paard op mijn voet gaan staan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:28

Maar als de professional het afraadt, dan lijkt mij het uiterst onverstandig om toch te denken: boeiend :+

Ik ben weken doorgelopen met een scheur in mijn bot. Verstandig achteraf? Echt niet. Hartstikke stom en compleet onnodig. Het is soms beter om je eigenwijsheid in de ijskast te parkeren en je verstand te gebruiken.

Ik heb ook veel te lang doorgelopen met een peesirritatie (gewoon doorwerken, want ach... Het wou immers redelijk ondanks helse pijn) en dat werd een slijmbeursontsteking en mijn arm kon ik niet meer optillen. Gedwongen thuis gezeten en een tijd absolute rust, maar het was wel het allerbeste op dat moment. Was ik nog langer doorgelopen had ik blijvende schade gehad. Nu ben ik hersteld. En daar heeft mijn baas veel meer aan.

Het is niet stoer om naar door te lopen terwijl de prof zegt; nee. Het is eerder onverstandig om jezelf zo te forceren en je genezing negatief te beïnvloeden. Als het verstandig is om te werken, hartstikke goed. Maar je moet jezelf ook wel eens in bescherming nemen tegen jezelf.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-07-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:34

Ja ok als de arts het voorschrijft dan idd beter dat te volgen. Is tenslotte ook maar een week dat ts helemaal niks mag doen. Maar stond niet in de op dat de arts nadrukkelijk verboden heeft om voet ook maar te belasten de eerste week.
Dus ja zoals de op geschreven is klonk het wel een beetje alsof ts wel heel erg snel de ziektewet indook. Mijn excuses aan ts dan ook bij deze dat ik mij schaarde bij de groep die vond dat je je wat aanstelde :o

In ieder geval veel beterschap toegewenst. En o ja; die keer dat mijn voet dus echt dik en pimpelpaars was; heeft toch wel een week of 3 tot 4 geduurd toen voordat het zo goed als beter was. Dat wil zeggen, dat de pijn toen echt pas weg was. Na ong 2 weken was het al weer zo verbetert dat ik op de normale manier alles weer kon doen.

Zoolgangster

Re: paard op mijn voet gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:42

Gewoon doen wat de dokter/fysio zegt.

Verder: ik heb ook wel eens een paard en een pony op mijn voet gehad waar ik geen last van had, maar je kunt ook pech hebben dat je middenvoet naar de filistijnen is, dan ga ik niet zeggen dat je je aanstelt, ik weet dat de ene kneuzing de andere niet is.

Daarbij maakt het wel degelijk verschil uit of je je moet uitsloven voor een werkgever als de thuiszorg, waarbij alles snel en efficiënt binnen een bepaalde tijd af moet, of wanneer je voor je zelf wat kan lopen klungelen op stal met je eigen paard, dat werkt toch echt anders, want dan kun je je eigen tempo bepalen en wanneer je rust neemt.