Hardlopen en fietsers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:53

vuurneon schreef:
Natuurlijk wel, maar wat heeft het er mee te maken?

Omdat ik (als tegenligger) last heb van hardlopers

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:54

De wet zegt er niets meer over, de regel dat voetgangers 'verkeerd' moesten lopen is geschrapt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:54

Het probleem is helemaal niet het aan de verkeerde kant lopen, maar het niet aan de kant gaan.

Of denk je dat als een trimmer netjes rechts loopt dan wel aan de kant gaat? Dan ziet ie verkeer toch helemaal niet aankomen? Hoe moet je dan aan de kant?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:56

SindyKaya schreef:
vuurneon schreef:

Tja, je hebt alleen invloed op je eigen gedrag dus goed anticiperen is het toverwoord en eerlijk is eerlijk, ze gaan nou niet zo extreem hard dat ze binnen een tel voor je neus staan gelukkig. Je ziet ze aankomen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:57

Of je nu links ('verkeerd') of rechts ('goed') loopt, voor een fietser loop je altijd in de weg als hardloper. Want ook als je aan de goede kant van de weg loopt, is de fietser sneller en moet die alsnog uitwijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:01

Szan schreef:
Of je nu links ('verkeerd') of rechts ('goed') loopt, voor een fietser loop je altijd in de weg als hardloper. Want ook als je aan de goede kant van de weg loopt, is de fietser sneller en moet die alsnog uitwijken.

Oplossing; gewoon verbieden die hardlopers :D want tegemoetkomend of achteropkomend verkeer kan dusdanig worden gehinderd als je moet passeren :')
Gelijk ook maar de fietsers verbieden, want man man man... Weet je hoe lastig het is om fietsers in te halen met de auto? :D

Moraal, geef elkaar gewoon de ruimte. Hardlopers mogen evengoed op het fietspad als de stoep ontbreekt, gun elkaar dan ook gewoon de plek op het pad. Kleine moeite.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-07-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:01

Ik snap het probleem niet zo... Een hardloper neemt toch niet de complete breedte van een fietsstrook in? Kleine moeite om er omheen te gaan toch?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:02

vooral als ze met zn drieen naast elkaar blijven rijden die fietsers. Dat dáár eens een topic aan wordt gewijd! :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:04

Ze moeten gewoon klagende mensen verbieden op de weg :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:04

Amaris schreef:
vooral als ze met zn drieen naast elkaar blijven rijden die fietsers. Dat dáár eens een topic aan wordt gewijd! :')

+1 _/-\o_

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:05

_Denise_ schreef:
Ik snap het probleem niet zo... Een hardloper neemt toch niet de complete breedte van een fietsstrook in? Kleine moeite om er omheen te gaan toch?

ik heb het hier over die boerenweggetjes waar je met 1 auto op past... waar altijd auto's aankomen als je ze moet inhalen waar de lopers dan stug doorlopen tot aan je band en dan heftig schelden terwijl ik niet mezelf ga vermoorden door eromheen te gaan ( en ik ga als fietser al helemaal niet de berm in om rechts in te halen )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:06

Ts, als je over een tijd begint met autorijles, zul je zien hoe fijn die hardlopers zijn. Die veranderen vaak niet snel van koers :') die slingeren niet, nemen niet veel ruimte in en gaan ook niet snel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:08

unihorses schreef:
_Denise_ schreef:

ik heb het hier over die boerenweggetjes waar je met 1 auto op past... waar altijd auto's aankomen als je ze moet inhalen waar de lopers dan stug doorlopen tot aan je band en dan heftig schelden terwijl ik niet mezelf ga vermoorden door eromheen te gaan ( en ik ga als fietser al helemaal niet de berm in om rechts in te halen )

Hoe vaak komt dat voor? Zal altijd wel eens gebeuren dat je ongelukkig uitkomt natuurlijk. Met de auto heb ik ook wel eens per ongeluk een fietser klem moeten zetten (inhalen en dan remmen) omdat wij anders beide een ongeluk kregen ivm tegenligger. Kan ook gebeuren als je achterop komt hoor, plaats op de weg doet er dan niet toe. In beide gevallen zul je moeten remmen en als ze je tegemoet komen zien ze je aankomen en hebben ze zelf ook de kans op te anticiperen.

Amaris

Re: Hardlopen en fietsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:12

nou, zeker als het zo'n 'één auto boerenweggetje' betreft maakt het al helemaal geen verschil aan welke kant die hardloper loopt haha! Die weg blijft even breed, de auto ook, en de hardloper ook.

Ben blij dat ie dan links loopt, dan ziet ie je tenminste nog aankomen!

(ik moet hier toch wel een beetje om lachen eigenlijk)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:25

Pff wat een gemiep inderdaad om helemaal niks..

Je hoeft geen heel grote manoeuvre te maken om een hardloper te passeren. :')
Het is maar een klein bochtje, als je dáár al last van hebt :roll:

Ik loop als hardloper ook gewoon lekker links, voor mijn eigen veiligheid mocht het verkeer achter mij, mij niet zien. Heb ook regelmatig gewoon rechts gelopen, maar daar word ik gewoon onrustig van als ik verkeer hoor aankomen achter mij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:27

_Nancy schreef:

Ik loop als hardloper ook gewoon lekker links, voor mijn eigen veiligheid mocht het verkeer achter mij, mij niet zien. Heb ook regelmatig gewoon rechts gelopen, maar daar word ik gewoon onrustig van als ik verkeer hoor aankomen achter mij.

Voordeel is dan misschien wel dat je harder gaat rennen ;) :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:29

Amaris schreef:
_Nancy schreef:

Voordeel is dan misschien wel dat je harder gaat rennen ;) :')

_O- _O-
Zou je wel denken inderdaad.

Krijg dan van die scenario's in mijn hoofd.. Ik die boven op de motorkap terecht kom.. Ik die word platgereden door een trekker.. :+

Nee, doe mij maar linkerkant van de weg!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:38

Ik liep altijd rechts van de weg met hardlopen maar ben eens door eens spiegel van een auto aangetikt die mij van achteren kwam inhalen. Ik loop trouwens altijd helemaal aan de rand van de weg maar de automobilist had mij niet gezien (met mobiel bezig). Sindsdien loop ik links omdat ik in mn achterhoofd geen ogen heb zodat ik automobilisten in de gaten te houden of ze me wel zien. Als het moet stap ik zo de berm in maar waarom zou ik voor elke wielrenner de berm (hondenstront) in moeten als wielrenners gerust een klein bochtje om me heen kunnen maken.
Zodra er een stop ik loop ik uiteraard daar op.
Eerlijk gezegd heb ik een beetje hekel aan sommige wielrenners want heb nog nooi een rondje door het dorp kunnen stappen met het paard zonder dat er een wielrenner comentaar had over dat wij voor hen moesten schuiven. Woon dan wel in ideaal wielrengebied dus ik tref er ook wel heel veel op een dag.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:34

Ho ho ho :')
Ik vroeg alleen, of zie ik dit nou verkeerd. Nou blijkbaar zie ik het helemaal verkeerd en ben ik een dikke miep. Ook goed

:')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:39

SindyKaya schreef:
vuurneon schreef:

En hardlopers hebben last van tegenligger :j
Je deelt de weg dus doe dat dan ook.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:40

Danique_G schreef:

Hardlopers delen net zo goed de weg als fietsers. Dus wat maakt hardlopers zo dat fietsers de weg moeten delen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:41

SindyKaya schreef:
Danique_G schreef:

Hardlopers delen net zo goed de weg als fietsers. Dus wat maakt hardlopers zo dat fietsers de weg moeten delen?

Nou omdat het misschien ook weggebruikers zijn? :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:43

Volgens mij heb je het gewoon niet zo op hardlopers in het algemeen TS :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:44

Danique_G schreef:
En hardlopers hebben last van tegenliggers :j

Precies :)

Kijk, voetpad = voor voetgangers,
fietspad voor fietsers,
en de weg voor auto's.

Maar er is nu eenmaal veel verkeer dat niet bij een van die categorieën hoort, verkeer dat qua snelheid ook net overal tussenin valt. Wielrenners, tegenwoordig ook veel skateboarders, hardlopers, scootmobielen (racen soms flink door), bromfietsen, scooters, ruiters... En toch zijn we allemaal deel van het verkeer. Dus ja, geven en nemen, zelfs als hardlopers 'aan de verkeerde kant lopen'.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:44

Ga lekker zelf het gras in als je dat zo fijn lijkt :Y)

Ik ga niet het gras in ongeacht aan welke kant van de weg ik loop. Een fietser hoeft ook niet de berm in als er een auto aan komt. Die moet inderdaad rechts fietsen maar lopen mag aan beide kanten van de weg.