Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

geen menstruatie meer...
angrywolf schreef:Waar je ook nog voor kan kijken is de prikpil.
Die word om de 3 maanden gezet en word je na een tijdje ook niet meer ongesteld.
Gebruik zelf 6 jaar DEPO-PROVERA en wil niets anders meer
Knoffer schreef:Dat is naast het laten zetten het enige nadeel dat ik ervaar. Ik heb ineens pukkels op m'n rug, voorheen nooit last van gehad.angrywolf schreef:Waar je ook nog voor kan kijken is de prikpil.
Die word om de 3 maanden gezet en word je na een tijdje ook niet meer ongesteld.
Krijg je met de prikpil juist niet een hogere dosis hormonen binnen dan met gewoon de pil? Of is dat achterhaald?

Knoffer schreef:Dat is naast het laten zetten het enige nadeel dat ik ervaar. Ik heb ineens pukkels op m'n rug, voorheen nooit last van gehad.angrywolf schreef:Waar je ook nog voor kan kijken is de prikpil.
Krijg je met de prikpil juist niet een hogere dosis hormonen binnen dan met gewoon de pil? Of is dat achterhaald?
} maar die zijn echt nihil. Dreamybol schreef:Fortitude, zelf de touwtjes niet kunnen voelen, zegt niet alles. Maar eventueel zou je je huisarts om een echo kunnen vragen zodat je 'bewijs' hebt dat ie nog goed zit. Als ie dan na 3 jaar nog goed zit, kun je er op vertrouwen dat ie ook nog wel 2 jaar blijft zitten. Denk wel weer aan je eigen risico hierbij.
Degene die je spiraal gaat verwijderen kan door je houding, het benodigde 'gereedschap' en dergelijke vast wel zien waar je touwtjes zitten en zo de Mirena verwijderen.
Merk zelf dat ik inmiddels veel relaxter ben met betrekking tot die touwtjes. Bij de eerste Mirena heb ik wel lang maandelijks gecheckt of ik nog wel touwtjes voelde en als ik me ineens moe ging voelen of meer misselijk was deed ik gelijk een zwangerschapstest.
) zeg maar wel voelen. Dan is het heel gevoelig als mijn baarmoedermond geraakt wordt. Dat had ik hiervoor nooit.
). Ben dat héél lang geleden beginnen nemen tegen acné in mijn gezicht. In 2010 overgestapt op de Mirena, en toen was ik eigenlijk iet of wat vergeten dat ik ooit met de pil ben begonnen tegen die acné.... Dus enkele maanden na het plaatsen van de Mirena kreeg ik af en toe 1 puistje, later 2, en pakweg een 6 maand na het stoppen met de pil stond ik terug vol
. Toen maar naar huidarts geweest, daar ben ik eerst op een kuur roacutane pilletjes + zalfje gezet, maar na een hele tijd vastgesteld dat die geen effect gaven. Uiteindelijk overgestapt op een ander geneesmiddel, nl. androcur, en dat neem ik nu ongeveer 1,5 of 2 jaar, met heel goed resultaat (alles wat huidarts voorschreef, gebeurde trouwens in samenspraak met gynaecoloog).
. Moet nog altijd dagelijks een pilletje nemen, ben trouwens benieuwd wanneer ik van die medicatie tegen jeugpuistjes ga afgeraken, ben er ondertussen al 32... Ofwel blijf ik eeuwig jong, kan ook natuurlijk!
. Bij vrouwen die ooit al een kind gehad hebben, doet het 't schijnt veel minder pijn. Fortitude schreef:ZoeyDercks schreef:En juist, ik had een mannelijke. Vond het eerlijkgezegd fijner dan een vrouwelijke gynaocoloog, mannen zijn lekker nuchter haha.!
Ja ik had ook een kerel. Ik was in het begin erg nerveus maar uiteindelijk heel blij. Lekker nuchter inderdaad.
Jolien87 schreef:En voel je hem ook zitten of iets dergelijks? Bijvoorbeeld tijdens de seks, of gewoon af en toe zoals je bijvoorbeeld ook weleens een tampon voelt zitten? Hoewel ik weet dat een spiraaltje aanzienlijk kleiner is dan een tampon.
)