Ongesteld maar toch paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:39

ik gebruik alleen maandverband, ben nog nooit 'doorgelekt' hoor :) gewoon max een half uur voor je gaat paardrijden wisselen, voor de zekerheid en gaan met die banaan! Bij mij is het wel altijd zo dat het harder gaat stromen als ik te paard zit, raar gevoel...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:42

pepermunt14 schreef:
Voordat je de pony op gaat een maandverbandje met vleugels in doen. En als je van het paard gaat even kijken hoe het stroomt.
Tampon vind ik echt vies en zo doe ik het al jaren.

Wat is er zo vies aan een tampon dan? Vind het veel ranziger om de hele tijd in je eigen bloed te zitten soppen met zo'n maandverband.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:42

Ik gebruik altijd al maandverband met zigzag watten erin, zit veeeeel beter ook omdat het NOOIT doorlekt door de watten en omdat ik tampons vreselijk vind zitten. Ik doe het al heel lang zo en ik voel niet eens dat ik maandverband in heb. Ik verwissel ook nooit op de manege en het gaat goed.

Edit; ik heb dus ook maandverband met vleugels, merk : Naturella, size medium volgens mij
Laatst bijgewerkt door Mila11 op 24-06-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:43

Zelfde hier, ook gewoon maandverband (ik vond tampons in het begin écht niets :+ ) en nooit doorgelekt.
Als je last hebt van 'veel' dan zou je nachtmaandverband kunnen proberen TS; heeft vleugels (dus blijft goed zitten, dat is sowieso aan te raden bij sport) en is extra lang aan voor- en achterkant, wat ik persoonlijk wel een fijn idee vind.

Die dikke dingen zijn tegenwoordig helemaal niet nodig; van een goed merk zijn de dunnere verbanden echt prima. En dat zit niet heel vervelend vind ik.

Je zult zien dat je er in de loop der tijd wat makkelijker in wordt en vertrouwen krijgt dat je echt niet elk uur naar de wc hoeft. Leuk he, vrouw zijn ;)
(en ik vind het altijd heel grappig dat een deel vrouwen tampons vies vindt, een ander deel maandverband. Het is maar net wat je voorkeur heeft toch.)

merrylegs

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:45

:j altijd met vleugels, anders kruipt het gemakkelijk naar binnen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:51

Maandverband idd. die voor de nacht gebruiken.

Maar tampons zijn zoveel makkelijker!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:58

Lepeltje schreef:
pepermunt14 schreef:
Voordat je de pony op gaat een maandverbandje met vleugels in doen. En als je van het paard gaat even kijken hoe het stroomt.

Wat is er zo vies aan een tampon dan? Vind het veel ranziger om de hele tijd in je eigen bloed te zitten soppen met zo'n maandverband.

Nou inderdaad :=
Om maar niet te spreken van de kans op luchtjes en hoe ongezond het is zo'n stuk niet ademend plastic in je broek. Ik wist destijds niet hoe snel ik op tampons over moest stappen, en nu wordt ik gewoon helemaal niet meer ongesteld, nog veel beter :Y)

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:00

Lepeltje schreef:
pepermunt14 schreef:

Als je dat wilt weten liever een pb sturen, niet zo'n fijne ervaring :')
En veder vind ik het vies om heel de tijd iets in je te hebben zitten.
Ieder zijn mening.
En anders ik gebruik het al 5 jaar en nog nooit heeft het gestonken of gesopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:04

Ik heb sowieso standaard nachtmaandverband... Het liefst tape ik de hele boel dicht. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:04

pepermunt14 schreef:

Wacht maar tot je wat ouder bent :')

[/flauwe opmerkingen]

Maar serieus TS, je kunt echt gewoon paardrijden hoor. Zeker als je even verschoont voor je van huis gaat en dan weer als je thuis komt. Tenzij je een trektocht van dik 6 uur gaat maken is dat echt te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:08

Mars schreef:
pepermunt14 schreef:

[/flauwe opmerkingen]

Maar serieus TS, je kunt echt gewoon paardrijden hoor. Zeker als je even verschoont voor je van huis gaat en dan weer als je thuis komt. Tenzij je een trektocht van dik 6 uur gaat maken is dat echt te doen :j

:') _/-\o_

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:10

Mars schreef:
pepermunt14 schreef:

[/flauwe opmerkingen]

Haha dat lijkt me niet 12 uur lang?

Nee maar ik vind het echt vies. :D

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:11

Tampon voel je niets van hoor... Ik ben nu voor de tweede keer ongesteld en heb nu 2x een tampon gebruikt (we gingen waterskiën) en je vergeet gewoon dat dat ding daar zit :') (Ik, tenminste...) En idd een mini tampon gebruiken, wel zo fijn de eerste keer. ;)

Met paardrijden is voor mij een maandverbandje genoeg... Maar ik snap je ook wel. Ik was de eerste keer ook gigantisch bang dat ik zou doorlekken, maar dat is helemaal niet gebeurd.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:15

Ik zou adviseren begin met een inbrenghuls als je een tampo nog nooit gebruikt hebt.
Dan gaat het wat makkelijker met inbrenge

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:16

Jildau schreef:
+1 :D

Even een tamme pony op stal zetten en je kunt gaaaaan.

:') :')

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:21

IJslander14 schreef:
Tampon voel je niets van hoor... Ik ben nu voor de tweede keer ongesteld en heb nu 2x een tampon gebruikt (we gingen waterskiën) en je vergeet gewoon dat dat ding daar zit :') (Ik, tenminste...) En idd een mini tampon gebruiken, wel zo fijn de eerste keer. ;)

Met paardrijden is voor mij een maandverbandje genoeg... Maar ik snap je ook wel. Ik was de eerste keer ook gigantisch bang dat ik zou doorlekken, maar dat is helemaal niet gebeurd.

Ik heb een keer een tampon geprobeerd maar uughll, heb jij nooit het gevoel gehad dat er gewoon iets in zit te steken? Ik haalde dat ding er meteen uit :Y)

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:22

Mila11 schreef:
IJslander14 schreef:

Ik heb een keer een tampon geprobeerd maar uughll, heb jij nooit het gevoel gehad dat er gewoon iets in zit te steken? Ik haalde dat ding er meteen uit :Y)

Heb je hem er dan wel ver genoeg in gedaan dan? Je zou hem eigenlijk na een paar minuten niet meer moeten voelen... Ik had m eerst te ondiep, ja dát deed zeer. :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:25

Mila11 schreef:
IJslander14 schreef:

Dan heb je hem óf niet goed ingebracht, óf je hebt een te grote maat gebruikt.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:27

Het is even eng, dat snappen we allemaal. Trek een donkere rijbroek aan, tampon/maandverband vlak voordat je gaat rijden indoen en dan gassen.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:42

Tinkergekj schreef:
Het is even eng, dat snappen we allemaal. Trek een donkere rijbroek aan, tampon/maandverband vlak voordat je gaat rijden indoen en dan gassen.

En dan te bedenken dat ik altijd alleen maandverband doe en een lichtblauwe rijbroek heb. Ben ik ooit doorgelekt? Nee... De kans is echt minimaal als je de tips van Tinkergekj volgt. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:15

listiglistje schreef:
tampony erin en gassen maar :D

_/-\o_
Doe wat jij denkt dat de meeste zekerheid geeft. :)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:23

ik ga toch echt liever voor de luier :P laat die tammy pony liever op stal staan
nooit geen problemen gehad *\o/* _/-\o_ _/-\o_

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:27

Brr paardrijden met maandverband? Dat is nou echt het toppunt van chagrijnig worden!! -O-

Ik gebruik tijdens paardrijden altijd Gynotex, nergens last van. Hoef bij wijze van er de hele dag niet naar om te kijken. :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:28

Heb zovaak tijdens wedstrijden gehad dat ik ongesteld was, maandverbandje plakken, witte rijbroek aan en gassen maar nooit problemen gehad :D

Tampons laat ik liever aan andere mensen over, hou dr niet zo van :')

Edit; wel doe ik standaard 2 onderbroeken over elkaar aan omdat het dan wat prettiger zit, maar dat doe ik ook buiten het rijden.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:30

Ik gebruik zelf ook altijd maandverband, tampons vind ik vreselijk.
Ik moet een half uur naar stal fietsen en een half uur terug, en vaak is er niemand op stal en dus geen wc.
Ik gebruik gedaan maandverband voor de nacht, en ben nog nooit op stal *even afkloppen* doorgelekt.
Wel direct voor ik weg ga en direct wanneer ik terug ben even een schone :j
En als ik mazzel heb en er zijn wel mensen op stal, dan verwissel ik me daar ook nog gewoon, wel zo fris :=