Wassen volgens de "no poo" methode (geen shampoo), wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Wassen volgens de "no poo" methode (geen shampoo), wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:03

Nee mijn haar word er absoluut niet vet van. Kan bijvoorbeeld met gemak een week mijn haar niet wassen en dan is het nog steeds niet vet. Meestal was ik het wel na max een week, vind ik zelf gewoon frisser, maar zeker niet vaker dan om de 3/4 dagen.
Ik gebruik wel heel veel conditioner, maar dat komt omdat ik er anders écht niet doorheen kom. Heb wel hele goedkope conditioner zonder siliconen altijd, dus het is niet zo erg dat ik veel gebruik. Omdat ik het niet veel was doe ik er denk ik even lang mee als dat ik het dagelijks zou wassen met een heel klein beetje :)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:59

Gaat je haar niet stinken als je het een week niet wast ? Ikzelf was mijn haar elke
Dag. Niet omdat mijn haar snel vet word maar omdat ik op een veehouderij werk en niet heel de dag met die koeiengeur wil lopen }:0

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:24

Hier hetzelfde... Rijd iedere dag met cap, die toch altijd wat muf ruikt van mijn zweethoofd. Hoe krijgen jullie zonder shampoo die geur uit je haar? Ben vast niet de enige met een stinkcap toch :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:35

Ik heb een cap die ventileert :+

Azijn neemt juist luchtjes weg. Mijn haar ruikt naar niks. Niet naar parfum, niet naar huidvet, niet naar zweet. Gewoon naar niks.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:37

Hmm ik weet niet of ik dit zou durven, ik was nu mijn dag iedere avond(!!!) met shampoo en conditioner.. Na een dag is het alweer vet..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:39

Je haar wassen met conditioner??
Ook hoofdhuid? Hoe gaat dat?
Krijg je dan toch juist een vette slappe bende?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:51

Ik was gewoon met shampoo en conditioner.
Waar mijn haar juist vet van wordt is inderdaad de conditioner
En als ik mn hoofdhuid ga masseren met shampoo
Wat ik doe met shampoo klein kwakje over mn handen verdelen en oppervlakkig met vlakke hand boven op laten schuimen en dan mn staart goed
En dan mn staart met conditioner en dan een keer over de bovenkant zodat t wel doodkambaar wordt maar niet bij mn hoofdhuid komt
Ik heb ook lange tijd zonder conditioner gedaan maar kreeg zoveel klitten steeds
Maar azijn kan ik inderdaad ook eens proberen
Zweet altijd zo als ik rij. Vooral net bij mn staart iets boven mn nek
Maar geen zin om elke dag mn haren te wassen..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:42

Mijn haar stinky niet, zelfs aan het eind van de weekk ruikt het nog lekker naar conditioner of gewoon naar niks, en ja ook als ik hele dagen op stal ben geweest en heb gereden en zo.
Ik heb mijn haar vrijwel altijd in een vlecht of knot omdat het anders een klittenbende word(enorm dik, krullend en pluizig haar), maar smeer ook mijn hoofdhuud in met conditioner omdat ik er anders nog niet door heen kom.
Misschien word mijn haar niet vet omdat ik er geen siliconen insmeer? Ik weet het niet, heb iig geen last van vet of stinkend haar.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:28

Ik vind het ook echt een onfris idee eigenlijk. Ik was met natuurlijke shampoo zonder parabenen en andere chemische troep, werkt super voor mij.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:39

amandananana schreef:
Ik vind het ook echt een onfris idee eigenlijk. Ik was met natuurlijke shampoo zonder parabenen en andere chemische troep, werkt super voor mij.

Heb je het al eens geprobeerd? Mijn haar wordt altijd heel erg droog als ik shampoo gebruik, heb half lang haar met krullen en ondanks dat ik conditioner gebruik, is mijn haar echt redelijk droog en pluizig als het echt opgedroogd is.
Dat heb ik nu helemaal niet, een conditioner is verzorgend maar reinigt ook wel degelijk. Mijn haar voelt schoon en zacht aan en is veel minder droog ook als het echt is op gedroogd en ook een paar dagen later.
Het voelt fijner en verzorgder aan dan met shampoo..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:44

Missen jullie het lekkere zachte schuimende gevoel niet bij het wassen van je haar?

Ik vind het echt zo armoedig aanvoelen al met eko-shampoo... voel me dan echt pas lekker opgefrist wanneer ik gewoon weer m'n gele-oranje Head&Shoulders erbij pak en dat heerlijk crèmig gaat schuimen, dan voelt het pas echt "schoon gewassen" zeg maar :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:47

Inderdaad, mijn haar is echt positief veranderd sinds ik dit doe.
Een stuk minder pluizig en het voelt aan als haar in plaats van een droge bos stro wat het eerst was.
Voorheen had ik snel vet haar, en nu totaal niet meer.
Ook word mijn haar gewoon schoon hoor, dat het niet met chemische troep gereinigd word wat je hoofdhuid ook meteen aantast waardoor je haar weer sneller vet word, dus zonder shampoo wil niet zeggen dat mijn haar niet schoon word.

En nee, ik mis het schuim niet. Vind het zachte, gladde gevoel van de conditioner veel fijner dan dat schuim waar ik ook nog eens een extreem droge huid van krijg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:48

Wat versta je onder conditioner dan, ik denk dan aan net zo'n supermarktflesje :o

Gebruik zelf helemaal niks behalve shampoo.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:55

Ik zou mijn lekker ruikende shampoo en conditioner niet willen missen hoor.. Moet ook zeggen dat ik geen problemen heb met mijn haar en hoofdhuid door het vaak te wassen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:58

pmarena schreef:
Wat versta je onder conditioner dan, ik denk dan aan net zo'n supermarktflesje :o

Huh wat :'). Ik snap je niet helemaal, conditioner is gewoon dat spul wat bij de shampoo staat en wat je haar zacht en glanzend moet maken??

Ik heb deze methode een tijdje geprobeerd, en mijn haar zat echt goed! Helaas heb ik een lastige hoofdhuid en die deed het steeds minder goed :(. Ben dus weer terug gegaan naar mn oude shampoo en conditioner.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:58

pmarena schreef:

Wat moet ik nu weer verstaan onder een supermarktflesje ;-)

Ik gebruik bijvoorbeeld conditioner van Guhl, dat is gewoon een shampoo en conditioner merk. Eerst gebruikte ik ook diverse shampoos van Guhl, die blijven nu meestal staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:04

Nou, dat dus :P

Waarom zou je niet meer het flesje shampoo willen kopen (met als reden te chemisch, begrijp ik?) maar wel nog het flesje conditioner dat er naast staat?

Dat is toch net zo chemisch of niet? :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:09

pmarena schreef:

Waarom zou je niet meer het flesje shampoo willen kopen (met als reden te chemisch, begrijp ik?) maar wel nog het flesje conditioner dat er naast staat?

Persoonlijk vind ik chemisch ook niet de juiste term, het is allebei hartstikke chemisch, alleen shampoo is veel agressiever dan conditioner. Iets chemisch is namelijk niet perse slecht ofzo :).

Ik snap nog steeds niet wat je met supermarktflesje bedoeld :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:17

Zo moeilijk is dat toch niet :? :P

Men heeft het over agressieve shampoo die je koopt en dat je beter zelf met baking soda en azijn enzo aan de slag kan omdat dat zo veel betere resultaten geeft, en nu verandert dat in mensen die zeggen "inderdaad, nu ik alleen nog maar conditioner gebruik..."

En daar raakte ik hem even kwijt, want i.m.o. is conditioner dus net zo'n supermarktflesje als shampoo en snap ik het raakvlak met zelf maken / natuurlijker haar wassen even niet, snappie :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:27

pmarena schreef:
Zo moeilijk is dat toch niet :? :P

Men heeft het over agressieve shampoo die je koopt en dat je beter zelf met baking soda en azijn enzo aan de slag kan omdat dat zo veel betere resultaten geeft, en nu verandert dat in mensen die zeggen "inderdaad, nu ik alleen nog maar conditioner gebruik..."

En daar raakte ik hem even kwijt, want i.m.o. is conditioner dus net zo'n supermarktflesje als shampoo en snap ik het raakvlak met zelf maken / natuurlijker haar wassen even niet, snappie :)

No poo staat simpelweg voor wassen zonder shampoo. Dit kun je doen door conditioner te gebruiken ipv shampoo of door idd zelf aan de slag te gaan met baking soda en azijn. Dit topic gaat gewoon over allerlei verschillende manieren om no poo te wassen ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:33

pmarena schreef:

Het gaat mij er niet om dat het chemisch is of niet maar wat het met mijn haar doet.. En de shampoo + conditioner droogt mijn haar uit - dat heb ik jaren lang al gebruikt en gedaan ;-) En nu alleen de conditioner van hetzelfde merk en mijn haar droogt niet meer uit of veeeel minder snel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:57

Ik snap m ook niet hoor.
Al eens gekeken wat er in conditioner zit?

Wassen met azijn of baking soda snap ik dan weer wel! Was altijd al eko maar.. Leuk experiment!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:03

Hannanas schreef:
Ik snap m ook niet hoor.
Al eens gekeken wat er in conditioner zit?

Wassen met azijn of baking soda snap ik dan weer wel! Was altijd al eko maar.. Leuk experiment!

Ja :). En het is gewoon minder agressief dan shampoo. En volgensmij is het doel van de meeste mensen hier vooral hun haar verbeteren, als dat lukt door alleen met conditioner te wassen, waarom dan niet?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:05

http://empoweredsustenance.com/no-poo-m ... ages-hair/

Even voor de mensen die zeggen dat hun haar nu heel zacht voelt, dat klopt. Je bent je haar alleen wel langzaam aan het afbreken.

Ik was mijn haar zo'n 3 keer in de week, wel met shampoo zonder sulfaten, siliconen en parabenen. Mijn moeder nu ook, die kreeg van reguliere shampoo ook enorme jeuk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:13

ik heb geen idee van een no poo methode.

ik gebruik inmiddels 5 maanden geen shampoo meer, gewoon cold turkey mee gestopt..

werd eerst vettiger
na drie weken van ene douchebeurt op de andere na het drogen was het vettige ineens verdwenen..

als het door de tijd van de maand eens ietsjes vettiger is dan anders dan neem ik een schijfje citroen mee onder de douch en wrijf die goed langs de haaraanzet en hoofdhuid..

ik gebruik geen soda of andere vervangers omdat ik dat teveel gedoe vind, gebruiken dieren ook niet is mijn achterliggende gedachte.. Ik spoel mijn haren gewoon goed warm uit en kam/borstel het ook door onder de douche (niet als het handdoek droog is, want dan breekt het wel makkelijk, maar onder stromend water heb ik geen haarbreuk).

van snel vet haar zonder volume (stijler dan dat van mij kon je het echt niet vinden.. ook geen volume in te brengen, zelfs bruidsprays zakten uit in het minste zuchtje wind).. nu voller haar en ik blijk toch een hele grove slag (1 slechts, maar toch) in mijn haar te hebben..

mensen zeggen niet teveel borstelen tijdens de overgang.. dat heb ik wel gewoon gedaan..

al met al, gewoon extra goed borstelen smorgens en s avonds en wat warmer uitspoelen dan je gewend was.. in uiterste geval schijfje citroen.. dat is mij ervaring tot nog toe..

--------

kleine toevoeging en vraagje..

een vriendin van mij gruwelde er natuurlijk van toen ik het na een paar maanden zei.. maar vond het wel vreemd dat er niets te zien was.. dus vroeg ze mag ik het dan eens ruiken..

Dus ik.. tuurlijk waarom niet... Ze was helemaal lyrisch over hoe fris het rook.. Ruikt ze vervolgens aan haar goed verzorgde haar, die ochtend met shampoo, conditioner.. Ze rook er niets meer van, maar ook dat frisse luchtje niet..

NU is mij vermoeden dat de natuurlijke olieën die je hoofdhuid aanmaken en dus in je haar komen in staat zijn om geur te absorberen.. maar dat kunstmatige vetstoffen zoals conditioners en gels dit dus niet kunnen omdat ze misschien 'verzadigd' zijn door het luchtje dat er aan toe gevoegd was maar vervliegd?

weet iemand hier misschien iets over.. want nu ze het gezegd heeft begint het mij idd op te vallen. maar dat zou dus ook verbeelding kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-08-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt