewoon vergif.. En jemoet zorgen dat je voldoende zout binnen krijgt. Misselijkheid tijdens warmt wijst vaak op zoutgebrek.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 23:25

pillow schreef:
Niet erg verstandig om cola te drinken als je misselijk bent. dat is gewoon vergif.. En jemoet zorgen dat je voldoende zout binnen krijgt. Misselijkheid tijdens warmt wijst vaak op zoutgebrek.

Ik heb ook chips gegeten om zout bij te vullen en ik weet dat cola niet goed is maat ik had voor mijn gevoel te weinig suikers want ik voelde me ook enorm suf dus heb ik even prik gedronken. Ik mag ook niet te veel eigenlijk hooguit een glaasje per dag omdat ik ook een beugel heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:29

drawerlover schreef:
Ik heb nog twee vragen:

1: Ik heb de laatste tijd ongelooflijk veel druk op mijn darmen of daar ergens in de buurt staan en alles wat ik eet valt zwaar op mijn maag. Heeft dit te maken met die uitdroging?

2: is dit goed en drink ik dan genoeg: elke 2 uur wekker zetten om de helft van een flesje van een halve liter leeg te drinken

Je eerste vraag klinkt wel alsof je 'vol' zit. Heb dit zelf ook gehad, darmen waren te vol en daardoor kon ik niet zoveel meer binnen houden. Heb je ook een vol gevoel? Wanneer is de laatste keer dat je naar de wc bent geweest (en dan niet om te plassen)? (Mag ook via Pb als je dat liever hebt)

Ik heb zelf tegen uitdroging aangezeten (andere reden dan de darmen toen), maar dat is echt geen pretje!
Nu dwing ik mijzelf elke dag 4 flesjes water te drinken van 0,5L.
Flesje leeg, gelijk een nieuwe pakken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:30

Miranda heeft een punt, je zou eens kunnen vragen aan je ouders of je naar de dokter mag.
Die kan voelen aan je buik of je niet verstopt bent?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:54

Ik heb dit ook, en ik kreeg de tip: een grote fles vullen met water, en met watervaste stift streepjes er op zetten, en daarbij tijden. Voor die tijd moet je tot dat streepje gedronken hebben. Als je een 1,5 liter fles doet is het voldoende :))

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:04

xZiva_ schreef:
Ik heb dit ook, en ik kreeg de tip: een grote fles vullen met water, en met watervaste stift streepjes er op zetten, en daarbij tijden. Voor die tijd moet je tot dat streepje gedronken hebben. Als je een 1,5 liter fles doet is het voldoende :))

1,5 liter fles is niet voldoende. Minimaal 2 liter en dat is al weinig..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:11

Furrow schreef:
Miranda heeft een punt, je zou eens kunnen vragen aan je ouders of je naar de dokter mag.
Die kan voelen aan je buik of je niet verstopt bent?

Ja toen ik dit mijn ouders allemaal vertelden reageerden ze heel anders als ik dacht. ZE VONDEN DE TIPS ONZIN EN KINDERACHTIG maar ze willen best geloven dat ik op uitdrogen sta. Dus een dokter komt er zeker niet bij :'(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:20

Eindelijk ik moet poepen _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:43

drawerlover schreef:
pillow schreef:

Ik heb ook chips gegeten om zout bij te vullen en ik weet dat cola niet goed is maat ik had voor mijn gevoel te weinig suikers want ik voelde me ook enorm suf dus heb ik even prik gedronken. Ik mag ook niet te veel eigenlijk hooguit een glaasje per dag omdat ik ook een beugel heb

dé tip tegen misselijkheid, is cola met een schepje suiker zodat de prik eraf gaat (of gewoon al platte cola).

Chips eten lijkt me geen strak plan als je maag van streek is. Ook al lust je geen bouilloin dat is toch echt de gouden tip. Dat is de tip die onze huisarts ons van de week nog gegeven heeft.

Verder weet ik niet of je zelfs gal spuugt? Dat is gele vloeistof? Toen ik een kind was, toen spuugde m'n broertje en ik er alles uit. Een glas water... bam... kwam eruit... en toen mochten we maar een theelepeltje water om de zoveel tijd... Afschuwelijk vond ik dat, zo afschuwelijk dat ik stiekem een glas water heb gepakt.... maar dat ging er ook weer uit. Dus als het zó ernstig is, dan kun je dat doen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:50

pillow schreef:

Ik heb ook chips gegeten om zout bij te vullen en ik weet dat cola niet goed is maat ik had voor mijn gevoel te weinig suikers want ik voelde me ook enorm suf dus heb ik even prik gedronken. Ik mag ook niet te veel eigenlijk hooguit een glaasje per dag omdat ik ook een beugel heb[/quote]

dé tip tegen misselijkheid, is cola met een schepje suiker zodat de prik eraf gaat (of gewoon al platte cola).
Chips eten lijkt me geen strak plan als je maag van streek is. Ook al lust je geen bouilloin dat is toch echt de gouden tip. Dat is de tip die onze huisarts ons van de week nog gegeven heeft.

Verder weet ik niet of je zelfs gal spuugt? Dat is gele vloeistof? Toen ik een kind was, toen spuugde m'n broertje en ik er alles uit. Een glas water... bam... kwam eruit... en toen mochten we maar een theelepeltje water om de zoveel tijd... Afschuwelijk vond ik dat, zo afschuwelijk dat ik stiekem een glas water heb gepakt.... maar dat ging er ook weer uit. Dus als het zó ernstig is, dan kun je dat doen.[/quote]
Zo erg is het gelukkig niet. En wat betreft die chips dat was toen ik weer bijna helemaal bij was dus zo'n ramp is dat niet hoor. En daarbij wij eten bijna elke dag soep dus dat is lekker handig voor wat zout

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:17

pillow schreef:

Toen ik nog in de Daniel den Hoed werkte, gaven we mensen die misselijk waren vaak Cola, dat helpt tegen de misselijkheid. Vergif? Wat een onzin....

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:21

cola is zelfs een reizigersadvies tegen misselijkheid en diarree klachten.

De combinatie van cola en bijv. chips is dat je en vocht en de nodige elektrolyten binnenkrijgt.
Belangrijkste is in ieder geval voor TS dat zij voldoende vocht tot zich neemt (ook gezien het mogelijke obstipatie probleem). Vezels zijn ook erg belangrijk. en dat TS met het warme weer, helemaal als zij veel transpireerd, zij voldoende zouten tot zich neemt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 09:23

Billy schreef:
pillow schreef:

Toen ik nog in de Daniel den Hoed werkte, gaven we mensen die misselijk waren vaak Cola, dat helpt tegen de misselijkheid. Vergif? Wat een onzin....

Ja ik weet dat cola goed is voor misselijkheid. Door de koolzuur word het minder. Kheb vannacht voordat ik ging slapen en vanmorgen toen ik waller werd al een halve fles gedronken dus ik heb al een halve liter op

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:47

LicentioFide schreef:
xZiva_ schreef:

1,5 liter fles is niet voldoende. Minimaal 2 liter en dat is al weinig..

1,5 liter binnen bijv. 2 uur is denk ik wel genoeg ;)