Verloren door emotie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:17

Verloren schreef:
Mams wordt daadwerkelijk wel boos als ik vertel hoe papa zich gedraagt tegenover mij ... maar eerlijk is anders want ik zeg niet tegen paps wat mams doet ( hoewel daar weinig over te zeggen valt )

Hem helemaal links laten liggen kan ik niet. Want ik ben een ontzettend zorgend persoon, altijd al gedaan naar iedereen toe... T blijft ook mijn vader he

Ik begrijp dat het moeilijk is om hem links te laten liggen, maar je hebt er ook niets aan om er aan onderdoor te gaan, als hij geen normale praat kan hebben dan gewoon niet. En waarschijnlijk is het nu voor je vader ook nog erg vers allemaal en weet hij ook niet hoe ermee om te gaan, heeft voor hem ook tijd nodig, maar wat hij nu doet is echt onacceptabel! En dat mag je hem gerust laten weten, en dat je op deze manier geen contact met hem wil.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:17

Pas goed op jezelf, cijfer jezelf ook niet weg en jij bent evengoed heel erg belangrijk! Vergeet dat écht niet meid.

Verloren

Re: Verloren door emotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:25

Ik wil mezelf niet wegcijferen en daarom heb ik voor mij het 'ondenkbare' gedaan en bij een hoop bokkers ( voor mij eigenlijk vooral vreemden ) hulp gezocht.
Raad ..

Ik begrijp dat er gezegd wordt dat ik hem moet negeren en communicatie verbreken , maar momenteel kan ik dit nog niet. Maar ik heb er wel al een tijd op gezet , als hij nadeze tijd nog steeds zo vreselijk doet zal ik voor mezelf het ondenkbare moeten doen en wel contact op non-actieve zetten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:26

Jemig meid. Wat heftig allemaal.
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Dikke knuffel

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:26

Meis, heel veel sterkte. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:31

Je zegt dat je nu op kamers zit en dat iedereen in je omgeving stilletjes aan weg gaat.
Heb je nog plannen voor de zomervakantie of ga je de zomer door alleen op die kamer moeten zitten (met al dan niet je vriend dichtbij?)

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:35

Jemig, wat zit jij in een ontzettend heftige situatie..
Ook ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, wel wil ik je heel veel sterkte wensen! :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:38

Als jij er nog niet aan toe bent een streep onder het contact met je vader te zetten, moet je het ook zeker niet doen. Jij moet er achter staan, anders helpt het alsnog niet.

Verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:39

Ik heb besloten 2 maand door te huren , anders had ik wegens omstandigheden 3 weken geleden ( het weekend voor de ontploffing ) moeten verhuizen naar huis ...
Nu blijf ik tot eind augustus ...

Dat is ook de tijd die ik mn vader geef om op een normale manier tegen mij terug te leren praten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:41

Is je vader er ook op de hoogte van het de laatste kans voor hem is om contact met jou te houden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:42

En wat houdt "naar huis" in? Je moeder woont daar nog begrijp ik, maar kan je vader afstand van het ouderlijke huis houden?

Verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:45

Vuurneon : nee paps is daar niet van op de hoogte

Huis : ouderlijke huis
Studentenkot : woon ik al 2 jaar ivm studie

Jah paps zal wel afstand moeten doen van het ouderlijke huis. Binnen mag / kan hij niet meer

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:45

Maar hij kan jullie daar wel stalken en goed dwars zitten, net zoals hij dat met jou en je zusje doet...

Verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:52

Hij kan nog net wel in de tuin ... omdat de code van de poort nog niet verandert is ... In huis kan hij niet meer.

hij is vandaag weer langst geweest ..
Ik kreeg het bericht dat hij de hondjes wilde aaneen babbelen met mama, en dat mams de politie belde ...
Van mams krijg ik een ander verhaal wat best Intenser is

politie heeft hem dus al een pv uitgeschreven , misschien blijft hij nu iets 'sneller' weg ... of denkt hij na

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:53

Verloren schreef:
Mams wordt daadwerkelijk wel boos als ik vertel hoe papa zich gedraagt tegenover mij ... maar eerlijk is anders want ik zeg niet tegen paps wat mams doet ( hoewel daar weinig over te zeggen valt )

Hem helemaal links laten liggen kan ik niet. Want ik ben een ontzettend zorgend persoon, altijd al gedaan naar iedereen toe... T blijft ook mijn vader he

Juist dit zorgende is jouw achilleshiel, je vader weet dit en maakt daar schaamteloos misbruik van. Iemand gaf aan dat wanneer het haar vader was zij afstand zou nemen en dat is waarschijnlijk voorlopig ook de beste oplossing. Ander telefoon nummer en even helemaal alle contact afkappen.
Deze man is zo verzot op zich zelf dat hij alles kapot maakt, incl jullie, om weer te krijgen wat hij wil.
Als kind heb je geen keuze in welk nest je geboren word maar ouders die op deze manier met hun kinderen omgaan zijn ze niet waard, sterkte.

Verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:57

Ik neem de tip al wel zeker mee , volgende keer als ik paps hoor , zeg ik duidelijk dat DIT zijn 'laatste' kans is .. voor ik het contact verbreek

in mijn hoofd geef ik hem 2 maand

maar er zit een zomervakantie tussen... waarin alle vrienden een voor een op hun beurt naar spanje gaan ( zo iets van een vakantieplekje als je er 1x heen gaat ga je elk jaar ) Dus dan maak ik me niet echt zorgen...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:00

Misschien kan je een andere telefoon voor dagelijks gebruik houden waar je niet te pas en te onpas voor hem bereikbaar op bent. Dan neem je die mee naar je werk om je dagelijks leven enigszins op de rails te houden.
Je oude nr hou je om hem evt zelf te bellen mocht je willen weten hoe het met hem gaat.
Dan geef je hem in ieder geval minder macht en hou je zelf de touwtjes weer iets meer in handen. Dan hoef je ook minder bang te zijn voor lichamelijke shock reacties etc.
Als jij nog zo sterk het "hij blijft wel mijn vader" gevoel hebt zal helemaal contact verbreken ook voor jou geen echte oplossing zijn.

Verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:03

Telefoon is geen optie

Eerlijk gezegd probeer ik mijn leven zo goed mogelijk door te leven op alle vlakken ( afspreken , uitgaan , hobby's , .. ) wat ook maakt dat ik mijn luxe I-phone niet ga afgeven
En om 50 euro uit te geven aan een nieuwe sim kaart en een gsm aan te schaffen of ergens te gaan ronselen ...
( ik ben heel slecht in het afhankelijk zijn van anderen )

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:03

Ik heb het allemaal gelezen, en soms dacht ik dat het een boek was, maar het is echt -O-
Ik weet niet hoe het is, maar het lijkt me vreselijk en heel veel sterkte :(:)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:05

sterkte :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:11

Verloren schreef:
Telefoon is geen optie

Eerlijk gezegd probeer ik mijn leven zo goed mogelijk door te leven op alle vlakken ( afspreken , uitgaan , hobby's , .. ) wat ook maakt dat ik mijn luxe I-phone niet ga afgeven
En om 50 euro uit te geven aan een nieuwe sim kaart en een gsm aan te schaffen of ergens te gaan ronselen ...
( ik ben heel slecht in het afhankelijk zijn van anderen )

Voordeel van een telefoon is dat hij ook uit kan.
Je kunt ook gewoon niet opnemen als je vader belt.
Je hoeft niet altijd bereikbaar te zijn....

Verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:14

Dat heb ik al een aantal keer gedaan ... en dan krijg ik een verwijtend bericht dat ik mijn gsm nooit opneem als ik thuis bij mama ben ... ( weet hij veel waar ik zit op dat moment )

Maar goed Ik ben ergens blij dat ik mijn verhaal heb kunnen doen ...

Voor vanavond zet ik mijn amerikaanse dramareeks even af en ga pitten.
Ik probeer jullie op de hoogte te houden van de verdere drama's , maar in de weekends heb ik vaak de kracht om mijn gsm en laptop ver weg te laten ( tijdens de dag )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:17

Op dat verwijtende bericht mag je gewoon reageren dat je ook niet altijd in de mood bent om zijn zielige verhalen aan te horen. Het is ZIJN leven, en HIJ moet het opnieuw inrichten. Dat moet hij toch echt alleen doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:26

Maak je vader duidelijk dat zijn evt zelfmoord niet jouw schuld is. Dat hij er voor kiest, en dat hij een volwassen kerel is , die zelf zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Dat jij je geen schuldgevoel laat aanpraten omdat hij een puinhoop van z'n leven gemaakt heeft en zijn gezin verraden heeft.
En als hij toch blijft drammen, verbreek je het contact, hoe moeilijk dat ook is...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:21

Pb