Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:59

wat heb je er aan om te gaan werken terwijl je eigen gezondheid daaronder lijdt. Ik zou je werk gewoon bellen. misschien een doktersbewijs vragen?
veel beterschap met je teen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:59

Heb een keerbgehad dat een pony met een sprong op mijn kleine teen lande. Die voet zag er blauw, paars,geel en groen uit en was dik en gezwollen. Kon er eigenlijk niet meer mee lopen. Maardie was alleen maar gekneusd. Heb 2 dagen met krukken gelopen. Na een week weer alles gedaan. Ging nog niet heel soepel maar. Ik kon een soort van lopen. Ze zeggen ook dat kneuzen meer pijn doet dan breken.
Ik weet ook niet of je echt een knak gevoeld het maar dat is vaak ook een herkenningsteken. Succes

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:01

spalken of naar de ehbo gaan.

Ik startte mijn eerste dag met een gebroken neus en 2 blauwe ogen ;)

Anoniem

Re: Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:02

Het is mn grote teen en nee geen kantoor

We maken schoon bij andere mensen bij hun kantoor of scholen e.d. en mijn functie is schoonmaken. Voor de administratie hebben ze opgeleide mensen. Dit is gewoon m'n vanantie baan.

Ik ga zo echt naar de Hap hoor :+ Effe bellen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:04

gebroken teen doen ze toch niks aan... geen spalk of niks..
Heb 3 gebroken tenen gehad (door paard op werk) en ben gewoon door blijven werken(werk in de paarden destijds)
Deed verschrikkelijk veel pijn maar thuiszitten schoot ook niet op.(deed het ook pijn)
Na 3 mnd werd de pijn iets minder en na 6 mnd pas helemaal weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:06

Kan om 6 uur terecht. Heb twee asperientjes genomen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:07

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:09

Oei, sterkte!

Ik moest mij de allereerste dag al ziekmelden toen, man man man wat voelde ik mij rot := was nog niet eens begonnen en al ziek. Maar tja, met een spuugbak naar het werk was een beetje overdreven. Overigens alle begrip gelukkig, kan gebeuren en ik werk er nu nog steeds!
(Gelukkig kreeg ik doorbetaald vanaf dag 1)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:09

tamaramt schreef:
gebroken teen doen ze toch niks aan... geen spalk of niks..
Heb 3 gebroken tenen gehad (door paard op werk) en ben gewoon door blijven werken(werk in de paarden destijds)
Deed verschrikkelijk veel pijn maar thuiszitten schoot ook niet op.(deed het ook pijn)
Na 3 mnd werd de pijn iets minder en na 6 mnd pas helemaal weg.

Het ligt eraan hoe en wat er gebroken is.
Meestal wordt het gespalkt en soms krijg je een loopschoen (waarmee je niet te veel moet lopen).
Er wordt sowieso aangeraden de eerste tijd niet teveel te doen waardoor de breuk de kans krijgt goed te genezen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:12

Doanique schreef:
Het is inderdaad een vakantie baantje, geen proeftijd mocht gelijk meedoen! Ik krijg gewoon betaald voor de uren die ik werk dus op zich is het niet zo heel erg want ze kunnen ook iemand anders vragen maar het is meer mijn eigen principe. Ik ben er net!

Ik ga straks even vragen of mijn vader me naar de HAP wilt rijden als die nog open is, anders morgen ochtend maar... Ik moet eigenlijk al op 8 uur beginnen... -O-

Ik durf er niet zo goed op de staan dus ik weet niet of ik het kan belasten maar ik denk het niet (gezien de pijn die ik al heb als ik er niks mee doe of als ik mijn andere tenen beweeg) ...

Er is niet echt aangepast werk wat ik kan doen omdat het gewoon bedrijven schoonmaken is... Ik kan niet echt zittend werk doen omdat we lokalen en tafels schoon moeten maken en op moeten stapelen dus ik kan wel twintig tafels voorbij laten schuiven maar dat werkt ook niet, dan zit ik alleen maar in de weg.

Johanna; ik doe lopend werk.

Brak mijn pols twee dagen voordat ik met mijn nieuwe baan in de horeca zou beginnen. Handwerk. Nooit een dag voor thuis gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:14

Loopschoen? Neeeeeee dat wil ik niet hoor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:16

A joh, kan jouw het schelen; als het maar werkt :=

Overigens was ik met een gebroken arm veel mobieler dan met een gebroken been. Met een gebroken arm kon ik makkelijk wat glazen verslepen etc maar met een gebroken been kon ik amper naar de wc :+
Met een gebroken arm had ik geen hulpmiddelen nodig, maar met een gebroken been wel. Mocht absoluut niet te lang staan ivm bloedtoevoer, dus schoonmaakwerk was echt geen optie toen. Maar met mijn arm kon ik de hele dag lopen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:20

Ik dacht ook al; heb liever een gekneusde pols of zo, dan kan ik tenminste nog iets... Tafels verslepen werkt van geen kant zo... -O-

Baal als een stekker, ik wil centjes verdienen!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:52

tapen ruime stevige schoen met stugge zool ( bv bergschoen) en gaan met de banaan ;p

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:52

Moet je dit sowieso niet melden als arbeidsongeval ?
De verzekering van je WG draagt normaal de kosten van consultaties e.d. als dit tijdens de normale uitvoering van de (vakantie)job gebeurde.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:56

eerst maar even de hap afwachten..
mijn ervaring is dat ze er weinig aan doen.of bv loopschoen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:59

Sterkte bij de HA ts, ben benieuwd wat hij zegt!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:59

Als je een breuk gaat belasten ben je wel wat langer uit de running. Hop naar de arts en als het nodig is afmelden op werk. Zodra je van de arts weer werken mag, lekker veel gaan werken. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:00

Doanique schreef:
Ik dacht ook al; heb liever een gekneusde pols of zo, dan kan ik tenminste nog iets... Tafels verslepen werkt van geen kant zo... -O-

Poeh, iets aan je pols wil je ook niet hoor! Ik heb momenteel twee overbelaste polsen (of liever gezegd, overbelaste pezen in mijn polsen.)
Verschrikkelijk! En ik vind mijn werk helemaal geweldig maar daardoor draai ik nu wel halve kracht -O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:01

ehmmm, je hebt waarschijnlijk een gebroken teen en je dénkt dat je er mee naar de huisarts moet. DUH!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:08

Cayenne schreef:
Doanique schreef:

Poeh, iets aan je pols wil je ook niet hoor! Ik heb momenteel twee overbelaste polsen (of liever gezegd, overbelaste pezen in mijn polsen.)
Verschrikkelijk! En ik vind mijn werk helemaal geweldig maar daardoor draai ik nu wel halve kracht -O-

Ja heb liever helemaal niks uiteraard :=
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:24

Nou op naar de SEH voor een foto...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:47

Sterkte! Wat voor contract heb je? Ook bij ziekte krijg je namelijk meestal gewoon betaald, afhankelijk van je contract

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:52

Beterschap! Als ie niet gebroken is dan is ie iig gekneusd en daar kun je snachts ook van wakker liggen Y;(

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:56

Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk een foto maken. Ik heb een keer een stoeptegel op mijn 2e teen laten vallen, een puinhoop, bloed enz, maar ze hebben de moeite niet genomen om een foto te nemen.
Ik zou gewoon intapen en een stevige schoen aan, zeer doet het toch wel.