Een wortelkanaalbehandeling wordt gedaan aan de zenuw, dat klopt. Maar er zit bijna altijd onder aan de punt een ontsteking in de kaak. Deze gaat niet zo een twee drie over. Op het moment dat de behandeling is gedaan wordt de oorzaak weggenomen, maar de ontsteking moet het lijf zelf wegwerken.
Dat jij zoveel pijn nu hebt is omdat er in de kaak wel nog zenuwen zitten, dus daar voel je de ontsteking nog, waarschijnlijk zeker met dichtbijten. Warm en koud niet, bijten wel. Die ontsteking is er gewoon nog, die moet vanzelf weggaan. Maar die kan wel opspelen, zeker met het warme weer op komst.
Bij ons is het de regel: de pijn moet dragelijk zijn, maar zodra je veel pijnstillers moet gaan slikken, kloppende pijn krijgt of er wakker van wordt, bellen, komen. Dan wordt de noodvulling er uit gehaald, alles schoon gemaakt en nieuwe noodvulling er op. De druk is er dan direct vanaf en jij bent weer van de pijn af.
Mijn advies: bellen, gaan
Dit ondanks dat 1 van de zenuwen al af was gestorven (jep, inclusief zwarte verkleuring.. dit ivm val op mijn gezicht
) Ik herken de pijn die je beschrijft, waarvan mijn tandarts zei dat dit komt doordat ook de ruimte die om de tand heel ligt gemanipuleerd wordt. De tand an sich is inderdaad gevoelloos zodra de zenuw eruit is, maar dat neemt niet weg dat het een heel gevoelig gebied er omheen is hoor.