Eigen risico anticonceptie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:27

Mioux schreef:
Je hoeft je heel niet te verantwoorden ! Wat vanillia neer zet vind ik bot,onbeschoft en helemaal niet kunnen !! Je bent hier komen wonen dus nl is jouw land, of je nou uit belgie kwam of amerika.

die 20 euro overigens van elk kwartaal zegt mij niks ? ik heb die niet

1 doosje is toch 3 maanden? Niet elke pil wordt trouwens vergoed

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:28

Ik denk niet dat je eronder uit kunt komen. Bij mij is het trouwens nooit berekend, dus daar heb ik mazzel mee. Ik zou die mensen juist bestoken met vragen als ik het op mijn rekening zie staan. En dan gelijk informeren naar andere mogelijkheden dan alleen deze medicatie. Werken voor je geld ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:29

Dieselpaard schreef:
Inderdaad...welkom in Nederland... Heb je ook al gehoord over het zogenoemde "kwartje van Kok"? Daardoor zijn onze benzineprijzen (zo'n 20 jaar later) nog steeds belachelijk hoog.

Of de 1000 euro van Rutte :) De huidige regering heeft de accijnzen en btw nog eens opgeschroefd trouwens. Beslist handig om daar bij de volgende verkiezingen nog eens over na te denken.

Cyella schreef:
Ik zag net ook inderdaad ik dat ZES EURO(!) betaald heb voor uitleg, terwijl ik die niet eens gekregen heb!?

Gaat niet alleen om uitleg, gaat om de hele reeks van handelingen die ze bij de eerste uitgifte moeten doen. Dat je het in Belgie hebt gekregen telt vermoedelijk niet.

Maar nee, ik ben zeker geen voorstander van het systeem in de huidige vorm. Het geeft alleen maar steeds meer bureaucratie en onduidelijkheid en kleine bedragjes die desondanks voor een persoon wel echt vervelend kunnen zijn. Gewoon een goed zorgstelsel is beter en uiteindelijk ook goedkoper. Maar goed... de politieke wind is tegen op het moment.

Mioux

Gianti schreef:
Mioux schreef:
Je hoeft je heel niet te verantwoorden ! Wat vanillia neer zet vind ik bot,onbeschoft en helemaal niet kunnen !! Je bent hier komen wonen dus nl is jouw land, of je nou uit belgie kwam of amerika.

die 20 euro overigens van elk kwartaal zegt mij niks ? ik heb die niet

1 doosje is toch 3 maanden? Niet elke pil wordt trouwens vergoed

Citaat:
En dat ik ook nog eens 20 euro per kwartaal betaal gewoon om bij een dokter te mogen komen

had het hierover, om een dokter te mogen bezoeken. :) dat de pil ,mijn geval prikpil, elke 3 maanden moet ja, maar die haal ik niet bij de dokter maar apotheek dus bezoek dan niet de huisarts

Tierania_

Hier moest ik het zelf ook altijd betalen terwijl er stond dat het 100% vergoed werd. Ging dus eerst van je eigen risico af.

Nu ben ik 21 en krijg ik het vergoed vanuit mijn aanvullende pakket. Maar ik moet het eerst wel zelf betalen bij de apotheek, dan moet ik het indienen bij CZ en dan krijg ik mijn geld weer terug.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:30

Mioux schreef:
Gianti schreef:

bij mijn apotheek helpt uitleg weigeren helaas niet... Ze vinden het gewoon de standaard kosten... sterker nog, ze hebben al paar keer geflikt dat ik niet de volledige voorraad mee lieten geven, want was er niet en mocht ik mooi 2x 6 euro betalen...

als ze t hier niet accepteren zal ik ze even haarfijn uitleggen hoe fijn ik t vond dat mijn zoon en mijn moeder in korte tijd verkeerde medicatie kreeg met een overdosis, wat wij ZELF op tijd hebben gemerkt maar helaas me moeder enorm ziek is geworden. Dus laat ze maar eens proberen een discussie te starten dat ik t niet mag weigeren :) want ik betaal geen ene cent voor die uitleg

kan hem zelfs nog leuker maken, moest de apotheker uitleggen waarom ik bepaalde dosis kreeg :Y) en toch stond die 6 euro er later :')

Mioux

Re: Eigen risico anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:31

@gianti zo leuk vond ik t niet...als ik hun dosis had gegeven weet ik niet wat er gebeurd was met me ukje... is dat ik de huisarts belde omdat ik t niet vond kloppen met wat die mij verteld had

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 14:31

Het kost 15 euro, er staat bij:
Kwartaal abonnement

Omschrijving is:
Wij betalen uw huisarts een vast bedrag per kwartaal, dat is voor uw inschrijving. Daarnaast betalen wij uw huisarts toeslagen, de periodieke module kosten, voor het meedoen aan projecten en verbetertrajecten.

Een maand daarna is nog eens 3 euro nog iets 'afgeschreven' bij zorgkosten voor een soortgelijke omschrijving.

Dit is dus ook nog eens BUITEN de pil om, dus de pil (+uitleg :')) komt er ook nog eens bij!

Het mooiste vind ik ook nog: heb een aanvullende verzekering voor de tandarts afgesloten, hij staat er bij, bij zorgkosten vermeld. Toch moet ik nog eerst die kosten declareren voordat ik ze terug krijg. Alles doen om geld te krijgen, niks doen om geld uit te keren...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:32

Dan zou ik eens gaan navragen bij je verzekering waarom jij dit hebt? Hier betalen wij (4 mensen) dit nooit...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:33

huh? Een abonnement? Kun je dat abonnement niet stopzetten? Loopt dit via de apotheek? Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan, niemand betaald zoiets!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:33

Cyella schreef:
Het kost 15 euro, er staat bij:
Kwartaal abonnement

Omschrijving is:
Wij betalen uw huisarts een vast bedrag per kwartaal, dat is voor uw inschrijving. Daarnaast betalen wij uw huisarts toeslagen, de periodieke module kosten, voor het meedoen aan projecten en verbetertrajecten.

Een maand daarna is nog eens 3 euro nog iets 'afgeschreven' bij zorgkosten voor een soortgelijke omschrijving.

Dit is dus ook nog eens BUITEN de pil om, dus de pil (+uitleg :')) komt er ook nog eens bij!

Het mooiste vind ik ook nog: heb een aanvullende verzekering voor de tandarts afgesloten, hij staat er bij, bij zorgkosten vermeld. Toch moet ik nog eerst die kosten declareren voordat ik ze terug krijg. Alles doen om geld te krijgen, niks doen om geld uit te keren...

dat is toch wel raar.. dat de verzekering jou arts sponsort als het ware en het bij hun klanten het geld weghaald...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:34

Cyella: dat betaal je niet extra, dat betaalt de verzekering aan de huisarts, vanuit jouw basisverzekering en niet van het eigen risico. Dus die kosten kloppen en hoef je niet apart nog eens te betalen.

Mioux

volgens mij is dit ook helemaal niet de bedoeling dat je dit betaald...klinkt als een geldklopperij die je neer mag leggen om de huisartsen hun loon of lunch te betalen

Mioux

klinkt logischer wat shadow0 zegt... lijkt me ook niet dat jij elke kwartaal dit zelf moet betalen maar dat t bij je verzekering in zit

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:35

Mioux schreef:
@gianti zo leuk vond ik t niet...als ik hun dosis had gegeven weet ik niet wat er gebeurd was met me ukje... is dat ik de huisarts belde omdat ik t niet vond kloppen met wat die mij verteld had

zo bedoelde ik 'nog leuker maken' natuurlijk ook niet, was sarcastisch hoe triest het gesteld is hier in apotheken... genoeg ervaring idd met verkeerde dosissen, incl verkeerde dosis morfine

van zo'n abbo heb ik nooooit gehoord... kan het niet zijn dat je zo'n verzekering hebt dat alleen vergoed wordt als je bij bepaalde ziekenhuizen gaat?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 14:35

Ik krijg nu pas de nota die ik moet betalen van 31-3, van de pil die ik toen had gehaald. Dus ben benieuwd of dat nog allemaal er achteraan gaat komen...

Ga in ieder geval nadat ik die tandartskosten gedeclareerd heb overstappen van verzekering(Gaat dat door het jaar, of moet je dan wachten tot een bepaald punt?) en een basisverzekering afsluiten. Meer geld krijgen ze niet meer van mij...

Ga zeker eens navragen waarom ik die 20 euro moet betalen, belachelijk. "Voor het meedoen aan projecten en verbetertrajecten".

EDIT: Zou fijn zijn idd als dat wel vergoed wordt, ik wacht in ieder geval even af voordat ik bel daarvoor. Maar ga wel idd van verzekering overstappen.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 21-07-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:36

Mioux schreef:
Dan zou ik eens gaan navragen bij je verzekering waarom jij dit hebt? Hier betalen wij (4 mensen) dit nooit...

Volgens mij betaald iedereen dit.
Dit wordt vergoed vanuit de basis verzekering en zie je dus niet terug op je nota's oid.

Naar de huiarts gaan je kost niets op t moment dat je gaat, maar wordt dus op deze manier gedekt.

Shadow0

Ik vind het anders helemaal niet gek - huisartsen krijgen per consult betaald maar ook voor een inschrijving, omdat ze daar ook gewoon een basisservice voor bieden. EN omdat ze dan niet afhankelijk zijn van het zoveel mogelijk plannen van consulten. Prima, niks aan de hand en liep al tijden zo. Nu wordt het alleen ook zichtbaar en dan schrikken mensen.

(En verder: ja, dan betaal je dus nu voor dingen die je niet gebruikt, om ze niet allemaal te moeten betalen als je het wel nodig hebt. Dat is de hele kern van verzekeren.)

Mioux

Verzekering kan je pas 1 keer in t jaar overstappen,dan zie je ook veel reclames op tv van "wij zijn de goedkoopste blabla".

Als t in je verzekering zit kan je die er niet meer 1 2 3 uithalen... als je die rekening ZELF krijgt elk kwartaal kan je die wel stopzetten en info vragen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:37

Gianti schreef:
Mioux schreef:

zo bedoelde ik 'nog leuker maken' natuurlijk ook niet, was sarcastisch hoe triest het gesteld is hier in apotheken... genoeg ervaring idd met verkeerde dosissen, incl verkeerde dosis morfine

van zo'n abbo heb ik nooooit gehoord... kan het niet zijn dat je zo'n verzekering hebt dat alleen vergoed wordt als je bij bepaalde ziekenhuizen gaat?

die verzekering bestaat (nog) niet (en komt er hopelijk ook niet)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:37

manonutjuh schreef:
Mioux schreef:

Volgens mij betaald iedereen dit.
Dit wordt vergoed vanuit de basis verzekering en zie je dus niet terug op je nota's oid.

Naar de huiarts gaan je kost niets op t moment dat je gaat, maar wordt dus op deze manier gedekt.

daarom zei ik idd, zoals shadow t zegt dat t in de verzekering zit klinkt t logisch.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 14:38

Bedankt voor de info in ieder geval, zodra het kan ga ik in ieder geval overstappen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:39

Moet je nog ongeveer 4 tot 5 maanden wachten... meestal rond oktober november december kan je overstappen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:40

Dat je 'niks terugkrijgt' voor je zorgverzekeringspremie, is natuurlijk niet helemaal waar... de verzekering dekt natuurlijk wel een heleboel kosten als je wat ernstigs krijgt! Maar laten we voorlopig hopen dat je je premies 'voor niks' betaalt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:40

Cyella schreef:
Ga zeker eens navragen waarom ik die 20 euro moet betalen, belachelijk. "Voor het meedoen aan projecten en verbetertrajecten".

Want, je wilt liever niet dat de zorg verbetert? Dit gaat vaak om onderzoekspilots - zaken die nog niet opgenomen zijn in de gewone behandelingen of standaarden, en waarbij men kijkt of het wat toevoegt.

De verzekeraar investeert daarin, omdat het kan leiden tot minder kosten op langere termijn. Het staat nu op jouw naam, omdat het kan gelden voor de patienten van een bepaalde praktijk.