te lage hartslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesx

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:37

Wat naar dat je in het ziekenhuis ligt! :( Ook vervelend dat je je arts niet aardig vindt! Toch lig je er niet voor niks, ik hoop voor je dat je snel weer naar huis mag! :)

Zelf heb ik een goede conditie (ik sport ongeveer 5 keer per week) en mijn hartslag in rust is altijd boven de 80. Het schijnt ook gedeeltelijk genetisch te zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:43

Hoe naar de kinderarts ook is, ze doet het echt niet om je te pesten :n

Een te lage hartslag kan gevaarlijk zijn, en het lijkt mij dan ook logisch dat ze de oorzaak willen achterhalen.
Misschien is het wel met iets heel simpels op te lossen en loop je volgende week zo het ziekenhuis (gezond!) weer uit :j

Liever nu even volhouden, dan straks niks meer kunnen omdat je de arts niet leuk vond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:49

vuurneon schreef:
Nee, want als je 18 bent ga je naar de grote mensen arts toe :D

Maar goed, niet elke arts is inderdaad even sympathiek. Gelukkig hoef je ze straks niet mee naar huis te nemen :) fijn zeker dat je weer naar de normale wc kan! :)

Is niet persé zo, ik heb op de een of andere reden nog steeds een kinderarts/cardioloog :+

TS, heel naar dat je in het ziekenhuis ligt, maar ze houden je daar niet voor de lol of omdat ze je graag lang in het ziekenhuis willen houden. In veel ziekenhuizen is er echt een chronisch tekort aan vrije bedden en ze doen het dus echt niet om jou te pesten. Ook al vind je de kinderarts niet aardig, deze is wel aangesteld omdat deze jou het beste zal kunnen observeren en behandelen. Niet alle artsen zijn aardig, maar ze weten wel wat ze aan het doen zijn en hebben met zijn allen slechts 1 doel voor ogen; jou beter maken, of in ieder geval beter genoeg dat je thuis verder kunt uitzieken, ongeacht wat het nou exact is dat jouw lage hartslag veroorzaakt.

Wat laat de kinderarts je dan doen dat je niet wil? Sporten? Fietstest? Meer eten? Dit zijn simpele dingen waar je in principe als gezond mens geen problemen mee zou moeten of kunnen hebben, dus als dit niet gaat of wil, is het logisch dat ze je houden. Het is niet leuk, been there, done that, niet alle verpleegsters zullen ook even lief zijn, sommigen zijn streng en anderen wat minder, maar alles om te voorkomen dat ze je te vroeg naar huis sturen en er iets veel ergers gebeurt. Je hart en daarmee hartslag is wel een essentieel deel van je lichaam en je leven; als die het niet goed doen, doet de rest van je lichaam het ook niet goed en dat kan echt wel je leven flink beinvloeden.

En als je 18 bent mag je nog steeds niet zelf weten dat je naar huis loopt hoor; je wordt niet voor niets opgenomen en zonder ontslagbrief kom jij het ziekenhuis niet uit. :+

Wat betreft de hartslag; bij sommigen is deze van nature laag of hoog, maar dit zullen ze ongetwijfeld al uitgesloten hebben en daarom verder uitzoeken. Ik heb sinds mijn operatie een wat hogere hartslag (90-100 in rust), maar het gemiddelde schijnt inderdaad tussen de 70-80 te liggen. Vertrouw er maar op dat ze daar wel weten wat ze doen, het is niet de kwakzalver van de hoek van de straat die ze aan je hart laten prutsen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:59

xEmily schreef:
Het beste met je voor ... nou ik beschrijf al dit gedoe traumatisch. Never nooit dat ik nog naar de kinderarts ga :+

Sorry maar ik denk echt dat je je houding zult moeten veranderen i.p.v. je zo af te zetten tegen de artsen. Wat laten ze je doen dat het zo traumatisch is voor je??
Door jezelf erbij neer te leggen en je eigen gezondheid en herstel voorop te zetten, zal je merken dat het allemaal niet traumatisch hoeft te zijn.
Volgens mij ben jij lekker aan het puberen :Y). En ook denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen een lage hartslag. Zorg goed voor je eigen lijf en probeer je wat meer open te stellen voor de zorg van de artsen en verpleegkundigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:35

Ik denk dat het het beste is om alles maar over je heen te laten gaan :)
Je komt toch niet weg voordat ze weten wat er mis is, misschien is het niet zo erg, maar het hart is toch wel heel erg belangrijk om te kunnen blijven leven :P

Ze zullen je heus niet voor de leuk iets extra's laten doen :)

Sterkte!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:57

Een lage hartslag is niet perse een reden van opname, dan moet er meer bij spelen. Is er een ECG (hartfilmpje) en een echo van je hart gemaakt? Hoe is je bloeddruk? Waarom doe je zo moeilijk om je hartslag hier te vermelden? Spelen er andere dingen: ziekte, aangeboren afwijkingen, te laag gewicht?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:59

Informatie is veel te beperkt.
Hoop dat het snel beter met je gaat.

Mijn zusje ligt ook regelmatig in het ziekenhuis en zij is nu 18 jaar geworden.
Ik kan je vertellen dat je beter op de kinder afdeling kan liggen als je jong bent dan bij de volwassenen.
Hoop dat je niet meer naar het ziekenhuis moet.
Sterkte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:59

chelle_dora schreef:
vuurneon schreef:
Nee, want als je 18 bent ga je naar de grote mensen arts toe :D

Maar goed, niet elke arts is inderdaad even sympathiek. Gelukkig hoef je ze straks niet mee naar huis te nemen :) fijn zeker dat je weer naar de normale wc kan! :)

Is niet persé zo, ik heb op de een of andere reden nog steeds een kinderarts/cardioloog :+

.

Zitten wij gemiddeld goed :D want ik stapte op mijn 12 al over naar de grote mensen kant :') geen idee waarom hahaha

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 17:06

Informatie is inderdaad beperkt omdat ik nou niet bepaald graag kritiek krijg omdat ik het zelf ook dondersgoed weet ... :+

Maar goed, morgen eruit als alles goed is. Hoef alleen nog in de nacht aan de monitor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:08

*\o/* *\o/*

Geniet nog even van je ontbijt op bed en de overige roomservice }:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:30

sommige mensen hebben dat, mijn vader lag op de uitslaap na een knie operatie
en ineens zagen ze 38 slagen p/min en hij werd met spoed aangesloten op vanalles en nog wat
hoop stress :+
maar hij heeft dat altijd, ook bij vorige operaties en het stond dus ook vermeld :+
mijn moeder in paniek omdat de zuster kwam zeggen dat het niet goed ging met mijn vader :+

volgens HA arts heeft hij een sporthart, en ik heb dat ook een groot hart en sporthart.

hopelijk mag je snel naar huis, beterschap!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:56

xEmily schreef:
Informatie is inderdaad beperkt omdat ik nou niet bepaald graag kritiek krijg omdat ik het zelf ook dondersgoed weet ... :+

Maar goed, morgen eruit als alles goed is. Hoef alleen nog in de nacht aan de monitor.

Ik heb in een lijstjestopic wat berichten van je gelezen en ik denk dat je zelf inderdaad heel goed weet wat de oorzaak is en wat je te doen staat.
Dat wilt niet zeggen dat het makkelijk is om een bepaalde knop om te zetten :(:), maar ik denk dat het wel hard nodig is om aan jezelf te gaan werken! Je lichaam geeft het zelf aan ;)

Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak er van dat het zo vreselijk voor je is in het ziekenhuis. Ze hebben het beste met je voor en de dingen die je daarvoor moet doen zijn nu misschien juist de dingen die jou beangstigen en die je niet wilt.
Maar ze kunnen je alleen helpen als jij het ook wilt en jij het toe laat!
Ik denk dat het erg belangrijk is dat je goede hulp en begeleiding krijgt zodat jij je snel weer goed voelt.

Beterschap!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:15

Ze laten je geen dag langer zitten ... ja ja. Gister besloten ze dat dus om wel te doen om vandaag te beslissen dat ik blijkbaar toch niet stabiel ben en nog een dag moet blijven. Terwijl ik gister wel in staat was om naar huis te gaan.

Pff wordt gek hier. En mijn lichamelijke integriteit dan?? >.>

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:17

Misschien als je voor jezelf gaat zorgen ipv tegen hun aan schoppen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:19

xEmily schreef:
Ze laten je geen dag langer zitten ... ja ja. Gister besloten ze dat dus om wel te doen om vandaag te beslissen dat ik blijkbaar toch niet stabiel ben en nog een dag moet blijven. Terwijl ik gister wel in staat was om naar huis te gaan.

Ze laten je geen dag langer zitten...dan nodig is
je vergat dat laatste stukje

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:23

Je moet eens wakker worden. Als een hart dat bijna niet wil kloppen niet genoeg is om je te laten zien dat je snel iets moet veranderen, dan vraag ik me echt af hoeveel erger je het nog gaat krijgen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:29

Is de oorzaak bekend waardoor je hartslag zo laag is?

Dan zullen ze je pas laten gaan als hier aan gewerkt wordt en ze het idee hebben dat je daar stabiel in bent of hulp voor krijgt.

Als het niet bekend is zullen ze je pas laten gaan als ze de oorzaak hebben gevonden.

Als ik het zo tussen de regels doorlees is het wel bekend maar ben je zelf erg opstandig en boos daar over en hebben ze niet het vertrouwen dat je bereid bent om buiten het ziekenhuis er aan te werken.

Besef jij je wel hoe ernstig de situatie is? Ze nemen je echt niet op om je te pesten of voor de lol. Artsen zijn druk genoeg en het kost allemaal handen vol geld dus zullen ze het niet doen als het niet noodzakelijk is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:36

xEmily schreef:
En mijn lichamelijke integriteit dan??

Dat is nou precies waar zij zich zorgen om maken, gok ik zomaar. Dat jij, door ziekte, niet in staat bent om zelf je lichamelijke integriteit te waarborgen. Je bent bezig met het kapot maken van je lichaam in die mate dat je hart het niet meer goed volhoudt. Je verlangt meer van je lijf dan het je kan bieden, en doordat je ziek bent kan je dat zelf niet inzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:50

xEmily schreef:

Pff wordt gek hier. En mijn lichamelijke integriteit dan?? >.>

Ze laten je geen dag langer dan nódig zitten. En je lichaam en geest zijn toch met elkaar verbonden. Jij vind jezelf in staat om naar huis te gaan; zij blijkbaar niet. Ik vond mezelf na 3 dagen ziekenhuis ook wel in staat om naar huis te gaan, gewoon omdat ik geen zin had om in het ziekenhuis te blijven, maar ik ben blij dat ze me nog even gehouden hebben daar.

Neem het nou maar van anderen aan; je hart, daar heb je er maar één van. Zolang je niet goed voor jezelf zorgt en daarmee je hart dus in gevaar brengt, houden ze je daar. Je kan beter de hulp accepteren dan er tegen te blijven vechten, want hoe langer jij er tegenin gaat, hoe langer jij daar zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:58

Hop, geef jezelf nu een schop onder je kont want van zelfmedelijden is nog nooit iemand beter geworden. Ja het is rot, maar het is voor je eigen gezondheid wel het beste. Het is tijd om volwassen te worden en niet meer zo je kont tegen het krib aan te gooien.
Is ook zonde van je kostbare energie meid! Gewoon over je heen laten komen daar.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:06

Vuurneon je hebt helemaal gelijk. Met zelfmedelij bereik je niets.
En toch heb ik het.
Ik werd van één ding vrolijk, van één ding werd ik gelukkig en dat wordt op harde wijze van mij afgenomen samen met mijn vrijheid. Voor mijn gevoel té hardnekkig.
Maar kop op i guess.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:11

Een nachtje lijkt me wel overkomelijk ;) Succes ermee.
(en wat een wijsneus ben je: 16 jaar en het hebben over lichamelijke integriteit, hahah!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:14

Lieve meid, je zit in het ziekenhuis en niet in de bak. Je wordt omringt door goede zorgen en wat zij willen is maar 1 ding; dat jij ook goed voor jezelf gaat zorgen. Laat ze jou nou helpen. Laat die strijd toch. Jij bent nu diegene die niet lief is voor het eigen lichaam. Dus laat ze jou helpen. Hoe beter jouw houding, des te makkelijker het verblijf daar en des te eerder je ook naar huis kan. Niemand werkt daar om jou te pesten, jij pest nu alleen jezelf.

Je mag toch alweer naar de gewone plee? Kijk naar de positieve kanten :) de plee is beter dan de po immers! Wat nou afwas, daar heb je eindelijk personeel voor }>
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-07-14 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:15

Nah wat dat betreft ben ik wel puber xD

En ja ... een nachtje. Maar dat was het eergister ook. En gister ook. En nu is het nog maar de vraag of ik morgen naar huis mag. Zo kunnen we wel doorgaan met één nachtje :Y)
Alleen nu ga ik truucjes toepassen waar ik eerder nog niet aan gedacht had dus durf bijna met zekerheid te zeggen dat ik morgen naar huis ga. :Y)

Maar mag nu eventjes thuis zijn. Moet straks weer terug. Das wel fijn. Al heb ik geen idee wat ik thuis moet doen -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:16

Genieten van je vrijheid :D uitgebreid naar de wc gaan, douchen en gewoon de normale dingen :)