Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

takkie_muis schreef:Zooo herkenbaar
Sinds ik jonger was veel periodes van diaree en dan tot bijna verstopping en dan pijnlijk er wel uit ging , tot vrij nette ontlasting. Pittig is een no go , in sommige periodes heb ik alleen maar diaree van alles. Triggers zijn voornamelijk pittig en kool/ui , ben je ook winderig? Meestal rond de menstruatie is het mis , en als ik dingen eet waar ik kramp van krijg en direct naar de wc moet maar die verschillen met persoon vermoed ik.. Stress reageren ze ook op , ik heb geen label eraan maar vermoed wel gewoon een spastische darm bij mezelf.
Heel handig als ik weer eens verstopt zit, want dan doet alles zeer en krijg ik kramp. Kiwi erin en met een paar uurtjes weer fit! ladyflame schreef:dit klinkt heel erg bekend. Ga naar een dokter!
ik heb vanaf jongs af aan al problemen met mijn ontlasting, dan aan de race dan weer 4 dagen verstopping en later met bloed en slijm. werd altijd maar op buikgriep gegooid en later bleek dit dus een chronische ziekte te zijn.
bij mijn artsen is het eigenlijk standaard merk je dat er bloed en slijm bij zit gelijk naar de huisarts.
bloed en slijm horen absoluut niet bij je ontlasting te zitten.
ik wil je overigens niet laten schrikken ofzoiets. als je nog meer wilt weten mag je gerust pb'en
_Jessie schreef:Sowieso is medische problemen elimineren de beste keuze om te doen!!
Klachten kunnen dan op een andere manier worden onderzocht.
Zo had ik bijvoorbeeld de uitkomst na een darm onderzoek dat ik een meer vernauwde darm knik heb aan het einde. Iedereen heeft die knik maar die is mij mij "extremer" dan normaal. Dit houdt natuurlijk ook relatie tot een slechte stoelgang. Daarbij niet goed eten en geen regelmaat is funest.
Ik heb er niet zo veel zin in: je zal zien dat je binnen vijf minuten buiten staat met: je hebt een spastische darm.
althans dat was bij mij zo maar ik had toen al heel veel middelen gehad (vezels, movicolon etc).Pluttersput schreef:Al eens aan een spastische darm gedacht?
Citaat:Maar als ik echt iets zou mankeren zou dat toch ook pijn veroorzaken? en dat heb ik dan weer niet..ik lees hier wel overal brood dat niet handig is, arme ik..ik hou van brood.
purny schreef:Misschien ook handig om een lijstje te maken met wat je allemaal eet en drinkt? Als je dan last hebt van obstipatie dan kun je makkelijk achterhalen waar het van kwam.
Ik kan bijvoorbeeld niet tegen wit brood, daar raak ik van verstopt. Maar olieën en sauzen zorgen er weer voor dat alles doorloopt, letterlijk en figuurlijk...
soloro schreef:Ik zou toch echt even langs de huisarts gaan, bloed bij ontlasting is toch niet echt normaal. Ik heb zelf lactoseintolerantie en glutenintolerantie, zolang ik me aan mijn dieet hou gaat het goed, ander krijg ik onregelmatige stoelgang en veel pijn.
Mijn tip is toch even langs de huisarts te gaan, zeker omdat er bloed bij je ontlasting zit
Germatje schreef:Ik lees al goede tips hier boven maar ook tips waar ik mijn ernstige vraagtekens bij zet.
Zelf ben ik ook bekend met darmklachten: Naar de huisarts ga je al, die zal idd iets van spastische darm zeggen, maar daar heb ik nooit genoegen meegenomen. Zakjes, poedertjes of wat voor medicatie vind ik rommel en helpt je lever naar zn grootje...
Zoek een goede dietiste op (ik ben zelf bij een natuur dietiste geweest, kijken verder !) . Momenteel leef ik volgens het paleo dieet. Dus simpel gezegd, geen gluten, geen zuivel en geen toevoegingen als e-nummers.
Als ik een tarwe broodje eet dan zit ik verstopt. Spelt kan ik wel hebben overigens..
En ja het kan ook niks zijn, maar het kan ook iets zijn waar je beter te vroeg bij bent
Maar ik lees mee, hopen dat er iets uitkomt waar je wat aan hebt
Nassie schreef:Pluttersput schreef:Al eens aan een spastische darm gedacht?