Weg laten snijden verstandskiezen: slechte adem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Weg laten snijden verstandskiezen: slechte adem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:20

Nee niet blauw gelukkig! Ik had ook alleen de eerste dag na de ingreep een flinke zwelling, de dag erna
was die zwelling al zo goed als verdwenen. Ik kon ook al snel weer redelijk eten, al krijg ik mijn mond
nog niet helemaal open. :Y) De eerste dagen heb ik eigenlijk nauwelijks last gehad.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:28

Mijn kaak was ook echt gekneusd na het trekken/verwijderen van mijn verstandskiezen.
Ze hadden bij mij ook zo achterlijk hard geduwd en getrokken en gesjord dat het gewoon zwaar gekneusd was.

Ik heb gelukkig niet echt last gehad van een slechte adem.
Wel stonken de hechtingen enorm toen ze eruit vielen. :')

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:30

Nergens last van gehad.

Geen pijn en slechte adem, geen idee, had er zelf geen last van.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 23:42

Ja zoiets denk ik ook Femke_L... Het voelt iig niet als de wond zelf, maar echt mijn hele kaak rechts!
Ben blij als die hechtingen eruit zijn! Ze zitten al wel losser dan eerst.

Oh heb je geluk mee Deugenietje. :D Ik heb net mijn laatste sachet brufen genomen, hopelijk heb
ik er dan vannacht geen last van!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:43

Vries elementen in washand en op de plek leggen waar de kies getrokken is. Hier alle 4 tegelijk in zh weg laten snijden. Ooit heb ik mijn kaak op 3 plaatsen gebroken gehad en bij 2 kiezen gaf dit problemen. Ik zal niet in detail treden :+ maar het continue koelen heeft er bij mij voor gezorgd dat ik absoluut geen zwelling heb gehad en ook weinig pijn. Wel consequent koelen.

Ook geen slechte adem gehad.

Sterkte

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:50

Ik heb toevallig van de week ook n verstandskies moeten laten trekken, dat "drukkende" gevoel was bij mij na n dag of 3/4 weg. Nu zijn we bijna 'n week verder en ondanks dat ik heel bang was is het me echt alles meegevallen.

Nu is het wel zo dat ik een bovenste kies heb laten trekken die er binnen 20 sec uit was. Als ibuprofen jou helpt zou ik gewoon even naar de drogist gaan, zijn wel minder sterk dan die zakjes, maar het is toch iets en werkt ontstekingsremmend.
Ik heb geen pijnstillers meegekregen omdat ik standaard pijnmedicatie heb maar mij werd aangeraden om iedere dag toch even 'n ibuprofen te nemen vanwege de ontstekingsremmende werking.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 23:57

Dat klinkt als een hele operatie Bassenqua, letterlijk en figuurlijk! Moet er niet aan denken. Fijn dat je
er weinig last van hebt gehad. Zou koelen nog helpen 8 dagen na de ingreep? Ik heb verder geen zwelling
meer.

Ibuprofen hebben we idd in huis Murthul. :) Paracetamol doet nooit zoveel bij mij voor mijn gevoel.
Ik denk dat de pijn vooral komt door het trekken en duwen, steeds lukte het niet en moest hij weer
verder boren. Uiteindelijk is hij er in heel wat stukjes uitgekomen. Ik ben blij als ik weer pijnloos chips
kan eten. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:32

Hier gelukkig geen verstandskiezen, heb ze gewoon niet... wel extreem lange wortels aan mijn boven kiezen die in de kaak holte zitten, nogal vaak kaak holte ontstekingen... dat dus helaas naar de wortels van mijn kiezen en in mijn kaak gegaan is. Bij een kies, die gewoon verder erg goed en gezond was (geen gaatjes oid), de hele wortel aangetast is. Die moest er dus uit.

Heb er drie maanden problemen mee gehad, chirurg kreeg de kies er ook niet uit en kaak bot is toen gebroken. Met dichte mond, kon ik toch door mijn mond ademen, door de verbinding die er dus was. Nu een jaar later komen er soms nog steeds losse stukjes bot uit t tandvlees... kies aan de andere kant is het zelfde verhaal, maar no way dat ik durf, haha.

Ik heb toen drie weken ibruprofen 600, 3X daags 2 zakjes gehad en vaak als je t ziekenhuis op belt en je verhaal doet kan je meer krijgen. Na een week moet de ergste pijn toch wel weg zijn normaal gesproken, anders even terug gaan of er geen ontsteking in zit.

Succes en sterkte!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 18:46

Pff dat klinkt erg naar Quir! Begrijpelijk dat je de andere kant niet durft.

De pijn is alweer een stuk minder, eindelijk! Ik doe het nu op 3 ibuprofen 400mg per dag.
De hechtingen beginnen ook los te raken, ik heb wel het idee dat ik nu een soort losse flap
tandvlees heb?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:48

Ja, dat had ik ook idd, volgens mij is best normaal...

Ik kan me zomaar voorstellen dat je even een ongelooflijke putlucht hebt uit je mond vanwege al het geronnen bloed e.d. In je mond? Maar nadat je gaat spoelen moet dat toch weg zijn...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 18:51

Ja klopt, voor mijn gevoel al iets minder dan een paar dagen terug, of ik ben er gewoon aan gewend. :Y)
Er is mij alleen niets verteld over spoelen. Ik lees daar ook wisselende verhalen over. Hoe vaak en
waar zou ik mee kunnen spoelen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:52

Ik hoefde ook nergens mee te spoelen. Ik weet niet of dat afhankelijk is van het snijproces of van de arts, maar ik mocht gewoon die avond weer voorzichtig gaan poetsen... Sommige krijgen spoelmiddel, waterstofperoxide ofzo...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:55

Ik heb spul gekregen om mee te spoelen, listerine-achtig :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:59

spoelen mag je na 24 uur na de ingreep met Period Aid, bij de betere drogist te koop of de kaakchirurg geeft een recept mee (maar je moet het dan wel zelf betalen bij de apotheek :( )

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 19:00

Hmm oke, bij mij is het al 8 dagen geleden dus dan is dat geen probleem! Ik spoel af en toe wat met
lauw water. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 14:37

Nou inmiddels alweer bijna 2 weken geleden, gister iets van alcohol gehad en toen ik naar huis ging
voelde ik het onder mijn kiezen al kloppen. Thuis pijnstillers genomen en nu zit ik weer met pijn op de
bank. Het voelt nu niet meer alsof het mijn kaak is, maar meer onder de kiezen die naast mijn
verstandskies zitten. Het doet ook pijn om ze op elkaar te zetten en ik voel het ook met lopen.
De hechtingen laten verder wel netjes los. Afgelopen 2 dagen 13 uur schoongemaakt, dus misschien
iets te intensief bezig geweest. Als het maandag nog is hang ik weer aan de telefoon. Ik heb nu in
ieder geval nog geen dag gehad zonder pijnstillers, maar misschien ben ik wel gewoon heel kleinzerig.
-O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 23:47

Ik zat net mijn mond een beetje te bestuderen en er lijken ook hechtingen te zitten náást mijn kies
ipv achter mijn kies, aan de kant van mijn wang. Het ziet er ook donkerrood uit. Weet iemand of
dat normaal is dat daar ook gehecht is? Aangezien je verstandskies toch echt achter je normale
kiezen zit, en niet naast.

Niet dat ik de kaakchirurg niet vertrouw op zijn kunnen. :Y)

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:56

Ik had een fikse snee die doorliep langs mijn achterste kies, dus dat kan best :j
Bij mij is het ook vrij lang donkerrood geweest en een kloppend gevoel komt mij ook bekend voor.. Dat kloppende gevoel heeft bij mij ongeveer 3 weken aangehouden, ik had het vooral bij inspanningen, ook lichte inspanningen zoals fietsen of een trap oplopen.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:04

Sorry dat ik zo kom binnenvallen -O- Sinds afgelopen weekend heb ik onwijs veel last van 1 verstandskies. Continu ibuprofen gehad en vandaag kon ik terecht bij de tandarts. Meneer gaf aan dat er pus :o zat en 1 van de 2 kiezen erg lastig ligt. Ik hoopte dat er vandaag meteen getrokken kon worden maar helaas. 14 oktober (bijna 2,5 maand verder!!) kan ik terecht bij hem. Hij gaf me een waterspuitje mee om het schoon te houden en dat was het. Mijn gebit doet ontzettend zeer, de pijn trekt tot aan mijn voortanden. Help..... -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:24

Pff wat vervelend! Moet je hem laten trekken of snijden? Iinderdaad maar even doorbijten met ibuprofen en paracetamol! Als het erger wordt zou ik gewoon bellen.

Ik heb ook nog altijd last van mijn kiezen, dus leef nu al 2 weken op pijnstillers. De hechtingen zijn er inmiddels wel uit.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:31

Sem_ schreef:
Pff wat vervelend! Moet je hem laten trekken of snijden? Iinderdaad maar even doorbijten met ibuprofen en paracetamol! Als het erger wordt zou ik gewoon bellen.

Ik heb ook nog altijd last van mijn kiezen, dus leef nu al 2 weken op pijnstillers. De hechtingen zijn er inmiddels wel uit.

Nee hij wil ze gaan trekken. Waarschijnlijk moet één kies eerst door midden gebroken worden. Ik heb de kaakchirurg gebeld of zij eerder plek hebben, maar ze hebben een doorverwijzing nodig van de tandarts en die geeft hij niet omdat hij aangeeft dat dit werk prima door hem zelf kan worden gedaan. Kan toch niet 2,5 maand op pijnstillers leven :( Grrr :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:33

Hmm dat is ook wel erg lang ja! Die van mij moest ook eerst doormidden. Hopelijk zakt de pijn snel en komt het weer een beetje tot rust.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:28

Rachel_x schreef:
Sem_ schreef:

Nee hij wil ze gaan trekken. Waarschijnlijk moet één kies eerst door midden gebroken worden. Ik heb de kaakchirurg gebeld of zij eerder plek hebben, maar ze hebben een doorverwijzing nodig van de tandarts en die geeft hij niet omdat hij aangeeft dat dit werk prima door hem zelf kan worden gedaan. Kan toch niet 2,5 maand op pijnstillers leven :( Grrr :o

Je kan ook een verwijzing van de huisarts krijgen voor de kaakchirurg, misschien als je het verhaal uitlegt dat dit ook een optie is

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 17:59

Ik kan morgenochtend 9:20 weer terecht omdat ik nu toch weer andere klachten heb en het wel heel vervelend is met lopen en fietsen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:27

Er zit nog een gat, dat hebben ze uitgespoten, er kwam een heleboel vieze zooi uit, nu moet ik zelf 5/6 keer per dag uitspuiten en dan zou het over een paar dagen weg moeten zijn.